Γ. Πάππου: «Δεν υπάρχει έλλειψη προϊόντων στην αγορά, είναι τεχνητή και οφείλεται στον πανικό των καταναλωτών»
Ελλείψεις σε ηλιέλαιο, ζάχαρη και άλευρα καταγράφονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ της Ρόδου, έπειτα από την έκρηξη των τιμών αλλά και την ανάγκη των καταναλωτών να στοκάρουν τρόφιμα, αναγκάζοντας πολλά καταστήματα να επιβάλουν πλαφόν και να μετρούν αποθέματα.
Ηδη σε πολλά σούπερ μάρκετ της Ρόδου, ο ανεφοδιασμός των ραφιών με τα συγκεκριμένα προϊόντα γίνεται με μέτρο αφού μόλις τα συγκεκριμένα προϊόντα βγουν από τις αποθήκες, εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού παρά την αυξημένη τιμή!
«Ειδικά με τη ζάχαρη, οι εξαγωγικές χώρες βλέποντας την αναστάτωση που έχει προέλθει κυρίως λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν αυξήσει την τιμή του προϊόντος εντελώς αδικαιολόγητα. Η ζάχαρη δεν είναι ένα προϊόν το οποίο προμηθευόμαστε από την Ουκρανία ή από τη Ρωσία.
Η αύξηση στην τιμή της ζάχαρης είναι αδικαιολόγητη και προκύπτει από την τιμή στην οποία την διαθέτουν οι χώρες που την εξάγουν. Η τιμή χονδρικής στη ζάχαρη μέχρι πριν από δύο μήνες ήταν 0,65 € και πλέον έχει φτάσει στο 1,10 €!», εξηγεί στη «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου.
Σε ό,τι αφορά στην αύξηση της τιμής στα άλευρα και στο ηλιέλαιο, σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Πάππου, αποδίδεται στο ό,τι το 30% των αναγκών μας στα εν λόγω προϊόντα καλύπτονταν από την Ρωσία και την Ουκρανία και πλέον έχουμε στραφεί για εισαγωγές σε άλλες αγορές όπως η Βουλγαρία και η Πολωνία. Ως εκ τούτου, η απότομη αύξηση ζήτησης των προϊόντων έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών σε άλευρα και ηλιέλαιο.
Σύμφωνα πάντως με τον κ. Πάππου θα πρέπει να αναμένεται εξομάλυνση στον εφοδιασμό των αλεύρων και του ηλιελαίου σημειώνοντας μάλιστα ότι η έλλειψη που παρατηρείται δεν οφείλεται σε προβλήματα εισαγωγής αλλά στη σπουδή των καταναλωτών που εφοδιάζονται με ποσότητες μεγαλύτερες των αναγκών τους για να γεμίσουν τις αποθήκες τους.
Όπως λέει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, υπάρχει επάρκεια προϊόντων, ο εφοδιασμός γίνεται κανονικά και η όποια έλλειψη παρατηρείται αντιμετωπίζεται μέσα σε λίγα 24ωρα, μέχρι να έρθουν τα εμπορεύματα από την Αθήνα, ωστόσο αρκούν λίγες μόνο ώρες για να εξαφανιστούν τα προϊόντα από τα ράφια!
«Αυτό που συμβαίνει είναι αυτό που κάθε φορά αντιμετωπίζουμε σε περιόδους κρίσης. Οι καταναλωτές σπεύδουν να στοκάρουν προϊόντα, το είδαμε να συμβαίνει και στην καραντίνα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται τεχνητή έλλειψη στην αγορά κυρίως σε ζάχαρη, βούτυρο, λάδι, άλευρα, ζυμαρικά, όσπρια, κονσέρβες κ.ά. Αυτό συνέβη και τώρα. Πάντα όμως μετά από μια περίοδο πανικού, επέρχεται η ηρεμία κι αυτό θα γίνει και τώρα. Ολος αυτός ο κόσμος που έχει προμηθευτεί μεγάλες ποσότητες προϊόντων θα καθυστερήσει να αγοράσει εκ νέου τα ίδια προϊόντα, οπότε σταδιακά και συν τω χρόνω, σε συνάρτηση πάντα με τις γενικότερες εξελίξεις αυτά θα εξομαλυνθούν. Δεν είναι κάτι άλλο από την αυτόματη λειτουργία του νόμου προσφοράς και ζήτησης. Όταν αυξάνεται η ζήτηση ανεβαίνουν οι τιμές, όταν μειώνεται η ζήτηση πέφτουν οι τιμές, οπότε δεν χρειάζεται πανικός. Δεν υπάρχει έλλειψη προϊόντων στην αγορά, είναι τεχνητή και οφείλεται ακριβώς στον πανικό των καταναλωτών», επισημαίνει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου.
Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως, πως επειδή είναι περίοδος που τα περισσότερα καταστήματα ετοιμάζονται να ανοίξουν λόγω της σεζόν ειδικά στον τομέα της εστίασης, ο εφοδιασμός κυρίως με ηλιέλαιο και ζάχαρη εξελίσσεται σε σπαζοκεφαλιά αφού πρόκειται για προϊόντα και δυσεύρετα και ακριβά!
Χρειάστηκε μάλιστα, όπως δήλωσαν επαγγελματίες από τον τομέα της εστίασης στη «δ», να αγοράσουν λάδι από σούπερ μάρκετ για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τις πρώτες ημέρες, μέχρι να βρεθεί επαρκής ποσότητα για να προμηθευτούν από την χονδρική αλλά και μέχρι να δουν πού «θα κάτσει η μπίλια» σε ό,τι αφορά στην τελική τιμή για να μπορέσουν να κάνουν τις αγορές τους καθώς μέχρι πρότινος ούτε οι χονδρέμποροι είχαν ακριβή εικόνα.
Εξάλλου θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ουκρανία και η Ρωσία ήταν βασικοί προμηθευτές σπορελαίων παγκοσμίως και λόγω της κατάστασης που έχουν βγει εκτός αγοράς λόγω πολέμου, με αποτέλεσμα η αγορά να χρειαστεί ένα εύλογο διάστημα για να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες.
Πηγή:www.dimokratiki.gr