Ο Χρήστος Έψιμος και η Αντωνία Παπαδοπούλου μοιράζονται στο GTP το όραμά τους για ένα θέρετρο ευεξίας με ρίζες στην ιστορία και τη βιωσιμότητα
Φωλιασμένο στους γαλήνιους λόφους της Κω, το KOIA All-Suite Wellbeing Resort δεν είναι απλώς ένας ακόμη πολυτελής προορισμός – είναι μια ζωντανή αφήγηση εμπνευσμένη από την αρχαία σοφία του Ιπποκράτη, του πατέρα της ιατρικής και ιθαγενή του νησιού.
Για τον Χρήστο Έψιμο και την Αντωνία Παπαδοπούλου, το άλμα από την εκτεταμένη καριέρα τους στην εκπαίδευση φιλοξενίας στη Σχολή ANKO στην ιδιοκτησία ξενοδοχείου ήταν μια φυσική εξέλιξη που τροφοδοτήθηκε από ένα βαθύ πάθος για αυθεντική εξυπηρέτηση και ολιστική ευεξία.
«Το KOIA είναι η κορύφωση αυτής της φιλοσοφίας, μια ζωντανή εκδήλωση όλων όσων πιστεύουμε για το μέλλον του ποιοτικού τουρισμού», μοιράζεται ο Χρήστος, τονίζοντας τη βάση του θέρετρου στον σεβασμό προς τους επισκέπτες και την απρόσκοπτη ενσωμάτωση του νου, του σώματος και της φύσης.
Το όραμα του ζευγαριού ξεπερνά τη συμβατική φιλοξενία. Το KOIA προσφέρει μια καθηλωτική εμπειρία όπου κάθε λεπτομέρεια – από τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική και τις ιδιωτικές πισίνες μέχρι τον βοτανικό κήπο του ξενοδοχείου και την κουζίνα εμπνευσμένη από τον Ιπποκράτη – έχει σχεδιαστεί για να επανασυνδέσει τους επισκέπτες με τον εαυτό τους και τη θεραπευτική δύναμη της γης.
«Δεν είμαστε απλώς ιδιοκτήτες, είμαστε οικοδεσπότες. Θέλουμε οι επισκέπτες να νιώθουν σαν να είναι μέρος της δικής μας οικογένειας», προσθέτει η Αντωνία, υπογραμμίζοντας την εγκάρδια, οικεία ατμόσφαιρα που διαπερνά το θέρετρο.
Σε αυτή τη συνέντευξη, ο Χρήστος και η Αντωνία μιλούν ανοιχτά για το ταξίδι τους, τη φιλοσοφία πίσω από το KOIA και πώς το πάθος της οικογένειάς τους διαμορφώνει έναν πραγματικά μοναδικό προορισμό ευεξίας στο νησί της Κω.
GTP: Και οι δύο έχετε μακροχρόνιους δεσμούς με τον τουρισμό και τη φιλοξενία μέσω της εργασίας σας με τη Σχολή ANKO. Τι σας οδήγησε να κάνετε το άλμα στην ιδιοκτησία ξενοδοχείου – και πώς το υπόβαθρό σας στην εκπαίδευση στον τομέα της φιλοξενίας επηρέασε την ίδρυση της KOIA;
Χρήστος Έψιμος: Πράγματι, η σχέση μας με την εκπαίδευση στον τομέα της φιλοξενίας μέσω της ANKO είναι εκτεταμένη και βαθιά. Για δεκαετίες, είχαμε το προνόμιο να βλέπουμε την ελληνική φιλοξενία από μια μοναδική οπτική γωνία, αυτή της διαμόρφωσης των μελλοντικών επαγγελματιών στον τομέα της φιλοξενίας. Το άλμα στην ιδιοκτησία ξενοδοχείου ήταν μια φυσική εξέλιξη, ένα όνειρο που ωρίμασε μέσα από την καθημερινή επαφή με τις ανάγκες του κλάδου, τις διεθνείς τάσεις και, το πιο σημαντικό, την επιθυμία να εφαρμόσουμε αυτά που διδάσκουμε. Το υπόβαθρό μας στην εκπαίδευση στον τομέα της φιλοξενίας ήταν καθοριστικό. Μας έδωσε μια στέρεη βάση γνώσεων για τις λειτουργίες, τις υπηρεσίες, τη διοίκηση, αλλά το πιο σημαντικό, μας ενστάλαξε την πεποίθηση ότι η αληθινή φιλοξενία προέρχεται από τον σεβασμό στον επισκέπτη και την επιθυμία να του προσφέρουμε μια αυθεντική εμπειρία. Η KOIA είναι το αποκορύφωμα αυτής της φιλοσοφίας, μια ζωντανή εκδήλωση όλων όσων πιστεύουμε για το μέλλον του ποιοτικού τουρισμού.
GTP: Θα μπορούσατε να μας παρουσιάσετε τις εγκαταστάσεις του KOIA στους αναγνώστες μας; Πόσες σουίτες υπάρχουν και ποια είναι μερικά από τα μοναδικά χαρακτηριστικά ή παροχές που καθορίζουν την εμπειρία του θέρετρου;
Αντωνία Παπαδοπούλου: Το Koia διαθέτει 51 σουίτες σε μια έκταση 35 στρεμμάτων σε έναν χαμηλό λόφο του παραθαλάσσιου χωριού του Αγίου Φωκά. Η χαμηλή βιοκλιματική αρχιτεκτονική, τα μεγάλα ανοίγματα μεταξύ των κτιρίων σε συνδυασμό με το επικλινές έδαφος εξασφαλίζουν την αέναη διέλευση του αέρα, φυσικό δροσισμό, απρόσκοπτη θέα στη θάλασσα από κάθε γωνιά του καταλύματος. Τα περισσότερα δωμάτια είναι αυτόνομα, μονοώροφα κτίρια χωρίς κοινόχρηστους τοίχους, ενισχύοντας την ιδιωτικότητα και την ηρεμία. Το ξενοδοχείο λούζεται από το φως και το στοιχείο του νερού κυριαρχεί, καθώς 38 από τα 51 δωμάτια διαθέτουν ιδιωτικές πισίνες και 10 διαθέτουν εξωτερικό τζακούζι.
Μέσα στο δωμάτιο, επενδύσαμε σε έξυπνη τεχνολογία, αυτοματισμούς στα φώτα, ηλεκτρικές κουρτίνες, έξυπνο κλιματισμό, ρεσεψιόν και νυχτερινό σενάριο για να μειώσουμε το ανθρώπινο αποτύπωμα και τις κινήσεις. Στον εσωτερικό σχεδιασμό, τα γήινα υλικά σχηματίζουν μια διακριτική πολυτέλεια, με τα φυσικά υλικά όπως η πέτρα, το ξύλο, ο σίδηρος και ο πηλός να είναι τα πιο σημαντικά. Οι σουίτες περιβάλλονται από ιδιωτικούς κήπους με εντοιχισμένους χώρους καθιστικού και ντους. Όλα τα κρεβάτια έχουν θέα στη θάλασσα, ενώ τις περισσότερες φορές ακόμη και τα ντους έχουν θέα στο Αιγαίο Πέλαγος. Όλοι αυτοί είναι παράγοντες που συμβάλλουν στην ησυχία, την ιδιωτικότητα και την εναρμόνιση του ανθρώπου με τη γη και τον αέρα.
GTP: Χρήστο, μπορείς να μοιραστείς τη στιγμή ή την έμπνευση πίσω από την επιλογή της Ιπποκρατικής φιλοσοφίας ως βάσης για την KOIA – και πώς εσύ και η Αντωνία συνεργαστήκατε για να υλοποιήσετε αυτό το όραμα;
Χρήστος Έψιμος: Η επιλογή της φιλοσοφίας του Ιπποκράτη ήταν κάτι περισσότερο από έμπνευση – ήταν μια φυσική επιλογή, δεδομένης της καταγωγής μας από την Κω, το νησί όπου αυτός, ο πατέρας της ιατρικής, έζησε και δίδαξε. Η στιγμή ήταν μάλλον μια σταδιακή συνειδητοποίηση: είδαμε την αυξανόμενη ανάγκη των ανθρώπων να κάνουν ένα διάλειμμα από τον γρήγορο ρυθμό της ζωής, να επανασυνδεθούν με τον εαυτό τους και τη φύση. Η Ιπποκρατική φιλοσοφία, με την έμφαση σε μια ολιστική προσέγγιση στην υγεία – σώμα, νου και πνεύμα – πρόληψη, ισορροπία και τη δύναμη της φύσης, ταίριαζε απόλυτα με το όραμά μας για ένα θέρετρο ευεξίας που ήταν κάτι περισσότερο από ένα απλό μέρος για να διαμένουν.
Η συνεργασία με την Αντωνία ήταν στην καρδιά της υλοποίησης αυτού του οράματος. Έφερε τις πρακτικές της γνώσεις για τη διοίκηση και την οργάνωση, καθώς και την αισθητική της οπτική. Περάσαμε ατελείωτες ώρες συζητώντας πώς να ενσωματώσουμε τις αρχές του Ιπποκράτη σε κάθε πτυχή του θέρετρου: από τον βιοκλιματικό σχεδιασμό και την επιλογή των υλικών, μέχρι τη φιλοσοφία του εστιατορίου μας, τις θεραπείες spa, ακόμη και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Ήταν μια κοινή προσπάθεια να μεταφραστεί μια αρχαία φιλοσοφία σε μια σύγχρονη, βιώσιμη εμπειρία ευεξίας. Φυσικά, σε όλο αυτό το όραμα προστέθηκαν και τα 3 παιδιά μας, η Στεργία, ο Ηλίας και ο Θεόφιλος, τα οποία υποστήριξαν με ζήλο και συνεχίζουν να υποστηρίζουν ολόκληρο το έργο.
GTP: Το KOIA περιγράφεται ως το πρώτο «θέρετρο αφήγησης ιστοριών» στην Ελλάδα. Πώς μεταφράζετε αυτήν την αφηγηματική προσέγγιση στην εμπειρία του επισκέπτη – από τα στοιχεία σχεδιασμού έως τις καθημερινές τελετουργίες – για να δημιουργήσετε μια καθηλωτική διαμονή;»
Χρήστος Έψιμος: Η αφηγηματική προσέγγιση ξεκινά από το ίδιο το όνομα του ξενοδοχείου, Κώια, που στα αρχαία ελληνικά σημαίνει «Κωακή» γη· η γη όπου φυτρώνουν τα ιπποκρατικά θεραπευτικά φυτά. Εδώ, δεν θα δείτε ευρωπαϊκές ή σύγχρονες φυτεύσεις όπως γκαζόν, καθώς κυριαρχούν βότανα και δέντρα με θεραπευτικές ιδιότητες.
Η ιπποκρατική εμπειρία ενσαρκώνεται επίσης στα αρχιτεκτονικά στοιχεία όπως η ξερολιθιά, οι θολωτές οροφές των δωματίων, η πέτρα εμπνευσμένη από το μεσαιωνικό κάστρο της Κω, και στα διακοσμητικά στοιχεία όπως η ζωγραφική του Ιπποκράτη, και το βοτσαλωτό μωσαϊκό της Μέδουσας, εμπνευσμένο από τοπικές ανασκαφές, καλωσορίζει τους επισκέπτες στην είσοδο του ξενοδοχείου· μονοπάτια συνδέουν τις γειτονιές του ξενοδοχείου που περιβάλλονται από βότανα με θέα στον Κεραμεικό κόλπο· το μότο του Ιπποκράτη «Παν το πολύ τη φύσει πολέμιον» σκαλισμένο σε κάθε δωμάτιο είναι εκεί για να μας υπενθυμίζει τη μετριοπάθεια στη ζωή μας.
Από την πρώτη κιόλας στιγμή της θερμής υποδοχής, οι επισκέπτες μας έρχονται σε επαφή με τη φιλοσοφία μας, η οποία ξεδιπλώνεται μέσα από μικρές καθημερινές εκπλήξεις στο δωμάτιο, καθώς και μέσα από τις εμπειρίες που προσφέρουμε κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, όπως τυφλή γευσιγνωσία τσαγιού, πρωινές συνεδρίες ancient stretching, μαθήματα μαγειρικής και θεματικές εκδηλώσεις. Ο σχεδιασμός της εμπειρίας επεκτείνεται ακόμη και στην ώρα που αποχαιρετάμε τους επισκέπτες μας, όπου τους προσφέρουμε μια ρίζα βασιλικού για να τη φυτέψουν σε μια ειδική γλάστρα, ώστε η ανάμνηση της διαμονής τους να παραμείνει ανεξίτηλη.
GTP: Το KOIA είναι πραγματικά μια οικογενειακή προσπάθεια, με τα τρία παιδιά σας να συμμετέχουν επίσης στις καθημερινές λειτουργίες. Πώς διαμορφώνει αυτό την κουλτούρα και το πνεύμα του θέρετρου; Ποια δυνατά σημεία φέρνει μια οικογενειακή ομάδα στην εμπειρία του επισκέπτη;
Χρήστος Έψιμος: Για πολλά χρόνια πριν από την κατασκευή του ξενοδοχείου, μιλούσαμε με τα παιδιά μας για αυτό το έργο και τους είχαμε ενσταλάξει την ιδέα. Μελετούσαμε επίσης για τα βιβλία του Ιπποκράτη για τον αέρα και το νερό και παρακολουθούσαμε ενεργά τις δραστηριότητες του Ιπποκράτειου Ιδρύματος.
Αντωνία Παπαδοπούλου: Ως οικογένεια, είμαστε απόλυτα αφοσιωμένοι στο KOIA. Αυτό το έργο είναι το πάθος μας και το σπίτι μας, και αυτή η αίσθηση οικογένειας μεταφέρεται σε κάθε πτυχή του θέρετρου.
Ταυτόχρονα, η οικογενειακή μας παρουσία δημιουργεί μια μοναδική κουλτούρα στο KOIA. Δεν είμαστε απλώς ιδιοκτήτες, είμαστε οικοδεσπότες. Θέλουμε οι επισκέπτες να νιώθουν ότι είναι μέρος της δικής μας οικογένειας, ότι φιλοξενούνται σε ένα σπίτι. Αυτή η αίσθηση οικειότητας και προσωπικής φροντίδας είναι αυτό που μας διαφοροποιεί.
GTP: Ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό του KOIA είναι ο βοτανικός κήπος στις εγκαταστάσεις και ο κατοχυρωμένος με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας «κήπος δικτύου» σας. Τι ενέπνευσε αυτήν την καινοτομία και πώς οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με αυτούς τους κήπους κατά τη διάρκεια της διαμονής τους – είτε μέσω θεραπειών ευεξίας, κουζίνας είτε εξερεύνησης;
Χρήστος Έψιμος: Προέρχομαι από αγροτική οικογένεια και στη ζωή μου μέχρι τώρα, η καλλιέργεια λαχανικών αποτελεί μέρος της καθημερινής μου πρακτικής. Μου αρέσει να ασχολούμαι με τις καλλιέργειες, τους σπόρους, να ανακαλύπτω τη γονιμότητα του εδάφους και να βρίσκω φυσικούς τρόπους αντιμετώπισης των κινδύνων που φέρνει η ίδια η φύση στα φρούτα. Ίσως αυτή η αφοσίωση στη γη με ενέπνευσε και όσον αφορά τη βασική ιδέα του κήπου, που είναι τα φυτά του Ιπποκράτη. Ποτέ δεν μου άρεσε να ασχολούμαι με καλλωπιστικές καλλιέργειες, αλλά μόνο με καλλιέργειες ουσίας για τρόφιμα και υγεία. Όλες οι γνώσεις που απέκτησα από τον πατέρα μου μαζί με τη δική μου έρευνα και εμπειρία μετουσιώθηκαν στον Net Garden εδώ στο KOIA. Είναι μια καινοτόμος πρακτική που αναπτύξαμε για να δημιουργήσουμε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον που μας επιτρέπει να καλλιεργούμε μια ποικιλία βοτάνων και λαχανικών όλο το χρόνο, εξασφαλίζοντας αυτάρκεια, ποιότητα και φρεσκάδα. Αυτή είναι η καλύτερη γεωργική μου δημιουργία μέχρι σήμερα και για την οποία έχω πολλά σχέδια ανάπτυξης. Δεν μπόρεσα να αντισταθώ στο να συμπεριλάβω έναν λαχανόκηπο στο KOIA!
GTP: Το εστιατόριο Thyme αποτελεί κεντρικό στοιχείο της ολιστικής προσέγγισης του KOIA. Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα για τη φιλοσοφία του και πώς η προμήθεια συστατικών απευθείας από τους κήπους σας υποστηρίζει το όραμά σας για διατροφή και ευεξία;
Αντωνία Παπαδοπούλου: Σχεδιάζουμε το μενού σε μια σύγχρονη εκδοχή της ιπποκρατικής κουζίνας, βασισμένη σε συστατικά όπως παντζάρια, ρεβίθια, βότανα, φρέσκα ψάρια και κρέατα. Τα λαχανικά καλλιεργούνται στον δικό μας κήπο με δίχτυα, ενώ άλλα τοπικά προϊόντα ΠΟΠ όπως το κρασοτύρι μετατρέπονται σε δημιουργικές συνταγές. Ξεκινάμε το πρωί με αναζωογονητική κηρήθρα, ενεργητικά smoothies βοτάνων, custom tea και συνεχίζουμε με ένα all day μενού, a la carte comfort dinner και 2 degustation μενού 8 σταδίων. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις vegan επιλογές και καθημερινά προσφέρουμε ειδικά πιάτα με βάση την πρωινή μας σοδειά στον κήπο και τα αλιεύματα των ψαράδων της ημέρας. Ο ξυλόφουρνος έχει τη δική του θέση για παραδοσιακά μαγειρεμένα πιάτα και το δικό μας φρεσκοψημένο ψωμί… Ο χώρος του εστιατορίου προσφέρει πανοραμική θέα στον Κεραμεικό Κόλπο και δεν λείπουν οι απομονωμένες γωνιές κάτω από τις μουριές και γύρω από το εξωτερικό τζάκι. Η ιερή ατμόσφαιρα συνοδεύεται από ήχους βιολιού, πιάνου και κιθάρας για περαιτέρω ψυχική ευδαιμονία.
GTP: Το Ydor Spa συνδυάζει αρχαίες θεραπευτικές παραδόσεις με τη σύγχρονη ευεξία. Πώς ενσωματώνετε τις αρχές του Ιπποκράτη στις θεραπείες σας και πώς έχουν ανταποκριθεί οι επισκέπτες σε αυτές τις εμπειρίες;
Αντωνία Παπαδοπούλου: Το Ydor είναι η πρώτη μορφή της αρχαίας ελληνικής εκδοχής της λέξης «νερό». Εκτός του ότι είναι ένα κοινό συστατικό σε όλο τον κόσμο, το νερό είναι το πιο κοινό συστατικό στη σύνθεση των καλλυντικών. Η πιο αγνή και πολύτιμη πηγή ζωής, μέσα από τις αρχετυπικές της ρίζες, εκφράζει τέλεια τη φιλοσοφία των υπηρεσιών spa του KOIA.
Εφόσον η φιλοσοφία μας περιλαμβάνει θεραπευτικά βότανα, τα έχουμε ενσωματώσει αρμονικά σε όλες τις θεραπείες σώματος, τις περιποιήσεις προσώπου, τις τελετουργίες, τις εμπειρίες ζευγαριών και τα μασάζ. Τα συστατικά που χρησιμοποιούμε περιέχουν αποστάγματα ευκαλύπτου, δεντρολίβανου, κίτρου, μέντας, χαμομηλιού, λεβάντας, σαφράν, μαστίχας κ.λπ. και έχουμε σχεδιάσει ολιστικές τελετουργίες χρησιμοποιώντας τα για την αποκατάσταση της ισορροπίας και την αναζωογόνηση. Η εσωτερική θερμαινόμενη πισίνα με φυσικό φως και θέα στη θάλασσα που ξεδιπλώνεται μέσα από τα πέτρινα παράθυρα της καστροπολιτείας του ξενοδοχείου είναι εμφανής, ενώ δεν λείπουν σύγχρονες ανέσεις όπως η σάουνα και το χαμάμ για να αναβαθμίσουν την εμπειρία ευεξίας. Ένας τοίχος από αλάτι Ιμαλαΐων βρίσκεται επίσης στον ιδιωτικό χώρο χαλάρωσης για την ενίσχυση του αναπνευστικού συστήματος.
Το αποκορύφωμα του σπα μας είναι ένα ιδιωτικό μπαρ τσαγιού εξοπλισμένο με 5 θεματικές ποικιλίες τσαγιού βοτάνων και μια μικρή βιτρίνα βοτάνων.
GTP: Από την εμπειρία σας, ποιες εθνικότητες ή περιοχές έχουν δείξει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ευεξία μέσω των προσφορών φιλοξενίας σας; Υπάρχουν ταξιδιωτικές ή τάσεις της αγοράς που έχετε παρατηρήσει και διαμορφώνουν την προσέγγισή σας;
Αντωνία Παπαδοπούλου: Έχουμε δει αυξημένο ενδιαφέρον από ένα ευρύ φάσμα εθνικοτήτων, κάτι που είναι πολύ ενθαρρυντικό. Υπάρχει ιδιαίτερα έντονο ενδιαφέρον από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, ειδικά από χώρες όπως η Γερμανία, η Ελβετία, η Αυστρία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Βλέπουμε επίσης αυξανόμενο ενδιαφέρον από τις Ηνωμένες Πολιτείες και, φυσικά, την Ελλάδα, καθώς οι Έλληνες αναζητούν όλο και περισσότερο ποιοτικές εμπειρίες ευεξίας στην πατρίδα τους.
Όσον αφορά τις τάσεις που βλέπουμε στην ταξιδιωτική αγορά, βλέπουμε μια σαφή στροφή προς τις εξατομικευμένες εμπειρίες, την αυθεντικότητα και τη σύνδεση με τη φύση, τον τόπο και τις παραδόσεις. Οι επισκέπτες δεν αναζητούν απλώς ένα μέρος για να μείνουν, αλλά ένα περιβάλλον που προσφέρει ουσιαστική σωματική και ψυχική αναζωογόνηση. Αναζητούν ένα μέρος που θα τους νιώθουν σαν «σπίτι» – ενώ παράλληλα θα βιώνουν το πνεύμα του προορισμού.
Ειδικά τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει αυξημένη ζήτηση για ιδιωτικότητα, θεματικές καταφύγια και διαμονή που βασίζεται σε βιώσιμες πρακτικές φιλοξενίας. Οι ταξιδιώτες είναι πλέον πιο συνειδητοποιημένοι και επιλέγουν καταλύματα που προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες σεβόμενοι το περιβάλλον και την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου.
GTP: Η Κως έχει συχνά συνδεθεί με τον μαζικό τουρισμό και τους μεγάλης κλίμακας τουριστικούς πράκτορες. Είναι το νησί έτοιμο να προσελκύσει ανεξάρτητους ταξιδιώτες (FITs), συμπεριλαμβανομένων Ελλήνων, που αναζητούν μια πιο επιμελημένη εμπειρία – και πώς βοηθά το KOIA να αναδιαμορφώσει τις αντιλήψεις για την Κω ως προορισμό για ευεξία και ανεξάρτητα ταξίδια;
Χρήστος Έψιμος: Η Κως έχει πεδινή μορφολογία που ευνοούσε την κατασκευή μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων. Σε συνδυασμό με την ύπαρξη οργανωμένου αεροδρομίου για την εποχή και την προηγούμενη τουριστική ανάπτυξη της Ρόδου, τη δεκαετία του 1980 η Κως άρχισε να γίνεται αρκετά γνωστή και προσέλκυε μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών. Η κατάσταση όπως ήταν τότε, ευνόησε την ανάπτυξη του μαζικού τουρισμού. Ταυτόχρονα, οι απευθείας πτήσεις τουριστικών πρακτόρων από όλη την Ευρώπη ευνόησαν τη μεγάλη ανάπτυξη και την άφιξη μεγάλου αριθμού ταξιδιωτών.
Σήμερα η Κως διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία ξενοδοχειακών προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των επισκεπτών, ενώ οι υποδομές του οδικού δικτύου και του αεροδρομίου εξυπηρετούν άψογα τους επισκέπτες. Ταυτόχρονα, το νησί προσφέρει στους επισκέπτες πλούσια ιστορικά μνημεία, οργανωμένες παραλίες, φυσική ομορφιά και γειτνιάζει με πολλά μικρά και όμορφα νησιά των Δωδεκανήσων για να γνωρίσουν πολλά μέρη.
Λεπτομέρειες για το KOIA All-Suite Wellbeing Resort μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ
KOIA All-Suite Wellbeing Resort: Where Ancient Wisdom Meets Contemporary Luxury – Interview
Christos Epsimos and Antonia Papadopoulou share their vision for a wellness resort rooted in history and sustainability
Nestled on the serene hills of Kos, the KOIA All-Suite Wellbeing Resort is not just another luxury destination – it is a living narrative inspired by the ancient wisdom of Hippocrates, the father of medicine and a native of the island.
For Christos Epsimos and Antonia Papadopoulou, the leap from their extensive careers in hospitality education at ANKO School to hotel ownership was a natural evolution fueled by a deep passion for authentic service and holistic wellbeing.
“KOIA is the culmination of this philosophy, a living manifestation of everything we believe in for the future of quality tourism,” shares Christos, highlighting the resort’s foundation in respect for guests and a seamless integration of mind, body, and nature.
The couple’s vision goes beyond conventional hospitality; KOIA offers an immersive experience where every detail – from bioclimatic architecture and private pools to the on-site botanical garden and Hippocratic-inspired cuisine – is designed to reconnect visitors with themselves and the healing power of the earth.
“We are not just owners, we are hosts. We want guests to feel like they are part of our own family,” adds Antonia, underscoring the heartfelt, intimate atmosphere that permeates the resort.
In this interview, Christos and Antonia open up about their journey, the philosophy behind KOIA, and how their family’s passion shapes a truly unique wellbeing destination on the island of Kos.
- GTP: You’ve both had longstanding ties to tourism and hospitality through your work with ANKO School. What led you to take the leap into hotel ownership – and how did your background in hospitality education influence the foundation of KOIA?
Christos Epsimos: Indeed, our relationship with hospitality education through ANKO is extensive and profound. For decades, we have had the privilege of seeing Greek hospitality from a unique perspective, that of shaping future hospitality professionals. The leap into hotel ownership was a natural progression, a dream that matured through daily contact with industry needs, international trends and, most importantly, the desire to apply what we teach. Our background in hospitality education was instrumental. It gave us a solid knowledge base of operations, service, management, but most importantly it instilled in us the belief that true hospitality comes from respect for the guest and the desire to provide them with an authentic experience. KOIA is the culmination of this philosophy, a living manifestation of everything we believe in for the future of quality tourism.
- GTP: Could you introduce KOIA’s facilities for our readers? How many suites are there, and what are some of the unique features or amenities that define the resort experience?
Antonia Papadopoulou: Koia has 51 suites spread over 35 acres on a low hill of the seaside village of Agios Fokas. The low-rise bioclimatic architecture, the large openings between the buildings combined with the sloping terrain ensure the perpetual passage of air, natural cooling, uninterrupted sea views from every corner of the accommodation. Most rooms are standalone, single-level buildings without shared walls, enhancing privacy and tranquility. The hotel is bathed in light and the element of water predominates as 38 of the 51 rooms have private pools, and 10 have outdoor jacuzzis.
Within the room, we invested in smart technology, automation in lights, electric curtains, smart air conditioning, reception and night script to reduce human footprint and movements. In the interior design, earthy materials form a subtle luxury, with natural materials such as stone, wood, iron and clay being most prominent. The suites are surrounded by private gardens with built-in seating areas and showers. All beds are sea-facing, while most times even the showers have an Aegean Sea view. All these are factors that contribute to the quietness, privacy and the harmonization of the human being with the earth and the air.
- GTP: Christos, can you share the moment or inspiration behind choosing the Hippocratic philosophy as the foundation for KOIA – and how you and Antonia worked together to bring this vision to life?
Christos Epsimos: The choice of Hippocrates’ philosophy was more than inspiration – it was a natural choice, given our origins on Kos, the island where he, the father of medicine, lived and taught. The moment was rather a gradual realization: we saw the growing need for people to take a break from the fast pace of life, to reconnect with themselves and nature. The Hippocratic philosophy, with its emphasis on a holistic approach to health – body, mind and spirit – prevention, balance and the power of nature, fitted perfectly with our vision of a wellness resort that was more than just a place to stay.
Working with Antonia was at the heart of making this vision a reality. She brought her practical knowledge of management and organization, as well as her aesthetic perspective. We spent endless hours discussing how to incorporate the Hippocratic principles into every aspect of the resort: from the bioclimatic design and choice of materials, to the philosophy of our restaurant, spa treatments and even staff training.
It was a joint effort to translate an ancient philosophy into a modern, sustainable wellness experience. Of course, our 3 children Stergia, Elias and Theophilos were added to this whole vision, who zealously supported and keep supporting the whole project.
- GTP: KOIA is described as Greece’s first “storytelling resort”. How do you translate this narrative approach into the guest experience – from design elements to daily rituals – to create an immersive stay?
Christos Epsimos: The narrative approach starts from the name of the hotel itself, Koia, which in ancient Greek means “Koakē” land; the land where the Hippocratic healing plants grow. Here, you won’t see European or modern plantings like lawns, since herbs and trees with healing properties predominate.
The Hippocratic experience is also embodied in the architectural elements such as the dry stone, the vaulted ceilings of the rooms, the stone inspired by the medieval castle of Kos, and in the decorative elements such as the painting of Hippocrates, and the Medusa pebbled mosaic, inspired by local excavations, welcomes guests at the hotel entrance; paths connect the hotel’s neighborhoods surrounded by herbs with views of the Kerameikos Gulf; Hippocrates’ motto “Παν το πολύ τη φύσει πολέμιον” carved into every room is there to remind us of moderation in our lives.
From the very first moment of the warm welcome, our guests come into contact with our philosophy, which unfolds through small daily surprises in the room, as well as through the experiences we offer during their stay, such as blind tea tastings, morning ancient stretching sessions, cooking classes and themed events. The experience design even extends to the time we bid our guests farewell, where we offer a basil root for them to plant in a custom pot so that the memory of their stay remains indelible.
- GTP: KOIA is truly a family endeavor, with your three children also involved in the daily operations. How does this shape the culture and spirit of the resort? What strengths does a family-run team bring to the guest experience?
Christos Epsimos: For many years before the construction of the hotel, we had been talking with our children about this project and we had instilled the idea in them. We had also been studying Hippocrates’ books on air and water and actively followed the activities of the Hippocratic Foundation.
Antonia Papadopoulou: As a family, we are totally committed to KOIA. This project is our passion and our home, and that sense of family carries over into every aspect of the resort.
At the same time, our family presence creates a unique culture at KOIA. We are not just owners, we are hosts. We want guests to feel like they are part of our own family, that they are being hosted in a home. This sense of intimacy and personal care is what sets us apart.
- GTP: A standout feature of KOIA is the on-site botanical garden and your patented “network garden”. What inspired this innovation, and how do guests engage with these gardens during their stay – whether through wellness treatments, cuisine, or exploration?
Christos Epsimos: I come from a farming family and through my life so far, growing vegetables has been part of my daily practice. I like to get involved with crops, seeds, discovering the fertility of the soil, and finding natural ways to deal with the dangers that nature itself brings to the fruit. Perhaps this devotion to the earth has also inspired me in terms of the garden’s basic concept, which are the Hippocratic plants. I have never liked to deal with ornamental crops, but only with crops of substance for food and health. All the knowledge I gained from my father along with my own research and experience was transmuted into the Net Garden here at KOIA. It is an innovative practice we developed to create a controlled environment that allows us to grow a variety of herbs and vegetables year-round, ensuring self-sufficiency, quality and freshness. This is my best agricultural creation to date and one for which I have several plans for development. I couldn’t resist including an allium vegetable garden in KOIA!
- GTP: Thyme restaurant is central to KOIA’s holistic approach. Can you tell us more about its philosophy and how sourcing ingredients directly from your gardens supports your vision of nutrition and wellbeing?
Antonia Papadopoulou: We design the menu in a modern version of Hippocratic cuisine, based on ingredients such as beetroot, chickpeas, herbs, fresh fish and meats. Vegetables are grown in our own net garden, while other local PDO products such as krasotyri are transformed into creative recipes. We start the morning with restorative honeycomb, energetic herbal smoothies, custom tea and continue to an all day menu, a la carte comfort dinner and 2 degustation menus of 8 stages. We place special focus on vegan options and daily we offer special dishes based on our morning garden harvest and fisherman’s catch of the day. The wood-fired oven has its own place for traditionally cooked dishes and our own freshly baked bread… The restaurant area offers panoramic views of the Kerameikos Gulf and there is no shortage of secluded corners under the mulberry trees and around the outdoor fireplace. The solemn atmosphere is accompanied by sounds of violin, piano and guitar for further mental bliss.
- GTP: Ydor Spa blends ancient healing traditions with modern wellness. How do you incorporate Hippocratic principles into your treatments, and how have guests responded to these experiences?
Antonia Papadopoulou: Ydor is the first form of the ancient Greek version of the word “water”. Besides being a common ingredient all over the world, water is the most common ingredient in the composition of cosmetics. The purest and most precious source of life through its archetypal roots perfectly expresses the philosophy of KOIA’s spa services.
Since our philosophy includes healing herbs, we have harmoniously integrated them in all body treatments, facials, rituals, couples experiences and massages. The ingredients we use contain essences of eucalyptus, rosemary, citron, mint, chamomile, lavender, saffron, mastic, etc. and we have designed holistic rituals using them to restore balance and rejuvenation. The indoor heated pool with natural light and sea views unfolding through the stone windows of the hotel’s castle town is prominent, while modern amenities such as the sauna and hammam are not missing to evolve the well-being experience. A Himalayan salt wall is also located in the private relaxing area to strengthen the respiratory system.
The crowning glory of our spa is a private tea bar equipped with 5 themed herbal tea varieties and a small herbal display.
- GTP: From your experience, which nationalities or regions have shown the greatest interest in wellbeing through your hospitality offerings? Are there any travel or market trends you’ve noticed that shape your approach?
Antonia Papadopoulou: We have seen an increased interest from a wide range of nationalities, which is very encouraging. There is particularly strong interest from Central and Northern Europe, especially from countries such as Germany, Switzerland, Austria and the UK. We are also seeing a growing interest from the United States and, of course, Greece, as Greeks are increasingly looking for quality wellness experiences in their home country.
In terms of the trends we are seeing in the travel market, we are seeing a clear shift towards personalised experiences, authenticity and a connection with nature, place and traditions. Visitors are not just looking for a place to stay, but for an environment that offers meaningful physical and mental rejuvenation. They are looking for a place that will feel like “home” – while experiencing the spirit of the destination.
Especially in recent years, we have seen an increased demand for privacy, themed retreats, and stays based on sustainable hospitality practices. Travelers are now more conscious and are choosing accommodations that offer quality services while respecting the environment and the cultural identity of the place.
- GTP: Kos has often been associated with mass tourism and large-scale tour operators. Is the island ready to attract independent travelers (FITs), including Greeks, seeking a more curated experience—and how does KOIA help reshape perceptions of Kos as a destination for wellbeing and independent travel?
Christos Epsimos: Kos has a lowland type of morphology which favoured the construction of large hotel units. Combined with the existence of an organized airport for that time and the earlier tourist development of Rhodes, in the 1980s Kos started becoming quite well known and attracted a large number of travelers. The situation as it was then, favoured the development of mass tourism. Simultaneously, the direct flights of tour operators from all over Europe favoured the great development and the arrival of a large number of travellers.
Today Kos has a wide variety of hotel products that meet all the needs of visitors, while the infrastructure of the road network and the airport serve the visitors well too. At the same time, the island offers visitors rich historical monuments, organized beaches, natural beauty, and is adjacent to many small and beautiful islands of the Dodecanese for getting to know many places.
Details on KOIA All-Suite Wellbeing Resort can be found here.
Follow GTP Headlines on Google News to keep up to date with all the latest on tourism and travel in Greece.