Με ευλάβεια και λαμπρότητα η εορτή των Βαΐων με τον Σεβασμιώτατο και τις τοπικές αρχές στον ΙΝ Εισοδίων Θεοτόκου στην Κέφαλο

0
5834

Κυριακή των Βαϊων  με βαγιο-ανθοστολισμένες εκκλησίες !
Με λαμπρότητα και ευλάβεια πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός της Κυριακής των Βαΐων σε όλες τις εκκλησίες της Κω, όπου δέσποζαν τα βάια και οι σταυροί, σύμφωνα με το εκκλησιαστικό έθιμο.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ χοροστάτησε στον Όρθρο και προεξήρχε της Θείας λειτουργίας στον Ιερό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Κεφάλου με συλλειτουργό τον Αρχιμανδρίτη π. Στέφανο και τον π. Ιωάννη. Έψαλλαν οι ιεροψάλτες του ΙΝ: Μιχάλης Κορδιστός και Νίκος Τσιφτσής με τους βοηθούς τους.
Παρόντες ήταν μεταξύ άλλων έδωσαν,ο δήμαρχος Κω Θεοδόσης Νικηταράς, ο πρόεδρος της κοινότητας Κεφάλου Στέφανος Καματερός, η πρόεδρος  του δημοτικού συμβουλίου Κω Διονυσία Τελλή Τσιμισίρη , η αντιδήμαρχος Ματίνα Βουκελάτου Χριστοδουλίδη ο δημοτικός σύμβουλος Μανώλης Ζερβός , ο πρ. πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Αντώνης Κρητικός και πολλοί προσκυνητές.

Η ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Νυμφίου, στα Ιεροσόλυμα και η υποδοχή του «μετά Βαΐων και κλάδων» τιμάτε σήμερα Κυριακή των Βαΐων με κάθε λαμπρότητα.

Η παραπάνω ανάμνηση τιμάται ιδιαίτερα με εξέχουσα υμνολογία και μεγαλοπρεπή λειτουργία στο τέλος της οποίας διανέμονται βάγια που έχουν προηγουμένως ευλογηθεί κατά την ακολουθία του όρθρου. Κατά την λειτουργική τελετουργία, την Κυριακή των Βαΐων τελείται η Θεία Λειτουργία του Χρυσοστόμου. Αναφορικά με τη νηστεία της ημέρας αυτής υπάρχει μια διαφοροποίηση στο ζήτημα του αν καταλύεται ψάρι ή όχι. Η γνώμη του Θεόδωρου του Στουδίτη είναι ότι την Κυριακή των Βαΐων «τρώγεται ψάρι», επειδή θεωρείται Δεσποτική εορτή. Για τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη μόνο μία ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής τρώγεται ψάρι δηλαδή, την ημέρα του Ευαγγελισμού. Είναι χαρακτηριστική η θέση των Aποστολικών Διαταγών όταν λένε:,

«Μετά από αυτές (δηλαδή τις εορτές των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων), να τηρείται τη νηστεία της Τεσσαρακοστής, η οποία περιλαμβάνει ανάμνηση της ζωής του Κυρίου και της νομοθεσίας. Να κρατιέται αυτή η νηστεία πριν από το Πάσχα, αρχίζοντας από τη Δευτέρα και συμπληρούμενη την Παρασκευή. Μετά από αυτές αφού σταματήσετε τη νηστεία, να αρχίζετε την αγία εβδομάδα του Πάσχα, νηστεύοντες κατ΄αυτήν όλοι με φόβο…»

Είναι ενδεικτικοί οι όροι «αφού σταματήσετε τη νηστεία» και «να αρχίζετε», οι οποίες δείχνουν ότι μια νηστεία τελειώνει και μία άλλη αρχίζει. Αυτή που τελειώνει είναι η νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής και αυτή που αρχίζει είναι η νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας. άρα η εορτή αυτή βρίσκεται ανεξάρτητα ανάμεσα σε δύο νηστείες. Η θέση της λοιπόν δίνει το δικαίωμα να ομιλούν περί καταλύσεως κατ΄αυτήν την ημέρα ψαριού ή ακόμα και αυγού

Χαρακτηριστικό της ημέρας να μοιράζονται τα Βάγια  από τον ιερέα σε ένδειξη της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ