Η «κουλτούρα φιλοξενίας» μέσα από τις συζητήσεις με το προσωπικό στα Koullias Hotels

0
8

Η «ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ» ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚO, ΣΤΑ KOULLIAS HOTELS

 

Τα Koullias Hotels διακρίνονται για το ενδιαφέρον τους να γνωρίσουν τις απόψεις των ανθρώπων που εργάζονται και οι οποίοι φέρουν εις πέρας το μεγάλο έργο της Φιλοξενίας στα ξενοδοχεία τους στην Κω.

Το προηγούμενο καλοκαίρι, η γενική διευθύντρια κυρία Ελένη Μπάση με τους διευθυντές των ξενοδοχείων και την κυρία Χριστιάνα Βάθη υπεύθυνη επικοινωνίας, συνάντησε σε κάθε ένα από αυτά, τους νέους σε ηλικία εργαζόμενους. Με στόχο την καλύτερη κατανόηση των νέων, συζήτησαν ανοιχτά και φιλικά, θέματα όπως: πως είναι η εργασία με την μεγαλύτερη γενιά, τι κάνει τους νέους χαρούμενους, ποια είναι τα όνειρά τους, τι τους προβληματίζει σχετικά με το μέλλον τους αλλά και την τολμηρή ομολογία,  «που κατά τη γνώμη τους υστερεί η νέα γενιά;».  Οι τοποθετήσεις δημοσιοποιήθηκαν για  να βοηθήσουν στη διαμόρφωση γνώσης με ευαισθησία για την ανάπτυξη της συνεργασίας με τους νέους που αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις και για την καλύτερη ένταξη τους στον τουρισμό. Η ανοικτή και διαρκής επικοινωνία έφερε πρόοδο και καλύτερη συνεργασία με τους μεγαλύτερους συναδέλφους, λύσεις στην εργασία, το κυριότερο, ακόμα καλύτερο εργασιακό κλίμα και σχέσεις ανθρώπινες που δίνουν χώρο στα όνειρα και τις ιδέες τους.

Αυτό το καλοκαίρι, η συναντήσεις έγιναν σε κάθε ξενοδοχείο με τη συμμετοχή προσωπικού από όλα τα τμήματα με στόχο την ανθρώπινη επικοινωνία που ενθαρρύνει την έκφραση συναισθημάτων. Οι αξίες είχαν τον κύριο λόγο καθώς στηρίζουν το ανθρωποκεντρικό περιβάλλον με πολλά οφέλη για τους εργαζόμενους αλλά και την ίδια την εργασία, την απόδοση, τους αποδέκτες επισκέπτες, το εργασιακό κλίμα συνολικά.

Δόθηκε βάρος στην έννοια της οικογένειας, στο  σπίτι και στη σχέση με την εργασία. Ρωτήθηκαν οι εργαζόμενοι μεταξύ άλλων:  με τι συναισθήματα  έρχεστε στη  εργασία σας κάθε πρωί; Πως μπορούμε να συν-δημιουργήσουμε ένα καλό εργασιακό περιβάλλον που βοηθάει να μειωθεί η ένταση που τυχόν κουβαλάμε από το σπίτι μας; Παρ’ όλο που δεν είναι καθόλου εύκολο να ξεκλειδωθούν οι άνθρωποι για να μιλήσουν ανοικτά, η συζήτηση κύλησε παραγωγικά από το ένα θέμα στο άλλο και βοήθησε να έλθουν όλοι πιο κοντά, από διαφορετικά τμήματα, εθνικότητες κλπ. Μίκρυνε η απόσταση των γενεών, οι νέοι ήλθαν πιο κοντά μέσα από τη συζήτηση με τους διευθυντές, πήραν αναπνοή και εκφράστηκαν.

Κοινή παραδοχή ότι δεν γίνεται να είσαι ο καλύτερος στην εργασία σου κάθε ημέρα, είναι σημαντικό όμως να πετυχαίνεις πράγματα, ένα βήμα κάθε φορά. Να αποδέχεσαι ότι σήμερα απέδωσες εσύ καλύτερα, αύριο ο συνάδελφός σου. Συνέπεια αυτού, να μην τον βλέπεις ανταγωνιστικά αλλά να είσαι διαθέσιμος για στήριξη και συνεργασία, να αποδέχεσαι με κατανόηση ακόμη και πράγματα που δε σ’ αρέσουν στον άλλο. Άλλωστε η υπομονή και η επιμονή για καλό σκοπό, οδηγούν στην αυτό-βελτίωση. Αυτή η υπέρβαση βοηθάει στην αποφυγή έντασης πάνω στην πίεση του καθήκοντος που δημιουργεί θυμό με κίνδυνο ακόμη και τη βία. Αντίθετα η ηρεμία που καλλιεργούν οι άνθρωποι και το εργασιακό κλίμα συμβάλλει στην ψυχική υγεία, προσφέρει την ευχαρίστηση από την εργασία την οποία στη συνέχεια θα μεταφέρει ο καθένας στο σπίτι του και στις οικογενειακές σχέσεις.

Όταν στη συνέχεια ζητήθηκε να παρουσιάσουν ο καθένας 5 θετικά στοιχεία στο χαρακτήρα, τη συμπεριφορά, την εργασία του συναδέλφου, ακολούθησε αμηχανία. Με μεγάλη ευκολία επικρίνει κανείς το συνάδελφο αλλά δύσκολα θα επαινέσει ή θα παραδεχθεί τα θετικά του άλλου. Σε ανάλογη ερώτηση η απάντηση εργαζομένου έκανε αίσθηση: «Αν είσαι σαν άνθρωπος τσιγκούνης, και το πιο ωραίο θέατρο να παρακολουθείς και να περνάς καλά, δεν θα χειροκροτήσεις καθόλου». Αυτή η αναγνώριση, κρύβει δυσκολία αλλά η παραδοχή ανεβάζει ένα σκαλί παραπάνω αυτόν που έχει το θάρρος, τη δίκαιη κρίση και υπευθυνότητα να τα εκτιμήσει και να τα κατονομάσει. Συζητήθηκε λοιπόν η αναγνώριση των θετικών που διαθέτει ο συνάδελφος ως πράξη γενναιοδωρίας που δημιουργεί στάση ζωής και δύναμη για να ξεπερνάει αυτός που την αποδίδει, την μετριότητα. Όπως έλεγε ένας μεγάλος δάσκαλος «πιάσε τον άλλο να κάνει κάτι καλό!».

Συνάδελφος από τις Φιλιππίνες, στην ερώτηση, αν έχουν έρθει ποτέ σε δύσκολη θέση από συνάδελφο, αν δηλαδή, έχουν αισθανθεί ότι κάποιος συνάδελφος τους δεν τους αντιμετωπίζει με σεβασμό απάντησε: «Σε γενικές γραμμές αισθανόμαστε καλοδεχούμενοι, στην αρχή υπήρχαν κάποιες παρεξηγήσεις οι οποίες πολύ πιθανόν να οφείλονται στο διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Τις φορές που αισθάνθηκα ότι δεν αντιμετωπίζομαι με αποδοχή, έδειξα υπομονή και αδιαφορία προς το άτομο εκείνο που με έκανε να αισθανθώ έτσι, καθώς για εμένα είναι πολύ σημαντική η ψυχική υγεία. Όταν η ψυχή αρρωσταίνει, αρρωσταίνει και το σώμα.» Οι συνάδελφοι από το εξωτερικό είπαν ότι αγάπησαν τον τόπο και ένοιωσαν αποδοχή, ζήτησαν όμως ακόμα καλύτερη επικοινωνία. Αναγνώρισαν όλοι ότι σημειώθηκαν σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με προηγούμενες περιόδους. Υπάρχει πάντα το περιθώριο για βελτιώσεις ώστε να επιτευχθεί καλύτερη ισορροπία. Η διατήρηση της ισορροπίας απαιτεί σεβασμό, ταπεινότητα, ευγένεια και φροντίδα της ψυχικής υγείας, απέναντι στις διαρκείς μεταβολές.

Η εκτίμηση, το ενδιαφέρον, η ειλικρίνεια, η τρυφερότητα, απαραίτητες αξίες στις καλές εργασιακές σχέσεις ξεπερνούν τις πολιτισμικές διαφορές και την ηλικία. Οδηγούν στο να βλέπει κανείς με αγάπη και αλληλεγγύη το συνάδελφο και τους επισκέπτες του ξενοδοχείου καθώς τους διευκολύνει και προσφέρει, αυτά που έχουν ανάγκη. Τη χαρά παίρνει αυτός που προσφέρει, περισσότερο από αυτόν που λαμβάνει την υπηρεσία. Στην ένταση της εργασιακής δραστηριότητας μέσα από τη συνεργασία έχουμε την μεγάλη ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι ευτυχισμένοι άνθρωποι. Με ερωτήσεις, παραδείγματα, τοποθετήσεις όπως οι παραπάνω, η συζήτηση συνέβαλλε στη διαμόρφωση συμπεριφορών και την καλύτερη εσωτερική επικοινωνία, πολύ σημαντική στις σχέσεις και την αλληλεπίδραση των εργαζομένων, τις απόψεις, τις στάσεις αλλά και τη φιλοσοφία της επιχείρησης.

Ο κλάδος του τουρισμού με την  ταχύτατη ανάπτυξη των τελευταίων χρόνων δεν έχει προλάβει να επικοινωνήσει πόσο «όμορφο» είναι το επάγγελμα της Φιλοξενίας και να προσελκύσει τους εργαζόμενους που απώλεσε από την εποχή του COVID-19 προς όφελος άλλων κλάδων. Επί πλέον η εποχιακή φύση της δραστηριότητας και η ένταση από την  προετοιμασία του ανοίγματος μέχρι να πέσει η αυλαία της τουριστικής σαιζόν, δυσκολεύει αφάνταστα την προσπάθεια των επιχειρήσεων να αναπτύξουν την «κουλτούρα Φιλοξενίας» στο προσωπικό τους που πολλές φορές προέρχεται από διαφορετικές χώρες, είναι διαφορετικές γενιές, επίπεδα εκπαίδευσης, γλώσσα κλπ. Είναι τιτάνια η προσπάθεια με μικρή υποστήριξη από τη δημόσια τουριστική εκπαίδευση. Ένα ποσοστό -μικρό στην καλύτερη περίπτωση- των εργαζομένων είναι νέο σε κάθε έναρξη της τουριστικής περιόδου. Οι επιχειρήσεις εκπαιδεύουν κατά τη διάρκεια του χειμώνα και στη συνέχεια οι διοικητικοί αναλαμβάνουν την εκπαίδευση στο πεδίο ενώ οι παλαιότεροι εργαζόμενοι δείχνουν στους νεώτερους. Το πιο σημαντικό όμως είναι ο κάθε ένας εργαζόμενος να γνωρίσει καλά το ξενοδοχείο του και να υιοθετήσει την «κουλτούρα Φιλοξενίας» που εμπεριέχει όλες αυτές τις αξίες που συζήτησαν με τους εργαζόμενους οι διευθυντές των Koullias Hotels και η γενική διευθύντρια κυρία Ελένη Μπάση τοποθετώντας στην κορυφή με απλότητα και νόημα την ΑΓΑΠΗ προς τον άνθρωπο σε κάθε ενέργεια, κάθε ημέρα. Γιατί το «εγώ» και η χαρά δε συμβαδίζουν.

Η «κουλτούρα Φιλοξενίας» εκδηλώνεται με αυθορμητισμό στην παροχή υπηρεσίας, συγχρόνως όμως με γνώση και αυθεντικότητα. Για να καλλιεργηθούν χρειάζεται πέρα από τις προσπάθειες της επιχείρησης να εμβαθύνει ο εργαζόμενος σε τεχνικές δεξιότητες, στη χρήση τεχνολογίας, σε γνώσεις για το περιβάλλον, την τοπική κοινωνία και τις παραδόσεις της, τη γαστρονομία του τόπου και τα προϊόντα του, τα πολιτιστικά, την ιστορία και τη φύση μεταξύ άλλων. Η δραστηριότητα στον τουρισμό ανοίγει τους ορίζοντες, καλλιεργεί αρετές, σχέσεις, ολοκληρώνει προσωπικότητες με ελευθερία και αυτοπεποίθηση, ανθεκτικότητα, θετική στάση στη ζωή και χαρά μέσα από την καθημερινή αλληλεπίδραση με συναδέλφους και επισκέπτες. Η διαφορετικότητα στις κουλτούρες, στις γενιές, τα ήθη, προσφέρει πλούτο και νέα οπτική.

Μια επιχείρηση που αγωνιά να ανταποκριθεί και να προσφέρει σε αυτούς που την επιλέγουν για διακοπές Φιλοξενία σύμφωνα με τη φιλοσοφία της, πέρα από τις τεχνικές και άλλου είδους εκπαιδεύσεις, με ευαισθησία και ευθύνη προσέχει τους εργαζόμενους της. Στα Koullias Hotels η εκπαίδευσή τους πέρα από τις ανοικτές συζητήσεις με τη διοίκηση, περιλαμβάνει τα θέματα ψυχικής υγείας, ισότητας και ασφάλειας, υγιεινής διατροφής, ευζωίας, γνωριμίας με τον τόπο και τον πολιτισμό του, το περιβάλλον του, με σκοπό να έχουν μια ευτυχισμένη ζωή με γαλήνη, ισορροπία και αγάπη τόσο στην οικογένειά τους όσο και στην εργασία. Η διοίκηση των Koullias Hotels, δικαίως ονόμασε τις συναντήσεις με το προσωπικό «συζητήσεις αγάπης» συμπεριλαμβάνει δε πολύ χαμόγελο και μια ζεστή αγκαλιά μεταξύ τους, όταν τα συναισθήματα χρειάζονται να εκφραστούν.

 

Άντα Καραγιάννη: Στρατηγικό μάρκετινγκ μάνατζμεντ, με μεγάλη εμπειρία στον κλάδο Φιλοξενίας, Praxis Plus, [email protected], T. 6074353017

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ