Φαινόμενο Temu: Το μυστικό πίσω από τις χαμηλές τιμές της εταιρείας

0
4461

Μέσα σε μόλις λίγα χρόνια η Temu σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση των ιστοτόπων ηλεκτρονικού εμπορίου και αγορών με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα

Σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο εξωφρενικά χαμηλών τιμών εξελίσσεται η Temu. Η εταιρεία που πουλάει από ρούχα, έως διακοσμητικά για το σπίτι, αξεσουάρ για το αμάξι, επιγονατίδες και άλλα χρηστικά αντικείμενα, είναι μόλις δεύτερη στην κατάταξη της similar web, για τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου με τη μεγαλύτερη χρήση στον κόσμο. Ακριβώς πίσω από την Amazon.

Η κινεζική πλατφόρμα ωστόσο, η οποία μόλις μέσα σε δυο χρόνια έχει αναδειχθεί σε βασικό ανταγωνιστή στην παγκόσμια αγορά, διαφοροποιείται σημαντικά από την εταιρεία του Τζεφ Μπέζος. Πώς; Προσφέρει τις πιο χαμηλές τιμές της αγοράς για οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε. Ήδη στην Ευρώπη, για να γίνει μετρήσιμη η παραπάνω πρότασή μας, συγκέντρωσε το 2024, 93,7 εκατομμύρια χρήστες, μεταξύ των οποίων 16,3 εκατομμυρίων στη Γερμανία, 12 εκατομμυρίων στη Γαλλία, 10 εκατομμυρίων στην Ιταλία και 9,6 εκατομμυρίων στην Πολωνία.

Τα νούμερα δεν λένε ψέματα, αποδεικνύοντας ότι η Temu έχει κάνει αυτό που λίγοι πίστευαν ότι ήταν δυνατό: να ξεπεράσει την Amazon, το μακροχρόνιο χρυσό πρότυπο για ανταγωνιστικές τιμές. Πώς όμως είναι δυνατόν μια εταιρεία που ξεκίνησε πουλώντας φρέσκα φρούτα στο διαδίκτυο έχει φτάσει να εισβάλλει σε κάθε κινητή συσκευή και σπίτι στον κόσμο;

Από εργοστάσιο, σε παγκόσμια τάση

Οι τιμολογιακές πολιτικές της Temu δεν είναι επαναστατικές στην Κίνα. Η πλατφόρμα ακολουθεί πιστά το επιχειρηματικό μοντέλο της μητρικής της εταιρείας, της Pinduoduo (ή PDD Holdings). Ως ο διεθνής βραχίονας της Pinduoduo, η Temu αντιπροσωπεύει τη φιλοδοξία της Κίνας να μεταβεί από παγκόσμιο εργοστάσιο, σε παγκόσμιο κατάστημα. Να γίνει ουσιαστικά η εφαρμογή που όλοι χρησιμοποιούμε για να κάνουμε τις αγορές μας. Οι χαμηλές τιμές της φυσικά, δεν είναι μια προσωρινή τακτική, αλλά ένας θεμελιώδης πυλώνας της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της.

Η Temu ιδρύθηκε στη Βοστώνη τον Σεπτέμβριο του 2022 και αποτελεί παρακλάδι του κινεζικού γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Pinduoduo, που ιδρύθηκε το 2015. Παρουσιάστηκε από τον Colin Huang τον Απρίλιο του ίδιου έτους και χρησιμοποίησε το μοντέλο ομαδικών αγορών του WeChat για την πώληση μαζικών παραγγελιών φρέσκων φρούτων. Η ταχεία ανάπτυξή της οδήγησε στη δημιουργία της Temu, η οποία αναστάτωσε την αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, στην οποία κυριαρχούσαν επί μακρόν η JD.com και η Alibaba. Σήμερα, η Temu δραστηριοποιείται σε 79 χώρες, ενώ η Pinduoduo, συμπεριλαμβανομένης της Temu, ανέφερε έσοδα ύψους 34,879 δισεκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη ύψους 8,267 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τι γίνεται όμως με τις χαμηλές τιμές;

Ακούγεται ονειρικό να αγοράζεις ένα σετ φανέλες για 90 λεπτά του ευρώ. Αναρωτιέστε όμως τι μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτό το εξαιρετικά μικρό κόστος; Οι επικριτές της εταιρείας ισχυρίζονται ότι αυτή η ανταγωνιστική τιμολόγηση της Temu βασίζεται σε αθέμιτες πρακτικές. Κακή ποιότητα, επιθετικό μάρκετινγκ, παραπλανητικές εμπορικές τακτικές και το dumping. Το τελευταίο σημαίνει στα ελληνικά “πώληση με ζημία”. Με λίγα λόγια, ο όρος αναφέρεται στην πρακτική της πώλησης προϊόντων κάτω από την κανονική τιμή της αγοράς ή σε τιμές κατώτερες του κόστους παραγωγής, με σκοπό την εξάλειψη του ανταγωνισμού και την αδιαμφισβήτητη κυριαρχία μιας επιχείρησης σε μια αγορά. Ακούγεται καλό για εμάς ως καταναλωτές, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι.

Πολύ απλά το ντάμπινγκ συνεπάγεται ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ίδια αγορά δεν δύνανται να ανταγωνιστούν στην τιμή και στην ποιότητα των εν λόγω προϊόντων, και αργά ή γρήγορα ο ανταγωνισμός εξαλείφεται. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία κερδίζει τον έλεγχο μιας αγοράς, άρα οδηγούμαστε σε μια μονοπωλιακή κατάσταση που ο καθένας μπορεί να εκμεταλλευτεί σε βάθος χρόνου.

Πέρα από αυτό, στο επίκεντρο της τιμολογιακής στρατηγικής της Temu βρίσκεται το μοντέλο Consumer-To-Manufacturer (C2M), το οποίο εισήγαγε η Pinduoduo τον Μάρτιο του 2023. Η προσέγγιση αυτή χρησιμοποιεί αντίστροφες δημοπρασίες, όπου η Temu ζητά προσφορές από τους κατασκευαστές, αναγκάζοντας τους προμηθευτές να ανταγωνιστούν προσφέροντας τις χαμηλότερες δυνατές τιμές.

Η PDD Holdings καθορίζει τις τελικές τιμές των προϊόντων και τα περιθώρια κέρδους και οι κατασκευαστές παραδίδουν τα προϊόντα απευθείας στις αποθήκες της Pinduoduo στην Κίνα, εξαλείφοντας την ανάγκη της Temu να αγοράσει ή να διατηρήσει απόθεμα. Αντίθετα, οι κατασκευαστές επιβαρύνονται με το κόστος αποθήκευσης και πρέπει να παίρνουν πίσω τυχόν απούλητα προϊόντα. Οι πληρωμές γίνονται συνήθως ανά τρίμηνο, διευκολύνοντας περαιτέρω το οικονομικό “βάρος” της Temu, σύμφωνα με πληροφορίες από τον Henri Isaac, Ανώτερο Λέκτορα στις Επιστήμες της Διοίκησης, στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού Dauphine.

Social media, το πιο ισχυρό εργαλείο

Η Temu, η ταχέως αναπτυσσόμενη διαδικτυακή αγορά, χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βασικό εργαλείο για την προσέλκυση νέων πελατών. Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο το κάνουν:

1. Viral Marketing & Gamification

Η Temu χρησιμοποιεί διαδραστικά παιχνίδια, δώρα και προγράμματα συστάσεων για να ενθαρρύνει τους χρήστες να μοιραστούν την πλατφόρμα με τους φίλους τους. Χαρακτηριστικά όπως οι εκπτώσεις «spin-to-win», το «share to get free items» και οι καθημερινές ανταμοιβές για check-in, μετατρέπουν την εμπλοκή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε μια διασκεδαστική, ανταποδοτική εμπειρία.

2. Μάρκετινγκ επιρροής και μάρκετινγκ θυγατρικών

Η Temu συνεργάζεται με influencers και δημιουργούς περιεχομένου στο TikTok, το Instagram και το YouTube για να προβάλλει προϊόντα και να προσφέρει εκπτωτικούς κωδικούς. Πολλοί influencers δημοσιεύουν «Temu hauls», παρουσιάζοντας προσιτά ευρήματα, κάνοντας την πλατφόρμα να φαίνεται διασκεδαστική και μοντέρνα.
3. Περιεχόμενο και κριτικές που δημιουργούνται από χρήστες

Ενθαρρύνοντας τους πελάτες να δημοσιεύουν τις αγορές και τις εμπειρίες τους, η Temu αξιοποιεί το αυθεντικό μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα. Hashtags όπως τα #TemuHaul και #TemuFinds βοηθούν στη δημιουργία μιας κοινότητας γύρω από την πλατφόρμα τους.

4. Στοχευμένες διαφημίσεις & αλγοριθμική προώθηση

Η Temu επενδύει σημαντικά στην πληρωμένη διαφήμιση, χρησιμοποιώντας διαφημιστικές τοποθετήσεις με βάση την τεχνητή νοημοσύνη στο Facebook, το Instagram και το TikTok. Οι διαφημίσεις τους συχνά προβάλλουν χαμηλές τιμές, προσφορές περιορισμένου χρόνου και προσφορές δωρεάν αποστολής για να ενθαρρύνουν τις παρορμητικές αγορές.

5. Trendjacking & Memes

Η Temu πηδά σε trending θέματα, memes και πολιτιστικές στιγμές για να διατηρεί το εμπορικό σήμα της σχετικό και συναφές. Χρησιμοποιούν επίσης παιχνιδιάρικη, χαλαρή γλώσσα που βρίσκει απήχηση στο νεανικό κοινό.

Συνδυάζοντας τις παραπάνω στρατηγικές, η Temu έγινε γρήγορα μια από τις πιο πολυσυζητημένες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα το σλόγκαν της, αυτό που φαίνεται να είναι πιο πιασάρικο από οτιδήποτε στην διαδικτυακή σφαίρα είναι το «Ψωνίστε σαν δισεκατομμυριούχος».

Εγώ όμως θέλω να ψωνίζω από την Temu

Η Temu προσφέρει εξαιρετικά χαμηλές τιμές, συχνά σημαντικά φθηνότερες από άλλους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης, γεγονός που την καθιστά ελκυστική για αγοραστές με χαμηλό προϋπολογισμό. Η πλατφόρμα διεξάγει συχνά προσφορές, προσφορές δωρεάν αποστολής και ανταμοιβές παραπομπών, επιτρέποντας στους χρήστες να εξοικονομήσουν ακόμη περισσότερα χρήματα. Πολλοί πελάτες βρίσκουν μεγάλες ευκαιρίες σε είδη μόδας, οικιακά είδη, ηλεκτρονικά είδη και αξεσουάρ. Ωστόσο, η ποιότητα των προϊόντων μπορεί να είναι συχνά κακή, καθώς πολλά είδη προέρχονται από τρίτους πωλητές στην Κίνα. Ενώ ορισμένοι αγοραστές είναι ευχαριστημένοι με τις αγορές τους, άλλοι αναφέρουν προβλήματα με το μέγεθος, την ποιότητα των υλικών ή παραπλανητικές εικόνες προϊόντων.

Επιπλέον, ενώ η Temu προσφέρει προστασία αγοραστών και επιστροφές χρημάτων για μη παραδοθέντα ή ελαττωματικά αντικείμενα, η επεξεργασία των επιστροφών μπορεί να είναι μια ταλαιπωρία. Οι χρόνοι αποστολής ποικίλλουν, με ορισμένες παραγγελίες να φτάνουν μέσα σε μια εβδομάδα και άλλες να χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο. Επιπλέον, έχουν εγερθεί σημαντικές ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων και την επεξεργασία τους, λόγω της επιθετικής συλλογής δεδομένων της Temu και των συνθηκών εργασίας των προμηθευτών της. Αν ψάχνετε λοιπόν για φθηνά αντικείμενα και δεν σας ενοχλούν οι πιθανές ασυνέπειες στην ποιότητα, τα εργατικά χέρια και το οικολογικό αποτύπωμα των αγορών σας, τότε η Temu είναι μια εξαιρετική επιλογή.

Δήλωση της TEMU για το παραπάνω δημοσίευμα

Για το Temu, η διαφάνεια προς τους καταναλωτές είναι ύψιστης σημασίας, και για αυτό θα θέλαμε να μοιραστούμε τα παρακάτω σχετικά με τις διαδικασίες και την παραγωγή μας:

Ποιότητα και ασφάλεια προϊόντων

Το σύστημα ελέγχου ποιότητας μας διασφαλίζει την ασφάλεια σε κάθε βήμα, με αυστηρή επαλήθευση του πωλητή, συνεχή παρακολούθηση και αναφορά και δράση στον πελάτη, καθώς και πολιτική επιστροφής 90 ημερών για ζητήματα ποιότητας, παρέχοντας μεγαλύτερη προστασία του καταναλωτή από τους περισσότερους ανταγωνιστές μας.  

Επιπλέον, η Temu έχει υποβληθεί σε ανεξάρτητες αξιολογήσεις, οι οποίες διενεργήθηκαν από αξιοσέβαστα ιδρύματα, όπως το Πανεπιστήμιο LUT, ένα από τα κορυφαία ακαδημαϊκά ιδρύματα της Φινλανδίας, και η Stiftung Warentest, η καταξιωμένη αρχή προστασίας των καταναλωτών της Γερμανίας, επιβεβαιώνοντας ότι τα προϊόντα της πληρούν τα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας.

Εργασιακές πρακτικές

Το Temu αντιτίθεται αυστηρά στη χρήση καταναγκαστικής εργασίας. Ο Κώδικας Δεοντολογίας για Τρίτους απαγορεύει όλες τις μορφές ακούσιας εργασίας και απαιτεί συμμόρφωση με την τοπική εργατική νομοθεσία. Ακολουθούμε τους νόμους και τους κανονισμούς των αγορών όπου δραστηριοποιούμαστε και απαιτούμε το ίδιο από τους επιχειρηματικούς μας συνεργάτες και τους πωλητές μας.

Αντίκτυπος στο περιβάλλον

Το μοντέλο απευθείας από το εργοστάσιο που εφαρμόζουμε καθιστά τις αγορές πιο αποδοτικές, εξαλείφοντας περιττούς μεσάζοντες και μειώνοντας τα επιπλέον στάδια μεταξύ κατασκευαστών και καταναλωτών, καθιστώντας την προσέγγισή μας λιγότερο σπάταλη και περισσότερο αποτελεσματική σε σύγκριση με το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο και τα παλαιότερα μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου που περιλαμβάνουν περισσότερους μεσάζοντες. 

Ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας να είναι ευσυνείδητοι στις αγορές τους. Τα περισσότερα προϊόντα που αγοράζονται στο Temu είναι καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης, και οι καταναλωτές μας είναι προσεκτικοί με τις δαπάνες τους.

Χαμηλές τιμές

Οι χαμηλές τιμές του Temu δεν είναι κάτω από την αγοραία αξία, ωστόσο αντικατοπτρίζουν το αποδοτικό επιχειρηματικό μας μοντέλο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί συνδέοντας άμεσα τους καταναλωτές με τους κατασκευαστές, βελτιστοποιώντας την εφοδιαστική αλυσίδα και μεταφέροντας την εξοικονόμηση που προκύπτει στους πελάτες μας. Οι ισχυρισμοί ότι το Temu πουλάει με ζημία για να αποκτήσει μερίδιο αγοράς είναι απλώς αναληθείς.

Προστασία δεδομένων

Στο Temu, η προστασία της ιδιωτικότητας και η ασφάλεια των δεδομένων των καταναλωτών είναι η ύψιστη προτεραιότητά μας. Δεν κοινοποιούμε τις διευθύνσεις email των χρηστών σε πωλητές ή διαφημιστές τρίτων. Ακολουθούμε κορυφαίες πρακτικές στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, εξασφαλίζοντας μια ασφαλή εμπειρία αγορών.

Το Temu εφαρμόζει πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας και συμμόρφωσης για την προστασία των δεδομένων των ευρωπαίων καταναλωτών, που περιλαμβάνουν:

  • Έλεγχο πρόσβασης, ιδιωτικότητα δεδομένων και ασφάλεια εφαρμογής
  • Ισχυρή κρυπτογράφηση για προστασία πληροφοριών
  • Ασφάλεια μεταφοράς δεδομένων μέσω διαδικτύου
  • Επαλήθευση όλων των εισερχόμενων δεδομένων
  • Περιορισμό πρόσβασης άλλων εφαρμογών σε ασφαλείς λειτουργίες 

Για περισσότερες λεπτομέρειες, οι χρήστες μπορούν να επισκεφθούν το Κέντρο Ασφάλειας του Temu ή να διαβάσουν την Πολιτική Απορρήτου, η οποία παρέχει αναλυτικές πληροφορίες για το πως το Temu  προστατεύει τα δεδομένα των χρηστών και διασφαλίζει μία ασφαλή εμπειρία αγορών.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ