Τα πολιτικά συμπεράσματα από την συγκριτική παρουσίαση των ισολογισμών Δήμου Κω 2015-2019 | Του Ν. Μυλωνά

14
720

Τα πολιτικά συμπεράσματα από την συγκριτική παρουσίαση των ισολογισμών Δήμου Κω 2015-2019

Ο Ισολογισμός 2019 του Δημου Κω (συζητήθηκε 22-11-21 στο Δ.Σ.) ήταν ευκαιρία να δούμε απολογιστικά την περίοδο 2015-2019 της 2ης δημαρχίας Κυρίτση, της οποίας ο γράφων έχει μερίδιο ευθύνης. Επισυνάπτουμε πίνακα συγκριτικής παρουσίασης της 5-ετίας. Οι ισολογισμοί, αποτελέσματα χρήσεως και οι οικονομικές καταστάσεις που τον συνοδεύουν είναι πολύτιμο εργαλείο ανάλυσης της χρηματο-πιστωτικής θέσης και της προοπτικής των επιχειρήσεων.  Εδώ του Δήμου. Χρησιμοποιείται από τις τράπεζες και τους επενδυτές για να χορηγήσουν δάνειο ή αγοράσουν μετοχές της. Στην τελευταία παράγραφό του πίνακα βλέπουμε το θετικό αποτέλεσμα όλων των ετήσιων χρήσεων του Δήμου. Παρά το σταθερά μεγάλο λειτουργικό κόστος του (20-21 εκ ευρώ που δεν μειώθηκε από τις μνημονιακές περικοπές) έχει τα έσοδα για να το καλύπτει, και δεν  εμφανίζει αρνητικές χρήσεις. Ο Δήμος Κω έχει μεγάλα περιθώρια τραπεζικού δανεισμού που πρέπει να αξιοποιηθεί παραγωγικά. Το κυρίαρχο πολιτικό ζήτημα του Δήμου μας είναι ότι δεν κάνει επενδύσεις!  Ότι δεν δημιουργεί έσοδα από νέες δράσεις!  Ότι οι δημοτικές αρχές  κάνουν μπακαλίστικη διαχείριση! Χαίρονται που αυξάνουν το αποθεματικό του Δημου, αδυνατώντας ή αγνοώντας τον αναπτυξιακό του ρόλο! Ο Δήμος δεν είναι επιχείρηση! Τα χρήματα στο ταμείο του Δήμου συνοδεύουν την στασιμότητα των δημοτικών μας πραγμάτων (αυτό λένε 5 ισολογισμοί του και η καθημερινότητα).  Αυτή την λάθος οικονομική διαχείριση την πλήρωσε στις εκλογές ο κ. Κυρίτσης, αφού πρώτα την πλήρωσε ο τόπος και η κοινωνία μας. 

  1. Στην πρώτη ομάδα του πίνακα (γήπεδα-οικόπεδα έως ακινητοποιήσεις σε εκτέλεση) γίνεται η αποτίμηση της αξίας της δημοτικής περιουσίας. Όσο και αν αυτή είναι λογιστική, μας οδηγεί σε αξιόπιστα συμπεράσματα αν προσέξουμε την μεταβολή της στον χρόνο, που στην 5-ετία η μέση ετήσια αύξηση είναι 2,0%!. Ασήμαντο ποσοστό για να αντιμετωπιστούν βαλτωμένα τοπικά προβλήματα!  Αν υπήρχε μια συνεκτική 5-ετής πολιτική έργων  συντήρησης, ανανέωσης και επέκτασης εγκαταστάσεων και υποδομών του Δήμου το 2% θα ήταν 10%. Καθόλου τυχαίο δεν είναι  που χρόνο με τον χρόνο η αίσθηση γήρανσης του Δημοτικού χώρου αυξάνει και αυτό είναι ορατό στην κατάσταση κτηρίων, δρόμων, πεζοδρομίων, πρασίνου, υπηρεσιών, οργανισμών κλπ.
  2. Ακολουθούν οι πληροφορίες για απαιτήσεις και επισφάλειες των εισπράξεων  του Δημου, δηλαδή τα χρέη προς τον Δήμο και η αντιμετώπιση τους. Το 2015 τα χρέη ήταν 23,5 εκ ευρώ και με την διαγραφή των 6,5 εκ. του ΔΗΦΟΔΩ (λόγω της αριστερής πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ) περιορίστηκαν το 2016 στα 17 εκ. για να ανέβουν στο τέλος του 2019 στα 18 εκ. επειδή δεν υπήρξε πολιτική αποτροπής δημιουργίας νέων χρεών τα οποία αυξηθήκαν! Αιτία; οι πελατειακές σχέσεις!
  3. Το επόμενο σημείο είναι το διαθέσιμο ταμείο του Δημου. Το 2015 ήταν 5,7 εκ και το 2019 ανέβηκε στα 20,2 εκ ευρώ! Αυτό σημαίνει ανεκτέλεστο ετήσιο πρόγραμμα έργων! Αιτία; η απουσία πολιτικής για την αύξησης της παραγωγικότητας της παραγωγής δημοτικών έργων!   Ενώ η μνημονιακή ύφεση επιβάλλει την αύξηση των δημοτικών δαπανών  η διοίκηση Κυρίτση κινήθηκε αντίθετα αυξάνοντας το αποθεματικό! Αυτό σημαίνει αδυναμία πολιτικού σχεδιασμού και οράματος υλοποίησης στόχων; (Δυστυχώς και η διοίκηση Νικηταρά κινείται στον ίδιο δρόμο με αυταρέσκεια)
  4. Ακολουθεί η παρουσίαση της πορείας των δημοτικών εσόδων (τέλη καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού, από τουρισμό, κοινοχρήστους χώρους, παραλίες κέντρων διασκέδασης, ακίνητης περιουσίας) που από 6,8 εκ το ‘15 ανέβηκαν στα 12,8 το 2019! Όχι βεβαίως λογω αύξησης των τελών από τον Κυρίτση (που προπαγανδιστικά έλεγε η  κ Ρούφα), ούτε λόγω δημοτικής πολιτικής καταγραφής των τετραγωνικών μέτρων του κτηριακού πλούτου του νησιού που έλεγε η ομάδα Κυρίτση! Ήταν αποτέλεσμα του έλεγχου στις μεταβιβάσεις ακινήτων που υποχρεώνουν σε δηλώσεις ρύθμισης αυθαίρετων.  Η αύξηση κατά 6 εκ  δείχνει τα διαφυγόντα δημοτικά έσοδα  λόγω της ανυπαρξίας κατάλληλης δημοτικής πολιτικής..
  5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: ο πίνακας και τα στοιχεία μας λένε ότι η λογική και η πρακτική της περιόδου 2015-19 ήταν λάθος και γι αυτό επιβλαβής. Το Δημοτικό μοντέλο πολιτικής είτε με τον απόμακρο-αυταρχικό είτε με τον προσηνή-γλυκομίλητο Δήμαρχο των ‘’έργων παντού’’ δεν επέδωσε και δεν μπορεί να αποδώσει! Το πρόβλημα στον Δήμο μας είναι άλλου επιπέδου. Απαιτείται πολιτική που να θίγει τα κακώς κείμενα και να βλέπει μακριά και ψηλά.   Η Δημοτική αρχή Νικηταρά κατά την γνώμη μας κινείται στους ίδιους δρόμους με την προηγούμενη και αυτό αποδεικνύεται από  3μηνιαιες εκθέσεις 2020-21 (ποσοστά υλοποίησης προγράμματος έργων  κάτω του 10% , αύξηση του ταμείου).
  6. Ο Δήμος μας χρειάζεται ισχυρή ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΟΝΗΣΗ για να βάλει μπροστά!.

(ευχαριστώ την δ.σύμβ. Κ.Μακρή για τα ντοκουμέντα και τους συνεργάτες του κειμένου από την Σ.Ε. )  

Ν. Μυλωνάς

14 ΣΧΟΛΙΑ

    • Νικολαρα το μονο καλο που έκανες,είναι ότι παράτησες τον κυριτση,και αυτό οι πολίτες στο χρωστάνε.Να είσαι καλά νικολαρα,γιατι κυριτση δεν θα ξαναδεί το νησί.

  1. τι εννοεί ο κ. Μυλωνάς ???? !!!!
    Το Δημοτικό μοντέλο πολιτικής είτε με τον απόμακρο-αυταρχικό είτε με τον προσηνή-γλυκομίλητο Δήμαρχο των ‘’έργων παντού’’ δεν επέδωσε και δεν μπορεί να αποδώσει! Το πρόβλημα στον Δήμο μας είναι άλλου επιπέδου. Απαιτείται πολιτική που να θίγει τα κακώς κείμενα και να βλέπει μακριά και ψηλά.
    Ο Δήμος μας χρειάζεται ισχυρή ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΟΝΗΣΗ για να βάλει μπροστά!.

  2. Με λιγα λογια…
    η χρηματο-πιστωτικη θεση του δημου ΩΦΕΙΛΕΤΑΙ στην ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΡΙΤΣΗ..
    και δινει την ευκαιρια στον ΤΣΑΜΠΑ ΜΑΓΚΑ ΚΟΨΙΜΙΟ…
    να φεσωνει τον δημο για αγορα επιβατικου πλοιου,, για να ο παιζει και ΜΟΥΤΣΟΣ!!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ