Οι ωραιότεροι «Υμνοι στην Παναγία» από την Νεκταρία Καραντζή και τον Σύλλογο Ιεροψαλτών με τον Γ. Σακέλλη, στο Ρωμαϊκό ωδείο

7
13075

Εντυπωσίασαν με την απόδοση των ύμνων προς την Παναγία, ο  Σύλλογος Ιεροψαλτών Κω «ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΝΑΥΚΛΗΡΟΣ» και η υμνωδός με την αγγελική φωνή, Νεκταρία Καραντζή
Το αδιαχώρητο στην μουσική εκδήλωση, «ΥΜΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ», σε συνεργασία με τις ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ ΚΩ  στο Ρωμαϊκό ωδείο Κω.
Την μουσική πανδαισία παρουσίασαν, ο Σύλλογος Ιεροψαλτών Κω «ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΝΑΥΚΛΗΡΟΣ» υπό τη διεύθυνση του Προέδρου του και καθηγητή μουσικής, Γιώργου Σακέλλη, και η υμνωδός Νεκταρία Καραντζή.
Την εκδήλωση παρουσίασε και τους ύμνους προλόγισε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Ιωακείμ Οικονομικος.
Το παρών στην εκδήλωση έδωσαν, οι Σεβασμιωτάτοι Μητροπολίτες, Κώου και Νισύρου κκ.Ναθαναήλ, Αγκύρας κκ.Ιερεμιίας, ο Σοφολογιοότατος Ιμάμης Ιρφάν Τράμπα,ο αντιπεριφερειάρχης ψηφιακής ανάπτυξης Χαράλαμπος Ναβροζίδης, η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Κω Διονυσία Τελλή Τσιμισίρη, οι αντιδήμαρχοι Ματίνα Βουκελάτου Χριστοδουλίδη, Κατερίνα Χατζηθωμά , ο κοινοτικός σύμβολος Παναγιώτης Βασιλείου Δημόπουλος, σύσσωμος ο ιερός κλήρος της Μητροπόλεως μας, εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων, μέλη και φίλοι του τμήματος Κω των Γυναικών χωρίς Σύνορα.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την στήριξη της Ιεράς Μητρόπολις Κώου και Νισύρου, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και του δήμου της Κω.
Ο χώρος του Ρωμαϊκού Ωδείου παραχωρήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού – Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου.
Οι εκκλησιαστικοί ύμνοι είναι έργα σπουδαίων ποιητών και μουσικών, προς τιμή της Παναγίας μας, της Μητέρας του ανθρώπινου γένους.

Toν χώρο της εκδήλωσης κοσμούσε μια υπέροχη Εικόνα της Παναγίας την οποία είχε οραματιστεί ο αείμνηστος σύζυγος της Προέδρου των Γυναικών χωρίς σύνορα κ. Τασίας Μπεσίρη

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ Ν. ΚΑΡΑΝΤΖΗ ΚΑΙ ΙΕΡΟΨΑΛΤΕΣ ΚΩ ΥΠΟ ΤΟΝ Γ. ΣΑΚΕΛΛΗ ΣΤΟ ΡΩΜΑΙΚΟ ΩΔΕΙΟ

Ρεπ. Ξανθίππη Αγρέλλη

31/7/2024 Με πολύ κόσμο έγινε η εκδήλωση που διοργάνωσαν οι Γυναίκες χωρίς σύνορα Κω στο Ρωμαικό Ωδείο. Με μεγάλη κατάνυξη ακούσθηκαν οι ύμνοι αφιερωμένοι στην Παναγία μια και από αύριο αρχίζει η ιερά περίοδος του Δεκαπενταύγουστου. Στην εκδήλωση που παρουσίασε ο πανοσ. Αρχιμανδρίτης και Ιεροκήρυκας της ΙΜ π. Ιωακήμ Οικονομίκος και διεύθηνε ο καθηγητής Βυζαντινής μουσικής, πρωτοψάλτης και Πρόεδρος των Ιεροψαλτών Κω κ. Γεώργιος Σακέλλης συμμετείχε τιμητικά η υμνωδός με την αγγελική φωνή κ. Νεκταρία Καρατζή, πνευματικό τέκνο του Αγίου γέροντος Πορφυρίου.

Την εκδήλωση διοργάνωσε με επιτυχία το δραστήριο τμήμα των Γυναικών χωρίς Συνορα Κω. Τους παρισταμένους καλωσόρισε η πρόεδρος κ. Αναστασία Μπεσσίρη. Παρόντες ήταν μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αγκύρας κ. κ. Ιερεμίας ο Μητροπολίτης μας κ.κ. Ναθαναήλ μετά  του ιερού κλήρου, ο Ταξίαρχος καθώς και ο Ιμαμης της Κω μαζι  πολιτικές και στρατιωτικές αρχές.

Ξανθίππη Αγρέλλη

 

Η Νεκταρία Καραντζή  είναι Ελληνίδα ψάλτρια και τραγουδίστρια παραδοσιακής μουσικής. Πνευματικό τέκνο του Αγίου Πορφυρίου. Κατάγεται από τη Λακωνία. Είναι η πρώτη γυναίκα ψάλτρια στην Ελλάδα, η οποία έχει επίσημη δισκογραφία βυζαντινής μουσικής από τα 14 χρόνια της και ενεργό θητεία στο αναλόγιο εκκλησιών, ως ιεροψάλτρια, από τα 9 χρόνια της.

Η Νεκταρία Καραντζή, η πρώτη γυναίκα ψάλτρια στην Ελλάδα,
Η Νεκταρία Καραντζή

Η φωνή της έχει ταυτιστεί με τη βυζαντινή εκκλησιαστική τέχνη και έχει αναγνωριστεί διεθνώς, στον ορθόδοξο κυρίως κόσμο, όπου κυκλοφορεί η δισκογραφία της, ως μία από τις αντιπροσωπευτικές φωνές του βυζαντινού εκκλησιαστικού μέλους. Μέσα από καλλιτεχνικές εμφανίσεις σε συναυλιακούς χώρους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, παρουσιάζει προγράμματα αμιγώς αφιερωμένα στη βυζαντινή Υμνωδία και έχει αναγνωριστεί διεθνώς ως η «ιδανική υμνωδός του βυζαντινού μέλους και της Αρχέγονης Παράδοσης».

Ο κόσμος της βυζαντινής μουσικής την γνώρισε, ήδη από παιδί, μέσω ηχογραφήσεων με τον Γέροντα Πορφύριο τον καυσοκαλυβίτη (έγιναν με θαυμαστό τρόπο μετά την κοίμηση του Αγίου Γέροντα), ο οποίος αναγνωρίστηκε ως Άγιος από την Ορθόδοξη Εκκλησία τον Δεκέμβριο του 2013. Με την παρότρυνση του Οσίου Πορφυρίου ακολούθησε από την παιδική της ηλικία την σπουδή της ψαλτικής τέχνης, ενώ ο Χρόνης Αηδονίδης τη μύησε και την ανέδειξε στον κόσμο της παράδοσης, στον οποίο μαθητεύει από το 2003 και αποτελεί συνεργάτιδά του σε συναυλίες και δισκογραφία.

Από το 2012 συνεργάζεται με τον διεθνούς φήμης μαέστρο, συνθέτη και πιανίστα Βασίλη Τσαμπρόπουλο, σε συναυλίες που επιχειρούν να εναρμονίσουν τον κόσμο της μουσικής της Δύσης με εκείνον της Ανατολής. Πρώτη τους κοινή καλλιτεχνική εμφάνιση πραγματοποιήθηκε τη Μεγάλη Δευτέρα του 2013, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τίτλο «Ώρες».

Σπουδές

Η Νεκταρία Καραντζή είναι απόφοιτος Νομικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με μεταπτυχιακές σπουδές στους τομείς Ποινικού Δικαίου, Εγκληματολογίας και Εκκλησιαστικού Δικαίου από τη Νομική Σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σήμερα είναι σήμερα υποψήφια διδάκτωρ Νομικής. Είναι νομικός σύμβουλος σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, ενώ ειδικεύεται στα θέματα Ποινικής Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Έχει συνεργαστεί ως επιμελήτρια ύλης στις Νομικές Εκδόσεις Π. Σάκκουλα και το Νομικό Περιοδικό Ποινικά Χρονικά. Υπήρξε συνεργάτης του τομέα Ποινικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει συνεργαστεί με τα δικηγορικά γραφεία του τέως Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιώς και Προέδρου του Ταμείου Νομικών, Βασίλη Βενέτη και του Πλάτωνα Νιάδη.

Είναι αριστούχος με διάκριση από τη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητρόπολης Πειραιώς, είναι ψάλτρια από τα 9 της χρόνια σε διάφορους ναούς, μεταξύ των οποίων ο ιερός ναός Αγίας Παρασκευής Μαλακάσας, το ιερό ησυχαστήριο Μεταμόρφωσης του Σωτήρος στο Μήλεσι Ωρωπού (γνωστό ως μοναστήρι του Γέροντα Πορφυρίου) και τον ιερό ναό Παναγίας «Ρόδον το Αμάραντον» στην Καλλίπολη Πειραιά. Στη βυζαντινή μουσική μαθήτευσε κυρίως κοντά στον πρωτοψάλτη και καθηγητή, φιλόλογο-θεολόγο Δημήτρη Βερύκιο.

Έχει παρακολουθήσει μαθήματα φωνητικής με τον Θάνο Πετράκη και την Ντίνα Γουδιώτη και ιδιαίτερα μαθήματα πιάνου και δυτικής μουσικής.

Μουσική σταδιοδρομία

Συμμετείχε στην τηλεοπτική μουσική σειρά 7 εκπομπών «Επικράνθη» της ΕΤ1 με τον Χρόνη Αηδονίδη, τον Δημήτρη Βερύκιο, τον Γρηγόρη Βαλτινό και την Κοραλία Καράντη. Υπήρξε ραδιοφωνικός παραγωγός της εκπομπής «Μουσικοί Παραδοσιακοί Αντίλαλοι» μαζί με τον Χρόνη Αηδονίδη, στο ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας (2006-2007).

Σημαντικές στιγμές στην πορεία της υπήρξαν οι προσκλήσεις από την περίφημη Ακαδημία Φραντς Λιστ στην Ουγγαρία και από το Πανεπιστήμιο της Σορβόνης στη Γαλλία, να παρουσιάσει εισηγήσεις για τη βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική. Μεταξύ άλλων έχει παρουσιάσει συναυλίες βυζαντινής και παραδοσιακής μουσικής στις εξής χώρες: Γαλλία, Ουγγαρία, Σερβία, Τουρκία, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία, Εσθονία, Ελβετία, Λετονία, Λουξεμβούργο, Ισπανία, Ιταλία κ.α. ενώ έχει συνεργαστεί με την κορυφαία παραδοσιακή ερμηνεύτρια της Ουγγαρίας Μάρτα Σεμπεστιέν, όπως και με την διακεκριμένη «χορωδία θρησκευτικού μέλους Αγίου Εφραίμ» (Saint Euphraim).

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Υπέροχη εκδήλωση. Θα ήταν ακόμη καλύτερη εάν ο κ. Σακέλλης υποκλίνονταν στο ταλέντο της κ. Καραντζή και δεν μονοπολούσε την εκδήλωση. Άλλωστε δεν του δόθηκε αυτό το δικαίωμα αλλά ως συνήθως κάνει αυτό που εκείνος θέλει. Παράκληση στη Οργάνωση Γυναίκες χωρίς Σύνορα να συνεργαστούν εκ νέου με την Υμνωδό για να μπορέσουμε να την απολαύσουμε σε όλο της το μεγαλείο. Ευχαριστούμε πολύ.

  2. και εσύ ποιος είσαι και ξέρεις τι έπρεπε και τι δεν έπρεπε να κάνει ο κ. Σακέλλης?
    Επειδή παρευρέθηκα στην εκδήλωση μια χαρά την τίμησε.
    Και για να ξέρεις δεν έχει καμία ανάγκη από αναγνωσιμότητα που τον ξέρει όλος ο κόσμος….
    Κι άμα δεν σ αρέσει λοιπόν να μην πας να τον ξαναδείς αφού όπως εσύ λες κάνει αυτό που θέλει

    • Απαντάτε με πολύ ένταση χωρίς λόγο. Καλεσμένη ήταν η Υμνωδός στην οποία έπρεπε να δοθεί χρόνος. Οι Ιεροψάλτες μας και ο μαέστρος τους είναι γνωστοί σε όλους μας στη Κω μόνο και μπορούμε να τους ακούσουμε και στις Ενορίες όπου ψάλλουν. Ήταν αγένεια να λειτουργήσει με αυτόν τον τρόπο η συναυλία. Και εξ όσων γνωρίζω , ο μαέστρος μας ήταν ενημερωμένος για το τι, πόσους ύμνους θα πει και πόσος χρόνος αναλογούσε. Βγήκε και έκανε ότι ήθελε. Ούτε από τη σκηνή δεν κατέβηκε όταν τελείωσε ο ρόλος του. Για όνομα του Θεού.

      • Αγαπητέ ακροατή αν ακούσετε που το είπε στην συνέντευξη της η κυρία Καραντζή, και αν προσέξατε την πρόσκληση της εκδήλωσης έγραφε Τιμητική Συμμετοχή της στην εκδήλωση. Επομένως, ήταν φυσικό η χορωδία να καλύψει ένα λίγο μεγαλύτερο μέρος. Μην ξεχνάτε ήταν και ενδιάμεσα η αναλυτική ομιλία-παρουσίαση από τον π. Ιωακείμ που πήρε αρκετό χρόνο. Οι ύμνοι που είπαν οι Ιεροψάλτες ήταν 7-8 και η κυρία Καραντζή 5-6. Έπειτα, ήταν η αρχή μιας συνεργασίας που επιθυμούν διακαώς όλες οι πλευρές. Σας παρακαλούμε μην δημιουργείτε θέματα και προστριβές εκεί που δεν υπάρχου, Ο κ. Σακέλλης μάζεψε δίπλα του μαζί με όλους τους ψάλτες νέα παιδιά και κυρίες. Και ήταν συμφωνημένο από πριν να μην κατέβει από τη σκηνή διότι από τη θέση του βοηθούσε φωνητικά τους ισοκράτες που δεν είχαν κάνει αρκετή πρόβα για να υποστηρίξουν επαρκώς την κυρία Καραντζή. Αυτά τα λίγα με αγάπη και να κλείσει παρακαλώ εδώ το θέμα.

      • κι αφού λοιπόν ήθελες να ακούσεις τόσο πολύ την κυρία Καρατζή και δικαίωμα σου κάνει λοιπόν συναυλίες σε όλη την Ελλάδα να πας να την ακούσεις μόνη της και να το ευχαριστήθεις….
        καθόλου ένταση λάθος κατάλαβες απλά είναι περίεργο πόσο εύκολα μπορείς να κρίνεις έναν άνθρωπο
        Για όνομα του Θεού εσύ που το συνεχίζεις….

  3. Καλό μήνα ή Καλή Παναγιά όπως λέμε στο νησί μας! Χθές παρακολουθήσαμε μια εξαιρετική εκδήλωση με τίτλο: Ύμνοι στην Παναγία.Μακάρι να γίνονταν περισσότερες θρησκευτικού περιεχομένου εκδηλώσεις στο νησί Κω…σπανίως γίνονται.Πολύ σύντομη η παρουσία της κ.Καραντζή πράγμα που δυσαρέστησε ένα μέρος του κοινού.Οσο για τον κ.Σακέλλη γνωρίζουμε το τάλαντο της φωνής του αλλά να δώσει τόπο στα νιάτα γιατί αυτά είναι η συνέχεια αν θέλουμε να έχουμε συνέχεια.

  4. Είναι για γέλια μόνο και μόνο το ότι ασχολείστε με το πως έκατσε και το που έκατσε και το τι έκανε ο κος σακελλης.
    Ο κ σακελλης είναι γνωστός για το έργο που έχει προσφέρει και το ταλέντο του. Το αν μονοπώλησε το ενδιαφέρον της εκδήλωσης (ή όχι 😉 πρέπει να απασχολήσει τον ίδιο για το αν το επεδίωξε ή το είχε ανάγκη, τους διοργανωτές, το σύλλογο των ψαλτων και μετά τους υπόλοιπους.
    Μακάρι να γίνονται συχνά τέτοιες εκδηλώσεις και η βυζαντινή μουσική να γίνει πιο προσιτή στον κόσμο ! Δεν είναι είδος μουσειακό !
    Τώρα όσον αφορά το νεαρό της ηλικίας των ψαλτων, κλείνω πάλι με γέλια. Θα συμφωνήσω με το σχόλιο του «πολιτη της κω»
    Αφήστε τις παθογένειες και την έπαρση!
    Σηκώστε τα μανίκια !!!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ