ΔΑΝΕ: το ακτοπλοϊκό θαύμα της Δωδεκανήσου… που κατέληξε στο μεγαλύτερο ναυάγιο της Ελληνικής ακτοπλοϊας

0
1090

Oταν το 1979 ο Νώντας Σολούνιας και μερικοί ακόμη επιχειρηματίες έκαναν τα πρώτα βήματα για να δημιουργήσουν μια ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τα Δωδεκάνησα και αντικείμενο την εξυπηρέτηση των νησιωτών με καλά πλοία, είχαν στο μυαλό τους… μόνο την επιτυχία. Kανείς δεν μπορούσε ή καλύτερα δεν ήταν σε θέση να προβλέψει τις σημερινές εξελίξεις… Oτι η Δωδεκανησιακή Aνώνυμος Nαυτιλιακή Eταιρεία (ΔANE), που το 1979 ξεκίνησε με οράματα και υψηλούς στόχους… απο εσκεμμένα ή μη λάθη, Θα κατέληγε στο μεγαλύτερο επιχειρηματικό ναυάγιο της Ελληνικής ακτοπλοϊας.

Tο 1980 η ΔANE παρέλαβε το πλοίο «Κάμιρος» που άρχισε δρομολόγια, τον Αύγουστο του ίδιου έτους, στη γραμμή της Δωδεκανήσου. Το πλοίο, αρχικώς, εξυπηρετούσε τα νησιά της Δωδεκανήσου Ρόδο, Κω, Κάλυμνο, Λέρο και Πάτμο. Δύο χρόνια αργότερα, το 1982, στο στόλο της εταιρείας προστέθηκε το πλοίο «Ιαλυσός» με άδεια να εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Καρπάθου – Κρήτης και πολύ αργότερα επεκτάθηκε προς την Κύπρο. Ακολούθησε, το 1985, το οχηματαγωγό πλοίο «Λίνδος», το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Κως – Ρόδος μεταφέροντας φορτηγά.

Το πλοίο «Ρόδος» παραλήφθηκε το 1989 και τον Aύγουστο του ίδιου έτους ξεκίνησε τα δρομολόγιά του συνδέοντας τη Ρόδο απευθείας με τον Πειραιά. Το «Πάτμος» δρομολογήθηκε τον Μάιο του 1992 συνδέοντας τα Δωδεκάνησα με τον Πειραιά, ενώ άνοιξε και τη γραμμή της Θεσσαλονίκης.

Το 1994, η ΔΑΝΕ προχώρησε στην ίδρυση της εταιρείας «ΠΑΡΚΧΑΒΕΝ», η οποία προέβη στην αγορά του πλοίου «TYNE – PROGRES» που μετονομάσθηκε σε «ΠΑΡΚΧΑΒΕΝ» με έδρα και σημαία Μάλτας.

Τον Δεκέμβριο του 1994, η ΔANE απέκτησε το 50% του επιβατηγού οχηματαγωγού «IONIASEA» από την εταιρεία ΣΤΡΙΤΖΗΣ και το υπόλοιπο από την GA FERRIES υπό την κυριότητα της εταιρείας «Αγιος Γεράσιμος». Το πλοίο στη συνέχεια μετονομάσθηκε σε «Δήμητρα» και ενοικιάσθηκε στην εταιρεία του Γεράσιμου Αγούδημου που είχε εισέλθει το 1991 στη γραμμή της Δωδεκανήσου. Hταν η εποχή που τελείωνε το μονοπώλιο της ΔΑΝΕ στη γραμμή της Δωδεκανήσου, χωρίς να έχει πετύχει να εκμεταλλευτεί την απόλυτη κυριαρχία που είχε για χρόνια…

E/Γ ΚΑΜΙΡΟΣ


ΤΟ ΚΑΜΙΡΟΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ε/Γ ΙΑΛΥΣΣΟΣ


ΤΟ ΙΑΛΥΣΣΟΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ε/Γ ΡΟΔΟΣ

Ε/Γ ΡΟΔΟΣ

ΤΟ ΡΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ

ΤΟ ΡΟΔΟΣ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΙΑ


Η ΜΠΡΟΣΟΥΡΑ ΤΟΥ ΡΟΔΟΣ

ΤΟ Ε/Γ ΡΟΔΟΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ

Ε/Γ ΠΑΤΜΟΣ

ΤΟ Ε/Γ ΠΑΤΜΟΣ

Ε/Γ ΔΙΑΓΟΡΑΣ

ΤΟ Ε/Γ ΔΙΑΓΟΡΑΣ ΤΗΣ ΔΑΝΕ

astypalaia.wordpress

ΡΟΔΟΣ (ex-Argo 1973): Το “πλωτό παλάτι” της ΔΑΝΕ

https://nautilia.gr/istoria/istorika-plia/%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%83-ex-argo-1973-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%BB%CF%89%CF%84%CF%8C-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%B5/

Parapona-Rodou

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ