Τι απειλεί 3 εκατ. τουρίστες και το 10% των εσόδων του τουρισμού

0
144

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Σοβαρή απειλή για την πορεία του τουρισμού, συνιστά η απεργία που έχει προκηρύξει για τις 3 Σεπτεμβρίου η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, προειδοποιώντας μάλιστα ότι σκοπεύει να κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις της. Η ΠΝΟ κατέληξε στην απόφαση για απεργία καθώς οι διαπραγματεύσεις με τους ακτοπλόους για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας κατέληξαν σε αδιέξοδο.

Η ΠΝΟ προσήλθε στις διαπραγματεύσεις με μια λίστα 14 θεσμικών και μισθολογικών αιτημάτων, στην κορυφή των οποίων βρίσκεται η επαναφορά των εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ μνημονίων καθεστώς και η πλήρης εξαίρεση από το ν. 4387/16 (νόμος Κατρούγκαλου).

Ωστόσο η προκήρυξη της απεργίας προκαλεί ήδη την αντίδραση όχι μόνο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) αλλά και των φορέων του τουρισμού, οι οποίοι προειδοποιούν για τις επιπτώσεις που θα έχει για τον κλάδο.

Μάλιστα με επιστολή του προς τους υπουργούς ναυτιλίας Π. Κουρουπλή και τουρισμού Ε. Κουντουρά,  ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γ. Ρέτσος ζητεί να υπάρξει παρέμβαση από την κυβέρνηση για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα που απειλεί την πορεία του τουρισμού στον τρίτο πιο σημαντικό μήνα της τουριστικής σεζόν. Όπως επισημαίνει ο κ. Ρέτσος το Σεπτέμβριο αναμένεται να επισκεφθούν τη χώρα μας περισσότεροι από 3 εκατ. ξένοι τουρίστες. «Πρόκειται για τον τρίτο σημαντικότερο μήνα σε επίπεδο διεθνών αφίξεων για τον ελληνικό προορισμό μετά τον Αύγουστο και τον Ιούλιο και με πολύ υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τον Ιούνιο. Επίσης, σχεδόν το 10% επί του συνόλου των άμεσων τουριστικών εσόδων της χώρας, εισπράττονται τον Σεπτέμβριο” σημειώνει ο κ. Ρέτσος, που ζητεί εκ μέρους του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων «να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια παρέμβασής σας, προκειμένου να αποφευχθεί ο αποκλεισμός της πρόσβασης των ξένων επισκεπτών, αλλά και των Ελλήνων, σε έναν σημαντικό αριθμό προορισμών της χώρας”.

Η απεργία των ναυτεργατών, εκτός του ότι δημιουργεί ζήτημα για την ομαλή συνέχιση της τουριστικής σεζόν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη φετινή πορεία του κλάδου, συνιστά και ένα crash test για την κυβέρνηση με δεδομένο ότι η ΠΝΟ είναι το πρώτο συνδικαλιστικό σωματείο που επικαλείται το τέλος των μνημονίων, ζητώντας την επαναφορά των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων στα προ μνημονίου επίπεδα.

Μάλιστα, η πλευρά της ΠΝΟ εγκαλεί το ΣΕΕΝ για αθέμιτη τακτική κωλυσιεργίας, ενώ υποστηρίζει ότι επέλεξε το Σεπτέμβριο για τις απεργιακές της κινητοποιήσεις «κατανοώντας τις ανάγκες του επιβατικού κοινού κατά την κορύφωση της θερινής περιόδου”.

Στον αντίποδα πάντως, η πλευρά των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, μετά από μια διετία κατά την οποία κατάφερε να βγει από τις ζημιογόνες χρήσεις, βρίσκεται αντιμέτωπη με το φάσμα των υψηλών τιμών καύσιμου που αυξάνει κατακόρυφα τα λειτουργικά κόστη και απειλεί εκ νέου τη βιωσιμότητα του κλάδου.

Να σημειωθεί τέλος ότι μεταξύ των 14 αιτημάτων της ΠΝΟ περιλαμβάνονται αιτήματα όπως η αναστολή του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, η αντιμετώπιση της ανεργίας για τους Έλληνες ναυτεργάτες, η αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών και η επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες.

Πηγή: capital.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ