Express Service: Πέθανε ο ιδρυτής της, Γιάννης Ραπτόπουλος | Πώς από ένα συνεργείο αυτοκινήτων κατέκτησε την κορυφή του ελληνικού επιχειρείν

0
841

Ο Γιάννης Ραπτόπουλος ήταν ο άνθρωπος που έφερε την οδική βοήθεια στην Ελλάδα

Πέθανε σε ηλικία 78 ετών ο ιδρυτής και πρόεδρος της Express Service, Γιάννης Ραπτόπουλος.

Η εταιρεία σε ανάρτησή της στο Facebook γράφει «Καλό Ταξίδι στον «ΙΔΡΥΤΗ» της ΟΔΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ στην Ελλάδα. Η EXPRESS SERVICE πενθεί».

Ο Γιάννης Ραπτόπουλος μεγάλωσε στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης. Μετά το νυχτερινό σχολείο θα γίνει πυγμάχος στον Ηρακλή και το 1957 βρέθηκε να δουλεύει σε συνεργείο αυτοκινήτων.

Μπήκε στη σχολή Ευκλείδης να σπουδάσει και έπιασε δουλειά ως τεχνίτης στον ΟΑΣΘ.

Άνοιξε συνεργείο αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη και το 1977 ίδρυσε την Express Service, σπάζοντας το μονοπώλιο της ΕΛΠΑ.

Το 1997, έγινε για σύντομο διάστημα και εκδότης, προσφέροντας 1,2 δισ. δραχμές για να αποκτήσει τις εφημερίδες «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη» από το συγκρότημα Βελλίδη.

Γιάννης Ραπτόπουλος: Ο επιχειρηματίας που έσπασε ένα μονοπώλιο, αλλά έγινε «βασιλιάς των χρεών»

raptopoulos_art

Πώς από ένα συνεργείο αυτοκινήτων κατέκτησε την κορυφή του ελληνικού επιχειρείν τη δεκαετία του ’80 – Ο πολυτάραχος βίος, τα εξωφρενικά χρέη, οι συλλήψεις και η ίδρυση της Express Service

Μία εταιρεία «φάντασμα» της παλιάς της εικόνας και πολλά χρέη. Αυτή είναι η επιχειρηματική παρακαταθήκη που αφήνει πίσω του ο Γιάννης Ραπτόπουλος, ο ιδρυτής της Express Service που απεβίωσε σήμερα σε ηλικία 78 ετών.

Ο άνθρωπος που ξεκίνησε από ένα συνεργείο αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη και αργότερα έσπασε το μονοπώλιο της ΕΛΠΑ στις υπηρεσίες Οδικής Βοήθειας δημιουργώντας ένα μεγάλο δίκτυο εξυπηρέτησης σε όλη τη χώρα «σαρώνοντας» την αγορά, εκμεταλλεύθηκε κάθε πολιτική γνωριμία, κάθε εποπτικό και ελεγκτικό κενό για να μην συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο απ’ αυτό που θεωρούσε ότι είχε χτίσει, μία «μίνι αυτοκρατορία». Εις βάρος όμως, όπως αποδείχθηκε, των εργαζομένων του, των ασφαλιστικών Ταμείων και του ίδιου του Δημοσίου που συνήθως «κολλούσε» στις συνεχείς αλλαγές ΑΦΜ των επιχειρήσεων αλλά και την πολιτική κάλυψη για την συλλογή των οφειλών…

E23KwSWUcAAyqO8

Και κάπως έτσι ο ίδιος έφθασε να θεωρείται «Βασιλιάς των χρεών» στον ΕΦΚΑ με οφειλές 136 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που είχε δημοσιοποιήσει η ΑΑΔΕ στα μέσα του 2019. Για αυτά τα χρέη ο ίδιος θα συλληφθεί αρκετές φορές πάνω στην κορύφωση της κρίσης και της μνημονιακής πίεσης. Το 2014 μάλιστα θα καταδικαστεί και σε συνολική ποινή φυλάκισης 5 ετών και 8 μηνών -που ήταν εξαγοράσιμη προς 20 ευρώ ημερησίως. Και πάλι όμως τα χρέη έμειναν γραμμένα…

Ο Γιάννης Ραπτόπουλος υπήρξε η επιτομή του ελληνικού επιχειρείν στα χρόνια του ’80. Κλασικός Θεσσαλονικιός παλιάς κοπής, υπήρξε το παιδί ενός αριστερού αντάρτη και μιας καντηλανάφτισας και μεγάλωσε στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης. Μετά το νυχτερινό σχολείο θα γίνει πυγμάχος στον Ηρακλή (εξ ου και οι καλές σχέσεις με τη «νυχτερινή» πόλη και τους …ανθρώπους της) και το 1957 βρέθηκε να δουλεύει σε συνεργείο αυτοκινήτων. Μπήκε στη σχολή Ευκλείδης να σπουδάσει και έπιασε δουλειά ως τεχνίτης στον ΟΑΣΘ.

E23DPrDXMAQj_Rq

Άνοιξε συνεργείο αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη και το 1977 ίδρυσε την Express Service, σπάζοντας το μονοπώλιο της ΕΛΠΑ. Η επιτυχία υπήρξε άμεση. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 η Αλίκη Βουγιουκλάκη, στενή του φίλη, πρωταγωνιστούσε σε διαφήμιση της εταιρείας εκτοξεύοντας τις πωλήσεις με τον πρώτο τριψήφιο αριθμό κλήσης σε εταιρείες οδικής βοήθειας του γνωστού 154. Ο Γιάννης Ραπτόπουλος από εκεί και πέρα δεν… μαζευόταν. Έφερε από τις ΗΠΑ τον ηθοποιό Ντέιβιντ Χάσελχοφ, από την σειρά Ιππότης της Ασφάλτου για να παίξει σε διαφήμιση.

service_ar

Ως γνήσιος νεόπλουτος θα κτίσει μια βίλα αυτοκρατορικών διαστάσεων στους Ελαιώνες της Θεσσαλονίκης από την οποία κάθε βορειοελλαδίτης πολιτικός που σεβόταν τον εαυτό του θα περάσει. Ένας εξ αυτών και ο Άκης Τσοχατζόπουλος ο οποίος όταν το υπουργείο Ανάπτυξης το 2001 ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας της εταιρείας του βοήθησε αποφασιστικά να μην γίνει κάτι τέτοιο. Ακόμα και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος είχε αγανακτήσει με την εύνοια που επιδεικνυόταν με κυνικό τρόπο στον επιχειρηματία

με αποτέλεσμα λίγο αργότερα, κι όταν η ΝΔ του Κώστα Καραμανλή ήλθε στα πράγματα, να υπάρξει καταγγελία εις βάρος του Γιάννη Ραπτόπουλου. Ενός επιχειρηματία όμως που και επί ΝΔ έπαιρνε δουλειές από το Κράτος όπως το συμβόλαιο που εξασφάλισε από την Αγροτική Ασφαλιστική επί ημερών Πανταλάκη.

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως το 1997, έγινε για σύντομο διάστημα και εκδότης, προσφέροντας 1,2 δισ. δραχμές για να αποκτήσει τις εφημερίδες «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη» από το συγκρότημα Βελλίδη. Τις ξαναπούλησε γρήγορα στον ελληνοαμερικανό Τζον Ρήγα. Κάποιοι πάντως λένε για αυτήν του την περιπέτεια πως λειτούργησε ως βοηθός του Άκη Τσοχατζόπουλου, καθώς ο τελευταίος ήθελε ερείσματα στα ΜΜΕ της βορείου Ελλάδος κι ας είχε χάσει το κόμμα από τον Κώστα Σημίτη. Ήταν η περίοδος μετά τα Ίμια στην οποία ο πρώην Υπουργός σκεπτόταν πολιτικό και αρχηγικό come back.

Ειδήσεις σήμερα: 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ