ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ: «Πανορμίτης» (‘ο Σκυλοπνίχτης’), ένα καράβι που έγραψε ιστορία στην Κω (ΒΙΝΤΕΟ – Τα παλιά πλοία που άφησαν εποχή…)

8
4216

Το όνομά του «Πανορμίτης»,το παρατσούκλι ‘ο Σκυλοπνίχτης’, ένα καράβι που έγραψε ιστορία στην Κω.

Ταξίδευε το ενδο-Δωδεκανησιακό δρομολόγιο ,που κάνουν τώρα τα Καταμαράν,η γνωστή άγονη για να μην ξεχνιόμαστε.

Λόγω του ναυτικού αρχείου που έχω,να θυμίσω τον τρόπο που ξεφόρτωνε τα ‘αγαθά’ απ το ένα νησί στο άλλο.Αθάνατο ,εδώ εικόνες απ το Καστελόριζο.

Απλά που να φανταστεί ο πλοιοκτήτης ότι 30 χρόνια μετά η κίνηση της Κω,θα ήταν όπως του Καστελόριζου!!!

Γ.Κ.

ΤΟ ΜΙΜΙΚΑ Λ ΠΟΥ ΟΡΓΩΝΕ ΤΑ ΝΕΡΑ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 70. ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΜΥΚΟΝΟΣ – ΠΑΤΜΟΣ – ΛΕΡΟΣ – ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΚΩΣ – ΡΟΔΟΣ

και ένα σχόλιο για όσους βαριούνται να το διαβάσουν.
Κώστας Κανακίδις

συγχαρητήρια έχω ταξιδέψει με πολλά απο αυτα τα σκαριά ,είμαι 70ετων θυμαμαι που πήγα με τους γονείς μου στη Κώ το 1957 με τον ΠΑΝΤΕΛΗ επίσης πολλές φορές με το ΝΕΡΑΙΔΑ τον ΜΙΑΟΥΛΗ ΚΑΝΑΡΗ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΝΑΙΑΣ και πολλά άλλα σε ΠΑΡΟ ΝΑΞΟ ΘΗΡΑ ΣΙΦΝΟ ΚΑΙ ΙΑΛΥΣΣΟ ΣΤΑ

 

Και ‘άλλα σχετικά ΒΙΝΤΕΟ:

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο σκυλοπνίχτης με τα απαγορευτικά…για όσους απορούν,αυτό το καραβάκι έπαιρνε άδεια για απόπλου όπως τα μεγάλα της γραμμής …κουνούσε απίστευτα ,εξ ου και το ‘επίθετο’…έκανε Κω-Σύμη οχτώ ώρες,που πολλοί τις ανέχονταν στο μικρό σαλονάκι.Είναι απ τα λίγα πλοία ανεξαρτήτου μεγέθους που ακόμα είναι εν ζωή!!Όλα έχουν γίνει skrap στα παράλια απέναντι,που είναι και η μεγαλύτερη scrap-ιέρα της Μεσογείου (Allaya),αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Περιοδικού Εφοπλιστής που είμαι συνδρομητής επί 25ετία,o PANORMITIS ,είναι πλωτό καζίνο στο Ισραήλ!!!Ακόμα ζει ένα απ τα λίγα πλοία που μυρίζουν Δωδεκάνησα,χούντα,ξεκίνημα Τουρισμού,πρώτα Ξενοδοχεία….
    Εδώ φωτό από scrap Ελληνικού πλοίου.
    https://www.google.gr/search?q=scrap+aliaga&rlz=1C1CHWA_elGR589GR589&tbm=isch&imgil=u8f0Gclc6pttGM%253A%253Bf2sQJvtM5kZzRM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Frecyclingships.blogspot.com%25252F2011%25252F08%25252Fscrap-demand-from-shipbreaking-rises-in.html&source=iu&pf=m&fir=u8f0Gclc6pttGM%253A%252Cf2sQJvtM5kZzRM%252C_&usg=__gsDNFEtc0uEWft5CNw1GlIUW01U%3D&biw=1365&bih=649&ved=0ahUKEwjy5P359J_UAhVSIVAKHfd7Al0QyjcIKw&ei=574xWbLVPNLCwAL394noBQ#imgdii=xSebF75GDwfucM:&imgrc=nBADTFReWHySfM:
    Κ.Γ.

  2. https://www.youtube.com/watch?v=ysQ6-o75_vQ

    Γιάννη εδώ το αξέχαστο MIMIKA L.
    Όταν ερχόταν ,κουβαλούσε μαζί του ένα μεγάλο κύμα,λόγω της ταχύτητας που είχε.Ας μην ξεχνάμε ότι ήταν πολεμικό πλοίο με Δανέζικη Καταγωγή.
    Ονομάστηκε όχι άδικα πλοίο της Δωδεκανήσου και όποιος δει το βίντεο ανατριχιάζει με το τραγούδι που το συνοδεύει.
    Αυτά για να μην ξεχνάμε πως ξεκίνησαν όλα και την …τροπή που πήραν.
    Από προσωπικό αρχείο θα σου ανεβάσω και σπάνιες φωτογραφίες.
    Κ.Γ.

  3. ΥΠΗΡΧΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΜΙΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΡΕΝΕΤΑ ΔΥΟ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΑΦΗΣΑΝ ΕΠΟΧΗ. ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΗΤΑΝ Η ΣΟΦΙΑΝΟΥΛΑ. ΒΥΘΙΣΤΙΚΕ ΣΤΑ ΣΤΕΝΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΡΟΔΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΗΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΜΙΑΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΑΡΗΣ ΠΗΓΑΙΝΟΕΡΧΟΝΤΑΝ ΣΕ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΩ-ΑΛΛΑ ΝΗΣΙΑ -ΠΕΙΡΑΙΑ. ΣΤΙΣ ΔΟΞΕΣ ΤΗΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ. ΤΩΡΑ ΤΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΕΛΥΣΑΝ ΟΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ

  4. Αλλά αυτά που σήκωσαν το βάρος της ανάπτυξης της Κω και των Δωδεκανήσων,ήταν αναμφίβολα

    Τα ΚΑΜΙΡΟΣ και ΙΑΛΥΣΟΣ,υπερωκεάνια κατασκευασμένα στη Σουηδία για τις ανάγκες σύνδεσης με Φινλανδία,Εσθονία,Γερμανία ,τα έφερε η ΔΑΝΕ,που κατέληξε χρεοκοπημένη,για πολλούς λόγους(ΛΈΝΕ για αδιαφανείς προμήθειες κ.λ.π)..Μάλιστα λέγεται ότι το Dancing Queen των ABBA ,γράφηκε σ αυτό..μετέπειτα τεράστια επιτυχία.
    Το ΚΑΜΙΡΟΣ είχε και δίδυμο αδελφάκι,που όμως δεν το πήρε η ΔΑΝΕ.
    https://www.youtube.com/watch?v=qjzJVzt4wiM
    Ωραίο βίντεο για τα Βασιλοκάραβα αυτά που σήκωσαν όλο το βάρος της ανάπτυξης του Νησιού.
    Γ.Κ.

  5. Το Πανορμίτης ήταν ο παράδεισος των μικρών νησιών,'έσπαγε' πολλές φορές τα απαγορευτικά

    Για να εφοδιάσει με τα αναγκαία κάτι μικρά νησιά της Άγονης που ήταν ‘αποκλεισμένα’ ..Απαγορευτικό σημαίνει αποκλεισμένο νησί!!!!έφερνε φάρμακα,και πρώτες ύλες ,γάλα κ.λ.π.βέβαια τα νησάκια αυτά (Τήλος,Νίσυρο,Καστελόριζο,Λειψοί,Φούρνοι κ.λ.π)τα θυμάται η πολιτεία όταν τα επισκέπτονται κλιμάκια ΣΔΟΕ,όταν το χειμώνα έχουν ελλείψεις σε βασικά αγαθά,ούτε σκέψη,μόνο με τους Ράμπο,και την 7η Μαρτίου.Αυτή είναι η Νησιωτικότητα για τους Αριστερούς,όμως και οι Δεξιοί (να με συμπαθάς κ.Χηνικολάου μου),πολέμησαν μέσω του Περιφερειάρχη Αιτολοακαρνανίας Μπακογιάννη με λύσσα για την επιβολή του 24%.Όποια συνέντευξη έδινε, κατηγορούσε όλα τα Νησιά και τα αποκαλούσε »Μύκονο» ,αλλά τα νησιά ή τα θέλεις ή τα δίνεις!!!!(Γιατί οι Ιταλοί φάνηκαν να τα σέβονται παραπάνω,ούτε ΜΑΤ,ούτε 24%,ούτε ακτοπλοϊκή σύνδεση κάθε 4 ημέρες)!!!!

  6. Στα μικρότερα Νησιά την μεταπολεμική περίοδο,ανέβαιναν στα πλοία με τις λάντζες.

    Θυμάται κανείς τις λάντζες? Έχω φωτογραφίες απ το νησί της Σύμης,αλλά και Τήλου,που μικρά πλεούμενα έφθαναν στο πλάι του πλοίου και ανέβαιναν οι ταξιδιώτες με ‘πεταχτές’ σκάλες,και μετά με αυτοσχέδια βίντσια τις βαλίτσες τους…Ήταν εποχές αθάνατες,αξέχαστες,νησιά που οι κάτοικοι πάλευαν μετά την Ιταλική Κατοχή να επιβιώσουν. Προσωπικά δεν θα ξεχάσω το Μιαούλης και μια βροχερή ημέρα με θάλασσα ,που η λάντζα δεν μπορούσε απ το κούνημα να ‘διπλάρει’ το πλοίο και οι άνθρωποι έκαναν 1 ώρα να ανεβούν πάνω στο Καράβι και είχε μία έγκυο που πήγαινε για να γεννήσει…Εννοείται ότι η Νησιωτικότητα του κ.Τσίπρα έπρεπε να φροντίσει να μην ξαναγυρίσουμε σε τέτοιες εποχές…όμως στις ειδήσεις κάθε μέρα διαψεύδονται.Κάτι γίγαντες με βραχιόλια ξέρουν να τα ‘αβαντάρουν’,ώστε να μην φεύγει κανένας έξω.Αμάν αυτή η βοήθεια στους μεγάλους.Από Παραλίες,μέχρι ..All Incl.

  7. Για όσους ταξίδεψαν και όσους θυμούνται..πριν να ανέβουν οι στροφές των μηχανών ακουγόταν ένα ‘κουδούνισμα’…

  8. Για να μαθαίνουν οι νεότεροι .....Τα πλοία των Ιταλικών Επανορθώσεων.

    Μιαούλης,Κανάρης,Καραϊσκάκης ,Κολοκοτρώνης,τα τέσσερα ‘σιαμαία’ ή τετράδυμα,όπως έλεγαν άλλοι.Και τα 4 ήταν μια μορφής αποζημίωση της Ιταλικής Κυβέρνησης προς τη χώρα μας ,για την Κατοχή των Δωδεκανήσων..Όργωναν το Αιγαίο,από πάνω μέχρι κάτω χωρίς σταματημό ,μόνο για την ετήσια Επιθεώρηση του Υπουργείου Ναυτιλίας…ακούραστοι εργάτες του Αιγαίου…..Ειδικά το καλοκαίρι,φορτωμένα με τουρίστες την δεκαετία του 70,μετέφεραν τα αγαθά του Του Τουρισμού σε απομακρυσμένα νησιά.

Γράψτε απάντηση στο Για να μαθαίνουν οι νεότεροι .....Τα πλοία των Ιταλικών Επανορθώσεων. Ακύρωση απάντησης