Θα ξεπεράσουμε τα Σόδομα και τα Γόμορρα! Μεγάλο περιοδικό βάζει θέμα γάμου μεταξύ ξαδερφιών πρώτου βαθμού

3
2476

Στη Μέση Ανατολή ο γάμος εντός της οικογένειας θεωρείται ως μέσο ενίσχυσης των οικογενειακών δεσμών και διασφάλισης της συνέχειας της κοινωνικής και οικονομικής σταθερότητας

Σε έναν κόσμο διαρκώς εξελισσόμενων κοινωνικών κανόνων και επιστημονικής κατανόησης, το The Economist έχει πυροδοτήσει μια συζήτηση ταμπού που διχάζει σε πολιτιστικό, νομικό και βιολογικό επίπεδο. Το τελευταίο του άρθρο που εγκρίνει τον γάμο ξαδέρφων ως «πιθανώς καλό» στις περισσότερες περιπτώσεις, αν και είναι αμφιλεγόμενο το ζήτημα, ρίχνει φως σε ένα θέμα που συχνά περιφέρεται στις δυτικές κοινωνίες. Με τον γάμο εξαδέλφων να είναι επί του παρόντος εκτός νόμου στις μισές Ηνωμένες Πολιτείες, αυτή η τολμηρή στάση που υιοθετεί όχι μόνο αμφισβητεί τα επικρατούντα νομικά πλαίσια, αλλά αντιμετωπίζει επίσης τον βαθιά ριζωμένο «παράγοντα αδυναμίας» που πολλοί στη Δύση αισθάνονται απέναντι σε τέτοιες ενώσεις.

Σπάζοντας τις προκαταλήψεις και τα νομικά όρια

Το επιχείρημα που προβάλλει το The Economist βασίζεται στον ισχυρισμό ότι ο κίνδυνος γενετικών ελαττωμάτων που προκύπτουν σε απογόνους που γεννιούνται από συγγενείς και τελικά είναι σημαντικά χαμηλότερος από ό,τι πιστεύεται ευρέως. Το σημείο αυτό υπογραμμίζεται από τις παραπομπές εμπειρογνωμόνων που υποστηρίζουν ότι η νομική απαγόρευση των γάμων σε πρώτους ξαδέρφους δεν πρέπει να συνιστά και να υφίσταται καμία διάκριση. Αυτοί οι νόμοι βασίζονται περισσότερο σε πολιτισμικές προκαταλήψεις παρά σε στέρεα επιστημονικά στοιχεία. Η εξερεύνηση της έκδοσης στους ελάχιστους γενετικούς κινδύνους που συνδέονται με αυτές τις ενώσεις στοχεύει να καταρρίψει μύθους και να ενθαρρύνει την επανεκτίμηση της υπάρχουσας νομοθεσίας.

Πολιτιστικές αντιθέσεις και ιστορικά πλαίσια
Ενώ ο δυτικός κόσμος παλεύει με τις προκαταλήψεις των γάμων ξαδέλφων, είναι επιτακτική ανάγκη να αναγνωρίσουμε ότι τέτοιες ενώσεις όχι μόνο γίνονται αποδεκτές αλλά ενθαρρύνονται σε άλλους πολιτισμούς. Στη Μέση Ανατολή, για παράδειγμα, ο γάμος εντός της οικογένειας θεωρείται ως μέσο ενίσχυσης των οικογενειακών δεσμών και διασφάλισης της συνέχειας της κοινωνικής και οικονομικής σταθερότητας. Σε ορισμένες περιοχές του κόσμου (Πακιστάν, Μέση Ανατολή), σχεδόν οι μισοί από τους γάμους γίνονται μεταξύ στενών συγγενών. Το άρθρο του Economist χρησιμεύει ως υπενθύμιση ότι αυτό που μπορεί να φαίνεται ως ταμπού σε έναν πολιτισμό μπορεί να είναι απολύτως φυσιολογικό και ακόμη και επιθυμητό σε έναν άλλο. Αυτή η προοπτική καλεί τους αναγνώστες να αναλογιστούν τη σχετική φύση των κοινωνικών κανόνων και τη σημασία της κατανόησης των πολιτισμικών διαφορών.

Η διαμάχη και η κριτική

Παρά την προσπάθεια του The Economist να εξορθολογίσει τον γάμο εξαδέλφων μέσω επιστημονικών και πολιτιστικών φακών, η στάση της δημοσίευσης δεν έγινε χωρίς κριτική. Ορισμένοι αναγνώστες έχουν εκφράσει έντονη αντίθεση, θεωρώντας την έγκριση τέτοιων γάμων ως ένα βήμα προς την εξομάλυνση αυτού που αντιλαμβάνονται ως εκφυλισμό. Αυτή η αντίδραση υπογραμμίζει τον ευρύτερο κοινωνικό αγώνα για την εξισορρόπηση των προοδευτικών επιστημονικών γνώσεων με τις βαθιά ριζωμένες ηθικές και ηθικές πεποιθήσεις. Η διαμάχη γύρω από το άρθρο του Economist υπογραμμίζει την περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ νόμου, πολιτισμού και βιολογίας στη διαμόρφωση της κατανόησής μας για τις αποδεκτές συζυγικές πρακτικές.

pentapostagma.gr

META TA MΠΟΛΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΩΡΑ… Σχολεία: Voucher 300 ευρώ για μαθητές Α΄Γυμνασίου – Πρόγραμμα για προαγωγή της ισότητας των ΛΟΑΤΚΙ+

 

Η προαγωγή της ισότητας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων – συμμετοχή σε Εθνική Στρατηγική, είναι ένα από τα προγράμματα δράσης το οποίο περιλαμβάνεται στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το 2024.

 

Το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα

 

Σε ένα πολυσέλιδο κείμενο το υπουργείο Παιδείας αποτυπώνει το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα για τις δράσεις που έχει σχεδιάσει για το τρέχον έτος για μαθητές, σχολεία και εκπαιδευτικούς. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πλήθος δράσεων όπως:

  1. Επιμορφωτικό? πρόγραμμα και εκπαιδευτικό? υλικό για τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη εκπαίδευσης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας – Πρόγραμμα Φιλία με ρητή αναφορά στην ομοφοβία και τρανσοφοβία, καθώς και στη διαχείριση ζητημάτων σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης, ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου μαθητών, εκπαιδευτικών και οικογενειακών δομών, με διασαφήνιση της ΛΟΑΤΚΙ+ ορολογίας [ΕΣΔ ΛΟΑΤΚΙ+]. Συγκρότηση και λειτουργία Επίτροπων Ισότητας Φύλου και Καταπολέμησης των Διακρίσεων σε κάθε Α.Ε.Ι. – παράλληλη οργάνωσή τους σε Συντονιστικό? Δίκτυο.

 

2.Επίδομα 300 ευρώ σε μαθητές Γυμνασίου. Πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης της άθλησης των παιδιών που δίνει την ευκαιρία στους μαθητές της Α’ τάξης του Γυμνασίου να εγγραφούν σε Αθλητικούς Συλλόγους της αρεσκείας τους, ενισχύοντας τον αναπτυξιακό αθλητισμό, προβλέπει το νέο σχέδιο δράσης του υπουργείου Παιδείας για το 2024. Το ετήσιο σχέδιο δράσης για την Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ετοίμασε το υπουργείο Παιδείας, διατυπώνονται οι οριζόντιοι στόχοι του και συνδέονται με στρατηγικές επιλογές του κυβερνητικού προγραμματισμού. Ειδικότερα, για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στον σχεδιασμό του ΥΠΑΙΘΑ για το 2024 προβλέπεται:«SportPass» Voucher στον Αθλητισμό. Πληθυσμός μαθητών Α’ τάξης του Γυμνασίου: 100.000 μαθητές. Δυνητικοί δικαιούχοι μαθητές με οικογενειακά εισοδηματικά κριτήρια: 35.000 μαθητές. Ποσό Voucher: 300€.

Επιμόρφωση 50.000 εκπαιδευτικών

 

Το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Υποστήριξης Επιμορφωτικών Δράσεων (ΟΠΣ) ολοκληρώθηκε το 2021, με στόχο την αυτοματοποίηση και την διασφάλιση των διαδικασιών που ακολουθούνται ώστε να παρέχεται πιστοποιημένη επιμόρφωση σε όλους. Το ΟΠΣ επιμόρφωσης βασίζεται σε σύγχρονα εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης. Το ΙΝΕΠ/ΕΚΔΔΑ διαθέτει μητρώο πιστοποιημένων εκπαιδευτών, πιστοποιημένα προγράμματα και την απαραίτητη τεχνογνωσία και δυνατότητα υλοποίησης, προκειμένου να καλύψει επιμορφωτικές ανάγκες στελεχών της εκπαίδευσης (Δντών Σχολείων, Συμβούλων Εκπ/σης, Προϊσταμ. Εκπ/κών θεμάτων), αλλά και ανάγκες στοχευμένης επιμόρφωσης σε θέματα bullying, αλλά και γενικότερα θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που περιλαμβάνονται στις στοχεύσεις των Εθνικών Σχεδίων Δράσης για τα ΑΜΕΑ, την κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ κλπ. Ενδεικτικοί Επιμορφωτικοί στόχοι για το 2024:  Διαφοροποιημένη Διδασκαλία. Ψηφιακές Δεξιότητες (από το σχολικό έτος 2023-24).

 

Ολοκλήρωση της καταγραφής προβλημάτων (κυρίως ασφάλειας) σε σχολικά κτίρια και γενικότερα σχετικών αναγκών 4o τρίμηνο 2024 Συγκέντρωση δεδομένων σχετικά με την κατάσταση των σχολικών κτιρίων. Προτεραιοποίηση παρεμβάσεων, επίλυση στεγαστικών αναγκών. Ανάπτυξη εφαρμογής άμεσης καταγραφής και κάλυψης αναγκών των σχολείων για μικροεπισκευές σχολικού κτιρίου και για αναβαθμίσεις σχολικού χώρου καθώς και ανάπτυξη παρεμβάσεων με βάση σχέδια δράσης των σχολείων (βαφή, επίπλωση, λειτουργικοποίηση χώρων).

 

Σταδιακή εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης

 

Τα νέα ΠΣ προτεραιοποιούν την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, δίνουν έμφαση στα μαθησιακά αποτελέσματα, επικαιροποιούν το περιεχόμενο των μαθημάτων, συνδέονται με ωκεανό ψηφιακού υλικού, προάγουν τη συμπερίληψη. Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Στόχος η καλλιέργεια ήπιων & ψηφιακών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων 21ου αιώνα. Βιωματική επαφή των παιδιών με 4 βασικούς κύκλους εννοιών: κοινωνική συναίσθηση, ευ ζην, περιβάλλον, επιχειρηματικότητα. Συμπεριλαμβάνονται θεματικές για την πρόληψη και αντιμετώπιση της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης. (ΕΣΔΔΠ) .

 

Αγγλικά στο νηπιαγωγείο (συνεχίζεται η εκμάθηση αγγλικών στο νηπιαγωγείο κατά το σχολικό έτος 2023-24). Ελεύθερη επιλογή βιβλίου Εισαγωγή του «πολλαπλού βιβλίου» με αλλαγή της νοοτροπίας από βιβλιο-κεντρικό σε γνωσιο-κεντρικό μοντέλο εκπαίδευσης, ώστε εκπαιδευτικός/μαθητής να μπορεί με κριτική σκέψη να συνδυάσει πληροφορία από πολλές πηγές και να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο της αποστήθισης. Αναλυτικοί οδηγοί στο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών για σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης Σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, για πρώτη φορά, για τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε)

 

Συνέχιση της εφαρμογής του νέου αναβαθμισμένου προγράμματος ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου  με στόχο τη στήριξη των οικογενειών και των εργαζόμενων γονέων. Το εν λόγω αναβαθμισμένο πρόγραμμα Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου εφαρμόστηκε πιλοτικά σε εκείνες τις σχολικές μονάδες που ορίστηκαν για το σχολικό έτος 2022- 2023 και για κάθε επόμενο σχολικό έτος. Το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει αναβαθμισμένο περιεχόμενο, μέσω ομίλων δραστηριοτήτων όπως εκπαιδευτική ρομποτική, πειράματα, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων. Επίσης, προβλέπεται επιπλέον χρόνος για μάθηση, μελέτη και παιχνίδι στο σχολείο.

ethnos.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κανένα πρόβλημα!! Στον καταυλισμό των τσιγγάνων είναι πάγια τακτικη λόγω κουλτούρας! Μέχρι και στην Κέφαλο πριν απο μερικά χρόνια γίνονταν γάμοι μεταξύ συγγενών δευτέρου ή τρίτου βαθμού!!!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ