ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Σχολεία: Πώς άνοιξαν σήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά – Ποια τα προβλήματα για τα γυμνάσια και τα λύκεια

5
1903

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Χαρίκλεια Χριστοφή

ΠΩΣ ΑΝΟΙΞΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Διαφορετικές ώρες προσέλευσης και αερισμός αιθουσών

Πρεμιέρα σήμερα μετά το lockdown για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά, με το υπουργείο να έχει δώσει αυστηρές και συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές. Συγκεκριμένα:

-Υποχρεωτική θα είναι η χρήση μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικούς καθ’ όλη τη διάρκεια των μαθημάτων.

-Ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών και τις διαθέσιμες εισόδους των σχολείων, σε ορισμένες σχολικές μονάδες έχουν οριστεί διαφορετικές ώρες προσέλευσης (σ.σ.: με λίγα λεπτά διαφορά) ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των γονέων έξω από το σχολείο.

-Αναλυτικές οδηγίες έχουν αποσταλεί στα σχολεία για τον επαρκή αερισμό των αιθουσών. Οι αίθουσες θα πρέπει να αερίζονται 15 λεπτά πριν από την έναρξη των μαθημάτων, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και των σχολικών γευμάτων αλλά και μετά την αποχώρηση των μαθητών από τα σχολεία. Επίσης προτείνεται το άνοιγμα των παραθύρων (σ.σ.: η ανάκλιση δεν θεωρείται επαρκής τρόπος αερισμού του χώρου) για τουλάχιστον 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ενώ υπογραμμίζεται ότι όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα. Σημειώνεται ότι εφόσον τηρείται το άνοιγμα των παραθύρων ανά 20 λεπτά, η διάρκεια των 5 λεπτών είναι επαρκής.

-Οι γονείς θα μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο έχοντας ειδική βεβαίωση που τους παρέχεται από το σχολείο κι έχοντας στείλει μήνυμα με κωδικό 4 στο 13033.

-Οι εκπαιδευτικοί, για προληπτικούς λόγους, δύνανται με ηλεκτρονική τους αίτηση στην πλατφόρμα https://edu.testing.gov.gr να υποβάλλονται σε rapid tests σε 386 σημεία σε όλη τη χώρα.

Το άνοιγμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί το πρώτο βήμα για επιστροφή στην «κανονικότητα», με τους ειδικούς να προτάσσουν κατά καιρούς στις δηλώσεις τους τις ψυχολογικές παρά τις εκπαιδευτικές συνέπειες που έχει η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Η επιστροφή θα γίνει με ακόμα αυστηρότερους όρους από αυτούς που είχαν θεσπιστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής παραμονή στα σχολεία.

Το επόμενο βήμα, βέβαια, που προϋποθέτει το άνοιγμα των Γυμνασίων και των Λυκείων έχει αποδειχθεί πολύ πιο δύσκολο, με παραμέτρους που δυσκολεύουν τόσο τους ειδικούς όσο και το υπουργείο Παιδείας, το οποίο υπογραμμίζει ότι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι η Γ’ Λυκείου, οι μαθητές της οποίας θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές το ερχόμενο καλοκαίρι.

Ολα τα σενάρια και οι εναλλακτικοί σχεδιασμοί βρίσκονται στο τραπέζι ειδικών και πολιτικής ηγεσίας, με τις συζητήσεις να ξεκινούν από αυτή την εβδομάδα, χωρίς να είναι γνωστό ακόμα αν τα επιδημιολογικά δεδομένα που θα έχουν στη διάθεσή τους οι λοιμωξιολόγοι είναι αρκετά ώστε να προχωρήσουν στη λήψη απόφασης τις επόμενες μέρες.

Και βίντεο από Δημοτική τηλεόραση

 

 

Οι δυσκολίες

Σε δηλώσεις της χθες το πρωί (ΣΚΑΪ) η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αφού πρώτα επιβεβαίωσε ότι τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία είναι έτοιμα να ανοίξουν, σημείωσε ότι προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας είναι το άνοιγμα της Γ’ Λυκείου, το οποίο θέτει μετ’ επιτάσεως.

Ηδη από την περασμένη Παρασκευή ανακοινώθηκε μειωμένη ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της τάξης του 25%. Ομως, όπως έχει δηλώσει και η ίδια η υπουργός, παρά την επιτυχημένη πορεία της τηλεκπαίδευσης, η διά ζώσης διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί.

Ποιοι είναι όμως οι προβληματισμοί για το άνοιγμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης;

-Εδώ και αρκετές μέρες είναι γνωστό ότι η επιτροπή συζήτησε ακόμα και το άνοιγμα μόνο της Γ’ Λυκείου, ώστε να επιστρέψουν οι μαθητές που εξετάζονται πανελλαδικά στο τέλος της χρονιάς στις τάξεις τους. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι ίδιοι καθηγητές που διδάσκουν στην Γ’ Λυκείου, διδάσκουν και στις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου. Ο συνδυασμός της διά ζώσης και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας είναι σχεδόν ανέφικτος. Πρώτον, κάποιοι εκπαιδευτικοί που αυτοί τη στιγμή εργάζονται εξ αποστάσεως πολύ πιθανόν να μην μπορούν να επιστρέψουν στις τάξεις καθώς ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Στη συνέχεια, πολλοί εκπαιδευτικοί εργάζονται σε διαφορετικές σχολικές μονάδες με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει προγραμματισμός που να συνδυάζει την τηλεκπαίδευση. Τέλος, ακόμα και στις περιπτώσεις που θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο, δύσκολα το δίκτυο του σχολείου θα «άντεχε» πολλαπλές συνδέσεις δεκάδων εκπαιδευτικών που στα κενά τους από την Γ’ Λυκείου θα πραγματοποιούσαν μάθημα εξ αποστάσεως στις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου.

-Το άνοιγμα όλων των τάξεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επίσης, αποτελεί έναν προβληματισμό για τους ειδικούς, καθώς από την ηλικία των 16 ετών και άνω η μεταδοτικότητα είναι υψηλότερη απ’ ό,τι στις μικρότερες ηλικίες. Το υπουργείο Παιδείας βέβαια έχει μεριμνήσει για ειδική πλατφόρμα στην οποία θα κλείνονται ραντεβού για rapid tests σε εκπαιδευτικούς και μαθητές άνω των 16 ετών, όμως αρκετοί είναι οι ειδικοί που συνεχίζουν να εκφράζουν αμφιβολίες.

-Τέλος, ερώτημα παραμένει τι θα γίνει και με τα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, καθώς το άνοιγμά τους εκτοξεύει τον αριθμό των μετακινήσεων και το απόγευμα.

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. 1) Την περίοδο τον εορτών το στρατιωτικό προσωπικό γυρνοντας από άδεια έκαναν τέστ
    2) Κατά την διάρκεια της κατάταξης νεοσύλλεκτον γίνεται τέστ
    3) Κατά την διάρκεια που μετακινείται το στρατιωτικό προσωπικό εκτός νόμου κάνουν τεστ
    Για ποιο λόγο δεν τους υποχρεώνουν τους δασκάλους και καθηγητές κάνουν το ίδιο;
    Για ποιο λόγο όσοι έρχονται στο νησί για οποιαδήποτε λόγο δεν κάνουν τέστ;

  2. έλα πες την αλήθεια κοψιμιέ, εσύ έστειλες επιστολή στην υπουργό και ανοίξανε τα σχολεία; έλα μην είσαι τόσο ταπεινός!

  3. πως χάσατε αυτή την ευκαιρία για φωτογράφηση! έλα να συγκεντρωθούμε σας παρακαλώ! εκτός και αν έγινε τελικά ο καυγάς που έμαθα! ή ΟΧΙ;;;;;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ