«Έπαινος και προσβολή» | Γράφει ο Γιάννης Κασιώτης

3
4854

ΕΠΑΙΝΟΣ  ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΟΛΗ

    Ο ΕΠΑΙΝΟΣ

Από τις επτά μέχρι τις δέκα χθες το απόγευμα, τελέστηκε μουσική «λειτουργία»  στο Ιστορικό, Λαογραφικό Μουσείο Κω (Χάνι) από την καθηγήτρια μουσικής Μαρία Ορφανουδάκη και τους συνεργάτες της  Ερρίκο Τρουμούλη και Βαγγέλη Βατσινέα, οι οποίοι οργάνωσαν και παρουσίασαν  μια μοναδική «Μαθητική Συναυλία κλασσικής και σύγχρονης μουσικής».

Μαρία Ορφανουδάκη μια «μεταξένια» παρουσία στο χώρο της μουσικής, που δεν χρειάζεται να γνωστοποιήσει την ιδιότητά της.

Με την πρώτη ματιά, πριν από κάθε λέξη ή κίνηση, μπορείς μετά βεβαιότητας να πεις ότι αυτή η προσωπικότητα  μόνο καθηγήτρια  μουσικής μπορεί να είναι. Καμιά άλλη ιδιότητα δε μπορεί να ταυτιστεί με την αέρινη παρουσία της. Μούσα και μόνο.

Μας το επιβεβαίωσε χτες βράδυ με «τις αγγελικές» κινήσεις και με την αποπνέουσα  αίσθηση της βαθειάς γνώσης  και  επιστημοσύνης της στη μείζονα πολιτιστική τέχνη της μουσικής.

Με τόση κατάρτιση, τόση αγάπη και τόσο μεράκι πώς να μην μεταφέρει βιωματικά την ιδέα της μουσικής στα πιτσιρίκια και τους έφηβους σπουδαστές της;

Αυτά τα μικρά  «κοπελάκια» ήταν καταπληκτικά. Τρελαίνεσαι να βλέπεις τα επτάχρονα δίδυμα να παίζουν μουσική και να κινούν όχι μόνο τα δακτυλάκια τους, αλλά ολόκληρο το σώμα τους, λες κι έβλεπες Θεοδωράκη σε σμίκρυνση. Δεν ξέρω ποιον να πρωτοθαυμάσω: Την Μαριλένα Κιαπόκα με τις μαγικές  ταχύτατες εναλλαγές στα πλήκτρα,  τον Αναστάση Πλατανίστα που έπαιζε σαν πεπειραμένος στο μέγαρο μουσικής, τη μοναδική Δανάη Ξυπολυτά σε  αψεγάδιαστη εκτέλεση.

Όλα τα μικρά ήσαν υπέροχα. Αν αναφέρω τα παραπάνω ονόματα είναι γιατί μου ήσαν οικεία ως επώνυμα.

Το κλείσιμο της βραδιάς έγινε με την χορωδία των μικρών η οποία τραγούδησε παραδοσιακά  τραγούδια, Σαβόπουλο, Χατζηδάκι, Αλεξίου, Θαλασσινό και του στιχουργού και συνεργάτη της Μαρίας Ορφανουδάκη, Βαγγέλη Βατσινέα.

Οι εκτελέσεις των πιτσιρίκων μας απογείωσαν. Μας έστειλαν στους επτά ουρανούς, μας γέμισαν τους ασκούς της καρδιάς με αέρα ελπίδος και αισιοδοξίας για πολύ χρόνο.

Μαρία εύγε. Ελπίζουμε να μην αναστείλεις την ιδιαίτερη προσπάθειά σου.

Η ΠΡΟΣΒΟΛΗ

Στο χώρο του Ιστορικού, Λαογραφικού Μουσείου Κω που έγινε η συναυλία, υπήρχε μια ασχήμια ασύμβατη με την ιδιότητα του χώρου ως μουσειακού αλλά και με  τη μουσική σχολή η οποία παρουσίασε τη μοναδική της συναυλία.

Ένα δένδρο κλαδεμένο με τα κλαδιά πεταμένα δίπλα και πίσω από τα μουσικά όργανα.  Ένα άλλο δένδρο σε υπερυψωμένο χώρο με κατάξερα αγριόχορτα  σ’ όλη τη περιφέρειά του. Ένα χέρι δεν βρέθηκε να αφαιρέσει αυτές τις ασχήμιες οι οποίες προσβάλλουν και το χώρο και την τέχνη και τους εκτελεστές;

Ι. Β. ΚΑΣΙΩΤΗΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. κ. Κασιώτη συμφωνώ απόλυτα με όσα σημειώσατε στο κειμένο σας, που με τόση ευαισθησία αναφέρεστε ,τόσο στην εξαίρετη καθηγήτρια,στους συνεργάτες της αλλά και στους καταπληκτικούς μικρούς – μεγάλους μαθητές.
    Απλά θα συμπληρώσω και την παρουσία του πάγκου με τους ξηρούς καρπούς,απορώ πώς ο Δήμος επέτρεψε κάτι τέτοιο.
    Παρ´όλα αυτά απολαύσαμε πραγματικά την συναυλία ….μπράβο στην κ. Ορφανουδάκη !!!!!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ