Χρυσοχοΐδης για τα τροχαία: Μηδενική ανοχή στην παραβίαση του κόκκινου, τη μέθη, στο ζήτημα του κράνους | Μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα

1
3428

«Δεν είναι οι ηλικιωμένοι αυτοί οι οποίοι προκαλούν τα μεγάλα ατυχήματα» είπε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη – «Δυστυχώς, νέα παιδιά σε πολύ μικρές ηλικίες χάνονται είτε από χρήση μοτοσικλετών χωρίς κράνος είτε από συγκρούσεις λόγω μεγάλης ταχύτητας»

O υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, μίλησε για την ανησυχητική άνοδο των τροχαίων και την οδική ασφάλεια.

Συγκεκριμένα, ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε στους σημαντικότερους λόγους οι οποίοι προκαλούν τα ατυχήματα ιδίως στον αστικό ιστό τονίζοντας ότι: «Έχουμε πολλά ατυχήματα μέσα στην πόλη. Αυτό οφείλεται στο ότι έχουμε πολλές μοτοσικλέτες και πολλά δίκυκλα. Ο δικυκλιστής είναι πολύ ευάλωτος στον δρόμο. Πάρα πολλοί δεν φορούν κράνος. Ο καινούργιος ΚΟΚ επιχειρεί να βάλει τάξη σε αυτό το ζήτημα. Υπάρχουν καθημερινές συγκρούσεις που οφείλονται σε ατυχείς χειρισμούς είτε του δικυκλιστή είτε του αυτοκινητιστή».

Στη συνέχεια πρόσθεσε πως: «Ο δεύτερος λόγος είναι ότι δυστυχώς στη χώρα μας δεν έχουμε πεζοδρόμια. Βλέπουμε καθημερινά ανθρώπους ηλικιωμένους ή μητέρες καροτσάκια που κατεβαίνουν από το πεζοδρόμιο, περπατούν στον δρόμο και παρασύρονται από τα αυτοκίνητα. Ένα ακόμη ζήτημα είναι οι παρασύρσεις πεζών λόγω χρήσης κινητών από τους οδηγούς».

Για τις κάμερες στους δρόμους δήλωσε ότι: «Σε λίγους μήνες στην Αττική σε περίπου 500 σημεία θα υπάρχουν κάμερες οι οποίες θα καταγράφουν την παραβίαση του κόκκινου. Ωστόσο, δεν μπορούμε να γεμίσουμε εκατομμύρια κάμερες τη χώρα. Αυτό είναι αδύνατον και πρακτικά και οικονομικά. Η αλλαγή των αντιλήψεών μας περνά μέσα από συγκεκριμένες ποινές οι οποίες υποχρεωτικά πρέπει να επιβάλλονται σε αυτούς οι οποίοι κάνουν παραβάσεις που μπορούν να δημιουργούν συγκρούσεις και θανάτους».

«Χρειάζεται μια επικοινωνιακή καμπάνια ενόψει του νέου ΚΟΚ» είπε ακόμη ο υπουργός. Και συνέχισε: «Να υπάρξει μία καμπάνια αρχικά για το όριο ταχύτητας. Ειδικότερα, ότι το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη, τουλάχιστον σε πολλά σημεία θα είναι χαμηλό, δηλαδή 30 χιλιόμετρα. Δεύτερον, για τη χρήση του κράνους. Στο κέντρο της πόλης, στην Αθήνα οκτώ στους δέκα φορούν κράνος. Στην περιφέρεια οι δύο στους δέκα φορούν κράνος. Η αστυνόμευση πρέπει να είναι μηδενικής ανοχής στην παραβίαση του κόκκινου, στη μέθη, στο ζήτημα του κράνους και στην παραβίαση προτεραιότητας».
Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, υπουργός Προστασίας του Πολίτη, εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την αυξητική τάση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα, κατά τη συνέντευξή του στην εκπομπή «Στο Κέντρο» με τον Γιώργο Κουβαρά.

Ο υπουργός ανέλυσε διεξοδικά τους παράγοντες που συμβάλλουν στα τροχαία ατυχήματα, με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση κινητών τηλεφώνων και την κατανάλωση αλκοόλ κατά την οδήγηση.

Οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων στον αστικό ιστό

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τα τροχαία ατυχήματα εντός των πόλεων οφείλονται σε συγκεκριμένους παράγοντες που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. «Έχουμε πολλά ατυχήματα μέσα στην πόλη. Αυτό οφείλεται στο ότι έχουμε πολλές μοτοσικλέτες και πολλά δίκυκλα. Ο δικυκλιστής είναι πολύ ευάλωτος στον δρόμο», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη μη χρήση κράνους από τους αναβάτες δικύκλων, επισημαίνοντας ότι «πάρα πολλοί δεν φορούν κράνος», γεγονός που αυξάνει δραματικά τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Ο υπουργός υπογράμμισε επίσης την επικίνδυνη συνήθεια της χρήσης κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση: «Ένα ακόμη ζήτημα είναι οι παρασύρσεις πεζών λόγω χρήσης κινητών από τους οδηγούς». Η απόσπαση προσοχής που προκαλεί το κινητό τηλέφωνο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων στον αστικό ιστό.

Ο νέος ΚΟΚ και τα μέτρα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε εκτενώς στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που «επιχειρεί να βάλει τάξη» στα ζητήματα οδικής ασφάλειας. Σύμφωνα με τον υπουργό, απαιτείται μια ολοκληρωμένη επικοινωνιακή καμπάνια για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τις αλλαγές που φέρνει ο νέος ΚΟΚ.

Ο υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα εξής μέτρα:

  • Μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα σε πολλά σημεία εντός των πόλεων
  • Υποχρεωτική χρήση κράνους για τους δικυκλιστές, με ιδιαίτερη έμφαση στην περιφέρεια όπου μόνο 2 στους 10 φορούν κράνος
  • Μηδενική ανοχή στην παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη
  • Αυστηροί έλεγχοι για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
  • Αυστηρή τήρηση των κανόνων προτεραιότητας

«Η αλλαγή των αντιλήψεών μας περνά μέσα από συγκεκριμένες ποινές οι οποίες υποχρεωτικά πρέπει να επιβάλλονται σε αυτούς οι οποίοι κάνουν παραβάσεις που μπορούν να δημιουργούν συγκρούσεις και θανάτους», τόνισε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Η ηλικία των οδηγών και η ανάγκη για συχνότερες εξετάσεις

Αναφερόμενος στο ζήτημα της ηλικίας των οδηγών, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη διευκρίνισε ότι παρά τα πρόσφατα σοβαρά περιστατικά με εμπλοκή ηλικιωμένων οδηγών, δεν είναι αυτή η ηλικιακή ομάδα που προκαλεί τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα.

«Δυστυχώς νέα παιδιά σε πολύ μικρές ηλικίες χάνονται είτε από χρήση μοτοσικλετών χωρίς κράνος, είτε μέσα από συγκρούσεις λόγω μεγάλης ταχύτητας», επισήμανε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, προσθέτοντας ότι «πρέπει οι εξετάσεις να είναι πιο συχνές και να γίνουν επίσης πολύ αυστηρές».

Ο υπουργός κατέληξε τονίζοντας την ανάγκη για πιο στοχευμένους ελέγχους από την Τροχαία και την ουσιαστική συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης στη δημιουργία ασφαλέστερων και πιο φιλικών υποδομών για τους πεζούς, ως μέτρα που θα συμβάλουν καθοριστικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Χρυσοχοΐδης: Η έλλειψη κατάλληλων υποδομών και η ανάγκη αυστηρότερων ελέγχων

«Ο δεύτερος λόγος είναι ότι δυστυχώς στη χώρα μας δεν έχουμε πεζοδρόμια», ανέφερε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, επισημαίνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα των ελληνικών πόλεων. «Βλέπουμε καθημερινά ηλικιωμένους ή μητέρες με καροτσάκια που κατεβαίνουν από το πεζοδρόμιο, περπατούν στον δρόμο και παρασύρονται από τα αυτοκίνητα».

Για την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, ο υπουργός ανακοίνωσε την εγκατάσταση καμερών σε περίπου 500 σημεία της Αττικής εντός των επόμενων μηνών, οι οποίες θα καταγράφουν την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη.

Ωστόσο, τόνισε ότι η τεχνολογία από μόνη της δεν αρκεί: «Δεν μπορούμε να γεμίσουμε εκατομμύρια κάμερες τη χώρα. Αυτό είναι αδύνατον και πρακτικά και οικονομικά».

«Το θέμα είναι να κάνουμε πιο στοχευμένο τον έλεγχο της Τροχαίας. Χρειάζεται μια μεγάλη προσπάθεια από την αυτοδιοίκηση να φτιάξει πιο φιλικά πεζοδρόμια για τους πολίτες» προσέθεσε.

«Υπήρξαν εκκωφαντικές συγκρούσεις και θανατηφόρα οχήματα το τελευταίο καιρό. Αλλά δεν είναι οι ηλικιωμένοι αυτοί οι οποίοι προκαλούν τα μεγάλα ατυχήματα. Δυστυχώς, νέα παιδιά σε πολύ μικρές ηλικίες χάνονται είτε από χρήση μοτοσικλετών χωρίς κράνος είτε από συγκρούσεις λόγω μεγάλης ταχύτητας. Πρέπει οι εξετάσεις να είναι πιο συχνές και να γίνουν επίσης πολύ αυστηρές» σχολίασε ακόμη.

«Έχει περιοριστεί πολύ η παραβίαση της ΛΕΑ και στην εθνική και στους αυτοκινητόδρομους και στον Κηφισό, που είναι πραγματικά δολοφονικό να πας και να καταλάβεις τη ΛΕΑ, διότι άπαξ και συμβεί ατύχημα, δεν υπάρχει η δυνατότητα να εισέλθει ούτε καν μια μηχανή της τροχαίας για να αποκαταστήσει τη κυκλοφορία» παρατήρησε ακόμη ο κ. Χρυσοχοΐδης.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Κάθε χρόνο αφήνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο περίπου 600 Έλληνες και κάποιες χιλιάδες τραυματίζονται σοβαρά ή λιγότερο σοβαρά αλλά σίγουρα κάποιο κουσούρι τους μένει.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ