Η πτώση των πωλήσεων αλλά και η ιδιαίτερα μειωμένη ζήτηση από τον κλάδο του τουρισμού, οδηγεί τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων σε άκρως δελεαστικές προσφορές από 4 Μαΐου…
Η αναπάντεχη υγειονομική κρίση της πανδημίας ανέτρεψε στρατηγικές και προϋπολογισμούς για όλες τις επιχειρήσεις στον κόσμο και φυσικά και για τις εταιρείες της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Οι αρχικές ετήσιες προβλέψεις των 140.000 πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα μας, έχουν ανατραπεί κατά πολύ, με τα στελέχη των εισαγωγικών να αναθεωρούν για περίπου 100.000 πωλήσεις οι πιο αισιόδοξοι και 80.000 οι απαισιόδοξοι.
Τα δεδομένα που έχουν να… μανατζάρουν οι άνθρωποι της Ελληνικής αγοράς είναι συγκεκριμένα και οι περισσότερες εταιρείες είναι ήδη έτοιμες να εργαστούν πάνω σ’ αυτά, προσδοκώντας το καλύτερο αποτέλεσμα σε μία κρίσιμη χρονιά. Υπάρχουν βέβαια και οι εισαγωγικές (ελάχιστες), που επέλεξαν να κατεβάσουν ρολά, να κλείσουν εντελώς γραφεία και εκθέσεις και «βλέποντας και κάνοντας». Φυσικά το πώς έπραξε ο καθένας στην κρίση, θα κριθεί στην ηρεμία…
Τα δεδομένα λοιπόν είναι συγκεκριμένα και αυτά που απασχολούν τώρα τους «στρατηγούς» και «υποστράτηγους» των αυτοκινητικών στρατοπέδων είναι το πώς θα πουλήσουν τα αυτοκίνητά που έχουν, τόσο για να συνεχίζουν να αναπτύσσουν έναν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο στόλο στη χώρα μας, ώστε να υπάρχει κύκλος εργασιών σε συντήρηση κλπ, όσο και για να πιάσουν τους αναθεωρημένους (από τον COVID-19) στόχους που έχουν θέσει από κοινού με τα εργοστάσια, για να απολαμβάνουν όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές και για τις επόμενες χρονιές που έρχονται.
Το κλασικό εμπόριο δηλαδή, όπου ο Έλληνας τα καταφέρνει χρόνια τώρα και διαπρέπει! Εξ ου και το γεγονός που όταν ανέλαβαν αλλοδαποί μάνατζερ να διοικήσουν μία εταιρεία στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης έφυγαν με όχι και τόσο καλά αποτελέσματα ή με καλές πωλήσεις αλλά κάκιστες απομειώσεις των αυτοκινήτων τους, κάτι που κοστίζει στο μέλλον τόσο στην εταιρεία, όσο και στους πελάτες τους (θα επανέλθουμε με σχετικό ρεπορτάζ επ’ αυτού).
Δεδομένου λοιπόν πως ο τουριστικός κλάδος, φέτος, δε θα ζητήσει μεγάλους όγκους αυτοκινήτων (ξενοδοχειακές μονάδες, νοικιάρικα κλπ), αλλά και ότι κάποιες επιχειρήσεις αναβάλουν την αλλαγή του εταιρικού στόλου τους -πολλές φορές με προτροπή των εταιρειών leasing, που παρατείνουν τα συμβόλαια για λίγους μήνες- η εμπορική μάχη της αγοράς στρέφεται στις λιανικές πωλήσεις. Δηλαδή σε όλους εμάς…
Αυτές είναι και οι πιο δύσκολες πωλήσεις, αφού πέρα από τους όγκους, τις τιμές και όλα αυτά, τα στελέχη των εταιρειών πρέπει να πείσουν για το προϊόν τους, για την ποιότητά τους, για το value for money, για την υποστήριξη που θα δώσουν μετά την αγορά… Να δείξουν και να πείσουν ότι τον υποψήφιο πελάτη δεν τον βλέπουν σαν ευρώ, γιέν, δολάριο, γουάν (έχουμε και Κινέζους στο παιχνίδι).
Γιατί, πλέον ο κόσμος δεν επιλέγει όπως κάποτε, που έβλεπε την Κυριακή το βράδυ στο Big Brother μία ωραία διαφήμιση, με όμορφες γυναίκες και άνδρες με περισσή αυτοπεποίθηση και Δευτέρα συνέρεε στις εκθέσεις να πάρει το αυτοκίνητο με 0% προκαταβολή και 25% επιτόκιο (τα θυμάστε;).
Τώρα ψάχνει, σκέφτεται εβδομάδες, διαβάζει, συγκρίνει, ρωτάει, επιλέγει τον τρόπο εξόφλησης που τον συμφέρει πιο πολύ και το παίρνει.
Από τη Δευτέρα οι έτοιμες εισαγωγικές (οι λίγες, που ακόμα το σκέφτονται θα επανέλθουν αργότερα) κατεβάζουν προσφορές για τα αυτοκίνητά τους με σκοπό να προσελκύσουν εσάς. Δηλαδή τις λιανικές πωλήσεις.
Μαθαίνω λοιπόν πως μπαίνουμε σε μία περίοδο με τέτοιες προσφορές, που δεν έχουμε ξαναδεί. Μη περιμένετε όμως να δείτε βαρύγδουπες διαφημίσεις που θα ανακοινώνουν εκπτώσεις χιλιάδων ευρώ. Αυτά θα τα ανακαλύψετε -τουλάχιστον τώρα στην αρχή- μόνο στις εκθέσεις, από κοντά.
Θα μου πείτε «μα είναι κριτήριο για να πάρει ένας ένα καινούργιο αυτοκίνητο το πόσο έκπτωση θα έχει;». Για κάποιους -λιγότερους σχετικούς- ναι. Για τους πιο ψαγμένους, όχι. Όμως, σίγουρα μία καλή παροδική προσφορά, σε φέρνει πιο κοντά στην απόφαση. Τονίζω το «παροδική», γιατί τα παραπάνω θα είναι προσωρινά και ανάλογα με το πως θα πηγαίνουν οι πωλήσεις. Αν θέλετε το πιο εύηχο: «για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων».
Οπότε στην ερώτηση που λαμβάνουμε σχεδόν καθημερινά από τους αναγνώστες μας «ποια είναι η κατάλληλη εποχή για αγορά αυτοκινήτου», θα απαντούσαμε «τώρα», αφού ο κορωνοϊός έχει αλλάξει τα δεδομένα…