Τα… ταξί αναλαμβάνουν πλέον ρόλο courier και στη Ρόδο, έπειτα από το «βραχυκύκλωμα» στις εταιρείες ταχυμεταφορών λόγω του μεγάλου όγκου παραγγελιών εν μέσω lock down και ενόψει των εορτών!
Μπορεί το click away να ξεκίνησε στη Ρόδο μετ΄εμποδίων, με τους καταναλωτές να μπορούν να επισκέπτονται υπό την τήρηση των αυστηρών μέτρων καταστήματα, ωστόσο πολλοί επιμένουν… ηλεκτρονικά, προκειμένου να αποφύγουν την τεράστια ταλαιπωρία του click away, προκαλώντας «έμφραγμα» στις ταχυμεταφορές όπου σημειώνονται καθυστερήσεις στις παραδόσεις ακόμα και ενός μήνα!
Ετσι, εταιρείες ταχυμεταφορών, επιλέγουν να συνεργαστούν με ταξί τα οποία αναλαμβάνουν την μεταφορά των δεμάτων στους παραλήπτες διευκολύνοντας αφενός τους παραλήπτες αλλά και τους καταναλωτές συντομεύοντας το χρόνο παράδοσης και αφετέρου, οι οδηγοί ταξί αντί να έχουν σηκωμένα χειρόφρενα εργάζονται κερδίζοντας έστω ένα μεροκάματο στην νεκρή περίοδο του lockdown.
Όπως ανέφερε στη «δ» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί κ. Θεοδόσης Καστανίδης, στη Ρόδο τις τελευταίες δέκα ημέρες περίπου 7 ταξί τέθηκαν στην διάθεση εταιρειών ταχυμεταφορών αναλαμβάνοντας την μεταφορά δεμάτων και εγγράφων. Όπως αναφέρει, ο αριθμός των ταξί που έχει συνάψει συμβόλαιο με τις εταιρείες κούριερ είναι περιορισμένος καθώς καλύπτονται οι ανάγκες της περιοχής, παρότι υπήρχε ενδιαφέρον για συμμετοχή περισσότερων ταξί, σε μια περίοδο που ο κλάδος έχει υποστεί τεράστια οικονομική ζημία λόγω του covid-19 και του δεύτερου lockdown.
Σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου, μεταφορικές συνάπτουν συμβάσεις με εταιρείες ταξί, ενώ όσον αφορά την πληρωμή των οδηγών, αυτή καθορίζεται ανάλογα με τις εκάστοτε συμφωνίες που υπογράφονται. Όπως έγραψε η «δ», εκατοντάδες παραλήπτες στη Ρόδο περιμένουν στο… ακουστικό τους για τα δέματα που δεν έφτασαν, τα τηλέφωνα στις εταιρείες κούριερ δεν σταματούν να χτυπούν και κανείς δεν ξέρει πότε θα εξομαλυνθεί η χαώδης κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Εκατοντάδες χιλιάδες πακέτα και δέματα, παραμένουν επί μέρες στα κεντρικά σημεία διαλογής των εταιρειών στην Αθήνα και κανείς δεν γνωρίζει αν και πότε θα παραλάβει τα προϊόντα τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
Καθημερινά έξω από τα γραφεία εταιρειών κούριερ στη Ρόδο, σχηματίζονται ουρές από καταναλωτές που είτε σπεύδουν έπειτα από μεγάλες καθυστερήσεις να παραλάβουν τα δέματά τους είτε επισκέπτονται τα γραφεία για να αναζητήσουν χαμένα δέματα που δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους, παρότι πληρωμένα, την ίδια ώρα που οι υπάλληλοι και οι οδηγοί έχουν γίνει… σάκοι του μποξ για τους δυσαρεστημένους πελάτες χωρίς να φέρουν όμως καμία ευθύνη!
Το δεύτερο lockdown, o πολλαπλασιασμός των ηλεκτρονικών καταστημάτων στη διάρκεια της καραντίνας, οι εορτές των Χριστουγέννων, το «λουκέτο» στο λιανεμπόριο, η Black Friday και η Cyber Monday, αύξησαν σε δυσθεώρητα ύψη τις ηλεκτρονικές παραγγελίες με αποτέλεσμα οι εταιρείες κούριερ να σηκώσουν τα χέρια ψηλά!
Σύμφωνα με δεκάδες καταγγελίες που έχουν γίνει στη «δ», υπάρχουν παραγγελίες που υπό κανονικές συνθήκες θα είχαν διεκπεραιωθεί μέσα σε 48 ώρες, παραμένουν όμως ανεκτέλεστες από τον Νοέμβριο και ουδείς γνωρίζει πότε θα φτάσουν στη Ρόδο.
Ο μέσος όρος αναμονής πλέον είναι 10 με 15 ημέρες, όμως υπάρχουν παραγγελίες που παραμένουν ανεκτέλεστες από τις 25 Νοεμβρίου, όπως καταγγέλθηκε στη «δ», ενώ πολλά δέματα έχουν χαθεί.
Οι οδηγοί αλλά και οι υπάλληλοι γραφείων στις εταιρείες κούριερ, εργάζονται πυρετωδώς με υπερωρίες και σαββατοκύριακα, προκειμένου να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στην πρωτοφανή κίνηση της περιόδου ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις μετατρέπονται σε εξιλαστήρια θύματα, αφού οι δυσαρεστημένοι καταναλωτές τους επιρρίπτουν ευθύνες και ζητούν εξηγήσεις αδίκως.
Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι πέρα από τα δέματα με διάφορα προϊόντα, δώρα, και ρούχα ένδυσης και υπόδησης, με τις εταιρείες κούριερ διακινούνται επίσης σημαντικά έγγραφα αλλά και φάρμακα, τα οποία είναι απαραίτητα στους παραλήπτες τους που όμως δεν μπορούν να τα παραλάβουν εγκαίρως.
Οι εταιρείες ταχυμεταφορών όπως καταγγέλλουν καταναλωτές, είχαν όλο το διάστημα να προετοιμαστούν και δεν το έκαναν, δημιουργώντας αλυσιδωτές παρενέργειες σε πελάτες και επιχειρήσεις, προσθέτοντας ακόμη ένα πλήγμα στην επιβαρυμένη λόγω κορωνοϊού οικονομία. Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις είναι μεγάλες, προκαλώντας τις αντιδράσεις των καταναλωτών, ενώ από την πλευρά τους οι εταιρείες ταχυμεταφορών υποστηρίζουν ότι έχουν κάνει σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, αλλά ο όγκος των παραγγελιών είναι τεράστιος.
Και οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών πάντως, βάσει μεριδίου αγοράς, η ACS, η Γενική Ταχυδρομική, η ΕΛΤΑ Courier και η Speedex, είχαν καταστήσει σαφές εδώ και μέρες μέσω ανακοινώσεων ότι δεν θα είναι δυνατόν να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις.
Μπορεί το click away να ξεκίνησε στη Ρόδο μετ΄εμποδίων, με τους καταναλωτές να μπορούν να επισκέπτονται υπό την τήρηση των αυστηρών μέτρων καταστήματα, ωστόσο πολλοί επιμένουν… ηλεκτρονικά, προκειμένου να αποφύγουν την τεράστια ταλαιπωρία του click away, προκαλώντας «έμφραγμα» στις ταχυμεταφορές όπου σημειώνονται καθυστερήσεις στις παραδόσεις ακόμα και ενός μήνα!
Ετσι, εταιρείες ταχυμεταφορών, επιλέγουν να συνεργαστούν με ταξί τα οποία αναλαμβάνουν την μεταφορά των δεμάτων στους παραλήπτες διευκολύνοντας αφενός τους παραλήπτες αλλά και τους καταναλωτές συντομεύοντας το χρόνο παράδοσης και αφετέρου, οι οδηγοί ταξί αντί να έχουν σηκωμένα χειρόφρενα εργάζονται κερδίζοντας έστω ένα μεροκάματο στην νεκρή περίοδο του lockdown.
Όπως ανέφερε στη «δ» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί κ. Θεοδόσης Καστανίδης, στη Ρόδο τις τελευταίες δέκα ημέρες περίπου 7 ταξί τέθηκαν στην διάθεση εταιρειών ταχυμεταφορών αναλαμβάνοντας την μεταφορά δεμάτων και εγγράφων. Όπως αναφέρει, ο αριθμός των ταξί που έχει συνάψει συμβόλαιο με τις εταιρείες κούριερ είναι περιορισμένος καθώς καλύπτονται οι ανάγκες της περιοχής, παρότι υπήρχε ενδιαφέρον για συμμετοχή περισσότερων ταξί, σε μια περίοδο που ο κλάδος έχει υποστεί τεράστια οικονομική ζημία λόγω του covid-19 και του δεύτερου lockdown.
Σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου, μεταφορικές συνάπτουν συμβάσεις με εταιρείες ταξί, ενώ όσον αφορά την πληρωμή των οδηγών, αυτή καθορίζεται ανάλογα με τις εκάστοτε συμφωνίες που υπογράφονται. Όπως έγραψε η «δ», εκατοντάδες παραλήπτες στη Ρόδο περιμένουν στο… ακουστικό τους για τα δέματα που δεν έφτασαν, τα τηλέφωνα στις εταιρείες κούριερ δεν σταματούν να χτυπούν και κανείς δεν ξέρει πότε θα εξομαλυνθεί η χαώδης κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Εκατοντάδες χιλιάδες πακέτα και δέματα, παραμένουν επί μέρες στα κεντρικά σημεία διαλογής των εταιρειών στην Αθήνα και κανείς δεν γνωρίζει αν και πότε θα παραλάβει τα προϊόντα τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
Καθημερινά έξω από τα γραφεία εταιρειών κούριερ στη Ρόδο, σχηματίζονται ουρές από καταναλωτές που είτε σπεύδουν έπειτα από μεγάλες καθυστερήσεις να παραλάβουν τα δέματά τους είτε επισκέπτονται τα γραφεία για να αναζητήσουν χαμένα δέματα που δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους, παρότι πληρωμένα, την ίδια ώρα που οι υπάλληλοι και οι οδηγοί έχουν γίνει… σάκοι του μποξ για τους δυσαρεστημένους πελάτες χωρίς να φέρουν όμως καμία ευθύνη!
Το δεύτερο lockdown, o πολλαπλασιασμός των ηλεκτρονικών καταστημάτων στη διάρκεια της καραντίνας, οι εορτές των Χριστουγέννων, το «λουκέτο» στο λιανεμπόριο, η Black Friday και η Cyber Monday, αύξησαν σε δυσθεώρητα ύψη τις ηλεκτρονικές παραγγελίες με αποτέλεσμα οι εταιρείες κούριερ να σηκώσουν τα χέρια ψηλά!
Σύμφωνα με δεκάδες καταγγελίες που έχουν γίνει στη «δ», υπάρχουν παραγγελίες που υπό κανονικές συνθήκες θα είχαν διεκπεραιωθεί μέσα σε 48 ώρες, παραμένουν όμως ανεκτέλεστες από τον Νοέμβριο και ουδείς γνωρίζει πότε θα φτάσουν στη Ρόδο.
Ο μέσος όρος αναμονής πλέον είναι 10 με 15 ημέρες, όμως υπάρχουν παραγγελίες που παραμένουν ανεκτέλεστες από τις 25 Νοεμβρίου, όπως καταγγέλθηκε στη «δ», ενώ πολλά δέματα έχουν χαθεί.
Οι οδηγοί αλλά και οι υπάλληλοι γραφείων στις εταιρείες κούριερ, εργάζονται πυρετωδώς με υπερωρίες και σαββατοκύριακα, προκειμένου να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στην πρωτοφανή κίνηση της περιόδου ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις μετατρέπονται σε εξιλαστήρια θύματα, αφού οι δυσαρεστημένοι καταναλωτές τους επιρρίπτουν ευθύνες και ζητούν εξηγήσεις αδίκως.
Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι πέρα από τα δέματα με διάφορα προϊόντα, δώρα, και ρούχα ένδυσης και υπόδησης, με τις εταιρείες κούριερ διακινούνται επίσης σημαντικά έγγραφα αλλά και φάρμακα, τα οποία είναι απαραίτητα στους παραλήπτες τους που όμως δεν μπορούν να τα παραλάβουν εγκαίρως.
Οι εταιρείες ταχυμεταφορών όπως καταγγέλλουν καταναλωτές, είχαν όλο το διάστημα να προετοιμαστούν και δεν το έκαναν, δημιουργώντας αλυσιδωτές παρενέργειες σε πελάτες και επιχειρήσεις, προσθέτοντας ακόμη ένα πλήγμα στην επιβαρυμένη λόγω κορωνοϊού οικονομία. Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις είναι μεγάλες, προκαλώντας τις αντιδράσεις των καταναλωτών, ενώ από την πλευρά τους οι εταιρείες ταχυμεταφορών υποστηρίζουν ότι έχουν κάνει σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, αλλά ο όγκος των παραγγελιών είναι τεράστιος.
Και οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών πάντως, βάσει μεριδίου αγοράς, η ACS, η Γενική Ταχυδρομική, η ΕΛΤΑ Courier και η Speedex, είχαν καταστήσει σαφές εδώ και μέρες μέσω ανακοινώσεων ότι δεν θα είναι δυνατόν να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις.
Πηγή:www.dimokratiki.gr