Δ. Γάκης: Παρά το άσχημο αποτέλεσμα για την Νεα Αριστερά, ισχυρή θέληση να συνεχίσουμε το δρόμο για την επαναφορά της πολιτικής στο προσκήνιο

0
42

Ολοκληρώθηκε στο διήμερο 29-30 Ιουνίου,με πολύ μεγάλη επιτυχία, η συνεδρίαση του μεταβατικού συντονιστικού της Νέας Αριστεράς που ασχολήθηκε με την εκτίμηση των αποτελεσμάτων των Ευρωεκλογών  που έγιναν στις 9 Ιουνίου.

Παρά το άσχημο αποτέλεσμα για την Νεα Αριστερά, στη συνεδρίαση υπήρξε ισχυρή θέληση να συνεχίσουμε το δρόμο για την επαναφορά της πολιτικής στο προσκήνιο της κοινωνίας. Να προχωρήσουμε μπροστά με το κεφάλι ψηλά.
Σας στέλνω την τοποθέτηση μου
Ευχαριστώ

Συντρόφισσες και σύντροφοι.
Δώσαμε μια μάχη σε πολύ δύσκολες πολιτικές συνθήκες.
Κληθήκαμε να κινηθούμε  και να δράσουμε ανάμεσα σε συμπληγάδες. Η πόλωση ήταν το κυρίαρχο στοιχείο σε αυτές τις εκλογές στην οποία δεν μπορέσαμε να ανταποκριθούμε. Δεν μπόρεσαμε να την “σπάσουμε” με αποτέλεσμα να μην μπορέσουμε να απεγκλωβίσουμε ψηφοφόρους  από Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και τον ΣυΡιζΑ. Δεν καταθέσαμε καινοτόμες και διακριτές θέσεις με ιδεολογικό υπόβαθρο αλλά να μπορούν να γίνονται και κτήμα της κοινωνίας. Έτσι δεν καταφέραμε να πείσουμε. Δεν μπορέσαμε να δικαιολογήσουμε επαρκώς πολιτικά την αποχώρηση μας από το ΣυΡιζΑ. Ήταν δύσκολο.
Ο κεντρικός πολιτικος μας στόχος να αποτελέσουμε τον καταλύτη του πολιτικού συστήματος για την δημιουργία ενός μετώπου των δημοκρατικών και προοδευτικών δυνάμεων που θα αντισταθεί και θα ανατρέψει τις συντηρητικές πολιτικές της νέας Δημοκρατίας δεν ήταν ώριμος. Ήταν μακριά από τις ανάγκες της καθημερινότητας των πολιτών.
Τα επικοινωνιακά εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε ήταν ανύπαρκτα. Υλικά απρόσιτα απ’ τον πολύ κόσμο. Είχαμε εντοπίσει πρόβλημα ορατότητας του κόμματος μας. Οταν γυρίζαμε όμως τις πλατείες  δεν αφήνουμε πίσω μας την εικόνα μας, δεν αφήναμε πίσω μας μία κάρτα των υποψηφίων. Δείξαμε σύντροφοι, στον τρόπο προσέγγισης των πολιτών, μια φοβία που ξεκινάει, κατά την άποψή μου, από μια έλλειψη εμπειρίας και συμπληρώνεται από κακώς νοούμενη αντίληψη ότι δεν πρέπει να κάνουμε προσωπική προβολή. Όμως έτσι περνούσαμε, φεύγαμε και μας ξεχνούσανε. Αυτός ο τρόπος προσέγγισης σύντροφοι μεταφράζονταν σαν μια ελιτίστικη συμπεριφορά μας. Αλήθεια υπήρχε οδηγία να μην έχουν και να μοιράζουν οι υποψήφιοι μας μια προσωπική τους κάρτα;
Τι κάνουμε τώρα.
Τα μεγάλα ερωτήματα σήμερα είναι:

Υπάρχει πολιτικός χώρος να εκφράσουμε;

Μας αναθέτει η κοινωνία αυτό το ρόλο και τι πρέπει να κάνουμε για να πείσουμε:
Πρέπει να επιβιώσουμε σαν κόμμα μέσα στην καινούργια πολιτική κατάσταση που διαμορφώνεται. Για να το κάνουμε αυτό
Πρέπει να εγκαταλείψουμε κάθε σκέψη για ομαδοποιήσεις και παραγοντισμούς.
Να συμβάλουμε στην διαμόρφωση του δημοκρατικού προοδευτικού μετώπου  αφού όμως πρώτα καθίσουμε και συγκροτήσουμε θέσεις που θα μπορούν να είναι διαπραγματεύσιμες σ’ αυτή τη διαδικασία. Θέσεις Αριστερές.
Συμμετέχουμε σε αυτή τη διαδικασία. Δεν μένουμε έξω από τις εξελίξεις. Αν το κάνουμε δεν θα έχουμε μέλλον.
Θέλει όμως και προσοχή γιατί κάτι πολιτικά επιπόλαιο δεν θα έχει βιωσιμότητα και θα οδηγηθεί γρήγορα σε ένα απογοητευτικό τέλος. Ίσως το πείραμα συγκρότησης του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ της Αριστεράς και της Προόδου να είναι ένα καλό παράδειγμα. Λέμε ναι σ’ αυτού του είδους των κυβερνητισμό.
Παράλληλα αρχίζουμε να συζητάμε για τις προγραμματικές μας θέσεις. Θεωρώ σαν πρώτο στόχο την αντιμετώπιση της συντηρητικοποίησης της κοινωνίας. Χωρίς αυτό τον αγώνα δεν πρόκειται να πετύχουμε τίποτα. Η καταδίκη της νέας Δημοκρατίας για την θέση της στους γάμους των ομόφυλων ζευγαριών και στην συμφωνία των Πρεσπών δείχνει το μέγεθος του προβλήματος. Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε. Να κηρύξουμε πολιτιστική μορφωτική και κοινωνική επανάσταση που θα ανατρέψει την συντηρητικοποίηση της κοινωνίας. Αυτό να θεωρηθεί σαν κορυφαίος στόχος διαρκείας.
Να οργανώσουμε ένα κόμμα με δημοκρατική και αποκεντρωμένη λειτουργία. Ενα κόμμα με καινοτόμα χαρακτηριστικά. Όχι ακόμα ένα Αθηνοκεντρικό σχήμα αλλά να οργανώσουμε ένα κόμμα με περιφερειακή ισχυρή δομή.  Και διαφάνεια. Η εμπειρία μου σαν πρόεδρος της επιτροπής περιφερειών δείχνει ότι μπορούμε να το πετύχουμε. Ας αρχίσουμε πρώτα από τη συγκρότηση των επιτροπών για το συνέδριο και των μεταβατικών οργάνων.
Άκουσα χθες συντρόφισσες και συντρόφους από τις Κυκλάδες όπου κατέθεταν για μια ακόμα φορά την αγωνία τους για την αδυναμία ή άρνηση κατανόησης της ιδιαιτερότητας της νησιωτικής χώρας.
Σύντροφοι οι μεταφορές τα νησιά δεν είναι όπως στην Στερεά Ελλάδα, 
Η υγεία στα νησιά δεν είναι όπως στην Στερεά Ελλάδα, 

Το στεγαστικό πρόβλημα στα νησιά δεν είναι παρόμοιο με αυτό της υπόλοιπης χώρας,

Οι αναπτυξιακές δυνατότητες ιδιαίτερα στα μικρά νησιά δεν μοιάζουν καθόλου με αυτές της υπόλοιπης χώρας. 
Δεν μπορούμε να νομοθετούμε οριζόντια χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν τις οικονομικές, εδαφικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες. 
Γι’ αυτό προτείνω. 

1. Μετά την εφαρμογή του ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ισοδυνάμου να προχωρήσουμε στην πρόταση για το ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ  ισοδύναμο και του ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ ισοδύναμο.
2. Σε κάθε μας θέση, σε κάθε μας απόφαση να καθιερώσουμε σαν κόμμα την
ΡΗΤΡΑ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ και ΟΡΕΙΝΟΤΗΤΑΣ στο καταστατικό μας. Σε κάθε θέση μας δηλαδή, σε κάθε πρόταση μας να υπάρχει πρόνοια για την νησιωτική και ορεινή ιδιαιτερότητα.
Αυτό θα δείξει ένα κόμμα με ευαισθησίες στη νησιωτική χώρα και έτοιμο να συμβάλλει στην κοινωνική, οικονομική και εδαφική συνοχή της πατρίδας μας.

Σύντροφοι οφείλουμε 

1. να σεβαστούμε την ιστορία και την πορεία της αριστεράς. 
2. Να οραματιστούμε το μέλλον της
3. Να υλοποιήσουμε την δυναμική της στην κοινωνία  και
4. Να καταδικάσουμε το ΕΓΩ και το ΕΜΕΙΣ και στη θέση τους να βάλουμε το ΕΣΕΙΣ.
Δημήτρης Γάκης
πρωην Βουλευτής Δωδεκανήσου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ερώτηση της Π. Πέρκα για την ταλαιπωρία εκατοντάδων επιβατών λόγω της αναξιοπιστίας της ακτοπλοϊκής εταιρείας SEA JETS

Ερώτηση για την ταλαιπωρία εκατοντάδων επιβατών λόγω της αναξιοπιστίας της ακτοπλοϊκής εταιρείας SEA JETS κατέθεσαν προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τέσσερις Βουλευτές/τριες της Νέας Αριστεράς μετά από πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γρ. της ΚΟ της Νέας Αριστεράς, Π. Πέρκα.

Διαβάστε παρακάτω το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Ταλαιπωρία εκατοντάδων επιβατών λόγω της αναξιοπιστίας της ακτοπλοϊκής εταιρείας SEA JETS»

Σύμφωνα με καταγγελίες και διαμαρτυρίες επιβατών που ήλθαν στο φως της δημοσιότητας, το πολυδιαφημισμένο από 21/6 ταξίδι από Πειραιά προς Χανιά σε 5 ώρες και 15 λεπτά μόλις, από ευχάριστο και γρήγορο ταξίδι αναψυχής και εξυπηρέτησης πολλαπλών μεταφορικών αναγκών με επείγοντα χαρακτήρα και μη επιδεχόμενο καθυστερήσεων, μετατράπηκε σε πολλαπλή πηγή ταλαιπωρίας για τους εκατοντάδες επιβάτες που έσπευσαν να επωφεληθούν των υποτιθέμενων πλεονεκτημάτων που εξασφάλιζε το συγκεκριμένο δρομολόγιο σύμφωνα με την αναγγελία της πλοιοκτήτριας εταιρείας SEA JETS.

Συγκεκριμένα, ενώ είχε αναγγελθεί ότι το δρομολόγιο θα το εκτελέσει το Speedrunner jet, οι επιβάτες ειδοποιήθηκαν ότι το πλοίο αυτό δεν θα εκτελέσει το δρομολόγιο και θα αντικατασταθεί από το superrunner jet ΙΙ. Ένα πλοίο ταχύπλοο μεν, αλλά σε καμία περίπτωση, από ότι φαίνεται και στα αναρτημένα δρομολόγια του επόμενου διαστήματος, των δυνατοτήτων του speedrunner, αφού στην επίσημη ανακοίνωση καλύπτει τη διαδρομή Πειραιάς – Χανιά σε 7μιση ώρες και όχι σε 5.15’. Άλλωστε η ίδια η εταιρεία επιβεβαιώνοντας τη μεγαλύτερη διάρκεια του δρομολογίου, μαζί με την αντικατάσταση του πλοίου ανακοίνωσε και την κατ’ αναλογία επιστροφή χρημάτων  στους επιβάτες.

Δυστυχώς όμως για το επιβατικό κοινό, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν σύμφωνα με τις εξαγγελθείσες καλές προθέσεις της εταιρείας. Διότι, εκτός από την αντικατάσταση του πλοίου που φυσικά δεν εξηγήθηκε, είχαμε και άλλα γεγονότα που δημιούργησαν συνθήκες ταλαιπωρίας και αγανάκτησης στους επιβάτες. Πρώτον, το δρομολόγιο αντί για τις 14.00 ανακοινώθηκε ότι θα αναχωρήσει στις 14.40, τελικά έφυγε στις 15.00. Δεύτερον, ενώ οι επιβάτες και τα οχήματα περίμεναν σε ένα συγκεκριμένο σημείο όπως τους είχαν ανακοινώσει οι λιμενικές αρχές, τελικά το πλοίο έδεσε αλλού, με ότι αυτό σημαίνει μέσα στις υψηλές θερμοκρασίες του μεσημεριού. Τρίτον και πολύ ουσιαστικό, όταν ο κόσμος στήθηκε στην ουρά για να εισπράξει τη διαφορά που υποσχέθηκε η εταιρεία, λόγω της αντικατάστασης του πλοίου, επι τόπου οι επιβάτες ενημερώνονται ότι ουδείς θα εισπράξει διαφορά, εάν το εισιτήριο του έχει αντίτιμο κάτω των 79 ευρώ. Έτσι αποκλείονται ντε φάκτο όχι μόνο οι φοιτητές, αλλά και όλοι οι δικαιούχοι εκπτώσεων. Αλλά εδώ γεννάται και το κρίσιμο ερώτημα, γιατί δεν δικαιούνται επιστροφής χρημάτων όλοι και όλες που πλήρωσαν άνω των 57,70 ευρώ, αφού τόσο κοστολογείται το εισιτήριο του συγκεκριμένου δρομολογίου με το superrunner jet II ;

Με βάση όλα τα παραπάνω, γεννώνται εύλογα σοβαρά ζητήματα που οφείλει ο αρμόδιος υπουργός να απαντήσει:

  1. Στο πλαίσιο της διαφάνειας απέναντι στους πολίτες, είναι υποχρεωμένη ή όχι η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία και εν προκειμένω η SEAJETS, να δώσει πειστικές απαντήσεις, γιατί τελικά δεν εκτέλεσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Χανιά το ταχύπλοο SPEEDRUNNER JET, όπως επιμελώς είχε διαφημιστεί, ως το συντομότερο και ανετότερο από καταβολής εκτέλεσης της συγκεκριμένης διαδρομής;
  2.  Οι λιμενικές αρχές του Πειραιά, γνώριζαν έγκαιρα την αντικατάσταση του speedrunner jet από το superrunner jet II και αν γνώριζαν γιατί κατηύθυναν τους επιβάτες και τα οχήματα σε θέση αναμονής και αναχώρησης στο λιμάνι που άλλαξε την τελευταία στιγμή;
  3. Με ποιο κριτήριο η εταιρεία λόγω της αντικατάστασης του πλοίου, επέλεξε επιστροφή χρημάτων, αν τελικά επέστρεψε; Γιατί δεν θεωρήθηκε ως κριτήριο επιστροφής χρημάτων, το αντίτιμο του εισιτηρίου της συγκεκριμένης διαδρομής, όπως εκτελείται από το superrunner jet II, δηλαδή τα 57,70 ευρώ;
  4. Πως σκέφτεται η ηγεσία του ΥΝΑΝΠ καθώς και το Λιμενικό να αντιμετωπίσουν τις αυταπόδεικτες και αντικοινωνικές συμπεριφορές της εταιρείας, αφού όλα αυτά συνέβησαν ενώπιον των αρμόδιων υπηρεσιών;
  5. Με δεδομένο ότι το πλοίο φέρεται νηολογημένο με σημαία άλλου κράτους της Ε.Ε., στην προκειμένη περίπτωση Κυπριακή, πόσο ελέγχονται συστηματικά τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας με σημαία άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε.; Τηρούνται οι προβλεπόμενες πρόσθετες ειδικές προϋποθέσεις εργασίας και ασφαλιστικής κάλυψης για τα πληρώματα, την ανθρώπινη ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των επιβατών; Πότε, πως και πόσοι έλεγχοι έχουν διενεργηθεί;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Θεοπίστη (Πετη) Πέρκα

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Ηλιόπουλος Αθανάσιος (Νάσος)

Τζούφη Μερόπη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ