Marc: Τι παίρνουν και από ποιους Τσίπρας, Σαμαράς και Καρυστιανού
Τη μεγαλύτερη δυνητική δυναμική εμφανίζει ένα κόμμα υπό την Μαρία Καρυστιανού, η πιθανότητα ψήφου φτάνει στο 32,3% – Στο 24% το «κόμμα Τσίπρα», στο 16,3% το «κόμμα Σαμαρά» – Σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα εκείνοι που δηλώνουν βεβαιότητα για την ψήφο τους – Με διακομματικά χαρακτηριστικά η αποδοχή Μητσοτάκη για την πρωθυπουργία – Δείτε την παρουσίαση της έρευνας
Διακομματικά χαρακτηριστικά εμφανίζει η αποδοχή Μητσοτάκη για την πρωθυπουργία σύμφωνα με το β’ μέρος της δημοσκόπησης της Marc που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1. Ο πρωθυπουργός επιλέγεται από το 14,6% των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του 2023, από το 8,7% του «άλλου κόμματος», από το 6,7% των ψηφοφόρων του ΚΚΕ, ακόμα και από το 4,1% των ψηφοφόρων του… ΣΥΡΙΖΑ.
Το σενάριο για κόμμα Καρυστιανού
Η εταιρεία καταγράφει τη δυνητική δυναμική σχημάτων υπό τον Αλέξη Τσίπρα, τον Αντώνη Σαμαρά και την Μαρία Καρυστιανού, με την τελευταία να καταγράφει και στη συγκεκριμένη μέτρηση την ισχυρότερη πιθανότητα ψήφου.
Το 15,1% δηλώνει ότι σίγουρα θα ψήφιζε ένα τέτοιο κόμμα, ενώ ο χώρος ευρύτερης επιρροής φτάνει το 17,2% φτάνοντας έτσι στο 32,3% τη δυνητική επιρροή μίας τέτοιας κίνησης. Το κοινό της κας Καρυστιανού αποτελούν κατά πλειοψηφία γυναίκες, αλλά και οι νεότερες γενιές – είναι χαρακτηριστικό ότι η δυνητική ψήφος (σίγουρα ναι και μάλλον ναι) φτάνει στο 46,3% και πέφτει στο 17% στις ηλικίες από 65 ετών και άνω. Μάλιστα, διεισδύει τόσο στην Ελληνική Λύση – η επιρροή της φτάνει το 47,6%, όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ (36,2%), όπως και στο ΠΑΣΟΚ (35,3%) αλλά και στη ΝΔ (10,1%)
Το «κόμμα Τσίπρα»
Η συνολική πιθανότητα ψήφου για ένα κόμμα Τσίπρα μετρήθηκε στο 24% , με το 10,2% να δηλώνει «σίγουρα ναι» και το 13,8% «μάλλον ναι». Η συνολική πιθανότητα ψήφου μεταξύ εκείνων που δηλώνουν σήμερα ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ φτάνει στο… 91,3%, η διείσδυση στο ΠΑΣΟΚ φτάνει το 23,8%, στην Πλεύση Ελευθερίας στο 24% (παρά τις συνεχείς επιθέσεις της Ζωής Κωνσταντοπούλου στον πρώην πρωθυπουργό) και στην Ελληνική Λύση στο 23,2%. Σημειώνεται ότι ο Αλέξης Τσίπρας επιλέγεται για την πρωθυπουργία από έναν στους τρεις ψηφοφόρους του ΚΚΕ.
Το κόμμα Σαμαρά
Για τον Αντώνη Σαμαρά, η δυναμική φτάνει στο 16,3%, αλλά με χαμηλό (5,8%) το ποσοστό της βέβαιης ψήφου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα κόμμα Σαμαρά επηρεάζει το 26,6% του ΠΑΣΟΚ, ένα 24,.7% της Ελληνικής Λύσης, ένα 21% του ΣΥΡΙΖΑ και ένα 8,7% εκείνων που προτίθενται να ψηφίζουν ΝΔ. Ο πρώην πρωθυπουργός έχει κοινό (11,6%) στην Πλεύση Ελευθερίας, αλλά «περνάει» θετικά (18,7) σε εκείνους που επιλέγουν εξωκοινοβουλευτικά κόμματα, όπως και στους αναποφάσιστους (18%)
Δείτε την παρουσίαση της έρευνας:
Δείτε την έρευνα:



















Καρυστιανού στο Politico: «Η ελληνική κοινωνία ζητά να έρθει κάτι νέο – Διεφθαρμένα τα κόμματα που κυβέρνησαν»
Η Μαρία Καρυστιανού, παιδίατρος και πρόεδρος του Σωματείου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών, έχει αναδειχθεί σε πρόσωπο που συγκεντρώνει την προσοχή της κοινής γνώμης στην Ελλάδα.
Μετά τη δολοφονική σιδηροδρομική σύγκρουση του Φεβρουαρίου 2023, η Καρυστιανού διεκδικεί δικαιοσύνη για τα θύματα και γίνεται σύμβολο πολιτικής αλλαγής, καθώς πολλοί την ενθαρρύνουν να ιδρύσει νέο πολιτικό κίνημα σε ένα περιβάλλον βαθιάς δυσπιστίας και σκανδάλων
Παρά τις φήμες για πολιτική καριέρα, εκείνη δεν επιβεβαιώνει ακόμη τίποτα, ενώ η κοινωνία παρακολουθεί στενά κάθε της βήμα.
Όπως γράφει το politico, μία γιατρός, της οποίας η κόρη σκοτώθηκε σε σιδηροδρομικό δυστύχημα, έχει αναδειχθεί σε απρόσμενη ηγετική μορφή ενός κύματος διαδηλώσεων κατά του πολιτικού κατεστημένου στην Ελλάδα.
Πολλοί επιθυμούν η Μαρία Καρυστιάνου να κατέβει υποψήφια, πιστεύοντας ότι ένας «εξωγενής» θα ήταν το καλύτερο πρόσωπο για να ανατρέψει μία χώρα που έχει συγκλονιστεί από μια σειρά σκανδάλων και όπου η εμπιστοσύνη στους πολιτικούς έχει καταρρεύσει.
Η Καρυστιάνου, παιδίατρος 52 ετών, είναι πρόεδρος του Σωματείου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών, που διεκδικεί δικαιοσύνη για όσους επλήγησαν από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών τον Φεβρουάριο του 2023, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους 57 άτομα, κυρίως φοιτητές.
Η 19χρονη κόρη της, Μάρθη, ήταν ανάμεσα στα θύματα της πιο θανατηφόρας σιδηροδρομικής σύγκρουσης στην ελληνική ιστορία, μία καταστροφή που προκάλεσε βαθιές ανησυχίες για τη λειτουργία του κράτους και οδήγησε σε μαζικές διαδηλώσεις στους δρόμους.
«Η Ελλάδα έχει εκτροχιαστεί και παραμένει εκεί», είπε η Καρυστιάνου, συνδέοντας τη σιδηροδρομική τραγωδία με την ελληνική πολιτική.
«Δεν αντέχω να ζήσω σε μια τέτοια κοινωνία και δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα συνεχίσουμε να ζούμε με ένα τόσο διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα. Πρόκειται για μια επείγουσα ανάγκη της κοινωνίας που δεν μπορεί να καλυφθεί από το υπάρχον πολιτικό σύστημα».
Παρότι οι εικασίες ότι η Καρυστιάνου ίσως ξεκινήσει πολιτική καριέρα έχουν φουντώσει στα τοπικά ΜΜΕ, εκείνη έχει αρνηθεί να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις φήμες, ακόμη και όταν μίλησε στο POLITICO.
Οποιοδήποτε νέο πολιτικό κίνημα θα εντασσόταν σε ένα κατακερματισμένο πολιτικό τοπίο, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, όπου κυριαρχεί βαθιά δυσπιστία στην κυβέρνηση και χαμηλή στήριξη στο κόμμα εξουσίας, τη κεντροδεξιά Νέα Δημοκρατία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Με τα κόμματα της αντιπολίτευσης επίσης διχασμένα και ανίκανα να αξιοποιήσουν την κατάσταση, κάποιες δημοσκοπήσεις υποδηλώνουν ότι ένα νέο πολιτικό κίνημα υπό την ηγεσία της Καρυστιάνου θα μπορούσε να προσελκύσει το 25% των ψηφοφόρων.
«Θέλω να δω κάτι νέο, όπως και ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Και εγώ ανήκω σε αυτό το 25%», είπε.
Η θανατηφόρα σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη «παραμένει στα νέα κυρίως επειδή κατάφερε να δημιουργήσει μια φωνή αντιπολίτευσης και να εκφράσει διαμαρτυρία κατά της κυβέρνησης και του πολιτικού συστήματος γενικότερα. Η διαμαρτυρία δεν είναι αναγκαστικά αντι-καθεστωτική, αλλά μάλλον μια φωνή απόγνωσης για τη χρόνια ανεπάρκεια της κυβέρνησης», είπε η Λαμπρινή Ρόρη, επίκουρη καθηγήτρια Πολιτικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Η τραγωδία που στοιχειώνει την κυβέρνηση
Η σιδηροδρομική τραγωδία άφησε βαθιά πληγή στην Ελλάδα. Δύο τρένα, κινούμενα με υψηλή ταχύτητα σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια γραμμή ένα με τουλάχιστον 150 επιβάτες και ένα φορτωμένο με εμπορεύματα συγκρούστηκαν μετωπικά, σκοτώνοντας 57 άτομα και τραυματίζοντας 85.
Η καταστροφή έφερε στο φως το γερασμένο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 2.550 χιλιομέτρων, που είχε δεχτεί μακροχρόνια κριτική για φερόμενη κακή διαχείριση, ακατάλληλο εξοπλισμό και ανεπαρκή συντήρηση.
«Είναι μια ανοιχτή πληγή, καθώς πρόκειται για έγκλημα διαπραχθέν από το κράτος», είπε ο Κώστας Ελευθερίου, επίκουρος καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και υπεύθυνος πολιτικής ανάλυσης στο Ινστιτούτο Εναλλακτικών Πολιτικών ENA στην Αθήνα. «Ένας σιδηρόδρομος που ποτέ δεν λειτουργούσε σύμφωνα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές, μια ηγεσία υπουργείου που διαβεβαίωνε ότι ήταν ασφαλής, και έπειτα οι συνθήκες για τη λειτουργία της δικαιοσύνης δεν τηρούνται».
«Εφόσον όσοι βρίσκονται στην κυβέρνηση και στην αντιπολίτευση δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, βρισκόμαστε σήμερα σε αδιέξοδο».