Στην Σίψα Δράμας στον τάφο του Οσίου Γεωργίου Καρσλίδη και στην Ιερά Μονή Εικοσιφοινίσσης στο Παγγαίο οι εκδρομείς της ενορίας Αγίου Παύλου Κω

0
37


Δυο πολύ ιδιαίτερα και ξεχωριστά προσκυνήματα επισκέφτηκαν σήμερα οι εκδρομείς της προσκυνηματικής εκδρομής του Αγίου Παύλου Κω: Την Ιερά Μονή Αναλήψεως του Σωτήρος στη Σίψα Δράμας όπου βρίσκεται ο τάφος του Οσίου Γεωργίου του Καρσλίδη που ευωδιάζει,  άλλου ενός μεγάλου Άγιου του περασμένου αιώνα και την Ιερά Μονή Εικοσιφοινίσσης με την αχειροποίητο Εικόνα της Παναγίας μας στο Παγγαίο (στα σύνορα Σερρών-Καβάλας) ένα από τα παλαιότερα και μεγαλύτερα προσκυνήματα της Μακεδονίας.

Στους έσχατους χρόνους θα έρθει εποχή λέγει μια παράδοσις, που θα κλείσουν όλες οι Ορθόδοξες εκκλησίες και τρεις θα μείνουν ανοιχτές: του Παναγίου Τάφου στα Ιεροσόλυμα, του μεγάλου Αθανασίου του Αθωνίτου στο Άγιο Όρος και της Εικοσιφοινίσσης στο Παγγαίο.  

Ιερά Μονή Ἀναλήψεως Του Σωτήρος – Σίψα

Ιερά Μονή Ἀναλήψεως Του Σωτήρος - Σίψα

Έτος ιδρύσεως 1976, Διεύθυνσις : Τ.Κ. 661 00, Ταξιάρχαι Δράμας

Τηλ: 25210-45023, Ηγουμένη: Πορφυρία Μοναχή, (μον. 32).

Στο συνοικισμό των Ταξιαρχών Δράμας (Σίψα) πρώτος «οικιστής» κατά το έτος 1930 υπήρξε ο μακαριστός πατήρ Γεώργιος Καρσλίδης (1901 – 1959), ο αποκτήσας την φήμη οσίου ανδρός. Σήμερα στο σημείο αυτό ανθεί μια πολυπληθής γυναικεία αδελφότης μοναζουσών που αποτελεί την Ιερά Μονή Αναλήψεως του Σωτήρος.

Παραθέτουμε στην συνέχεια ιστορικά στοιχεία για την αδελφότητα, όπως έχουν καταχωρηθεί ως επίλογος στο βιβλίο «ο μακάριος Γέροντας Γεώργιος Καρσλίδης, 1901 – 1959», που συνέγραψε ο Μονάχος Μωϋσής Αγιορείτης κι εξέδωσε η Ι. Μονή το 1989. Στην έκθεση των στοιχείων αυτών φαίνεται και η συμβολή της ταπεινότητος μου στην ίδρυση, ανάπτυξη και πρόοδο της λαμπρής σήμερα Ιεράς Μονής:

Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης ο εν Δράμα

Τα πρώτα χρόνια του Οσίου Γεωργίου Καρσλίδη

 

Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης γεννημένος στην Αργυρούπολη στον Πόντο το 1901, γνώρισε από πολύ νωρίς την ορφάνια και την μοναξιά. Μετά από διώξεις και φυλακίσεις από το καθεστώς της Γεωργίας, φθάνει στην Ελλάδα, όπου ζει ασκητικά και με θερμή πίστη. Χαριτώνεται ο ταπεινός και άξιος λειτουργός του Υψίστου με χαρίσματα διακρίσεως, διοράσεως και προφητείας.

 

Όταν ορφάνεψε ο γέροντας Γεώργιος, την ανατροφή του ανέλαβε η ευλαβής γιαγιά του. Μετά τον θάνατο της γιαγιάς του και της αδελφής του, αναχωρεί με τον παππού του για το Ερζερούμ, την Θεοδοσιούπολη της Μεγάλης Αρμενίας. Ο θάνατος και του παππού του και η κακομεταχείριση του αδελφού του, τον φέρνουν στα μέρη του Καυκάσου. Μόνος, φτωχός, πονεμένος και με τη συντροφιά αγίων σε όνειρα και οράματα, φθάνει στην Τυφλίδα της Γεωργίας και οδηγείται από τον εκεί επίσκοπο στην Ιερά Μονή της Ζωοδόχου Πηγής. Ενδύεται το τίμιο του μοναχού ένδυμα στην ηλικία μόλις των εννέα ετών. Θα το διατηρήσει επί μισό αιώνα.

 

Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης - Saint George Karslides

 

Η κουρά του Οσίου Γεωργίου Καρσλίδη

 

Αγάπησε την άσκηση και την προσευχή από παιδί. Στις 20 Ιουλίου 1919 κείρεται μοναχός και από Αθανάσιος ονομάζεται Συμεών. Κατά την ώρα της κουράς του, λέγεται πως οι καμπάνες σήμαιναν μόνες τους.

 

Στην Μονή συνάντησε έναν θείο του επίσκοπο, που τον βοήθησε πνευματικά. Το άθεο καθεστώς της επανάστασης του 1917 δίωξε την Εκκλησία, τον κλήρο και τον μοναχισμό. Μαζί με άλλους μοναχούς της μονής του φυλακίσθηκε σε μια ανήλια και υπόγεια φυλακή, απ´ όπου περνούσαν υπόνομοι. Υπέμεινε μεγάλες και φρικτές κακουχίες με ελπίδα στον Θεό. Πολλοί αδελφοί του τελείωσαν μαρτυρικά τον βίο τους εκεί. Με την βοήθεια της Παναγίας γλύτωσε από βέβαιο θάνατο. Στις 8 Σεπτεμβρίου 1925 χειροτονήθηκε ιερεύς κι ονομάσθηκε Γεώργιος. Λειτουργούσε στα γεωργιανά.

 

Σύντομα ο Γεώργιος Καρσλίδης απέκτησε τη φήμη διακριτικού, διορατικού και προορατικού Γέροντα. Πολύς κόσμος ερχόταν από μακριά για να γνωρίσει και να συμβουλευθεί τον νεαρό ιερομόναχο. Το 1923 από την Τυφλίδα μεταβαίνει στο Σουχούμ. Στις συχνές θείες λειτουργίες του μνημόνευε πολλά ονόματα. Στο κελί του μελετούσε και προσευχόταν συνεχώς. Η εγκράτεια, η άσκηση, η αγρυπνία και η νηστεία ήταν αδιάκοπες. Οι προφητείες του εκπληρώνονταν. Όλοι τον πλησίαζαν ως άγιο. Το 1929 καταφέρνει να έλθει στην Ελλάδα.

 

Άφιξη στην Ελλάδα

 

Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης δοξάζει τον Θεό για τη σωτηρία του. Ο Πόντος, η Γεωργία και η Ρωσία μένουν στην μνήμη του ως τόποι αγώνων, μαρτυρίων και θυσιών. Από την Θεσσαλονίκη, όπου φθάνει στις 19 Οκτωβρίου 1929, μεταβαίνει στην Κατερίνη και στα χωριά Αλώνια και Κούκκος, Μικρό Δάσος του Κιλκίς και τέλος το 1930 στην Σίψα της Δράμας. Οι κακουχίες της φυλακής της Γεωργίας τον είχαν αφήσει ημιπαράλυτο, πολύ αδύναμο και πολλές φορές δυσκολευόταν πολύ να περπατήσει, ώστε τον σήκωναν στα χέρια, για να μετακινηθεί.

 

Όλη η περιουσία του ήταν λίγα εκκλησιαστικά βιβλία στην γεωργιανή γλώσσα, ιερατικά άμφια, εικόνες και μέρος των λειψάνων της αδελφής του Άννας. Κόσμος πολύς αρχίζει να τον πλησιάζει για να βοηθηθεί. Ο φιλόθεος, φιλάγιος, φιλάδελφος και φιλάνθρωπος πατήρ κάνει παρακλήσεις, εξομολογεί και νουθετεί. Το 1938 κτίζει το μοναστηράκι της Αναλήψεως. Εκεί θα λειτουργεί, θα εξομολογεί, θα κηρύττει, θα προλέγει, θα θαυματουργεί επί μία ολόκληρη εικοσαετία. Ο ναός και το κελί του γίνονται κολυμβήθρα Σιλωάμ για σωματικές και ψυχικές ασθένειες πολλών.

 

Μεταβαίνει προσκυνητής στα Ιεροσόλυμα και το Άγιον Όρος κι έχει συναντήσεις με ιερές μορφές, που τον πείθουν να μείνει εκεί που είναι, γιατί έχει μεγάλη ανάγκη ο πιστός λαός την παρουσία και την μαρτυρία του. Το 1941 κατά θαυμαστό τρόπο σώζεται από βέβαιο θάνατο από τους Βούλγαρους, που τον είχαν συλλάβει προς εκτέλεση. Όλη η ζωή του κυλά μέσα σ´ ένα συνεχές θαύμα. Με την βοήθεια του αγίου Νικολάου θεραπεύεται, ώστε να μπορεί κάπως να αυτοσυντηρείται.

 

Πάντα λιτός, απλός, νηστευτής, άγρυπνος, φιλάσθενος και δεόμενος. Λιγομίλητος, προσεκτικός, αυστηρός και σοβαρός. Σε μεγάλη ανάγκη επισκεπτόταν φτωχούς κι ασθενείς. Είχε βοηθηθεί ο ίδιος κι έτσι μπορούσε να βοηθήσει και τους άλλους.

 

Κατά την αγία προσκομιδή μνημόνευε χιλιάδες ονόματα ζώντων και κεκοιμημένων. Μάλιστα σημείωνε ορισμένα και στο τέλος της θείας Λειτουργίας καλούσε ιδιαίτερα τους συγγενείς και τους έλεγε τα προβλήματα των ζώντων ή των κεκοιμημένων και πως τέλειωσαν τον βίο τους. Καθαροί και αθώοι άνθρωποι τον έβλεπαν ως λειτουργό να μην πατά στη γη.

 

Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης - Saint George Karslides 1

 

Στις αναίμακτες θείες ιερουργίες ήταν φωτεινός, ειρηνικός και χαρούμενος. Συλλειτουργούσε με αγίους. «Σπάνια λειτουργώ μόνος μου», έλεγε ο Όσιος. Είχε ιδιαίτερη ευλάβεια στην Παναγία, στον Τίμιο Πρόδρομο και τον Άγιο Γεώργιο! Από ταπείνωση δεν ήθελε να τιμάται η αναξιότητά του, αλλά να δοξάζεται ο θεός από τους αγίους του. Τους αγίους ονόμαζε μουσαφίρηδες. Είχε την χάρη να βλέπει την ψυχική κατάσταση των εκκλησιαζομένων.

 

Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης ήταν αυστηρός τηρητής των Ιερών Κανόνων της Εκκλησίας. Δεν ήταν εύκολος σε ανεπίτρεπτες «οικονομίες». Γινόταν πιο αυστηρός στους αμετανόητους. Το λειτούργημα του Πνευματικού το είχε πολύ υψηλά και το είχε λάβει πολύ σοβαρά. Δεν ήθελε οπαδούς να τον κολακεύουν. Είχε πάντα μια διακριτική αυστηρότητα. Αποσκοπούσε συστηματικά στην ταπείνωση του εξομολογουμένου, στην αληθινή συντριβή και μετάνοια προς σωτηρία ψυχών αθανάτων.

 

Ο χαρισματικός ποιμένας

 

Η θερμή πίστη, ο ασκητικός βίος, η καθαρή ζωή έδωσαν την χάρη στον ταπεινό κι άξιο λειτουργό του Υψίστου με χαρίσματα διακρίσεως, διοράσεως και προφητείας. Ο Θεός φώτιζε τον μακάριο Γέροντα έτσι που τα μακρινά και τα παρελθόντα να τα βλέπει ως πλησίον και παρόντα, όπως και άλλοτε τα μέλλοντα, καθώς διηγούνται με θαυμασμό πολλά πνευματικά του τέκνα. Μερικοί που αμφέβαλλαν για τα χαρίσματα του Γέροντα δεν αργούσαν, όταν τον γνώριζαν καλά, να διαπιστώσουν πως πράγματι ήταν αληθινός άνθρωπος του Θεού. Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης χρησιμοποιούσε τα χαρίσματα προς βοήθεια και σωτηρία των ψυχών κι όχι για να εκθέσει και ντροπιάσει ανθρώπους ή να καυχηθεί και να προβληθεί ο ίδιος. Με δάκρυα πολλά μιλούσε καθαρά για τα επερχόμενα δεινά· την κατοχή του 1940, την επιδρομή των Βουλγάρων, τον εμφύλιο πόλεμο. Διάβαζε τις καρδιές των ανθρώπων σαν ανοιχτό βιβλίο. Για να διατηρείται στην ταπείνωση, μερικές φορές προσποιούταν μωρία, διά Χριστόν σαλότητα. Η αρετή θέλει πολύ κόπο για να αποκτηθεί και περισσή τέχνη για να διαφυλαχθεί.

 

Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης στο ποιμαντικό του έργο έδειχνε ιδιαίτερη προσοχή στις γυναίκες, που λόγω του πλούσιου συναισθηματικού τους κόσμου, εύκολα υπερβάλλουν στις τιμές των άλλων. Ήταν διακριτικά αυστηρός μαζί τους. Έκρυβε όμως μια καρδιά με μεγάλη αγάπη για όλους. Η ελεημοσύνη του ήταν πάντοτε μυστική. Μόλις σκοτείνιαζε έστελνε κρυφά με έμπιστους δικούς του ανθρώπους αναγκαία τρόφιμα και ρούχα στα σπίτια των φτωχών. Παρηγορούσε τους πενθούντες και φρόντιζε προσεκτικά τους νεκρούς. Αγαπούσε τα παιδιά, τα συμβούλευε στοργικά και τους μοίραζε απλόχερα δώρα. Έκρυβε πάντα τον εαυτό του και δεν ήθελε να φαίνεται και να τιμάται. Ο Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης δεν ήθελε κανένας να φύγει από το μοναστήρι νηστικός. Μαγείρευε, φούρνιζε ψωμί και μοίραζε σε όλους ευλογία. Ήταν εργατικός, ακούραστος, ελεήμων και φιλάνθρωπος.

 

Οι πιστοί έτρεφαν για όλα αυτά σεβασμό και αγάπη στον Γέροντα. Δεχόταν την αγάπη των τέκνων του, αλλά δεν την προκαλούσε και δεν την επιθυμούσε. Ήταν ταπεινός κι αγαπούσε ιδιαίτερα να μιλά για την αγία ταπείνωση. Ζούσε τελικά σε μια ιερή μοναξιά. Πολλοί άνθρωποι δεν τον κατανοούσαν και μερικοί μάλιστα τον παρεξηγούσαν. Λίγοι μπορούσαν να καταλάβουν καλά το βάθος της πνευματικότητάς του.

 

Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης - Saint George Karslides 3

 

Η κοίμηση και αγιοκατάταξη του Οσίου Γεωργίου Καρσλίδη

 

Προείδε και προείπε επακριβώς το μακάριο τέλος του. Προετοιμασμένος από καιρό το ανέμενε με περισσότερη προσευχή δίνοντας τις τελευταίες συμβουλές στα αγαπητά πνευματικά του τέκνα. Τρεις μέρες πριν τον θάνατό του τελέσθηκε το μυστήριο του ιερού ευχελαίου. Μετάλαβε των αχράντων μυστηρίων. Συγχώρεσε, ευλόγησε κι ευχήθηκε για όλους. Κοιμήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 1959 και τάφηκε πίσω από το καθολικό της Ιεράς Μονής της Αναλήψεως του Σωτήρος. Οι τελευταίες λέξεις που ακούσθηκαν από τα χείλη του ήταν: «Της ευσπλαγχνίας την πύλην άνοιξον, ευλογημένη Θεοτόκε».

 

Ένα μεγάλο κι απαρηγόρητο πλήθος τον ακολούθησε στην τελευταία κατοικία του, πίσω από τον ιερό ναό της Αναλήψεως, όπου λειτουργούσε επί τριάντα περίπου χρόνια. Το πρόσωπο του ήταν ειρηνικό, ιλαρό και φωτεινό. Το νεκρό του σώμα ευλύγιστο, όπως των Αγιορειτών. Τα δύο κυπαρίσσια πλάι στον τάφο του λύγισαν σαν για να τον προσκυνήσουν, όπως είχε πει, και πολλά πουλιά συνάχθηκαν την ώρα της ταφής του, δίχως να φοβούνται τον πολύ κόσμο. Όλοι ήταν πλέον βέβαιοι ότι κηδεύεται και θάβεται ένας άγιος, ζήτησε να τον θάψουν με τα άμφιά του, τον σταυρό του και τα λειτουργικά του βιβλία που είχε από την Γεωργία.

 

Η αγιοκατάταξη του Οσίου Γεωργίου Καρσλίδη έγινε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο το 2008 στη Δράμα και η γιορτή του είναι στις 4 Νοεμβρίου εκάστου έτους.

 

Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης - Saint George Karslides 2

Παναγία Εικοσιφοίνισσα: Η ιστορία της μαρτυρικής Μονής

Παναγία Εικοσιφοίνισσα: Στα όρια των νομών Σερρών – Καβάλας, βρίσκεται το παλαιότερα μοναστήρι τόσο της Ελλάδας, όσο και ολόκληρης της Ευρώπης, το οποίο είναι μέχρι και σήμερα εν ενεργεία.

Ο λόγος για την Ιερά Μονή Παναγία Εικοσιφοίνισσα, ένα “βασανισμένο” μοναστήρι με τεράστια ιστορική παράδοση, το οποίο κατάφερε, παρά τα όσα υπέστη, να επιβιώσει και να εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να εκπληρώνει τον σκοπό του, που δεν είναι άλλος από την συνεχή προσευχή των μοναχών και τη μετάνοια.

Χτισμένο στην βόρεια πλευρά του Παγγαίου όρους, σε υψόμετρο που αγγίζει τα 750 μέτρα, δεν μαρτυρεί τις συνεχείς καταστροφές και λεηλασίες που υπέμεινε στο παρελθόν, αλλά δίνει την αίσθηση ενός περιποιημένου ησυχαστηρίου, στο οποίο τόσο οι μοναχοί, όσο και οι απλοί επισκέπτες, έχουν την ευκαιρία να προσευχηθούν και να ασκήσουν γενικότερα τις θρησκευτικές τους υποχρεώσεις.

Ως προς την ονομασία της Μονής, σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, προέκυψε από το θαύμα της εικόνας της Παναγίας, κατά το οποίο από την εικόνα έλαμψε κόκκινο “φοινικούν” φως και έτσι ονομάστηκε Εικών φοινίσσουσα – Εικών φοίνισσα – Εικοσιφοίνισσα.

Η ιστορία της Μονής

Η ίδρυση της Μονής τοποθετείται περί τον 8ο αιώνα μ.Χ., από τον Όσιο Γερμανό. Ήδη λοιπόν γίνεται αντιληπτό πως η ιστορία του εν λόγω μοναστηριού, αριθμεί αρκετούς αιώνες ιστορίας και γεγονότων, τα οποία θα αναλυθούν στη συνέχεια. Αφού οικοδομήθηκε ένα πρώτο μικρό εκκλησάκι από τον Όσιο Γερμανό, στη θέση που βρίσκεται σήμερα το μοναστήρι, ο ίδιος ο Όσιος ξεκίνησε την αναζήτηση μέσα στο δάσος, ενός ξύλου που θα προσφερόταν για τη φιλοτέχνηση της Παναγίας επάνω του.

Όταν τελικά η αναζήτηση απέδωσε καρπούς και ο Όσιος βρήκε το κατάλληλο ξύλο, εκείνο ράγισε και ένα κοκκινωπό φως έλουσε τη σχισμή του. Αμέσως μετά, στο ραγισμένο ξύλο άρχισε να διαγράφεται η μορφή της Παναγίας, η οποία ονομάστηκε έκτοτε, όπως και ολόκληρο το μοναστήρι, Παναγία Εικοσιφοίνισσα.

Εκτός από τον Όσιο Γερμανό όμως, δεύτερος κτίτορας θεωρήθηκε ο Άγιος Διονύσιος ο Α’, ο οποίος έχοντας παραιτηθεί από τη θέση του ως Οικουμενικός Πατριάρχης, το 1472, έφθασε στην Μονή της Παναγίας της Εικοσιφοίνισσας, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην οικοδόμηση νέων κτισμάτων, αλλά και στην συντήρηση των παλιών.

Η περίοδος αυτή θεωρείται διάστημα μεγάλης ακμής για την Παναγία Εικοσιφοίνισσα, το οποίο άρχισε να μεγαλώνει και να γίνεται όλο και πιο γνωστό στους εκκλησιαστικούς και μοναστικούς κύκλους. Μετά τον θάνατο του, και εξαιτίας του ανιδιοτελούς έργου αγάπης, το οποίο διακονούσε, καθ’ όλη της διάρκεια της ζωής του, η Ορθόδοξη Εκκλησία τον αγιοποίησε.

Οι μοναχοί που ζούσαν στην Μονή Παναγίας Εικοσιφοίνισσας, συνέβαλλαν τα μέγιστα καθ’ όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, ώστε ο πληθυσμός της γύρω περιοχής να διατηρήσει την ελληνικότητα και το ορθόδοξο πνεύμα του.

Την αρωγή αυτή όμως, οι μοναχοί την πλήρωσαν με το ίδιο τους το αίμα, στις 25 Αυγούστου 1507, καθώς οι Τούρκοι ενοχλημένοι από την δράση τον μοναχών, προέβησαν σε κτηνωδίες, σφάζοντας 172 μοναχούς.

Λίγα χρόνια αργότερα, μοναχοί της Μονής Βατοπεδίου του Αγίου Όρους, έσπευσαν στο μοναστήρι ώστε να βοηθήσουν στην ανασύστασή του.ΕικοσιφοίνισσαΤα γεγονότα που προαναφέρθηκαν, δεν σταμάτησαν την καθοριστική δράση της Μονής της Παναγίας Εικοσιφοίνισσας, στη διάρκεια της ελληνικής επανάστασης.

Θεωρούνταν κέντρο γραμμάτων, ελληνικότητας και πολιτισμού, γι’ αυτό και πολεμήθηκε ανεπανάληπτα από τον εχθρό. Υπέστη σεισμό, αποτέλεσμα του οποίου ήταν ανυπολόγιστες ζημιές, το 1829, ολοκαύτωμα, το 1854, καθώς και επιδημία πανώλης, μια δεκαετία αργότερα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί μεγάλο μέρος των μοναχών, που απάρτιζαν το κοινόβιο.

Αξιοσημείωτο είναι πως στη διάρκεια της βουλγαρικής κατοχής, μεταξύ των πολλών εχθροπραξιών που διαπράχθηκαν, ο στρατός των Βουλγάρων οδηγήθηκε στη δολοφονία του ηγούμενου της Μονής, γέροντα μοναχού Μακαρίου. Κατά το ίδιο έτος, βουλγαρικός στρατός, εισήλθε στην Μονή Παναγία Εικοσιφοίνισσα.

Μετά από εκδήλωση πρωτοφανούς βίας εις βάρος των μοναχών, έκλεψε κειμήλια ανυπολόγιστης αξίας. Αυτά κρατούνται μέχρι και σήμερα, στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Σόφιας. Εκτός από τις πράξεις αυτές, Βούλγαροι στρατιώτες, κράτησαν τους μοναχούς ομήρους. Εκείνοι δεν άντεξαν τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης και κατέληξαν στον θάνατο.

Τα μαρτύρια όμως για το εν λόγω μοναστήρι δε σταματούν εδώ. Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, και πιο συγκεκριμένα στις 12 Ιουλίου του 1943, Βούλγαροι εισέρχονται και πάλι στην Μονή.

Αυτή τη φορά έχουν ως σκοπό τον αφανισμό της, μέσω της πυρπόλησης. Όντως όλα τα οικοδομήματα καταστράφηκαν ολοσχερώς και η Μονή της Παναγίας Εικοσιφοίνισσας, σχεδόν ερημώθηκε. Περί το 1965, ξεκίνησε η ανασύστασή της και ολοκληρώθηκε μερικά χρόνια αργότερα, με πρωτοβουλία του Μητροπολίτη Δράμας, Διονυσίου Κυράτσου.

Η Παναγία σήμερα

Σήμερα το συγκεκριμένο μοναστήρι είναι γυναικείο και φιλοξενεί 23 μοναχές. Γιορτάζει σε τρεις διαφορετικές ημερομηνίες. Στις 15 Αυγούστου, την Κοίμηση της Θεοτόκου, στις 14 Σεπτεμβρίου, τον Τίμιο Σταυρό, καθώς και στις 21 Νοεμβρίου, τα Εισόδια της Θεοτόκου.

Η Παναγία Εικοσιφοίνισσα αυτό είναι προορισμός, για μεγάλο αριθμό πιστών, οι οποίοι σπεύδουν να προσευχηθούν και να θαυμάσουν τον πολυβασανισμένο αυτό τόπο. Αξιοθαύμαστο είναι και το γεγονός πως στην στέγη της Μονής, υπάρχουν δύο κυπαρίσσια. Σύμφωνα με μαρτυρίες υπάρχουν εκεί περίπου 400 χρόνια.

Η ύπαρξή τους δεν μπορεί να αποδοθεί σε κάποιο φυσικό φαινόμενο. Μια επίσκεψη στην Μονή της Παναγίας Εικοσιφοίνισσας, αρκεί για να φέρει τον άνθρωπο πιο κοντά στον Θεό και να χαλαρώσει την ψυχή του από την ιερότητα του χώρου, αλλά και την ομορφιά που θα αντικρίσει.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ