Β’ Κυριακή των Νηστειών | Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά – Γράφει η κ. Αικατερίνη Σώκιαλη-Κίννα

0
13

Β’ Κυριακή των Νηστειών | Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

    

Η  Κυριακή αυτή είναι αφιερωμένη στον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, που ενώ ανατράφηκε και μορφώθηκε στα ανάκτορα της Κωνσταντινούπολης, ασκήτεψε στο Άγιο Όρος. Αγωνίστηκε εναντίων των αιρέσεων. Γι αυτό αυτή η Κυριακή θεωρείται επέκταση της Κυριακς τής της Ορθοδοξίας.

Δυστυχώς οι ψευδοπροφήτες και οι ψευτοδιδάσκαλοι δεν αφήνουν ποτέ ήσυχη την Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν έχουν καταλάβει ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ο ίδιος ο Θεάνθρωπος Χριστός, γι αυτό «πολεμουμένη νικά», «σκληρόν σοι προς κέντρα λακτίζειν».

Οι αιρετικοί είναι λύκοι με ένδυμα προβάτου. Οι μεθοδίες τους πολλές και επικίνδυνες. Τώρα στρέφονται και κατά του νηπιοβαπτισμού. Τρέμουν την πανοπλία που ενδύεται ο βαπτιζόμενος. Φωνάζουν όχι στον νηπιοβαπτισμό. Αναφέρουν ότι παραβιάζεται η ελευθερία του παιδιού! Με την ίδια λογική τότε, όχι στα φάρμακα, στα εμβόλια που κάνουμε στα παιδιά μας! Να μεγαλώσουν και να αποφασίσουν μόνα τους! Όλοι καταλαβαίνουμε τις συνέπειες και τους κινδύνους αυτών των πράξεων.

Μεγάλο λάθος λοιπόν.  Πρώτο, το βάπτισμα κανέναν δεν δεσμεύει «όστις θέλει οπίσω μου ελθείν» και δεύτερο και σπουδαιότερο, το βάπτισμα είναι το πρώτο και βασικό μυστήριο. Μας  πολιτογραφεί στην κοινωνία των Αγίων. Γινόμαστε παιδιά του Ουράνιου Πατέρα μας, αδέλφια και συγκληρονόμοι του Χριστού. Γι αυτό σε εξαιρετικές περιπτώσεις έχουμε το αεροβάπτισμα. Δηλαδή οποιοσδήποτε Ορθόδοξος σταυρώνει το παιδί στον αέρα με απλά λόγια «Βαπτίζεται ο δούλος του Θεού» . Αν ξεφύγει τον κίνδυνο, και έχουνε πολλές τέτοιες περιπτώσεις, τότε βαφτίζεται ξανά  κανονικά. Στην συνέχεια γίνεται το χρίσμα με το Άγιο Μύρο, που παρασκευάζεται κάθε Μεγάλη Πέμπτη στο Πατριαρχείο και στέλνεται σε όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Καλό είναι οι γονείς και ο νονός να συμβουλεύονται τους κληρικούς και να μαθαίνουν περισσότερα για το βάπτισμα. Οι πρώτοι Χριστιανοί προτιμούσαν να βαπτίζονται το Μεγάλο Σάββατο λίγο πριν από την Ανάσταση, για να λένε το «Χριστός Ανέστη» ντυμένοι τα πάλλευκα βαπτιστικά τους. Από την αρχή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής κατηχούντο από τους  ιερείς, μάθαιναν το «Πιστεύω» καλά και έτσι έτοιμοι δεχόντουσαν  το βάπτισμα.

Άλλη διαβολική αιρετική πλάνη είναι τάχα τα έξοδα που απαιτεί η βάπτιση στην εκκλησία. Επίσης λάθος. Δεν είναι κοσμικό κοινωνικό γεγονός. Είναι μυστήριο. Εμείς βλέπουμε μόνο τα υλικά στοιχεία. Την Θεία Χάρη μόνο με τα πνευματικά ματιά μπορούμε να δούμε. Τι ζητά η Εκκλησία;

1)Ένα απλό σταυρουδάκι, σύμβολο θυσίας και αγωνιστικότητας. 2)Λαμπάδα, σύμβολό φωτισμού.  3)Λευκά ρούχα,  σύμβολό  λαμπρότητας και αγνότητας ψυχής. 4)Καπελάκι, σύμβολό περικεφαλαίας και Σκεπή Θεού. 5)Λαδάκι, σύμβολο αγωνιστικής ψυχής να γλιστράει από τα χέρια του αντιπάλου Διαβόλου.          6)Μύρο της εκκλησίας σφραγίδα του  Αγίου  Πνεύματος.                    7)Νονός ως εγγυητής .                  8)Κόψιμο σταυροειδώς στα μαλάκια: γίνεται θυσία και δούλος Θεού.

Και μυστικά εύχεται η Παναγία:    «Εγώ κοντά σου , πλάι σου , σε τούτη την ζωή μα και στην αιώνια ζωή»

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ