Κατακόρυφη πτώση για τουρισμό κρουαζιεροπλοίων στην Κω (στοιχεία) – Κακή χρονιά & το 2017

34
3050

 Η νέα χρονιά δεν θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την κρουαζιέρα στην περιοχή μας και μάλιστα είναι πιθανό να σημειωθούν σημαντικές αποκλίσεις (μειώσεις) τόσο στις επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων όσο και στον αριθμό των επιβατών στο σύνολο της Χώρας και στους επιμέρους προορισμούς.

Αυτό επισημαίνει η ένωση λιμένων Ελλάδος στην ετήσια έκθεσή της για την πορεία της κρουαζιέρας τη χρονιά που έφυγε αλλά και για τη νέα χρονιά, η οποία τονίζει ότι αυτό αποδίδεται τόσο στην αποσταθεροποίηση της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου (και ιδιαίτερα της Τουρκίας), όσο και στην ανάδειξη νέων αγορών ( Ανατολική Ασία, Αυστραλία κλπ), που επηρεάζουν αρνητικά και την Χώρα μας.

Σε ότι αφορά την περιοχή μας η έκθεση της ΕΛΙΜΕ, περιλαμβάνει τέσσερα λιμάνια και συγκεκριμένα της Ρόδου, της Κω, της Πάτμου και της Σύμης. Η Ρόδος υποδέχτηκε πέρσι 299 κρουαζιερόπλοια έναντι 340 το 2015, και 314 το 2014 και 373 το 2013, ενώ η Κως υποδέχτηκε 41 τη χρονιά που έφυγε 41 όσα και το 2014. Το 2013 ο αριθμός τους είχε ανέλθει σε 79 ενώ μία χρονιά πριν σε 86.

Στην Πάτμο κατέπλευσαν 147 κρουαζιερόπλοια, 192 το 2015, ενώ το 2014 κατέπλευσαν 156 και το 2013 ο αριθμός τους ανήλθε σε 177. Τέλος τη Σύμη επισκέφθηκαν 30, το 2015 την επισκέφθηκαν 36, ενώ το 2014 ο αριθμός τους ανήλθε σε 48 και το 2013 σε μόλις 16.

Η συνολική εικόνα του πίνακα δείχνει ότι έκλεισε μία επίσης καλή χρονιά για την βιομηχανία κρουαζιέρας, αφού το σύνολο των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων παρέμεινε σταθερό για το 2016 σε σχέση με το 2015 ( 4.290 αφίξεις το 2016 έναντι 4.281 αφίξεων το 2015) και σημειώθηκε μία μικρή αύξηση της τάξεως περίπου 5% στις αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας το 2016 σε σχέση με το 2015 ( 5.197.118 αφίξεις επιβατών το 2016 έναντι 4.957.743 αφίξεων επιβατών το 2015).

Πρέπει να διευκρινιστεί ακόμη μία φορά, ότι λόγω της ιδιαιτερότητας της κρουαζιέρας, όπου το κάθε ταξίδι είναι κυκλικό και περιλαμβάνει προσεγγίσεις πέραν του ενός προορισμού, οι αριθμοί αυτοί αποτελούν δείκτη επισκέψεων ίδιων πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας σε περισσότερους του ενός προορισμούς.

Πιο αναλυτικά:

• Αξιοσημείωτη αύξηση σε αφίξεις παρουσίασαν τα λιμάνια της Κέρκυρας (σημειώνοντας ρεκόρ αφίξεων των τελευταίων 5 χρόνων), της Σούδας Χανίων, της Ζακύνθου και των Κυθήρων, ενώ το Λαύριο συνεχίζει για τρίτη χρονιά την ανοδική του πορεία εντάσσοντας το σταθερά στον πίνακα του homeporting.
• Μείωση αφίξεων παρουσίασαν τα λιμάνια Κεφαλλονιάς – Ιθάκης του Βόλου και της Πάτμου, ενώ αξιοσημείωτη μείωση παρουσιάζουν τα λιμάνια της Μυτιλήνης και της Κω.

• Τα νησιά που δέχθηκαν κατά το 2016 τις έντονες προσφυγικές ροές παρουσιάζουν μικτή εικόνα. Μείωση αφίξεων στη Μυτιλήνη και Κω, σταθερότητα στη Χίο και αύξηση στα λιμάνια της Σάμου (Βαθύ-Πυθαγόρειο).
• Στα υπόλοιπα λιμάνια προορισμού κρουαζιέρας, οι αυξομειώσεις είναι μικρές και χωρίς ουσιαστική επίπτωση.

Η ετήσια έκθεση της ΕΛΙΜΕ καταλήγει ως εξής: «Ολοκληρώνοντας την εικόνα, πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τεκμηριωμένες πληροφορίες τόσο από τα λιμάνια, σημαντικούς προορισμούς κρουαζιέρας, όσο και από τους παράγοντες της εγχώριας βιομηχανίας κρουαζιέρας, που αξιολογούν τις προκρατήσεις, τον προγραμματισμό του 2017 και υπολογίζοντας τις κινήσεις ακόμη και της τελευταίας στιγμής, φαίνεται ότι η χρονιά που άρχισε δεν θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την κρουαζιέρα στην περιοχή μας.

Είναι πιθανό να σημειωθούν σημαντικές αποκλίσεις (μειώσεις) τόσο στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων όσο και επιβατών στο σύνολο της Χώρας και στους επιμέρους προορισμούς. Το γεγονός αυτό αποδίδεται τόσο στην αποσταθεροποίηση της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου (και ιδιαίτερα της Τουρκίας), όσο και στην ανάδειξη νέων αγορών ( Ανατολική Ασία, Αυστραλία κλπ), που επηρεάζουν αρνητικά και την Χώρα μας».

 

34 ΣΧΟΛΙΑ

    • Όσο υπάρχει ανασφάλεια και ΣφΥΡΙΖΑ οι κρουαζιέρες πάνε αλλού, ευτυχώς που τα ξενοδοχεία δεν ταξιδεύουν.

      Η φασιστοαριστερή κυβέρνηση του ΣΦΥΡΙΖΑ ετοιμάζει αύξηση τελών ελλιμενισμού με αποτέλεσμα να αλλάξουν ρότα τα καράβια για Αδριατική και Αραβικά Εμιράτα. Βάζουν νέα τέλη και για τα ημερόπλοια με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να τα αράζουν μέχρι να αλλάξει η κατάσταση.

  1. ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΟΛΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙ.ΜΟΛΟΣ ΓΙΑ ΚΥΨΕΛΕΣ ΓΙΑ ΜΕΛΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ.

  2. λόγω χαμηλής πληρότητας, και υψηλού κόστους;μηπως λογω ανικανοτητας,αδιαφοριας του κυριτση;ο κυριτσης ειναι υπευθυνος για την οικονομικη καταστροφη του νησιου.αυτος ειναι υπευθυνος για το διωξιμο της ryanair.κυριτσης,καισερλης αυτοι οι δυο κυνηγησαν την ryanair απο το νησι.ο μολος που ειναι που θα εκαναν καισερλης,κυριτσης;και οι δυο μονο την παρτη τους την τσεπη τους αυτη ειναι η αληθεια.

  3. αν ειναι αληθεια αυτο ειναι σκανδαλο μεγα.ποιος ειναι προεδρος του δλτ?που πανε τοσα χρηματα?ποιος θα μας ενημερωσει τους πολιτες?η κυρια ρουφα τι λεει για αυτο?

  4. ο δημαρχος κοιταει να καταστρεψει την πιατσα ροτοντα και μετα να καταστρεψει τις πλατειες των ιταλων.

  5. 40 !! ΑΦΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΩ.ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΣΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΕ.οπως πας θα μηδενισεις τις αφιξεις.

  6. ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΡΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ. Ο ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΑΠΟΔΕΙΘΗΚΕ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ

  7. μας περασαν σε αφιξεις κρουαζιεροπλοιων!!!!!εσπασες ρεκορ αδιαφοριας.μονο τα τρενακια σε ενδιαφερουν

  8. θα ειχαμε 300 αφιξεις κρουαζιεροπλοιων οπως η ροδος.αλλα εσυ καταστρεφεις την πιατσα ροτοντα.

  9. ΝΑ ΗΣΥΧΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΑΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ[ΤΡΙΑ ΣΕ ΕΝΑ] ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ.

  10. ειναι τα τρενακια.απο 2 σε 10.τακτοποιησες τους χορηγους.ΘΑ ΣΕ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ.ΨΕΥΤΗ

  11. ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΤΟΝ ΜΙΣΟ ΜΟΛΟ.ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ.

  12. Αδέλφια λίγο κάλμα.
    Στο άρθρο αναφέρεται ο βασικός λόγος που απομακρύνθηκαν τα κρουαζιερόπλοια από το Αιγαίο.
    Η περιοχή μας έγινε προβληματική με την αστάθεια της Τουρκίας. Πάντα το Αιγαίο πωλούμε μαζί με τις ακτές της Τουρκίας. Νησιά, Αθήνα και Τουρκικά παράλια, Κωνσταντινούπολη, Δικίλι, Κουσάντασι, Αττάλεια και Αλάνια. Αυτό ήταν ο «κράχτης». Ο πλούτος των τόσο πολλών προορισμών, ιστορικών, πολιτισμού, φυσικού κάλους, κ.λ.π.
    Τα νησιά μόνα τους δεν πωλούν, αυτή είναι η αλήθεια. Η αγορά της κρουαζιέρας δεν είναι εύκολη υπόθεση, θέλει συνεργασίες, πλάνα, μελέτη, επενδύσεις, εξυπηρέτηση, προβολή.
    Ρε αδέλφια, γνωρίζεται ότι πάνω από το 50% των επισκεπτών των ΑΙ Ξενοδοχείων, δεν ξέρουν που βρίσκονται; Τι είναι η Κως εκτός από θάλασσα και ήλιο. Ρωτήστε πόσοι επισκέπτονται το Ασκληπιείο; Πόσα εισιτήρια κόβει; Το καλοκαίρι έχουμε πάνω από 120 χιλιάδες επισκέπτες κάθε μέρα. Πόσοι από αυτούς βλέπουν τον Αρχαιολογικό και Ιστορικό πλούτο του νησιού, εκτός από τις Μπάρες στα Εξάρχεια;

  13. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ ΤΟ ΝΗΣΙ.Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΕ ΜΕ ΤΑ ΤΡΕΝΑΚΙΑ

  14. Ρε μανωλη οι εκτιμησεις σου καλυπτουν την δημοτικη αρχη και μονο η οποια θα πανυγηριζε αν υπηρχαν αυξησεις.οι μειωσεις εγιναν λογο μεταναστευτικου και του κακου μας του καιρου που μας δερνει

  15. Αγαπητοί φίλοι, στα παραπάνω.
    Θα σας πω δύο συζητήσεις που έγιναν πριν λίγα χρόνια παρουσία πολύ καλών φίλων Κώων.
    Η πρώτη ήταν όταν έφθασε ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι. Σε γνωστή καφετέρια, κοπελιά του νησιού μας, μόλις το είδα αναφώνησε με οργή. Τι στο καλό είναι αυτή η ντουλάπα που μας κόβει την θέα; Η ντουλάπα κουβαλούσε 2.500 άτομα επιβάτες και πλήρωμα !!!
    Την δεύτερη φορά με επαγγελματία φίλο μου, για την ίδια συζήτηση, εκνευρισμένος μου είπε ότι έφυγαν για την Ζια λεωφορεία με τουρίστες και τα μαγαζιά έμειναν άδεια. Τελικά ήταν μόνο δύο πούλμαν, άντε 90 άτομα, από τα 800 που μετέφερε το πλοίο !!!
    Στα χωριά λένε, όποιος βαριέται αν ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει.
    Άντε Καλή Χρονιά σε όλους μας.

  16. ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟ ΜΑΝΩΛΗ.ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΤΕ.ΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΩ ΓΙΑ ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΕΩΣ ΜΟΛΟΥ.

    ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΜΟΛΟΣ ΘΑ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΛΛΙΩΣ.Η ΡΟΔΟΣ ΦΕΤΟΣ ΕΙΧΕ 300 !!!ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΚΩΣ ΜΟΝΟ 40!!ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΜΟΛΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ.

  17. Αυτό ούτε που συζητιέται. Πολύ σωστή παρατήρηση. Επειδή δούλεψα σε κρουαζιερόπλοια πριν αρκετά χρόνια, στα δύσκολα λιμάνια, όπως το δικό μας, φτιάχνουν νησίδες με μπίντες (δέστρες) μέσα στην θάλασσα, σε προέκταση του μόλου για εκατό ή διακόσια μέτρα. Αν θυμάμαι καλά, κάποια μελέτη είχε παρουσιαστεί στο τοπικό τύπο πριν κάτι μήνες. Άμα θες και στο φεγγάρι πας………………….

  18. ΤΕΤΟΙΟ ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΟΠΛΙΣΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΚΟΙΝΩΣ ΝΤΟΥΒΑΡΙ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΙΔΑ!!!!!!!!!!ΤΕΛΕΙΩΣ ΓΚΑΟΥ!!!!!!!

  19. Αφου δουλεψες σε κρουαζιεροπλοια για πες μας τι σημαινει για ενα επιβατη κρουαζιεροπλοιου να ερθει στην κω π.χ το 2015 και να δει 1000 προσφυγες σε σκηνες στο λιμανι και τριαντα ναυαγια να επιπλεουν οπως και τι σημαινει για τον ιδιο επισκεπτη να βρωμα σκαστιλα ολο το ιστορικο κεντρο? Απλο δεν θα ξαναερθει στο νησι

  20. Ταξιδάκια αναψυχής 1η θέση αεροπορικά στην υγειά των μποχαλοκορόιδων,πουλάμε φούμαρα για αυξήσεις στα all inclusive φυσικά,γιατί έξω με τόσους αλβανούς καμάκια και μποχαλόφασίστες που να βγεί ο κόσμος…

  21. Τι κρουαζιερόπλοια ρε παιδιά?Να δούν τι?Τις χρυσές πορδές «ενεργοί κοπρίτες» ή τα διαλυμένα όλα αρχαία…?

  22. Τους «λαθραίους» κάποιοι τους έφεραν στο νησί. Ψάξτε να τους βρείτε εσείς να τους ρωτήστε, εγώ τους ξέρω. Τους χιλιάδες Αλβανούς κάποιοι άλλοι τους φέρανε για τους γνωστούς λόγους. Όπως φέρνουν και τώρα τους Πακιστανούς. Τους Δημάρχους εμείς τους ψηφίζουμε κατά το δοκούν.
    Για τα Αρχαία υπάρχει Υπηρεσία να τα προσέξει. Πήγε κανένας μας στην κυριούλα Υπεύθυνη να της πει δυο κουβέντες, κανείς μας. Θέλουμε ή δεν θέλουμε τα κρουαζιερόπλοια; Θέλουμε Αεροδρόμιο κανονικό ή προτιμούμε το καρά – γιαπί που έχουμε τώρα; Το γράφω και το ξαναγράφω, ανάθεμά με πόσοι τουρίστες ξέρουν ότι το νησί μας έχει Brand Name. Έχει όνομα, τον Ιπποκράτη. ρε μάγκες.
    Στην Καραϊβική που ταξίδευα, μας έπρηζαν τον έρωτα για τοποθεσίες που πρέπει να δούμε, γιατί εκεί κατούρησε ο Black Pit ο πειρατής. Έλεος.
    Τι κάνουν οι μεγαλοπρακτοράδες μας για να υποχρεώσουν τους Rep (αντιπροσώπους) των Πρακτορείων να το αναφέρουν. Αυτοί, οι Rep, ξέρουν μόνο εκδρομή στο Μποντρούμ, το Paradise Beach και τα Εξάρχεια με τις μπάρες του.
    Εμείς ΟΛΟΙ τι κάνουμε για το νησί μας; Μόνο να ξεκατινιαζόματε μεταξύ μας, κρίμα, και για μένα.

  23. 1.000.000 ΕΥΡΩ!!!! ΔΙΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΕΙΠΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΗ.με τοσα λεφτα θα ειχε γινει ο μολος

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ