Ενώ από την αρχή της χρονιάς οι Κινέζοι είχαν πάρει κεφάλι στις αγορές πλοίων second hand ξεπερνώντας τις ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν άλλη γνώμη
Οι έλληνες εφοπλιστές τις δύο πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου μείωσαν τη διαφορά που τους χωρίζει από τους Κινέζους σε 45 εκατομμύρια δολάρια ως προς τη δαπάνη για second-hand πλοίων, ενώ πέρασαν μπροστά στην κατάταξη ως προς τον αριθμό πλοίων που αγόρασαν.
Σύμφωνα με την Allied Shipping Research οι Έλληνες από την αρχή του χρόνου έως και την 18η Οκτωβρίου δαπάνησαν 2,311 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 148 πλοίων, ενώ οι Κινέζοι 2,356 δισ για 131 πλοία.
Από τα 148 πλοία που έχουν αγοράσει οι Έλληνες τα 88 είναι φορτηγά, τα 46 δεξαμενόπλοια, τα 11 containerships και τα τρία υγραεριοφόρα.
Από τα 131 πλοία των Κινέζων 86 είναι φορτηγά, 35 δεξαμενόπλοια και 10 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Πού κατέβασαν ταχύτητα οι εφοπλιστές του πλανήτη σε σχέση με το 2019
Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Allied, το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος του 2019 είχαν δοθεί 15,6 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 1.198 πλοίων παντός τύπου.
Για το 2020 τα κεφάλαια ανέρχονται στα 13,3 δισεκατομμύρια δολάρια για αγορά 886 πλοίων έως τα μέσα Οκτωβρίου.
Από αυτά 886 πλοία είναι 395 φορτηγά που έχουν και τη μερίδα του λέοντος, 294 δεξαμενόπλοια 87 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 30 υγραεριοφόρα.