Ζούσαν σαν εμίρηδες οι πολεοδόμοι της Ρόδου: Το ταξίδι στην Ταϊλάνδη, τα €800.000 στον… πεθερό και τα supercars

0
343

Πώς δρούσε το διεφθαρμένο κύκλωμα – Ο αρχιτέκτονας «εγκέφαλος», οι πλαστές οικοδομικές άδειες και η ταρίφα τους

Αυτό που τράβηξε από την πρώτη στιγμή την προσοχή των «Αδιάφθορων» της ΕΛ.ΑΣ. δεν ήταν απλώς το περιεχόμενο, αλλά η εντυπωσιακή λεπτομέρεια της καταγγελίας. Ένα αναλυτικό υπόμνημα που περιέγραφε βήμα-βήμα πώς επί χρόνια στη Ρόδο λειτουργούσε ένα οργανωμένο κύκλωμα παραγωγής πλαστών οικοδομικών αδειών, έναντι αδρής αμοιβής, σε επιχειρηματίες που δεν μπορούσαν να χτίσουν με νόμιμο τρόπο. Εγκέφαλος, σύμφωνα με το υλικό της δικογραφίας, φέρεται να είναι ένας αρχιτέκτονας – μηχανικός, εξωτερικός συνεργάτης της Πολεοδομίας, ο οποίος σε συνεργασία με υπαλλήλους της υπηρεσίας «ξεκλείδωνε» την έκδοση αδειών σε ξενοδόχους και μεγαλοεπιχειρηματίες. Οι άδειες αφορούσαν περιπτώσεις που είτε είχαν εξαντλήσει τον συντελεστή δόμησης (π.χ. προς ανέγερση επιπλέον ορόφου) είτε δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να εκδοθούν νόμιμα. Ο μηχανισμός ήταν σαφής και, όπως όλα δείχνουν, δοκιμασμένος: οι υπάλληλοι της Πολεοδομίας εντόπιζαν παλαιότερα αιτήματα ή ανενεργά πρωτόκολλα – ακόμη και από το 2003 – τα οποία είχαν εκδοθεί για άλλους, άσχετους πολίτες. Στη συνέχεια, είτε χρησιμοποιούσαν αυτούσιο τον παλιό αριθμό είτε εισήγαγαν «εμπόλιμο» αριθμό στο ίδιο πρωτόκολλο, με τροποποιημένη αρίθμηση (π.χ. 701α), ώστε να φαίνεται ως νόμιμο έγγραφο.

Οι πλαστές άδειες περιλάμβαναν ψεύτικα ΦΕΚ, παραποιημένες αμοιβές μηχανικού, ακόμα και στοιχεία από παλιούς πολιτικούς μηχανικούς – όπως ο «Γ.Λ.», σήμερα ηλικιωμένος και πάσχων από άνοια – ώστε να μη δύναται να διαψεύσει την εμπλοκή του. Ενδεικτικό της οργανωμένης προσπάθειας είναι ότι χρησιμοποιούσαν παλαιές σφραγίδες της πολεοδομίας, ακόμη και ονόματα υπαλλήλων που είχαν συνταξιοδοτηθεί, ώστε να προσδίδουν γνησιότητα στα έγγραφα. Η «ταρίφα» για κάθε άδεια κυμαινόταν από 20.000 έως και 50.000 ευρώ, ανάλογα με την περίπτωση και τον πελάτη. Σύμφωνα με τις αναφορές, μία από τις βασικές υπαλλήλους της πολεοδομίας, που ταυτοποιείται στη δικογραφία ως «Κ.Π.Θ.», δεν ασχολούνταν για ποσά κάτω των 40.000 ευρώ.Όλα αυτά δεν θα προκαλούσαν τόσο σάλο, εάν δεν υπήρχαν και οι κραυγαλέες ενδείξεις ξαφνικού πλουτισμού των εμπλεκομένων. Ο προϊστάμενος της πολεοδομίας φέρεται να πέρασε τρεις εβδομάδες στην Ταϊλάνδη κατά την Πρωτοχρονιά του 2024. Όπως αποκάλυψε η έρευνα, στον τραπεζικό λογαριασμό του πεθερού του εντοπίστηκαν καταθέσεις ύψους 800.000 ευρώ.

Έτερο στέλεχος της υπηρεσίας ταξίδεψε με την οικογένειά του στην Αυστρία για τις γιορτές του Πάσχα, διαμένοντας επί δύο εβδομάδες στη Βιέννη, ντυμένη με πολυτελή ρούχα και προκαλώντας σχόλια για τον ξαφνικό τρόπο ζωής της.Άλλο στέλεχος κυκλοφορεί στο νησί με ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό Audi Q3, ενώ η σύζυγός του δημοσιεύει συχνά φωτογραφίες με υπερπολυτελή Mercedes στο Instagram. Ο δε εξωτερικός συνεργάτης – ο φερόμενος ως εγκέφαλος του κυκλώματος – επιδεικνύει εξίσου εντυπωσιακή ζωή: Porsche Cayenne για τον ίδιο, δώρο Mercedes Cabrio στη νέα του σύντροφο και πρόσφατη αγορά υπερπολυτελούς Jaguar. Σύμφωνα με την καταγγελία που αποτέλεσε τη βάση για το άνοιγμα της υπόθεσης, ο αριθμός των αδειών που εκδόθηκαν με αυτόν τον τρόπο ανέρχεται σε 40 με 50. Το εύρος των εμπλεκόμενων, οι μέθοδοι και η προκλητική επίδειξη πλούτου ήταν τα στοιχεία που τελικά κινητοποίησαν τις διωκτικές αρχές.Όπως όλα δείχνουν, πίσω από τις σφραγίδες, τις εγκρίσεις και τα πρωτόκολλα, είχε στηθεί ένα από τα πιο μεθοδικά κυκλώματα διαφθοράς, με την Πολεοδομία Ρόδου να λειτουργεί επί της ουσίας ως «ιδιωτικό γραφείο εξυπηρετήσεων» για όσους είχαν την οικονομική δυνατότητα να παρακάμψουν τη νομιμότητα. Οι συνήγοροι του πολιτικού μηχανικού που παρουσιάζεται ως «εγκέφαλος» του κυκλώματος, Στέλιος Αλεξανδρής (φωτο) και Κωνσταντίνος Διακονής, δηλώνουν ότι ο εντολέας τους ενήργησε μέσα στα πλαίσια της καλής πίστης και οποιαδήποτε επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους υπαλλήλους της Πολεοδομίας είχε να κάνει αυστηρά και μόνο με τη νόμιμη διεκπεραίωση των επαγγελματικών ζητημάτων των πελατών του. Δεν υπάρχει κανένα σημείο της δικογραφίας που να αναφέρει ότι έδωσε ή έλαβε παράνομα έστω κι ένα ευρω.

Οι ζωές των εμπλεκομένων σε αριθμούς

• 800.000 ευρώ σε λογαριασμό πεθερού του προϊσταμένου της Πολεοδομίας

• 3 εβδομάδες στην Ταϊλάνδη, διακοπές Πρωτοχρονιάς 2024 για ανώτατο στέλεχος

• 2 εβδομάδες στη Βιέννη, οικογενειακές διακοπές Πάσχα για άλλη υπάλληλο

• 40.000 ευρώ και άνω η «ταρίφα» για κάθε πλαστή άδεια

• Audi Q3 ηλεκτρικό, Porsche Cayenne, Mercedes Cabrio, Jaguar στο γκαράζ των υπόπτων

• 40 με 50 οικοδομικές άδειες φέρονται να έχουν εκδοθεί παράνομα

• Ονόματα συνταξιούχων μηχανικών με άνοια και σφραγίδες του 2003 «ανασταίνονται» για νομιμοφάνεια

• 20.000 έως 50.000 ευρώ το εύρος της μίζας ανά περίπτωση

Ζούσαν σαν εμίρηδες οι πολεοδόμοι της Ρόδου: Το ταξίδι στην Ταϊλάνδη, τα €800.000 στον... πεθερό και τα supercars
Ο δικηγόρος Στέλιος Αλεξανδρής
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ