Αλλαγές όχι μονο στη διαμονή αλλά και στη γαστρονομία των ξενοδοχείων φέρνει η κρίση του κορωνοϊού, καθώς επαγγελματίες του τουρισμού από διάφορες χώρες εκτιμούν ότι οι τουρίστες θα αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες στα ταξίδια, δίνοντας έμφαση στην υγεία.
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της ένωσης ρώσων τουρ οπερέιτορ, ATOR, ο σεφ της αλυσίδας ξενοδοχείων Iberostar, Miguel Miller, τα ξενοδοχεία θα κληθούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των επισκεπτών οι οποίοι θα είναι πιο επιλεκτικοί και απαιτητικοί, και θα διακατέχονται από φοβίες μόλυνσης από τον ιό, θα περιορίζουν τις επαφές τους με άλλους ανθρώπους και την επαφή τους με συσκευές και επιφάνειες.
Τα μεγάλα τραπέζια θα εξαφανιστούν από τα εστιατόρια των ξενοδοχείων και θα περιοριστούν σε άλλα 5-6 ατόμων, ενώ θα τοποθετούνται και σε απόσταση τριών ή τεσσάρων μέτρων από τα υπόλοιπα.
Επίσης θα είναι υποχρεωτική η προσφορά αντισηπτικών τζελ στην είσοδο ενώ είναι πιθανό όλες οι συσκευές να προσφέρονται σε ατομική προστατευτική συσκευασία.
Ο κ. Miller εκτιμά ότι ο μπουφές θα είναι το πιο ευάλωτο σημείο του εστιατορίου στα ξενοδοχεία, καθώς προϋποθέτει έκθεση των πιάτων και χρήση ίδιων αντικειμένων και συσκευών από τους ταξιδιώτες.
Ερωτήματα εγείρονται και για την αυτό-εξυπηρέτηση, για το κόψιμο του ψωμιού με το ίδιο μαχαίρι και ίδιο ύφασμα, για τη χρήση της καφετιέρας ή αποχυμωτών.
Έτσι, εκτιμάται ότι ο μπουφές θα αντικατασταθεί με προ-συσκευασμένα πιάτα ή θα υπάρχουν εργαζόμενοι στο εστιατόριο που θα φορούν μάσκα και γάντια και θα διανέμουν το φαγητό. Το ψωμί ενδεχομένως να μοιράζεται κομμένο σε μερίδες ενώ όλα τα προϊόντα αρτοποιίας θα είναι συσκευασμένα.
Αυτό που θα έχουν να κερδίσουν τα ξενοδοχεία, δήλωσε ο σεφ της Iberostar, είναι ότι θα μπορούν να οργανώνουν σόου γαστρονομίας, όπου το φαγητό θα μαγειρεύεται μπροστά στον πελάτη, σύμφωνα με τις γαστρονομικές προτιμήσεις του.
Οι νέες απαιτήσεις θα οδηγήσουν στην αύξηση το προσωπικού, την αύξηση των χώρων εστιατορίου και προετοιμασίας φαγητού, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος στα ξενοδοχεία μεσαίας κατηγορίας και τα οικονομικά. Οι διαδικασίες αυτές είναι πιο εύκολα προσαρμόσιμες στα ξενοδοχεία 4-5 αστέρων.
Σύμφωνα με τον Τούρκο πρόεδρο του World Tourism Forum Institute, Bulut Bagchi, ο παραδοσιακός μπουφές θα εξαφανιστεί. Λόγω των αναγκών κοινωνικής αποστασιοποίησης και υγιεινής, είναι αδύνατον 2.000 άνθρωποι από τα 800 δωμάτια ενός ξενοδοχείου να οδηγηθούν στο ίδιο ανοικτό μπουφέ. Το κόνσεπτ αυτό, εκτιμά ο κ. Bagchi, θα αντικατασταθεί από τα εστιατόρια a la carte, τα οποία θα συμπεριληφθούν στα πακέτα all inclusive. Έτσι, τονίζει, θα υπάρχουν και λιγότερα απορρίμματα τροφίμων.
Παρά τις νέες συνθήκες στις οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν τα ξενοδοχεία, ο πρόεδρος ΔΣ της Rixos Hotels, Fettam Taminji, δεν πιστεύει ότι η πανδημία θα τα αναγκάσει να εγκαταλείψουν το all in και τον μπουφέ, καθώς τα πεντάστερα ξενοδοχεία, όπως επισημαίνει, έχουν ήδη τα υψηλότερα πρότυπα υγιεινής.
Κορωνοϊός: Οδηγός προετοιμασίας ανά τμήμα ξενοδοχείου για επιστροφή στην κανονικότητα
Μέσα στην εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού, όπου ακόμη είναι αβέβαιο πότε θα αρχίσουν να χαλαρώνουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και ποια υγειονομικά μέτρα θα ληφθούν, ώστε οι ξενοδοχειακές μονάδες να μπορούν να υποδεχθούν και πάλι τουρίστες, τα ξενοδοχεία ως ζωντανός «εγκέφαλος», οφείλουν και πρέπει να παραμείνουν ενεργά, για την καλύτερη δυνατή μετάβαση στην επόμενη μέρα.
Το άνοιγμα των ξενοδοχείων πιθανότατα θα είναι σταδιακό και είναι λογικό ότι θα περιλαμβάνει πολλούς περιορισμούς. Εφόσον αυτή η γνώση υπάρχει ήδη, τα ξενοδοχεία που θα ανοίξουν μπορούν να προετοιμάζονται ώστε να μην αιφνιδιαστούν από ζητήματα που ίσως προκύψουν λόγω της λειτουργία τους υπό τις νέες συνθήκες.
Εξετάζοντας τα βασικά τμήματα του ξενοδοχείου ξεχωριστά, οι ενέργειες που θα μπορούσαν να γίνουν σύμφωνα με ξένους αναλυτές της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, είναι οι εξής:
Σύστημα κρατήσεων, ρεσεψιόν και χώροι υποδοχής
Σε περίπτωση που τεθούν περιορισμοί στην πληρότητα, τα ξενοδοχεία μπορούν να διαχειριστούν από τώρα το σύστημα των κρατήσεων και να προσδιορίσουν ποια δωμάτια δεν θα χρησιμοποιηθούν, ώστε να ανταποκρίνονται στην τήρηση των νέων κανόνων κοινωνικής απόστασης. Στην απόφαση αυτή, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο περιορισμός της χρήσης των ανελκυστήρων.
Επίσης, το ξενοδοχείο θα πρέπει να εγκαταστήσει σύστημα ανέπαφων συναλλαγών για πιστωτικές κάρτες, ώστε να υπάρχει η μικρότερη δυνατή επαφή με τον πελάτη.
Όσον αφορά στις φόρμες αποδοχής που ενδέχεται να επιβληθούν, ήτοι στα υγειονομικά πιστοποιητικά που εξετάζεται να έχουν οι τουρίστες, το ξενοδοχείο θα πρέπει να σχεδιάσει από πριν το σύστημα παραλαβής και διαχείρισης των πιστοποιητικών αυτών.
Χώροι εστίασης
Η κοινωνική απόσταση επιβάλει την αναδιοργάνωση των χώρων εστίασης και την επανατοποθέτηση των τραπεζοκαθισμάτων ώστε να τηρούνται οι εγκεκριμένες αποστάσεις. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με τη δημιουργία μίας νέας κάτοψης των χώρων των γευμάτων. Επιπροσθέτως, θα μπορούσε να υπολογιστεί εξ’ αρχής το πρόγραμμα της κάθε βάρδιας των εργαζομένων, εφόσον θα πρέπει να εναρμονίζονται με τον αριθμό των πελατών, αλλά και ο όγκος των αναλώσιμων υλικών που θα παραγγελθούν.
Όσον αφορά στην κουζίνα, οι σταθμοί προετοιμασίας θα πρέπει να επανατοποθετηθούν, όπου είναι δυνατόν, με σκοπό να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για την τήρηση των προσδιορισμένων αποστάσεων.
Η προσαρμογή του μενού είναι επίσης απαραίτητη, ώστε να μην απαιτούνται περισσότεροι εργαζόμενοι στην κουζίνα για την προετοιμασία του φαγητού.
Λειτουργία των κοινόχρηστων χώρων
Εδώ ίσως θα πρέπει να καθιερωθεί εξ αρχής η διαδικασία πρόσβασης στα δωμάτια αλλά και στα αποδυτήρια, ώστε να διεξάγεται ομαλά η τήρηση των κοινωνικών αποστάσεων. Το ξενοδοχείο μπορεί να προσομοιώσει σενάρια αποστάσεων, κατανομής επίπλων και να θέσει από πριν τους κανόνες χρήσης των κοινόχρηστων λουτρών ή τουαλετών. Σημαντικό επίσης είναι να αποφασιστεί εάν η πρόσβαση στην πισίνα, όπου υφίσταται, θα γίνεται μόνο με κράτηση, διότι και για αυτό το κομμάτι θα χρειαστεί μία προετοιμασία.
Υπηρεσίες σπα
Η ανάρτηση του προσωρινά περιορισμένου καταλόγου υπηρεσιών του σπα, καθώς και η νέα κάτοψη των χώρων, θα ενημερώσει τον πελάτη αλλά και θα του δημιουργήσει το προσδοκώμενο αίσθημα ασφάλειας.
Πάρκινγκ και μεταφορά αποσκευών
Η μεταφορά αποσκευών στα δωμάτια στα οποία η πρόσβαση γίνεται από κοινόχρηστους χώρους, είναι μία διαδικασία που θα πρέπει να προσδιοριστεί από τώρα. Παράλληλα, το ξενοδοχείο πρέπει να ορίσει τους κανόνες στάθμευσης και απολύμανσης των αυτοκινήτων εφόσον απαιτηθεί αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των club cars ή mini bus.
Προώθηση και πωλήσεις
Κάθε σελίδα του ιστότοπου του ξενοδοχείου, θα χρειαστεί μία προσαρμογή στα νέα δεδομένα, η οποία θα ήταν σοφό να γίνει από τώρα. Για παράδειγμα, οι νέες ιστοσελίδες μπορούν να ενημερώνουν για τις προφυλάξεις που λαμβάνει η επιχείρηση ώστε να διασφαλίσει όσο το δυνατόν περισσότερο την υγεία των πελατών, ποιοι είναι οι νέοι κανόνες που ισχύουν στους κοινόχρηστους χώρους και ποιες αλλαγές έχουν γίνει γενικότερα στη διαμόρφωση των χώρων. Οι εξατομικευμένες ενημερώσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μία ακόμη κίνηση που θα μπορούσε να προετοιμαστεί σήμερα, γιατί μία μαζική αποστολή email κινδυνεύει να χαθεί στην έκρηξη email των υπολοίπων ενεργειών προώθησης άλλων επιχειρήσεων.
Παρακολούθηση απόδοσης
Η εγκατάσταση ενός προγράμματος παρακολούθησης της απόδοσης της επιχείρησης, εάν δεν υφίσταται, όπου θα περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η παρουσίαση των συγκριτικών δεδομένων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, θα βοηθούσε πολύ τον επιχειρηματία ώστε να προσαρμόζει τις κρατήσεις, τα έξοδα και τις παραγγελίες του αλλά και να προγραμματίζει τις μελλοντικές του κινήσεις.
Καθαριότητα και υγιεινή των χώρων
Τελευταία αλλά και σημαντικότερη κατηγορία είναι η διαδικασία καθαριότητας των δωματίων και των κοινόχρηστων χώρων. Θα διευκόλυνε πολύ τόσο το προσωπικό, όσο και την επιχείρηση, η δημιουργία μίας λίστας τύπου check list με τις συγκεκριμένες κινήσεις που θα πρέπει να ακολουθούνται σε καθημερινή βάση, αλλά και μία καταγραφή των όσων δεν επιτρέπονται υγειονομικά την παρούσα φάση.
Πηγή: tornosnews.gr