Καταγγελία ΚΕΠ για παράνομη παραπομπή πολιτών από τον ΕΦΚΑ σε θέματα ΑΜΚΑ

2
181

Το Σωματείο ΚΕΠ των νησιών, μέσω του Αντιπροέδρου της Ένωσης, κ. Βασιλιά, καταγγέλλει δημόσια την πρακτική ορισμένων υπηρεσιών και υπαλλήλων του ΕΦΚΑ να παραπέμπουν πολίτες στα ΚΕΠ για υποθέσεις ΑΜΚΑ, παρόλο που η εξυπηρέτηση αυτή είναι αρμοδιότητά τους. Ο κ. Χρήστος Βασιλιάς, τονίζει ότι αυτή η ενέργεια είναι παράνομη σύμφωνα με τον Κώδικα Δημόσιας Διοίκησης και δημιουργεί μεγάλη ταλαιπωρία στους πολίτες, ενώ διευκρίνισε ότι η καταγγελία δεν αφορά όλους τους υπαλλήλους ή όλα τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, αλλά έναν συγκεκριμένο αριθμό που αρνείται να εξυπηρετήσει τους πολίτες, παρόλο που έχουν κλείσει ραντεβού στον ΕΦΚΑ. Υπογράμμισε ότι τα ΚΕΠ είναι επικουρική υπηρεσία όσον αφορά τα καθήκοντα ΑΜΚΑ και διαχειρίζονται πάνω από χίλιες διαδικασίες, εξυπηρετώντας Έλληνες πολίτες, κατοίκους εξωτερικού, πρόσφυγες και μετανάστες.
«Δεν είναι δυνατόν να γίνουμε εμείς το front office του ΕΦΚΑ,» δήλωσε ο κ. Βασιλιάς, τονίζοντας ότι τα ΚΕΠ μπορούν να βοηθήσουν υποστηρικτικά και επικουρικά σε διαδικασίες που τους ανατίθενται από το Υπουργείο, αλλά όχι να επιφορτιστούν αποκλειστικές αρμοδιότητες άλλων υπηρεσιών.
Ένα από τα βασικά προβλήματα που αναδεικνύονται είναι η σοβαρή υποστελέχωση των ΚΕΠ, ειδικά στα νησιά του Αιγαίου, όπου πολλά λειτουργούν με ένα ή δύο υπαλλήλους. Αυτό καθιστά αδύνατη την ανάληψη επιπλέον αρμοδιοτήτων και επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το ήδη επιβαρυμένο προσωπικό.
Η παραπομπή πολιτών από τον ΕΦΚΑ στα ΚΕΠ, χωρίς καμία αιτιολογία, πέραν της πιθανής αποσυμφόρησης των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ, θεωρείται απαράδεκτη. «Δεν είναι σύνομο να παραπέμπονται σε άλλη υπηρεσία οι πολίτες από τη στιγμή που πάνε στην καθήλιν αρμόδια υπηρεσία,» τόνισε ο κ. Βασιλιάς.
Το αρμόδιο Υπουργείο, με το οποίο τα ΚΕΠ βρίσκονταν σε διαβούλευση για περίπου ένα χρόνο με στόχο τη βελτίωση της διαδικασίας απόδοσης ΑΜΚΑ, έχει διακόψει κάθε επικοινωνία εδώ και δύο μήνες. Οι συναντήσεις αυτές δεν τελεσφόρησαν, με αποτέλεσμα την ύπαρξη μιας δυσλειτουργικής εφαρμογής για την απόδοση ΑΜΚΑ.
Παρόλα αυτά, τα ΚΕΠ, σε ένδειξη καλής θέλησης, ανέστειλαν τη νόμιμη αποχή τους από τα καθήκοντα του ΑΜΚΑ, περιμένοντας τη συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών για την βελτίωση και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας. Ο κ. Βασιλιάς ξεκαθάρισε ότι η διαμαρτυρία δεν είναι «υπάλληλος εναντίον υπαλλήλου» ή «φορέας εναντίον ΕΦΚΑ», αλλά έχει ως στόχο τον εξορθολογισμό των διαδικασιών και τη μη ταλαιπωρία των πολιτών.
Το Σωματείο ΚΕΠ ελπίζει ότι η δημόσια καταγγελία θα οδηγήσει σε αλλαγή αυτής της πρακτικής και σε επίλυση των προβλημάτων. Η ανάγκη για ενίσχυση του προσωπικού στα ΚΕΠ, ειδικά στα νησιά, παραμένει επιτακτική, επισήμανε ο κ.Βασιλιάς.

Πηγη: https://www.kostv.gr/

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εννοείται το προηγούμενο σχόλιο ήταν ειρωνικό..
    προφανώς και τα ΚΕΠ έχουν τρομερή δουλειά και θα πρέπει να επιλυθεί το ζήτημα αυτό

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ