ΕΕΕΕΚ Κω: Πολλές και σοβαρές οι ελλείψεις

0
47

Με ρυθμούς χελώνας προχωρούν τα υπολειπόμενα έργα στο ΕΕΕΕΚ Κω (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης), παρά το ότι, κλείνει σχεδόν χρόνος από τότε που έγινε ο αγιασμός του σχολείου (10/3/3024).

Αναλυτικά.

Ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες η αίθουσα εργοθεραπείας, άκρως απαραίτητη για δομή ΑΜεΑ. Να σημειώσουμε ότι, για πρώτη φορά διορίζεται Εργοθεραπεύτρια σε δημόσιο σχολείο του νησιού μας και συγκεκριμένα στο ΕΕΕΕΚ Κω, ενώ υπάρχει έλλειψη της συγκεκριμένης ειδικότητας και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο και στο Ειδικό Δημοτικό.

Η συγκεκριμένη αίθουσα καλύπτει 40τ.μ. του ισογείου, το οποίο είναι συνολικά 600τ.μ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Σ», τα έξοδα για τον εξοπλισμό της συγκεκριμένης αίθουσας, αξίας 4.500 ευρώ, έχουν καλυφθεί από δωρεές συμπολιτών μας, γεγονός που έχει τη δική του σημειολογία, αφού πρόκειται για δημόσια δομή. Αυτό που απομένει για να ξεκινήσουν τα μαθήματα, είναι η παρέμβαση του δήμου για τα ηλεκτρολογικά. Είθε να γίνει σύντομα.

Όσο για το υπόλοιπο τμήμα του ισογείου, περί τα 560τ.μ., αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης για να ακολουθήσει η προβλεπόμενη διαγωνιστική διαδικασία. Προβλέπεται να γίνει αίθουσα Εκδηλώσεων, αίθουσα Φυσιοθεραπείας, Αυτόνομης Διαβίωσης* και χώρος γυμναστικής όταν οι καιρικές συνθήκες (πολύ κρύο, βροχή ή έντονη ζέστη) δεν επιτρέπουν την άθληση των μαθητών στον υπαίθριο χώρο.

Επί πλέον είναι αναγκαία η τοποθέτηση – κατασκευή  ανελκυστήρα στο εσωτερικό του κτιρίου.

Όσο για την αυλή, ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες, με αποτέλεσμα να μετατρέπεται σε λίμνη όταν βρέχει, όπως επίσης δεν έχει κατασκευαστεί και το στέγαστρο στην είσοδο και στην αυλή του σχολείου.

Επίσης, ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για την τοποθέτηση του θερμοκηπίου, άλλο ένα σημαντικό μάθημα για τους μαθητές, οι οποίοι μαθαίνουν κηπουρική σε… γλαστράκια!!

Εκτός όμως των τεχνικών προβλημάτων, λείπουν και ειδικότητες εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, Μαγειρικής, Αυτόνομης Διαβίωσης και Πληροφορικής, με αποτέλεσμα

τα τμήματα να υπολειτουργούν και οι μαθητές να σχολάνε νωρίτερα από το προβλεπόμενο, ήτοι, στις 12:30 αντί 13:30.

Και να  θυμίσουμε ότι, στο ΕΕΕΕΚ Κω φοιτούν 31 μαθητές, ενώ απασχολούνται 20 εκπαιδευτικοί.

Οι ελλείψεις σε αναλώσιμα

Στα τμήματα Αυτόνομης Διαβίωσης και Μαγειρικής λείπουν σχεδόν όλα τα βασικά υλικά, με αποτέλεσμα να χωλαίνει η εκπαίδευση των μαθητών η οποία ειδικά για ΑΜεΑ είναι άκρως απαραίτητη.

Ανάγκες κατά προτεραιότητα στο τμήμα Μαγειρικής: Αυγά, βούτυρο,  ζάχαρη,  αλεύρι, (για όλες τις χρήσεις), φαρίνα, αλεύρι για ψωμί, κουβερτούρες (μαύρη, λευκή),  μερέντα,  βανίλιες,  μπαχαρικά,  αλλαντικά (μπέικον, γαλοπούλα, ζαμπόν),  τυρί (γκούντα, κασέρι),  γάλα μακράς διαρκείας,  κρέμα γάλακτος, φύλλο κρούστας,  φύλλο σφολιάτας, λαχανικά,  φρούτα.

Κατά τα λοιπά, να σημειώσουμε πως, τα αναλώσιμα που λείπουν από το ΕΕΕΕΚ Κω όχι μόνο διαφέρουν από αυτά των λοιπών τυπικών σχολείων, διότι πρόκειται για ειδική εκπαίδευση, αλλά απαιτούνται πολύ περισσότερα. Από το συγκεκριμένο σχολείο λείπουν βασικά είδη καθαριότητας και μη, όπως λ.χ. χαρτί Α4, μαρκαδόροι, μολύβια, κόλλες, μελάνια, μάσκες μια χρήσης, γάντια μιας χρήσης, μωρομάντηλα, ρολά κουζίνας, χαρτιά υγείας, χαρτοπετσέτες, σφουγγάρια πιάτων, βετέξ, κρεμοσάπουνα, αντισηπτικά, χλωρίνες, απορρυπαντικά όλων των ειδών, απορρυπαντικό πλυντηρίου, μαλακτικό πλυντηρίου, σακούλες απορριμμάτων,  πιάτα χάρτινα, πιρούνια – κουτάλια ξύλινα, σκούπες, σφουγγαρίστρες… ων ουκ εστίν αριθμός.

Και αυτές οι ελλείψεις καλύπτονται – στο μέτρο του δυνατού – από δωρεές και προσφορές συμπολιτών μας.

Στo πλαίσιο δε, της εκπαίδευσης Αυτόνομης Διαβίωσης και Μαγειρικής, ο δήμος επιβάλλεται πέραν του ποσού των 500 ευρώ για τις έκτακτες ανάγκες των σχολείων που διαθέτει κάθε μήνα, να ενισχύσει το ΕΕΕΕΚ Κω διαθέτοντας επί πλέον χρήματα σε ρευστό ή χρεωστική κάρτα προκειμένου οι μαθητές, με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών, να πραγματοποιούν τα ημερήσια ψώνια για τρόφιμα από τα πλησιέστερα καταστήματα, για να αποκτούν την γνώση της χρήσης των χρημάτων και της συναλλαγής.

Είναι μάθημα βιωματικό και το ποσόν ανέρχεται στα 500 ευρώ περίπου τον μήνα.

Λόγω αυτής της κωλυσιεργίας  για την διάθεση του χρηματικού ποσού προς την Διεύθυνση του ΕΕΕΕΚ Κω, το συγκεκριμένο μάθημα από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι σήμερα δεν έχει  πραγματοποιηθεί.
Επίσης, ένα ιδιαίτερα σοβαρό θέμα, είναι τα διαχωριστικά τζάμια των αιθουσών. Αυτά που έχουν τοποθετηθεί είναι ακατάλληλα για ένα Ειδικό Σχολείο και επιβάλλεται να αλλαχθούν με άθραυστα.

*Αυτόνομη Διαβίωση

Σκοπός της διδασκαλίας της Αυτόνομης Διαβίωσης στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ είναι ο εκπαιδευόμενος να μπορέσει να αυτονομηθεί και να κατακτήσει τεχνικές δεξιότητες και επαγγελματική συνείδηση.

Στο σχολείο λειτουργεί εξειδικευμένος χώρος Αυτόνομης Διαβίωσης, ώστε οι μαθητές του να αποκτήσουν δεξιότητες και γνώσεις, χρήσιμες στην καθημερινή τους ζωή, όπως είναι η προσωπική υγιεινή και φροντίδα, η ασφαλής διαβίωση στο σπίτι και η συμμετοχή στη ζωή της κοινότητας.

Ο χώρος διαθέτει υπνοδωμάτιο με κρεβάτι, ντουλάπα, κομοδίνο και γραφείο, πλυντήριο, απλώστρα και σιδερώστρα.

Τέλος, το μπάνιο, όπου οι μαθητές πλένουν τα χέρια, το πρόσωπό τους και τα δόντια τους, έχει κι ένα πλυντήριο ρούχων.

Στην Αυτόνομη Διαβίωση, οι μαθητές καλούνται:

1. Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της καθημερινής προσωπικής και στοματικής υγιεινής καθώς και να επιλέγουν τα σωστά προϊόντα κάθε φορά.

2. Να αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να είναι σε θέση να κάνουν δουλειές που απαιτεί ένα νοικοκυριό, (π.χ. να σκουπίζουν, να σιδερώνουν, να απλώνουν και να μαζεύουν τα ρούχα).

3. Να οργανώνουν και να διατηρούν τον προσωπικό τους χώρο καθαρό και τακτοποιημένο (π.χ. να στρώνουν το κρεβάτι, να διπλώνουν τα ρούχα τους και να τα τοποθετούν τακτοποιημένα στο συρτάρι).

4. Να χρησιμοποιούν διάφορες ηλεκτρικές συσκευές (π.χ. ηλεκτρικό σίδερο, πλυντήριο)

5. Να προβλέπουν και να αναγνωρίζουν τους κινδύνους, καθώς και να διατηρούν την ασφάλεια του χώρου (πχ στην κουζίνα).

6. Να πραγματοποιούν  καθημερινά ψώνια για τρόφιμα  στα μαγαζιά μαζί με την επίβλεψη των  εκπαιδευτικών Αυτόνομης Διαβίωσης και Μαγειρικής για να αποκτούν γνώση της χρήσης χρημάτων και της συναλλαγής.

7. Να αναγνωρίζουν και να κατατάσσουν τα διάφορα τρόφιμα σε ομάδες, να γνωρίσουν τη χρησιμότητά τους στον ανθρώπινο οργανισμό, αποκτώντας έτσι σωστές διατροφικές συνήθειες.

8. Σε συνεργασία  με το Εργαστήριο Μαγειρικής επιδιώκεται οι μαθητές να μάθουν να φτιάχνουν πρωινό, μεσημεριανό και διάφορα παρασκευάσματα και να τα σερβίρουν με σωστό τρόπο.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

https://www.stathmosnet.gr/koinonia/item/15612-polles-kai-sovares-oi-elleipseis-sto-eeeek-ko

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ