της Εύας Οικονομάκη
Χρονιά επιβίωσης χαρακτηρίζεται το 2021 από τους φορείς του τουρισμού, έπειτα από μία χρονιά κατά την οποία ο πιο νευραλγικός, ίσως, κλάδος της ελληνικής οικονομίας επλήγη σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, με τις αεροπορικές εταιρείες να προγραμματίζουν ήδη το πτητικό τους έργο για την επόμενη σεζόν.
Όπως, μάλιστα, επεσήμανε, στο πλαίσιο του Thessaloniki Helexpo Forum, ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής εμπορικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας Fraport Greece, που διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, οι αεροπορικές εταιρείες προγραμματίζουν τα δρομολόγια της επόμενης χρονιάς με το 60% του capacity (των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων) του 2019, λέγοντας, ωστόσο, χαρακτηριστικά ότι αυτά είναι προς το παρόν «ασκήσεις επί χάρτου». «Η επόμενη ημέρα δεν είναι εύκολη. Θα υπάρχει ένταση ανταγωνισμού ως προς το τουριστικό προϊόν από άλλες χώρες και περιοχές», επεσήμανε.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με βάση μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο «Οι προοπτικές του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα το 2019, βάσει της πορείας των οικονομιών των χωρών προέλευσης επισκεπτών και των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων», όσον αφορά στον προγραμματισμό στις 30 Ιουνίου 2019, ο αριθμός των αεροπορικών θέσεων σε πτήσεις από το εξωτερικό που είχε προγραμματισθεί για τη θερινή σεζόν 2019 στα περιφερειακά αεροδρόμια ανερχόταν σε 16,6 εκατ., μειωμένος κατά 7% (1,2 εκατ.) σε σχέση με τις θέσεις που είχαν δρομολογηθεί την αντίστοιχη χρονική στιγμή για την σεζόν του 2018 και κατά 4,9% (855 χιλ.) σε σχέση με τον αριθμό των θέσεων που εν τέλει υλοποιήθηκαν το 2018.
Νέες εταιρείες το 2021
«Μπορούμε να δούμε και νέες αεροπορικές εταιρείες να βάζουν νέα δρομολόγια», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γ. Βήλος, σκιαγραφώντας την εικόνα για το 2021 και υπογράμμισε ότι φέτος οι αεροπορικές εταιρείες που πετούσαν για τη Θεσσαλονίκη τελικά εκτέλεσαν το 80% του προγραμματισμού που είχαν κάνει για τον Μάιο, κάτι το οποίο, όπως εξήγησε, δεν συνέβη σε άλλα αεροδρόμια.
Ο Γ. Βήλος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία των τακτικών πτήσεων, επισημαίνοντας ότι τα τακτικά δρομολόγια μπορούν να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη μιας περιοχής. Μάλιστα, τόνισε ότι με βάση το feedback που λαμβάνει η Fraport Greece από τις αεροπορικές εταιρείες «η Θεσσαλονίκη ήταν και παραμένει ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων τους για περαιτέρω ανάπτυξη των δρομολογίων τους», επισημαίνοντας ότι τους δύο πρώτους μήνες του 2020 η κίνηση από το εξωτερικό για τη Θεσσαλονίκη παρουσίασε αύξηση κατά 14%.
Ο γενικός διευθυντής εμπορικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της Fraport Greece χαρακτήρισε το 2020 μία δύσκολη χρονιά, καθώς από το δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου η ανοδική κίνηση των δύο πρώτων μηνών αντιστράφηκε με την πτώση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία να φτάνει το 99%-99,5% και το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου να ολοκληρώνεται με μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 75% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2019 ο αριθμός των επιβατών ανήλθε σε 22 εκατ. περίπου, το αντίστοιχο διάστημα του 2020 ο ίδιος αριθμός προσέγγισε τα 5,5 εκατ.
Το επενδυτικό πρόγραμμα
Αναφερόμενος, δε, στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 440 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί η Fraport στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία διαχειρίζεται, ο Γ. Βήλος υπογράμμισε ότι οι εργασίες στους 11 αερολιμένες έχουν ολοκληρωθεί και πλέον μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να παραδοθεί το αεροδρόμιο της Κω, μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί όλε οι εργασίες στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2021 θα είναι έτοιμο και το αεροδρόμιο της Σαντορίνης.
tourismtoday.gr