Τα ξενοδοχεία “χορεύουν” στον ρυθμό των αεροπλάνων-Τι δηλώνει η Κωνσταντίνα Σβύνου

3
1542

Ο αριθμός των πτήσεων που θα φτάσουν εφέτος στην Ελλάδα θα καθορίσει και το νούμερο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που θα υποδεχτούν “επισκέπτες” στους ελληνικούς προορισμούς το επόμενο διάστημα, σημειώνει η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων στην Κω Κωνσταντίνα Σβήνου, στο Πρακτορείο FM.

Καθοριστική ημερομηνία για το τι μέλλει γεννέσθαι με τις πτήσεις είναι η 15 Ιουνίου, όπως εξηγεί η κα Σβήνου. Προς επίρρωση αυτού επισημαίνει, ότι την συγκεκριμένη ημερομηνία εκτιμάται πως θα έχουν αποτυπωθεί, τόσο το πτητικό έργο των αεροπορικών εταιριών, όσο και οι προθέσεις των περισσότερων χωρών για τα καλοκαιρινά ταξίδια. “Αυτή τη στιγμή” κανένα ξενοδοχείο δεν ξέρει τις πληρότητες που θα έχει την τρέχουσα τουριστική χρονιά, παρά τις όποιες κρατήσεις που εμφανίζονται στα συστήματα των κρατήσεων, υπενθυμίζει η κ. Σβήνου, η οποία είναι και πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων.

Σε κάθε περίπτωση η αγωνία για τους ξενοδόχους είναι μεγάλη και εστιάζεται στον τρόπο με τον οποίο εφέτος θα λειτουργήσουν, δεδομένων των διαφορετικών συνθηκών σε σχέση με το παρελθόν. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα εξάλλου είναι αυτά που αλλάζουν τα δεδομένα στην λειτουργία τους, υπογραμμίζει η κ. Σβήνου. Αφού κάνει λόγο για καθυστέρηση στην ανακοίνωση τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μεταλαμπάδευση τους στην καθημερινότητα των ξενοδοχείων, τα υγειονομικά πρωτόκολλα αλλάζουν τα μέχρι τώρα ειωθότα.

Το προσωπικό εκπαιδεύεται και μαθαίνει να εργάζεται κρατώντας αποστάσεις. Πόσο εύκολο είναι αυτό; Πολύ δύσκολο απαντά η κ. Σβήνου και τονίζει: “Σε γενικές γραμμές αλλάζει ο τρόπος λειτουργίας και θα πρέπει να γίνονται αυτόματες οι κινήσεις για την διατήρηση της απόστασης. Στον αντίποδα κανένας δεν μπορεί να γίνει αστυνομικός μέσα στο ξενοδοχείο”. Ευχή της κ. Σβήνου είναι να πάει καλά ο Ιούλιος (εννοώντας να τρέξει χωρίς υγειονομικά προβλήματα κλπ) για να πάει καλά η υπόλοιπη χρονιά.

Φέτος στα ξενοδοχεία για παράδειγμα, στο μπουφέ των προϊόντων θα υπάρχει εργαζόμενος του ξενοδοχείου, που θα σερβίρει προκειμένου να μην πιάσει τη λαβίδα ο πελάτης. Στα δωμάτια εξάλλου δεν θα μπαίνει καθημερινά η καμαριέρα στο δωμάτιο, παρά μετά από επίκληση του πελάτη. Η καθαριότητα στο δωμάτιο θα γίνεται είτε μετά από ένα 24άωρο ή όπως γινόταν μέχρι τώρα, αλλά με την προσθήκη απολύμανσης με ατμοκαθαριστές κλπ.

Στην παρέμβαση της η κ. Σβήνου επισημαίνει ότι η φετινή τουριστική χρονιά, θα είναι μια χρονιά που οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα λειτουργήσουν με στόχο την επιβίωση τους και όχι την κερδοφορία τους. Στο σημείο αυτό ζητά από το αρμόδιο υπουργείο μείωση του ΦΠΑ 6% στη διαμονή και 13% στην εστίαση, ευέλικτες σχέσεις εργασίας, ώστε να επιτρέπεται η επαναπρόσληψη του προσωπικού, ανάλογα τις πληρότητες και τέλος επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών. Μόνο έτσι οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα ανακουφιστούν από την δύσκολη οικονομική συγκυρία και θα είναι ανταγωνιστικό το ελληνικό τουριστικό προϊόν, όπως αναφέρει.

Σε ερώτηση για τον εγχώριο τουρισμό, τονίστηκε ότι θα υπάρξουν ειδικά πακέτα προσφορών για τους Έλληνες επισκέπτες με την κ. Σβήνου να σημειώνει ότι τα ξενοδοχεία είναι έτοιμα να τους υποδεχτούν. Βέβαια η πρόεδρος του ΙΤΕΠ “κρατά μικρό καλάθι” για τη δυναμική του εγχώριου μετώπου, δεδομένης της μικρής σαιζόν εφέτος, αλλά και της οικονομικής κρίσης που υφίσταται, όπως λέει. Τέλος με ενδιαφέρον αναμένονται τα αποτελέσματα έρευνας που «τρέχει» ήδη το ΙΤΕΠ, στην οποία θα εκτιμηθεί το οικονομικό κόστος λειτουργίας των ξενοδοχείων, μετά και την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων και τελικά πόσα ξενοδοχεία θα καταφέρουν να ανοίξουν εφέτος.

Πηγή: euro2day.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Περίεργες ακυρώσεις από αεροπορικές εταιρείες,αλλά και αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές σε mail,παράπονα.

    αναβολές επιστροφών χρημάτων από ακυρώσεις που οι ίδιες αποφάσισαν,έχει μπερδευτεί ο ταξιδιωτικός κόσμος και φυσικά πίσω απ αυτά υπάρχουν πολιτικές και έμμεσες εξαναγκαστικές ταξιδιωτικές οδηγίες.Κανείς δεν κατάλαβε τη ακύρωση της Lufthansa από Αθήνα στις 2/7/2020 ,ενώ σε πολλές ακυρώσεις κρατήσεων,κάποιες εταιρείες δεν απαντάνε εδώ και τρεις μήνες,για να μην επιστρέψουν χρήματα .ΟΛΑ στον αέρα,πως να κλείσει ο άλλος όταν έχουν δημοσιευθεί παράπονα σε φόρουμ… τελευταία Μεγάλοι Ταξιδιωτικοί Οργανισμοί ασχολούνται με ενίσχυση εσωτερικής κίνησης Κρατών.Η TUI κλείνει αβέρτα σε προορισμούς εντός των Κρατών,όπως Σουηδία,Γερμανία.Θα βάλω και δαφήμιση.

  2. Εν αναμονή των εξελίξεων είναι όλοι. Ξενοδόχοι, εργαζόμενοι και λοιποί κλάδοι που συνδέονται με τον τουρισμό.

  3. Τουλάχιστο οι ξενοδόχοι και όλο το παρεάκι τους τρώνε από τα έτοιμα
    Οι υπόλοιποι μεροδουλι μεροφάι…

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ