Υπήρξε βραχυκύκλωμα ή παγιδεύτηκε η κάψουλα με τους διεσεκατομμυριούχους στον Τιτανικό; Η προφητική δήλωση ενός από τους επιβαίνοντες για τον θάνατο στο βυθό

0
4617

Το CNN παραθέτει τις πέντε επικρατέστερες εκδοχές για το πώς μπορεί να έχει καταλήξει η κάψουλα με τους διεσεκατομμυριούχους – Παραμένει άφαντο από την Κυριακή

Αν και είναι εξαιρετικά νωρίς για τους ειδικούς να δώσουν εξηγήσεις για το τι μπορεί να πήγε στραβά με το τουριστικό υποβρύχιο «Titan», κυκλοφορούν κάποια σενάρια όπως – από το να μπλέχτηκε στα συντρίμμια του Τιτανικού έως το να υπέστη βλάβη στην παροχή ενέργειας ή επικοινωνίας.

Γεγονός είναι πάντως ότι, το «Titan» παραμένει άφαντο από την Κυριακή, κατά την διάρκεια καταβύθισής του προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Οι προβλέψεις των εμπειρογνωμόνων για τον εντοπισμό του σκάφους είναι μάλλον δυσοίωνες.

Τα πέντε σενάρια για την τύχη του υποβρυχίου

Όπως επισημαίνει το CNN παραθέτοντας τα ακόλουθα σενάρια:

1. Ένας μεγάλος κίνδυνος είναι η διακοπή ρεύματος, η οποία θα μπορούσε να έχει προκαλέσει την απώλεια επικοινωνίας, δήλωσε ο Eric Fusil, ειδικός σε υποβρύχια και αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας. «Ορισμένα υποβρύχια διαθέτουν γεννήτρια αλλά δεν είναι σαφές αν το σκάφος «Titan» είχε εφεδρικό σύστημα ενέργειας όταν χάθηκε από τα ραντάρ», πρόσθεσε.

2.Ένα βραχυκύκλωμα θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά στο τουριστικό υποβρύχιο, το οποίο όχι μόνο θα κατέστρεφε τα συστήματα επικοινωνίας του, αλλά θα προκαλούσε τοξικές αναθυμιάσεις σε έναν μικρό, κλειστό χώρο – ένα σημαντικό κίνδυνο για τους επιβαίνοντες, υπογράμμισε ο Αυστραλός καθηγητής.

3. Να έχει πλημμυρίσει. Αυτός είναι ένας κίνδυνος που ελλοχεύει για όλα τα τουριστικά σκάφη που βρίσκονται κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού καθώς δέχονται τεράστια πίεση. Πάντως, το σκάφος «Titan» είναι εξοπλισμένο με ένα καινοτόμο σύστημα ασφαλείας που παρακολουθεί την πίεση στο σκάφος και ενεργοποιεί μια προειδοποίηση στον χειριστή του εάν εντοπιστούν προβλήματα.

4. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να έχει παγιδευτεί κάπου. Με ισχυρά υποβρύχια ρεύματα και τα συντρίμμια του Τιτανικού στον πυθμένα του ωκεανού, υπάρχει πιθανότητα το υποβρύχιο να έχει παγιδευτεί ή μπλοκαριστεί στη διάρκεια της πορείας του, δήλωσε ο Eric Fusil.

Πάντως, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Guardian, το σενάριο να έχει παγιδευτεί στα συντρίμμια του Τιτανικού, είναι πιθανόν το επικρατέστερο. «Τα συντρίμμια του Τιτανικού, τα οποία βρίσκονται σε βάθος περίπου 3.800 μέτρων στον πυθμένα του ωκεανού, παραμένουν εκεί πάνω από έναν αιώνα .Υπάρχουν κομμάτια του παντού. Είναι επικίνδυνο», δήλωσε ο Frank Owen OAM, εν αποστρατεία αξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας και διευθυντής του προγράμματος διαφυγής και διάσωσης υποβρυχίων.

«Η επαφή χάθηκε ύστερα από μία ώρα και 45 λεπτά μετά το ταξίδι του γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλήρωμα μπορεί να βρισκόταν κοντά ή να ήταν ήδη στον πυθμένα του ωκεανού», όπως τόνισε .
To σκάφος μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα τρεις κόμβους, αλλά κινείται πιο αργά όσο πιο βαθιά πηγαίνει προς τον βυθό. Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή επικοινωνιών, το σκάφος είναι εξοπλισμένο με βαρίδια που μπορούν να απελευθερωθούν σε περίπτωση ανάγκης, δημιουργώντας αρκετή άνωση για να αναδυθεί στην επιφάνεια.

190404-oceangate-630x433

Το τουριστικό υποβρύχιο διαθέτει επίσης μια σειρά από σήματα, φωτισμό, και άλλο εξοπλισμό που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόλις αναδυθεί στην επιφάνεια για να προσελκύσει την προσοχή των πλοίων που βρίσκονται στην περιοχή.

5. Ένα άλλο σενάριο είναι να υπάρξει διαρροή στο υπό πίεση κύτος, οπότε οι προβλέψεις δεν είναι καλές, δήλωσε ο Alistair Greig, καθηγητής θαλάσσιας μηχανικής στο University College του Λονδίνου.

«Εάν έχει κατέβει στον πυθμένα του ωκεανού και δεν μπορεί να ανέβει με τις δικές του δυνάμεις, οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες», τόνισε ο Βρετανός επιστήμονας.  «Ενώ το τουριστικό υποβρύχιο μπορεί να είναι ακόμη άθικτο, αν βρίσκεται πέρα από την ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα, υπάρχουν πολύ λίγα σκάφη που μπορούν να φτάσουν σε τόσο μεγάλο βάθος, και σίγουρα όχι δύτες», πρόσθεσε.

Για τον Chris Parry, εν αποστρατεία αντιναύαρχο του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, η διάσωση στο βυθό είναι «μια πολύ δύσκολη επιχείρηση». «Το σκάφος «Titan» θα βρίσκεται σε μια τάφρο. Υπάρχουν πολλά συντρίμμια τριγύρω. Έτσι, η προσπάθεια εντοπισμού του στην περιοχή που θέλουμε να ψάξουμε με ένα άλλο υποβρύχιο θα είναι πράγματι πολύ δύσκολη», τόνισε.

Εξαφάνιση υποβρυχίου στον Τιτανικό: Ένας από τους επιβαίνοντες είχε μιλήσει σε συνέντευξή του για τον θάνατο στο βυθό

«Όταν είσαι σε πολύ μεγάλο βάθος, πεθαίνεις πριν αντιληφθείς ότι κάτι πάει στραβά» είχε πει σε συνέντευξή του ο 73χρονος Πολ Ανρί Ναρζολέ, διάσημος εξερευνητής του βυθού

titanic_wreck_xr

Στους κινδύνους της εξερεύνησης του βυθού είχε αναφερθεί σε συνέντευξή του στο παρελθόν ο 73χρονος Πολ Ανρί Ναρζολέ, φημισμένος Γάλλος χειριστής υποβρυχίων που πιστεύεται ότι είναι ένα από τους πέντε επιβαίνοντες του «Titan» που εξαφανίστηκε κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού.

O Ναρζολέ και ακόμα τέσσερα άτομα (ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ, ο CEO της εταιρείας OceanGate Expedition Στόκτον Ρας και ο Πακιστανός μεγιστάνας Σαχζάντα Νταούντ με τον 19χρονο γιο του) επιβιβάστηκαν στο υποβρύχιο μήκους έξι μέτρων την περασμένη Κυριακή προκειμένου να ταξιδέψουν στο ναυάγιο του «Τιτανικού» και να βιώσουν μια «εμπειρία ζωής» στον βυθό.

Εχθές, Δευτέρα, περίπου δύο ώρες αφότου ξεκίνησε η κατάδυση στο σημείο του θρυλικού ναυαγίου, η επικοινωνία με το «Titan» χάθηκε και έκτοτε το σκάφος αγνοείται. Σύμφωνα με εκτιμήσεις που δημοσιεύουν διεθνή ΜΜΕ, το διαθέσιμο οξυγόνο για τους επιβαίνοντες στο «Titan» θα τελειώσει νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης, κάτι που προσδίδει διαστάσεις θρίλερ στην υπόθεση και κάνει ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη να επισπευθεί η επιχείρηση διάσωσης – αν δεν είναι πια αργά για τους πέντε ανθρώπους.

Αφότου εγκατάλειψε το Ναυτικό, ο Ναρζολέ έχτισε μια πλούσια καριέρα εξερευνώντας άγνωστες γωνιές του βυθού, φτάνοντας μέχρι και 10.929 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας με υποβρύχιο σκάφος, όπως αναφέρεται στη συνέντευξη που παραχώρησε πριν από τέσσερα χρόνια στον Irish Examiner. Ωστόσο ο ίδιος δήλωνε το 2019 ότι δεν αισθανόταν φόβο για τους μεγάλους κινδύνους που κρύβει ο βυθός, αφού ό,τι είναι να γίνει… θα γίνει.

«Είτε είσαι στα 11 μέτρα ή τα 11 χιλιομέτρα κάτω, εάν συμβεί κάτι κακό, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Όταν βρίσκεται στον βυθό σε πολύ μεγάλο βάθος, πεθαίνεις πριν αντιληφθείς καν ότι κάτι συμβαίνει, άρα δεν αποτελεί πρόβλημα για μένα» είχε πει γελώντας στη συνέντευξή του ο εξερευνητής.

Παρά την εξοικείωσή του με τη θάλασσα και τον βυθό, που έδειχνε να τον έχει κάνει ατρόμητο, ο 73χρονος αποκάλυψε στην εφημερίδα ότι συνεχίζει να αισθάνεται δέος μπροστά στα πράγματα που αντικρίζει στις περιπέτειές του.

Έχοντας συμμετάσχει στο παρελθόν σε πολλές αποστολές εξερεύνησης στο ναυάγιο του Τιτανικού, εξήγησε ότι δεν θα ξεχάσει ποτέ την πρώτη φορά που αντίκρυσε την πλώρη του διάσημου ναυαγίου, ένα από τα πιο καλά διατηρημένα μέρη του.

«Κανονικά όταν δουλεύουμε στο υποβρύχιο μιλάμε όλη την ώρα. Βιντεοσκοπούμε τα πάντα για να μπορούμε να τα ξαναδούμε. Εκείνη την πρώτη μέρα, όταν φτάσαμε στην πλώρη (ένα από τα πιο καλά διατηρημένα μέρη του πλοίου) επικρατούσε απόλυτη σιγή για 10 λεπτά. Δεν ακουγόταν κιχ και ήμασταν τρία άτομα… Φανταζόμουν τους ανθρώπους στο κατάστρωμα, και όλες οι πληροφορίες που είχα για τον Τιτανικό περνούσαν από το μυαλό μου».

Η περιγραφή του Ναρζολέ, που πλέον αγνοείται μαζί με τους άλλους 4 επιβαίνοντες του Titan και μπορεί να έχει παγιδευτεί στο «κουφάρι» του Τιτανικού, αντανακλά το δέος αλλά και τον σεβασμό που αισθανόταν για το ναυάγιο που έγινε ο υγρός τάφος για 1.500 ψυχές. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι συμμετείχε στην πρώτη αποστολή εξερεύνησης του ναυαγίου το 1987 (2 χρόνια μετά την ανακάλυψή του) και έκτοτε επισκέφθηκε 35 φορές την τοποθεσία, κερδίζοντας το παρατσούκλι «Mr Titanic», σύμφωνα με την Telegraph.

Ειδήσεις σήμερα:

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ