Με λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια, εψάλη ο πανηγυρικός Εσπερινός του Γενεσίου της Θεοτόκου στον ομώνυμο Ιερό Ναό στην Καρδάμαινα.
Με το πέρας του Εσπερινού, ακολούθησε η πάνδημη λιτάνευση της Ιεράς Εικόνας στους δρόμους της Καρδάμαινας.
Στον Εσπερινό χοροστάτησε όπως κάθε χρόμο ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ, πλαισιωμένος από τον Αρχιερατικό επίτροπο και Ιερατ. Προϊστάμενο του ΙΝ Γενεσίου Θεοτόκου Καρδάμαινας π. Αντώνιο Κασσιώτη, τον Αρχιμανδρίτη π. Διονύσιο Παριάρο, τον π. Ηλία Καμπάκη, τον π. Νικόλαο Γρύλλη, τον π. Αναστάσιο Τσουκνιά, τον π. Βαγιανό-Ιωάννη Κωστόγλου και τον π. Κλεάνθη Μαρούσκο.
Έψαλλαν στον δεξιό χορό ο καθηγητής-Πρωτοψάλτης και Πρόεδρος των Ιεροψαλτών Κω Γιώργος Σακέλλης, ο Νίκος Παπαθωμάς, ο Δαυίδ Καλλούδης και ο Βαγγέλης Παλούμπης.
Στον αριστερό χορό ο Σεβαστιανός Παναγιώτου, ο Γιάννης Γεωργαλλής και ο Γιώργος Μιαούδης.
Το παρών έδωσαν, μεταξύ άλλων, η Έπαρχος Κω-Νισύρου Ντίνα Σβύνου, ο αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Κρητικός, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κω Διονυσία Τελλή-Τσιμισίρη, η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Σταματία Κανταρζή, ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Αλέξανδρος Χρυσόπουλος, πρόεδρος της Κοινότητας Καρδάμαινας Γιώργος Ψύρης, ο Υποδιοικητής της 80 ΑΔΤΕ, ο πρ. Δήμαρχος και Άρχων του πατριαρχείου Θεοδόσης Βαρκας, ο πρ. Πρόεδρος της Κοινότητας Νίκος Πογιας, το μέλος του ΔΣ του Νοσοκομείου Κω Ηλίας Χρυσόπουλος και πληθος πιστών, ανάμεσα τους ο γνωστός ερμηνευτής και φίλος της Κω, Πέτρος Γαϊτάνος.
Στο θείο λόγο του ο Σεβασμιώτατος εστίασε στην καθοριστική θέση της Παναγίας στο σχέδιο της σωτηρίας του ανθρώπου.
Ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι η γέννηση της Παναγίας, αν και αποτέλεσμα θαύματος, δεν την απομονώνει από την ανθρώπινη φύση. Αντίθετα, είναι μια γνήσια εκπρόσωπος του ανθρώπινου γένους, καθώς γεννήθηκε από τους γονείς της, Ιωακείμ και Άννα.
Αυτή η φυσική καταγωγή της είναι ζωτικής σημασίας, καθώς επιβεβαιώνει την συμμετοχή της ανθρωπότητας στο σχέδιο της Θείας Οικονομίας, διαψεύδοντας ταυτόχρονα το ρωμαιοκαθολικό δόγμα της «ασπίλου συλλήψεως» .
Ακολούθησε η Λιτάνευση της ιεράς εικόνας στο κέντρο της Καρδάμαινας, με την συνοδεία των τοπικών αρχών και του λαού.
Πηγη: https://www.kostv.gr/
Πάσας ἀληθῶς, Ἄννα, νικᾷς μητέρας,
Μήτηρ ἕως ἂν σὴ γένηται θυγάτηρ.
Ἐξάγαγε πρὸς φῶς Θεομήτορα ὀγδόῃ Ἄννα.
«Ἀποκάλυψον πρὸς Κύριον τὴν ὁδόν σου καὶ ἔλπισον ἐπ᾿ αὐτόν, καὶ αὐτὸς ποιήσει» (Ψαλμός λστ’ στ. 5). Φανέρωσε στον Κύριο με εμπιστοσύνη το δρόμο και τις επιδιώξεις και τις ανάγκες της ζωής σου και έλπισε σ’ Αυτόν και Αυτός θα κάνει εκείνα που ζητάς και χρειάζεσαι. Μ’ αυτή την εμπιστοσύνη και ελπίδα, ο Ιωακείμ και η Άννα ικέτευαν προσευχόμενοι το Θεό να τους χαρίσει παιδί, να το έχουν γλυκεία παρηγοριά στα γεράματα της. Και την ελπίδα της ο Θεός έκανε πραγματικότητα. Της χάρισε την Παρθένο Μαριάμ, που ήταν ορισμένη να γεννήσει το Σωτήρα του κόσμου και να λάμψει σαν η πιο ευλογημένη μεταξύ των γυναικών. Ήταν εκείνη, από την οποία έμελλε να προέλθει Αυτός που θα συνέτριβε την κεφαλή του νοητού όφεως. Στην Παλαιά Διαθήκη δόθηκαν της προτυπώσεις της Υπεραγίας Θεοτόκου. Μία είναι και η βάτος στο Σινά, την οποία ενώ είχαν περιζώσει φλόγες φωτιάς, αυτή δεν καιγόταν. Ήταν απεικόνιση της Παρθένου, που θα γεννούσε το Σωτήρα Χριστό και συγχρόνως θα διατηρούσε την παρθενία της. Έτσι, η Άννα και ο Ιωακείμ, που ήταν από το γένος του Δαβίδ, με την κραταιά ελπίδα που είχαν στο Θεό απέκτησαν απ’ Αυτόν το επιθυμητό δώρο, που θα συντροφεύει τον κόσμο μέχρι συντέλειας αιώνων.
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’.
Ἡ γέννησίς σου Θεοτόκε, χαρὰν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οικουμένῃ, ἐκ σοῦ γὰρ ἀνέτειλεν ὁ Ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, Χριστὸς ὁ Θεὸς ἡμῶν, καὶ λύσας τὴν κατάραν, ἔδωκε τὴν εὐλογίαν, καὶ καταργήσας τὸν θάνατον, ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωὴν τὴν αἰώνιον.