Ελαφριά Ηλεκτρικά Οχήματα εισάγονται στον ΚΟΚ | Ενημέρωση από Αστυνομική Δνση Ν. Αιγαίου (2 νεκροί σε Μύκονο και Πάρο που οδηγούσαν ηλεκτρικό πατίνι)

0
2293

Δύο νεκροί σε Μύκονο και Πάρο που οδηγούσαν ηλεκτρικό πατίνι.

Με αίμα βάφτηκε το οδόστρωμα σε Μύκονο και Πάρο τις τελευταίες ημέρες καθώς δυο άνθρωποι που επέβαιναν σε ηλεκτρικό πατίνι έχασαν τη ζωή τους μετά από παράσυρση από αυτοκίνητο.

Ειδικότερα ένας 42χρονος στη Μύκονο που οδηγούσε ηλεκτρονικό πατίνι παρασύρθηκε από οδηγό αυτοκινήτου στην επαρχιακή οδό Όρνου-Χώρας Μυκόνου, Ι.Χ.Ε. με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του, όπως αναφέρει το cyclades24.gr. Ο οδηγός του αυτοκινήτου συνελήφθη. Τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος ερευνώνται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας Μυκόνου.

Παράλληλα, ένας 60χρονος οδηγός παρέσυρε και σκότωσε 26χρονο που βρισκόταν πάνω σε ηλεκτρικό πατίνι στην Πάρο. Ο νεαρός Έλληνας οδηγός του ηλεκτρικού πατινιού μεταφέρθηκε στο κέντρο υγείας του νησιού αλλά τελικά δε κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή καταλήγοντας λίγο μετά τις 17:00. Ο οδηγός του αυτοκινήτου συνελήφθη. Τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος ερευνώνται από το τοπικό αστυνομικό τμήμα της Πάρου.

«Ήταν εγκεφαλικά νεκρός, προσπάθησαν πάρα πολλοί γιατροί να τον σταθεροποιήσουν, ήρθε και ελικόπτερο με γιατρούς διασώστες του ΕΚΑΒ και αυτοί προσπάθησαν με τη σειρά τους, αλλά τελικά ο νεαρός απεβίωσε», λέει η πρόεδρος της διοικούσας Επιτροπής του ΚΥ Πάρου, Μαρία Κουτσονικόλη.

Από την άλλη, οι ειδικοί να βάζουν σημαντικά ερωτήματα για το κατά πόσο η κίνηση των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους έχει νομική αλλά και πρακτική βάση.

 

Τα πατίνια είναι η νέα μόδα, μία μόδα επικίνδυνη και άναρχη θα πουν οι οδηγοί. Δεν είναι μόνο οι εξωφρενικές ταχύτητες. Χρήστες των social media ανεβάζουν φωτογραφίες που δείχνουν επιβάτη να κάθεται στο πάτωμα του πατινιού και έναν όρθιο να το οδηγά.

Σε άλλο βίντεο, κάποιος μεταφέρει φιάλη υγραερίου με το πατίνι. Συχνά οι οδηγοί τους που είναι εντελώς απροστάτευτοι, θα πέσουν θύματα ατυχήματος.

Προβληματισμός στα νησιά

Στην Πάρο, σύμφωνα με πληροφορίες, το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει δύο σοβαρά ατυχήματα. Στους νεκρούς του 24ωρου, ο ένας, θα πουν φίλοι του, ήταν εργαζόμενος που είχε πάει για σεζόν και έμελλε να αφήσει στο νησί την τελευταία του πνοή.

Την ίδια ώρα, κάποιες φωνές που μιλούν για την ανάγκη μέτρων, αντιμετωπίζουν τους επαγγελματίες του τουρισμού που βλέπουν στο πατίνι μία νέα πηγή εισοδήματος.

Είναι χαρακτηριστικό πως τα πατίνια δεν χρησιμοποιούνται μόνο από επαγγελματίες και τους εργαζομένους τους αλλά έχουν γίνει και το νέο τρεντ στις ενοικιάσεις.

Την ίδια ώρα, στο Παρίσι από 1η Σεπτεμβρίου θα απαγορευτεί η κίνησή τους.

Δείτε το βίντεο του Mega:

(Πηγή: www.ethnos.gr)

Έντυπο ενημερωτικό υλικό  που αφορά στους βασικότερους κανόνες οδικής κυκλοφορίας των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.) , έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου.

Τα ηλεκτρικά πατίνια (e-scooters), τα ηλεκτρικά τροχοπέδιλα (e-rollers), οι ηλεκτρικέε τροχοσανίδες (e-skateboards), τα αυτοεξισορροπούμενα μονόκυκλα ή δίκυκλα (hoverboards, segways), τα ηλεκτροκίνητα αμαξίδια ατόμων με αναπηρία (scooters, handbikes ατόμων με αναπηρία), αναγνωρίζονται ως νέα κατηγορία ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ονομάζονται Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο).

Τα Ε.Π.Η.Ο. διέπονται από ειδικούς κανόνες οι οποίοι ρυθμίζουν την κυκλοφορία, τη στάθμευση, τις τεχνικές προδιαγραφές, καθώς και τις κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους νέους κανόνες.

Τα Ε.Π.Η.Ο. χωρίζονται σε δυο βασικές κατηγορίες:

  • Αν η μέγιστη ταχύτητα τους είναι έως 6 χλμ./ώρα, Θεωρούνται και κυκλοφορούν ως πεζοί. Η χρήση τους επιτρέπεται σε άτομα άνω των 12 ετών.
  • Αν η μέγιστη ταχύτητα τους είναι από 6 χλμ./ώρα έως και 25 χλμ./ώρα, Θεωρούνται και κυκλοφορούν ως ποδήλατα. Η χρήση τους επιτρέπεται σε άτομα άνω των 15 ετών.

Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται να έχουν μαζί τους οποιοδήποτε νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης προσώπου.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ:

Τα Ε.Π.Η.Ο., με μέγιστη ταχύτητα από 6 έως και 25 χλμ./ώρα, υποχρεούνται να κυκλοφορούν σε ποδηλατόδρομους, όταν υπάρχουν.

Διαφορετικά, οι οδηγοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώματος. Σε οδούς με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα απαγορεύεται να κυκλοφορούν.

Απαγορεύεται να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά ή κινητά τηλέφωνο. Συσκευές ήχου ή κινητά τηλέφωνα επιτρέπονται μόνο εάν είναι τοποθετημένα σε ειδική Θέση για ανοικτή ακρόαση.

Απαγορεύεται να μεταφέρουν επιπλέον επιβάτες στα οχήματά τους. Η χρήση είναι αυστηρά προσωπική.

Απαγορεύεται να κινούνται παράλληλα ανά δύο ή περισσότεροι.

Οι οδηγοί όλων των Ε.Π.Η.Ο. είναι υποχρεωμένοι να κρατούν με τα δυο τους χέρια το τιμόνι (εφ’ όσον υπάρχει), εκτός από όταν δίνουν σήμα πριν την αλλαγή κατεύθυνσης.

Σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται να κινούνται με ταχύτητα ανάλογη των πεζών και να τους παραχωρούν προτεραιότητα.

Όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να οδηγούν τα ηλεκτρικά οχήματα Βαδίζοντας

Στις κατοικημένες περιοχές οι Δήμοι μπορούν να καθορίζουν ειδικούς χώρους για τη στάθμευση των Ε.Π.Η.Ο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ