Μ. Κόνσολας: Να περάσουμε από το δίπλωμα οδήγησης στο δίπλωμα κινητικότητας (ολοκληρωμένη εκπαίδευση)

4
905

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Να περάσουμε από το δίπλωμα οδήγησης στο δίπλωμα κινητικότητας που περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση»

Μια νέα και ριζοσπαστική ιδέα κατέθεσε ο Μάνος Κόνσολας με Ερώτηση του στη Βουλή προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Παιδείας.

Πρόκειται για μια συνολική αλλαγή και επαναθεώρηση του πλαισίου κυκλοφοριακής αγωγής και εκπαίδευσης στην Ελλάδα με τη μετάβαση από το δίπλωμα οδήγησης στο δίπλωμα κινητικότητας.

Ο κ. Κόνσολας επισημαίνει ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στην απόκτηση διπλώματος οδήγησης, αλλά πρέπει να περιλαμβάνει συνολικά το πλαίσιο της κινητικότητας, να αφορά στις μετακινήσεις, τη δημόσια συγκοινωνία, το ποδήλατο, το αστικό περιβάλλον, τους πεζούς.

Είναι αναγκαία μια εκπαίδευση «ολοκληρωμένης κινητικότητας» για τον πολίτη. Μέρος της εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών θα πρέπει να αφορά στην κινητικότητα στην πόλη ακολουθώντας εκείνες τις διαδρομές που παρακάμπτουν τα πιο ευαίσθητα τμήματά της και επιλέγοντας κάθε φορά το πιο κατάλληλο μέσο, ώστε να περιορίζονται κατά το δυνατό οι επιπτώσεις.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου τονίζει ότι κυκλοφοριακή αγωγή και εκπαίδευση πρέπει να προσανατολιστούν σε μια διαδικασία απόκτησης διπλώματος κινητικότητας. Το δίπλωμα κινητικότητας θα απευθύνεται σε παιδιά αλλά και σε ενηλίκους. Για τα παιδιά θα υπάρχει η προκαταρκτική εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ για τους ενήλικες το δίπλωμα κινητικότητας θα συνδέεται με εξετάσεις που θα αντιστοιχεί και στην άδεια οδήγησης.

Το δίπλωμα κινητικότητας θα συνδεθεί με μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση για την κινητικότητα στην πόλη αλλά και στα εθνικά και επαρχιακά δίκτυα, για το περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Ο στόχος είναι να αλλάξουν ακραίες νοοτροπίες και συμπεριφορές οδηγικής συμπεριφοράς. Η έντονη ανταγωνιστικότητα, η επιθετικότητα, η απουσία ευγένειας και σεβασμού προς τον διπλανό, που οδηγούν στα ατυχήματα, θα περιοριστούν. Οι ηλικιωμένοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τα παιδιά και γενικότερα οι πεζοί και οι ποδηλάτες θα ξαναβρούν τα δικαιώματά τους στο δρόμο.

Ο Μάνος Κόνσολας ζητά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να συστήσει ειδική επιστημονική επιτροπή, που σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, θα εκπονήσει σχετική πρόταση αναλύοντας όλες τις παραμέτρους. Παράλληλα, ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να υιοθετήσει ένα νέο και σύγχρονο πλαίσιο κυκλοφοριακής αγωγής και εκπαίδευσης, που να στηρίζεται στη βιώσιμη κινητικότητα, στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς

Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Κύριο Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Μετάβαση από το δίπλωμα οδήγησης στο δίπλωμα κινητικότητας»

Κύριοι Υπουργοί,

Η έξαρση των τροχαίων ατυχημάτων και ιδιαίτερα αυτά των τελευταίων ημερών που συγκλόνισαν την Ελλάδα, αναδεικνύουν την ανάγκη μιας συνολικής επαναθεώρησης του καθεστώτος απόκτησης διπλώματος οδήγησης, αλλά και των δομών και του κανονιστικού πλαισίου της κυκλοφοριακής αγωγής και εκπαίδευσης.

Η εκπαίδευση δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στην απόκτηση διπλώματος οδήγησης, αλλά πρέπει να περιλαμβάνει συνολικά το πλαίσιο της κινητικότητας, να αφορά στις μετακινήσεις, τη δημόσια συγκοινωνία, το ποδήλατο, το αστικό περιβάλλον, τους πεζούς.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, σε λίγο καιρό θα αρχίσουν να εφαρμόζονται στις πόλεις Στρατηγικές Βιώσιμης Κινητικότητας, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο.

Σε μια τέτοια περίπτωση καθίσταται αναγκαία μια εκπαίδευση «ολοκληρωμένης κινητικότητας» για τον πολίτη.

Αν ο στόχος είναι να ενθαρρύνονται οι κάτοικοι προκειμένου να χρησιμοποιούν περισσότερο τη δημόσια συγκοινωνία, το ποδήλατο και να περπατούν πιο πολύ, θα πρέπει αυτές οι επιλογές να διδάσκονται και να προβάλλονται.

Μέρος της εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών θα πρέπει να αφορά στην κινητικότητα στην πόλη ακολουθώντας εκείνες τις διαδρομές που παρακάμπτουν τα πιο ευαίσθητα τμήματά της και επιλέγοντας κάθε φορά το πιο κατάλληλο μέσο, ώστε να περιορίζονται, κατά το δυνατό, οι επιπτώσεις.

Με αυτό τον τρόπο, η μονοσήμαντη σήμερα μετακίνηση, εκ των πραγμάτων θα μετατραπεί σε ένα συνδυασμό πολλών μέσων είτε με ΙΧ αυτοκίνητο είτε με δημόσια συγκοινωνία ή και ποδήλατο. Τα μέσα μεταφοράς θα εναλλάσσονται, ανάλογα με το τι θα ζητάει από τον μετακινούμενο η πόλη.

Επίσης, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα πρέπει να τροποποιηθεί προκειμένου να ανταποκρίνεται στις νέες προτεραιότητες.

Είναι σαφές ότι δεν αρκεί, πλέον, το δίπλωμα οδήγησης.

Η κυκλοφοριακή αγωγή και εκπαίδευση πρέπει να προσανατολιστεί σε μια διαδικασία απόκτησης διπλώματος κινητικότητας.

Το δίπλωμα κινητικότητας θα απευθύνεται σε παιδιά αλλά και σε ενηλίκους.

Για τα παιδιά θα υπάρχει η προκαταρκτική εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ για τους ενήλικες το δίπλωμα κινητικότητας θα συνδέεται με εξετάσεις που θα αντιστοιχεί και στην άδεια οδήγησης.

Το δίπλωμα κινητικότητας θα συνδεθεί με μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση για την κινητικότητα στην πόλη, αλλά και στα εθνικά και επαρχιακά δίκτυα, για το περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Ο στόχος είναι να αλλάξουν ακραίες νοοτροπίες και συμπεριφορές οδηγικής συμπεριφοράς. Η έντονη ανταγωνιστικότητα, η επιθετικότητα, η απουσία ευγένειας και σεβασμού προς τον διπλανό, που οδηγούν στα ατυχήματα, θα περιοριστούν. Οι ηλικιωμένοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τα παιδιά και γενικότερα οι πεζοί και οι ποδηλάτες θα ξαναβρούν τα δικαιώματά τους στο δρόμο.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί

1. Εάν η Πολιτεία αντιλαμβάνεται την ανάγκη μετάβασης από το σημερινό καθεστώς απόκτησης διπλώματος στο δίπλωμα κινητικότητας που περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση.

2. Εάν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να συστήσει ειδική επιστημονική επιτροπή, που σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, θα εκπονήσει σχετική πρόταση αναλύοντας όλες τις παραμέτρους.

3. Εάν το Υπουργείο Παιδείας προτίθεται να υιοθετήσει ένα νέο και σύγχρονο πλαίσιο κυκλοφοριακής αγωγής και εκπαίδευσης, που να στηρίζεται στη βιώσιμη κινητικότητα, στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μία απλή επιπλοκή στην οφθαλμική υγεία ,λόγω π.χ. σακχάρου μπορεί να αποβεί μοιραία για τη ζωή ενός ανθρώπου.Είναι πολλοί που δεν βλέπουν όπως τότε που πήραν το Δίπλωμα…παρατηρείστε ότι χρησιμοποιούν φώτα πορείας μέσα στην πόλη ανεξέλεγκτα…Επανεξέταση γιατί ακόμα και κάποιοι βαθμοί μυωπίας ,αλλάζουν την οδηγική συμπεριφορά,ειδικά με ομίχλη,βράδυ,επαρχιακούς κ.λ.π.Βέβαια έμμεσα ανθρώπινος παράγοντας είναι και η υπερβολική τσιμεντοποίηση των λίγων οδών της πόλης μας..κυκλοφοριακό μεγαλούπολης με τρεις (!!!!!!!!!!!!) οδικές αρτηρίες να έχουν πρόσβαση στα προάστια της Κω…..και να τις διασχίζουν τουρίστες με ενοικιαζόμενα στους 40 βαθμούς Κελσίου,που πριν 4-5 ώρες κατανάλωσαν 50 μπόμπες όπως αυτήν που τύφλωσε την Τουρίστρια στην Ζάκυνθο.Αυτό το Κράτος το ξαναλέω είναι..καταδικασμένο με τέτοιους υπεύθυνους..

  2. Έκθεση ιδεών για να λέμε ότι κάτι κάνουμε. Έλεγχος στους δρόμους καθημερινά και εξοντωτικά πρόστιμα είναι η λύση. Μαζί με τα χρηματικά πρόστιμα και πόντοι για όλες τις παραβάσεις που θα φτάνουν στην αφαίρεση του διπλώματος.

    • Εξοντωτικά πρόστιμα σ αυτούς που κατάντησαν τους δρόμους έτσι....

      Ποιους δρόμους?Για δείξε μου έναν δρόμο?

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ