Έντονη αντίδραση του Βασίλη Α. Υψηλάντη για τις προαναγγελθείσες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

0
42

Έντονη αντίδραση του Βασίλη Α.  Υψηλάντη για τις προαναγγελθείσες  αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

 

Ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης  αντέδρασε έντονα στην προοπτική περαιτέρω επιβάρυνσης των Δωδεκανησίων με αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Για το λόγο αυτό είχε επικοινωνία με τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργό Γεώργιο Μυλωνάκη στον οποίο διαμαρτυρήθηκε έντονα για τυχόν επίρριψη σε βάρος των Δωδεκανησίων της αυξήσεως της τιμής του καυσίμου των πλοίων της ακτοπλοΐας,  ενώ κατέθεσε με τον βουλευτή Κυκλάδων Φίλιππο Φόρτωμα κοινοβουλευτική ερώτηση στους Υπουργούς Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη προς τους οποίους επισημαίνουν  ότι τα νησιά μας δεν αντέχουν άλλες επιβαρύνσεις δεδομένου των ήδη τεραστίων επιβαρύνσεων στις μεταφορές και μη υλοποίησης ακόμα κανενός μέτρου όπως η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ προς τα νησιά.

Χαρακτηριστικά μάλιστα αναφέρουν ότι «Εάν τούτο συμβεί και δεν ληφθούν μέτρα θα μιλάμε για ασφυξία της νησιωτικής Ελλάδας. Οι νησιώτες δεν θα μπορούν να μετακινούνται από τον τόπο τους.»

Το πλήρες κείμενο της κατατεθείσης ερώτησης είναι το ακόλουθο :

Κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με δημοσιεύματα εφημερίδων επίκειται,  από 1ης Μαΐου 2025, αύξηση των ήδη  ακριβών εισιτηρίων της ακτοπλοΐας κατά 10%-12%.

Μπορεί μάλιστα το γεγονός αυτό να δικαιολογείται λόγω του ότι  όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου) και η χρήση καυσίμου, με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, είναι ακριβότερο καθώς επίσης λόγω του ότι  δέσμη μέτρων με τον τίτλο “Fit for 55” για το κλίμα, που εγκρίθηκε το 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναθεωρήθηκε όπως επίσης  και Κοινοτικά νομικά κείμενα, που αφορούν και τη ναυτιλία, ωστόσο η αύξηση αυτή θα εκτοξεύσει δραματικά το κόστος ζωής των νησιωτών όλων ανεξαιρέτως των νησιών, ειδικότερα δε εκείνων που ζουν σε απομακρυσμένα της Δωδεκανήσου.

Το μεταφορικό κόστος προς τα νησιά διογκώνεται και πάλι καθώς επίσης και το κόστος ζωής σε αυτά, ενώ εξακολουθούν να απουσιάζουν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα και οι οποίοι εξισορροπούσαν κατά κάποιο τρόπο το επιβαρυμένο κόστος ζωής  των νησιωτών.

Εάν τούτο συμβεί και δεν ληφθούν μέτρα θα μιλάμε για ασφυξία της νησιωτικής Ελλάδας. Οι νησιώτες δεν θα μπορούν να μετακινούνται από τον τόπο τους.

Για τους παραπάνω λόγους ερωτώνται οι αξιότιμοι κ.κ Υπουργοί,

Εάν προτίθενται να λάβουν μέτρα προς αποφυγή των αυξήσεων αυτών ή σε κάθε περίπτωση την μη επιβάρυνση των κατοίκων μέσω των αυξήσεων αυτών καθώς επίσης για την αποκατάσταση της γενικότερης αδικίας που δημιουργείται λόγω του απομακρυσμένου των νησιών και του τεράστιου μεταφορικού κόστους που αυξάνει συνολικά δραματικά το κόστος ζωής.

Ομιλία του Βασίλη Α. Υψηλάντη στην Ολομέλεια της Βουλής για το Τουριστικό Νομοσχέδιο με αναφορές στην εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας αλλά και στην  Τουρκική  προκλητικότητα για τα Δωδεκάνησα

 

 

Ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης μιλώντας, στην Ολομέλεια της Βουλής επί του σ/ν του Υπουργείου Τουρισμού «Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων και ειδικότερες διατάξεις ελέγχου και ενίσχυσης πλαισίου τουριστικών υποδομών», αφού επισήμανε το γεγονός της ορθής επιλογής του Κώστα Τασούλα ως υποψηφίου της ΝΔ για την Προεδρία της Δημοκρατίας συνάμα εξήρε την προσφορά της Κατερίνας Σακελλαροπούλου στο αξίωμα αυτό.

Επιπρόσθετα τοποθετήθηκε, ως βουλευτής Δωδεκανήσου, ενάντια στην τουρκική προκλητικότητα σε έναντι νησιά Δωδεκανήσου.

Σχετικά με το νομοσχέδιο τόνισε «…Σε σχέση με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου τουρισμού, τονίζω ότι έρχεται να βάλει ακόμα πιο ισχυρά θεμέλια στην βιώσιμη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

Συνδυάζει την ενίσχυση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης με την προστασία των καταναλωτών, ενώ παράλληλα απλοποιεί διαδικασίες για την ανάπτυξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας.».

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Βασίλη Υψηλάντη  το ακόλουθο;

 

 

«Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Από το βήμα αυτό θα ήθελα να σταθώ, καταρχάς, σε δύο θέματα εντόνως επικαιρικά και κατά τη γνώμη μου, πολύ  σημαντικά για τη δημοκρατία μας, την κοινωνία και την εθνική μας αξιοπρέπεια και περηφάνια.

Η πρώτη αφορά τη διαδικασία εκλογής νέου προέδρου της Δημοκρατίας. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία υπέδειξαν για Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Κωνσταντίνο Τασούλα. Μια πρόταση που βασίζεται στο γεγονός ότι εξελέγη τρεις φορές Πρόεδρος του Ελληνικού Κοινοβουλίου με την ισχυρότερη πλειοψηφία στη Μεταπολίτευση, πατριώτης, με ακέραιο χαρακτήρα, απλός και σεμνός,  ευρυμαθής , με μεγάλη πολιτική εμπειρία. Στην πορεία αυτή της εκλογής ΠτΔ, οφείλω αφενός να επισημάνω ότι η πρόταση αυτή, πρέπει να τύχει της ευρύτερης δυνατής αποδοχής, από την άλλη δε να εξάρουμε την επιτυχημένη παρουσία της Προέδρου Κατερίνας Σακελλαροπούλου στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα της χώρας, αφού εκπροσώπησε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη χώρα μας διεθνώς αλλά και αγκάλιασε, όλες τις Ελληνίδες και τους Έλληνες, με περισσή απλότητα, ευαισθησία και ανθρωπιά, διασχίζοντας ακάματα από άκρου εις άκρον την ελληνική επικράτεια με εύστοχες τοποθετήσεις σε καίρια ζητήματα που απασχολούν τη χώρα και τους συμπατριώτες μας.

Η δεύτερη αφορά τις απαράδεκτες και προκλητικές δηλώσεις του Μπαχτσελί, κυβερνητικού εταίρου στην Τουρκία, για τα Δωδεκάνησα. Τα Δωδεκάνησα ήταν, είναι και θα είναι Ελληνικά. Εργαζόμενοι για την ανάπτυξη και την ειρήνη, με όλα τα νόμιμα μέσα, δεν απεμπολούμε το διεθνώς αναγνωρισμένο δικαίωμα της χώρας μας στην άμυνά της, πολύ δε περισσότερο, έναντι χωρών, όπως η Τουρκία, που διατηρεί έναντι μας το “casus belli”. Οι εμπρηστικές, ανιστόρητες και δίχως κανένα νομικό έρεισμα, στο διεθνές δίκαιο, δηλώσεις δεν συμβάλλουν στην εδραίωση της φιλίας και καλής γειτονίας που επιθυμεί ειλικρινά η πλειοψηφία των πολιτών των δύο χωρών.

Σε σχέση με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου τουρισμού, τονίζω ότι έρχεται να βάλει ακόμα πιο ισχυρά θεμέλια στην βιώσιμη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

Συνδυάζει την ενίσχυση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης με την προστασία των καταναλωτών, ενώ παράλληλα απλοποιεί διαδικασίες για την ανάπτυξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας.

Το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου θεσπίζει ελάχιστες λειτουργικές προδιαγραφές καθώς επίσης και προδιαγραφές ασφαλείας των διαμενόντων στα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια. Προβλέπει να είναι χώροι κύριας χρήσης και να διαθέτουν φυσικό φωτισμό αερισμό και κλιματισμό, να διαθέτουν ασφάλιση έναντι αστικής ευθύνης για ζημιές ή ατυχήματα, υπεύθυνη  δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη, πυροσβεστήρες και ανιχνευτές καπνού, ρελέ διακοπής η ρελέ αντιηλεκτροπληξιακό και ενδείξεις  σήμανσης διαφυγής και να διαθέτουν πιστοποιητικό μυοκτονίας και απεντόμωσης, φαρμακείο με είδη πρώτων βοηθειών, καθώς και οδηγώ με τηλέφωνα πρώτης ανάγκης. Θεσπίζονται πλαίσια ελέγχου τήρησης των υποχρεώσεων αυτών, επιθεώρησης και δυνατότητα επιβολής κυρώσεων και προστίμων υπέρ του ελληνικού Δημοσίου, αντίστοιχες με τις ισχύουσες στα τουριστικά καταλύματα. Θεσπίζεται επίσης ένα καινοτόμο σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων και προαιρετικά των μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων, με βάση την περιβαλλοντική τους απόδοση. Ένα σύστημα που επεξεργάστηκε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας μαζί με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Θα εκδίδεται  πιστοποιητικό κατάταξης ύστερα από αίτηση της επιχείρησης.

Στο δεύτερο μέρος προβλέπονται ρυθμίσεις απλούστευσης και βελτίωσης των διαδικασιών άλλων τύπων τουριστικών επιχειρήσεων. Ρυθμίζονται οι διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων, επιχειρήσεων εκμίσθωσης μοτοσικλετών, τρίτροχων και τετράτροχων οχημάτων άνω των 50 κυβικών καθώς και ναυλομεσιτικών γραφείων. Εντάσσονται οι επιχειρήσεις αυτές σε καθεστώς γνωστοποίησης διευκολύνοντας έτσι την διαδικασία αδειοδότησης τους.

Το τρίτο μέρος στοχεύει στην προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού. Προτείνονται ρυθμίσεις που αφορούν τουριστικούς λιμένες διευκολύνοντας την διαδικασία εκτέλεσης έργων προσθέτων κατασκευών και υπηρεσιών, θέματα χωροθέτησης για έργα της θαλάσσιας και της χερσαίας ζώνης των λιμενικών υποδομών, της διασφάλισης προσβασιμότητας και πολυλειτουργικότητας των λιμενικών υποδομών, απλοποιούνται οι διαδικασίες σχετικά με πρόσθετες κατασκευές και οικοδομές σε ήδη χωρομετρημένες θαλάσσιες και χερσαίες ζώνες δίχως να απαιτείται τροποποίηση χωροθέτησης. Ρυθμίζεται το πλαίσιο για την εκτέλεση έργων άντλησης και απάντλησης θαλασσινού νερού για κολυμβητικές δεξαμενές, με γνώμονα την εξοικονόμηση υδάτινων πόρων με συγκεκριμένες προδιαγραφές.

Περιλαμβάνονται διατάξεις σχετικά με την οργανωμένη τουριστική κατασκήνωση πολυτελούς διαβίωσης, το θεσμικό πλαίσιο για τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας, τα κέντρα αναζωογόνησης ώστε να δύναται να περιλαμβάνουν υπηρεσίες ευεξίας δίχως να είναι υποχρεωτική η χρήση ιαματικών φυσικών πόρων. Στα θέματα του Ορεινό τουρισμό παρέχεται η δυνατότητα στα χιονοδρομικά κέντρα να παρέχουν άλλες δραστηριότητες όταν δεν είναι δυνατή η χιονοδρομία. Συγκεκριμένη διάταξη προβλέπει την δυνατότητα διαμονής των εργαζομένων του δημόσιου τομέα στα δωμάτια προσωπικού των ξενοδοχείων, που θεσμοθετήθηκε με το ν.5121/2024.

Τέλος  προωθείται ο θρησκευτικός και Προσκυνηματικός τουρισμός με την ανάθεση στο Μουσείο βυζαντινού πολιτισμού Ο συντονιστικός ρόλος για την πολιτιστική διαδρομή των βημάτων του Αποστόλου Παύλου.

Κλείνοντας, θα ήθελα να συγχαρώ την πολιτική ηγεσία  του υπουργείου τουρισμού  για τα σημαντικά βήματα που γίνονται στον τουριστικό τομέα αλλά και για τις συνεχείς καταρρίψεις ρεκόρ. Το υπό ψήφιση νομοσχέδιο κινείται σε θετική κατεύθυνση, δίχως αυτό να σημαίνει ότι έχουν εξαντληθεί όλα τα δυνατά μέτρα αντιμετώπισης των παρενεργειών της βραχυχρόνιας μίσθωσης και το υπερψηφίζω.

Ευχαριστώ πολύ.»

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ