ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ – ΚΑΜΑΤΕΡΟΣ: ΨΗΦΙΣΘΗΚΕ το Μ.Ι. και στα καύσιμα – Δείτε τα 33 νησιά με ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

14
654

«Ν. Σαντορινιός: Η επέκταση του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα έχει ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των νησιωτικών κοινωνιών με τη μείωση της τιμής στον τελικό καταναλωτή»

Υπερψηφίστηκε σήμερα από την Βουλή η τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία εισάγονται οι ρυθμίσεις και οι όροι ώστε να εφαρμοστεί το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα. Στην ομιλία του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σημείωσε πως με τη σημερινή τροπολογία ξεκινά η επιδότηση των καυσίμων πιλοτικά στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά με εφαρμογή στη συνέχεια, σε όλα τα νησιά της χώρας.

https://www.youtube.com/watch?v=aLiNgcn5VAk

«Με τον νόμο 4551/2018 έχει εφαρμοστεί το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, το οποίο έχει τρεις βασικούς πυλώνες: Την επιδότηση των εισιτηρίων των νησιωτών, την επιδότηση των αγαθών από και προς τα νησιά και την επιδότηση των καυσίμων. Μέχρι σήμερα το μέτρο δεν είχε εφαρμοστεί στα καύσιμα, το οποίο καλύπτει η σημερινή τροπολογία εισάγοντας τις απαραίτητες αποσαφηνίσεις. Να σημειωθεί ότι από 1/1/2019 το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου θα εφαρμοστεί σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα για την επιδότηση των εισιτήριων και των εμπορευμάτων.

Η τροπολογία προβλέπει τον ορισμό των πρατηριούχων ως δικαιούχων της επιδότησης του κόστους. Η επιδότηση με βάση τους υπολογισμούς που έχουμε κάνει, θα φέρει την τιμή των καυσίμων, στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά στο ύψος απόκλισης 10 -15 λεπτά σε σχέση με το μέσο όρο της Αττικής, μια επιπλέον και σημαντική ελάφρυνση του κόστους διαβίωσης των νησιωτών. Το ποσό της επιδότησης θα είναι συγκεκριμένο ανά λίτρο, με βάση κριτήρια όπως η απόσταση, ο αριθμός των πρατηρίων καθώς και οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων που υπάρχουν στο νησί. Ο έλεγχος θα γίνεται από το παρατηρητήριο τιμών υγρών καύσιμων και στην τροπολογία προβλέπεται ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται ο έλεγχος αυτός αλλά και τις διοικητικές κυρώσεις.

Τα νησιά που αφορά η τροπολογία είναι τα εξής:

Αγαθονήσι, Αλόννησος, Αμοργός, Ανάφη, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ίος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Κέα, Κίμωλος, Κύθηρα, Κύθνος, Λειψοί, Λέρος, Μεγίστη, Μύλος, Νίσυρος, Πάτμος, Σαμοθράκη, Σέριφος, Σίκινος, Σίφνος, Σκιάθο, Σκόπελο, Σκύρο, Σύμη, Τήλο, Φολέγανδρο, Φούρνους και Ψαρά και αμέσως μετά την πιλοτική εφαρμογή, θα εφαρμοστεί σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα».

ΚΑΜΑΤΕΡΟΣ: ΨΗΦΙΣΘΗΚΕ το Μ.Ι. και στα καύσιμα – 33 νησιά ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ στα νησιά.

Εισηγούμενος σήμερα ο βουλευτής Δωδεκανήσου Ηλίας Καματερός στην ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» ανέπτυξε την εφαρμογή από 01/01/2019 και για 6 μήνες πιλοτικά σε 33 νησιά την εφαρμογή του Μ.Ι. και στα καύσιμα.

Τα νησιά του νομού Δωδεκανήσου στα οποία θα εφαρμοστεί το μέτρο είναι:

Αγαθονήσι, Αστυπάλαια, Κάρπαθος, Κάσος, Λειψοί, Λέρος, Μεγίστη, Νίσυρος, Πάτμος, Σύμη, Τήλος, Χάλκη.

Η εφαρμογή του μέτρου, θα έχει σαν συνέπεια η τιμή των καυσίμων στα παραπάνω νησιά να μην ξεπερνά τα 10-15 λεπτά την μέση τιμή στην Περιφέρεια Αττικής.

Η διαφορά θα αποδίδεται στους πρατηριούχους που θα είναι υπόχρεοι να μειώσουν τις τιμές πώλησης και θα ελέγχονται για αυτό μέσω ηλεκτρονικού συστήματος.

Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα πέραν των φυσικών προσώπων, και στις επιχειρήσεις να αποκτήσουν ΜΑΝ (Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη) και να υπάγονται στις ευεργετικές διατάξεις του Μ.Ι.

Έτσι μέσα στο 2019 προχωρούμε σε διεύρυνση του Μ.Ι. ενός μέτρου που είναι τομή στην αντιμετώπιση του αυξημένου κόστους μεταφορών από και προς τα νησιά, αίρει σημαντικά την απομόνωση τους, αλλά λειτουργεί και σαν αναπτυξιακό μέτρο σε όφελος των νησιών μας.

Έτσι καθημερινά, θα αναδεικνύονται τώρα πια εκτός μνημονίων, οι διαφορές της προοδευτικής πολιτικής με αυτήν που μας οδήγησε στην κρίση.

Γραφείο Τύπου

14 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η πρώτη και ίσως σοβαρότερη κατάκτηση των νησιωτών είναι η καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου. Ο θαλάσσιος αποκλεισμός είναι ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα των νησιών μας και ειδικά των μικρών απέναντι στην ηπειρωτική χώρα. Είναι μια δίκαιη κατάκτηση για την οποία αγωνίζονται η νησιώτες δεκάδες χρόνια. Φυσικά και θέλει καλυτέρευση, φυσικά και θέλει επέκταση όμως κανένας από δω και πέρα δεν μπορεί να το καταργήσει. Και χαίρομαι τέκνα μου γιατί μήνα με τον μήνα καλυυερείει και επεκτείνεται

    • Ετοιμαστείτε για ΦΠΑ 24 %, άρχισαν να μιλάνε για τα ψίχουλα του μεταφορικού ισοδύναμου, έκπτωση μόνο κατάστρωμα στα πλοία.

      Οι ΨΕΥΤΕΣ ΛΑΪΚΙΣΤΕΣ ΦΑΣΙΣΤΟΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΣφΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πριν από λίγες μέρες ΕΤΑΖΑΝ διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του μεταναστευτικού… ΌΜΩΣ στην ΨΕΡΙΜΟ, στην ΚΑΛΎΜΝΟ, στους ΛΕΙΨΌΥΣ και στο ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ τα νησιά της άγονης γραμμής έγιναν Ίμπιζα και Μαγιόρκα από τον εξοντωτικό ΦΠΑ 24 %… Τώρα αρχίζουν να πουλάνε το παραμύθι με τα ψίχουλα του μεταφορικού ισοδύναμου, φύκια για μεταξωτές κορδέλες…

  2. το Μεταφορικό Ισοδύναμο όπως το λένε είναι μεγάλη υπόθεση για όλους μας. Κάθε νησιώτης παίρνει έκπτωση στα εισιτήρια. Οι εταιρείες στα μεταφορικά και τώρα περιμένουμε να εφαρμοστεί σε όλα τα νησιά σιγα σιγα η επιδότηση στα καύσιμα μπας και πέσει η τιμή τους. Μεγάλη ιστορία αυτό το πράμα για όλους μας. Τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει πολλά πράματα για εμάς

  3. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΊΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΟΖΑΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

  4. κυριε καματερε, δεν ψηφισα συριζα αλλα ουτε και σενα . εχετε να φατε φουμο στις επομενες εκλογες -οποτε και αυτες γινουν- που θα παει συννεφο!!!
    η ανακυκλωση της φτωχειας δεν ειναι, ουτε λεγεται κοινωνικη πολιτικη..

  5. Διαβάζω το σχόλιο για το ΦΠΑ παραπάνω και τσαντίζομαι. Πήγα στην Κάλυμνο που το ΦΠΑ είναι αυξημένο και αγόρασα το ίδιο αντικείμενο φθηνότερα από όσο κάνει στην Κω. Οι έμποροι της Κω πέρνουν επιστροφή χρημάτων στα μεταφορικά των εμπορευμάτων τους από τον Πειραιά και οι τιμές εδώ παραμένουν 30% πάνω από την Αθήνα και σου λένε ότι φταίνε τα μεταφορικά. Για να μην πω τι ΦΠΑ εισπράττουμε όλοι μας και τι αποδίδουμε στη Εφορία.Φίλε άσε μην μιλάς για το ΦΠΑ

  6. Μας έχουν κόψει συντάξεις και μισθούς και δώρα ενω παράλληλα μας δίνουν ψυχούλα τα Χριστούγεννα που ξέρουν πως θα φύγουν κατευθείαν απο τα χέρια μας εξαιτίας άλλων πληρωμών. Εσεις ακομα λέτε πως θα τους ψηφίσετε , μπεεεεεε . Καλα σας κανουν ! Τουλαχιστον εμεις κοιμομαστε με ήσυχο το κεφάλι μας πως δεν τους Σταύρωσαμε

  7. Το Μεταφορικό ισοδύναμο, δεν έχει σχέση με τον Φ.Π.Α. Είναι για να εξισορροπήσει το κόστος μεταφοράς
    αγαθών -υπηρεσιών-επιβατών νησιωτών, με το κόστος μεταφοράς των κατοίκων στην λοιπή Ελλάδα.
    Ο Φ.Π.Α. είναι καταναλωτικός φόρος. Το αν οι συντελεστές που εφαρμόζονται στην Ελλάδα είναι
    μεγαλύτεροι σε σχέση με αυτούς που εφαρμόζονται στην Ευρώπη, είναι ίσως μια συζήτηση που είναι
    ανοικτή, και θα πρέπει να γίνει την επόμενη περίοδο. Καμιά αντίρρηση για αυτό. Ένα μόνο θα πρέπει να
    έχουν υπόψη τους όσοι συζητούν τέτοια θέματα. Οι διαφορετικές πολιτικές ανάπτυξης της χώρας, είναι
    θεμιτές, αρκεί να οδηγούν σε εξισορρόπηση της ανάπτυξης μεταξύ των διαφόρων περιοχών της χώρας.

  8. Αυτή η κυβέρνηση μετά από οκτώ χρόνια μας σκέφτεται. Ναι στη μείσει του κόστους των καυσίμων

  9. Εσένα κύριε σε μαράνανε οι Λειψοί και το Καστελόριζο. Και είμαι βέβαιος ότι δεν έχεις πατήσει ποτέ σου. Αν δεν σου αρέσει το μεταγορικό ισοδύναμο πήγαινε να ζήσεις στη Λάρισα.

Γράψτε απάντηση στο Κύριε Καματερέ Ακύρωση απάντησης