Η εταιρεία ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΚΩ ενέκρινε την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους ύψους 15% επί των τελών ελλιμενισμού (πλην ΦΠΑ ) για όλα τα διερχόμενο συμβόλαια, δηλαδή συμβόλαια ελλιμενισμού με παραμονή έως 30 ημέρες και 10% επί των τελών ελλιμενισμού (πλην ΦΠΑ ) για όλα τα υπόλοιπα συμβόλαια ελλιμενισμού, δηλαδή συμβόλαια ελλιμενισμού με παραμονή από 31 έως 365 ημέρες , τόσο για τα σκάφη που ελλιμενίζονται στη μαρίνα, αλλά και στο Μανδράκι.
Να σημειωθεί ότι η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους καθίσταται υποχρεωτική στους τουριστικούς Λιμένες σύμφωνα με σχετική κοινή υπουργική απόφαση του 2021. Ενόψει της εκπόνησης του νέου Σχεδίου Παραλαβής και Διαχείρισης Αποβλήτων, της Μαρίνας Κω, το οποίο ήδη ετοιμάζεται από την ανάδοχο εταιρεία, το Τέλος αυτό έπρεπε να καθοριστεί επακριβώς.
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΚΩ σε συνεργασία με την εταιρία που έχει αναλάβει την εκπόνηση του νέου Σχεδίου Παραλαβής και Διαχείρισης Αποβλήτων «Μ. – Σ. Π. Π.», εφάρμοσαν πολλά δοκιμαστικά οικονομοτεχνικά μοντέλα, όσον αφορά στο ύψος του περιβαλλοντικού τέλους, βάσει των τρεχουσών τιμών ελλιμενισμού , σε συνάρτηση με το κόστος που επιβαρύνεται η Μαρίνα Κω για να ανταποκρίνεται στις περιβαλλοντικές της υποχρεώσεις, διαθέτοντας τον απαιτούμενο εξοπλισμό και υπηρεσίες.
Ενδεικτικά σε δυο περιπτώσεις Τουριστικών Λιμένων και Λιμενικών Ταμείων, εφαρμόστηκε ένα flat rate ως περιβαλλοντικό τέλος, ως η ευκολότερη (θεωρητικά) λύση, διότι δεν προϋπόθετε οικονομοτεχνική ανάλυση εκ των προτέρων, αλλά για λόγους ταχύτητας και ευκολίας.
Αποτέλεσμα αυτού ήταν, στη μια περίπτωση το περιβαλλοντικό τέλος να είναι ακριβώς ίδιο με τα τέλη ελλιμενισμού, δηλαδή επήλθε αύξηση 100% στο συνολικό τιμολόγιο που πλήρωσε ο πελάτης. Στην άλλη περίπτωση, επιβλήθηκε ένα τέλος 20 ευρώ προς όλους, ανεξαρτήτως μήκους σκάφους, δηλαδή ένα φουσκωτό π.χ. 5 μέτρων και ένα mega yacht 70 μέτρων θα πληρώνουν το ίδιο τέλος, γεγονός που δεν είναι δίκαιο, όσον αφορά στην εφαρμογή του περιβαλλοντικού τέλους, εφόσον επιβάλλεται σε όλες τις κατηγορίες σκαφών ανεξαιρέτως και χωρία καμία διάκριση.
Έπειτα λοιπόν από αρκετές και χρονοβόρες δοκιμαστικές εφαρμογές και προσομοιώσεις, βάσει των πραγματικών δεδομένων, με την εταιρία που εκπονεί το νέο Σχέδιο Παραλαβής και Διαχείρισης Αποβλήτων «Μ.– Σ. Π.Π.» εξήχθησαν σημαντικά αποτελέσματα και συμπεράσματα και αποφασίστηκε ότι η ευκταία λύση είναι να επιβληθεί περιβαλλοντικό τέλος ύψους 15% για όλα τα διερχόμενο συμβόλαια (δηλαδή 30 μέρες) και για τα όλα τα υπόλοιπα συμβόλαια να οριστεί στο 10%, επιπλέον των τελών ελλιμενισμού, τόσο για τα σκάφη που ελλιμενίζονται στη Μαρίνα, αλλά και στο Μανδράκι.
Η εφαρμογή του περιβαλλοντικού τέλους επιβάλλεται με γνώμονα το πολύ μεγάλο κόστος που επιβαρύνονται οι τουριστικοί λιμένες και εν προκειμένω η Μαρίνα Κω και αφορά στην προσωρινή αποθήκευση πετρελαιοειδών αποβλήτων, ελαιωδών αποβλήτων, λιπαντικών ελαίων, την εκπόνηση σχεδίων παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων, την εκπόνηση σχεδίων αντιρύπανσης, το κόστος του αντιρρυπαντικού εξοπλισμού, την αγορά κλωβών συμπίεσης απορριμμάτων, κάδων οικιακών απορριμμάτων και ανακύκλωσης, εξοπλισμού και μηχανημάτων καθαριότητας δρόμων και βυθού και γενικότερα των μέσων που χρησιμοποιεί ή δύναται να χρησιμοποιήσει κάθε φορέας βάσει της περιβαλλοντικής του πολιτικής και σχεδιασμού.
πηγη: tornosnews.gr