Τον έντονο προβληματισμό τους εκφράζουν οι τοπικοί ναυτικοί πράκτορες και οι επιχειρηματίες για το καμποτάζ που ισχύει στην Ελλάδα, απαγορεύοντας στις θαλαμηγούς με μη κοινοτική σημαία να κάνουν home porting στις ελληνικές μαρίνες. Όπως επισημαίνουν, με την απαγόρευση ο προορισμός και κατ’ επέκταση η χώρα χάνουν μία σημαντική κατηγορία επισκεπτών.
Η Ρόδος δεχόταν κάθε χρόνο ένα μεγάλο αριθμό σκαφών με μη κοινοτική σημαία όπου επέβαιναν συνήθως τουρίστες από την Ευρώπη. Πλέον όμως με το καμποτάζ αποκλείονται αυτές οι εκδρομές με αποτέλεσμα να μην έχει το νησί τη δυνατότητα να φιλοξενεί επισκέπτες με σημαντική οικονομική επιφάνεια.
Τοπικοί ναυτικοί πράκτορες και επιχειρηματίες συμμετέχουν σε διαβουλεύσεις που γίνονται με τον ίδιο τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή και να συνεχίζονται οι εκδρομές αυτές με τα σκάφη που φέρουν σημαία τρίτης χώρας. Όπως επισημαίνουν το ενδιαφέρον και η ζήτηση για το προϊόν, εξακολουθούν να υπάρχουν.
«Γίνονται ζυμώσεις μεταξύ ναυτικών πρακτόρων και του Υπουργείου προκειμένου να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να συνεχίσουν οι εκδρομές με τα σκάφη από τρίτες χώρες. Στις 20 Δεκεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας όπου ήμουν παρών, ενώ πριν λίγες μέρες συμμετείχα σε σύσκεψη των Ελλήνων πλοιοκτητών και πρακτόρων θαλάσσιου τουρισμού όπου μας τίμησε με την παρουσία του ο υπουργός κ. Κουρουμπλής. Τη στιγμή όμως που ψάχνουμε να βρούμε την λύση, χάνουμε ένα τουριστικό προϊόν για το οποίο υπάρχει έντονη ζήτηση. Κυρίως όμως χάνουμε τη δυνατότητα να φιλοξενούμε τους λάτρεις του yachting. Η Ρόδος αποτελούσε σταθμό επιβίβασης ή αποβίβασης τουριστών που έκαναν διακοπές με θαλαμηγούς και που προέρχονταν συχνά από χώρες της Βόρειας Ευρώπης, όπως Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία», δήλωσε στη «δημοκρατική» ο ναυτικός πράκτορας, κ. Κάσσεντ Χάρμπ.
Συνεχίζοντας ο ναυτικός πράκτορας επισημαίνει ότι αντί της πλήρους απαγόρευσης θα μπορούσαν να ισχύσουν κάποιοι αυστηροί κανόνες ώστε ο κάθε προορισμός και συνολικά η χώρα να μπορεί να επωφελείται από ένα τουριστικό προϊόν που θα μπορούσε να γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη. «Κανείς δεν ζητά να μην υπάρχουν κανόνες για τη συνέχιση των πλόων. Αυτό που ζητάμε είναι να βρεθεί η χρυσή τομή. Μπορεί να επιβληθεί λ.χ. ένα υψηλό αντίτιμο στα σκάφη που προσεγγίζουν τις μαρίνες και τα λιμάνια μας, ώστε να μη μένει ανεκμετάλλευτη η δυνατότητα αξιοποίησης ενός είδους θαλάσσιου τουρισμού που θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τον κάθε προορισμό και τη χώρα μας συνολικά. Απαιτείται η πολιτική βούληση για την λύση ενός ζητήματος με πολλαπλές διαστάσεις», δήλωσε ο κ. Χάρμπ.
Η Ρόδος δεχόταν κάθε χρόνο ένα μεγάλο αριθμό σκαφών με μη κοινοτική σημαία όπου επέβαιναν συνήθως τουρίστες από την Ευρώπη. Πλέον όμως με το καμποτάζ αποκλείονται αυτές οι εκδρομές με αποτέλεσμα να μην έχει το νησί τη δυνατότητα να φιλοξενεί επισκέπτες με σημαντική οικονομική επιφάνεια.
Τοπικοί ναυτικοί πράκτορες και επιχειρηματίες συμμετέχουν σε διαβουλεύσεις που γίνονται με τον ίδιο τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή και να συνεχίζονται οι εκδρομές αυτές με τα σκάφη που φέρουν σημαία τρίτης χώρας. Όπως επισημαίνουν το ενδιαφέρον και η ζήτηση για το προϊόν, εξακολουθούν να υπάρχουν.
«Γίνονται ζυμώσεις μεταξύ ναυτικών πρακτόρων και του Υπουργείου προκειμένου να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να συνεχίσουν οι εκδρομές με τα σκάφη από τρίτες χώρες. Στις 20 Δεκεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας όπου ήμουν παρών, ενώ πριν λίγες μέρες συμμετείχα σε σύσκεψη των Ελλήνων πλοιοκτητών και πρακτόρων θαλάσσιου τουρισμού όπου μας τίμησε με την παρουσία του ο υπουργός κ. Κουρουμπλής. Τη στιγμή όμως που ψάχνουμε να βρούμε την λύση, χάνουμε ένα τουριστικό προϊόν για το οποίο υπάρχει έντονη ζήτηση. Κυρίως όμως χάνουμε τη δυνατότητα να φιλοξενούμε τους λάτρεις του yachting. Η Ρόδος αποτελούσε σταθμό επιβίβασης ή αποβίβασης τουριστών που έκαναν διακοπές με θαλαμηγούς και που προέρχονταν συχνά από χώρες της Βόρειας Ευρώπης, όπως Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία», δήλωσε στη «δημοκρατική» ο ναυτικός πράκτορας, κ. Κάσσεντ Χάρμπ.
Συνεχίζοντας ο ναυτικός πράκτορας επισημαίνει ότι αντί της πλήρους απαγόρευσης θα μπορούσαν να ισχύσουν κάποιοι αυστηροί κανόνες ώστε ο κάθε προορισμός και συνολικά η χώρα να μπορεί να επωφελείται από ένα τουριστικό προϊόν που θα μπορούσε να γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη. «Κανείς δεν ζητά να μην υπάρχουν κανόνες για τη συνέχιση των πλόων. Αυτό που ζητάμε είναι να βρεθεί η χρυσή τομή. Μπορεί να επιβληθεί λ.χ. ένα υψηλό αντίτιμο στα σκάφη που προσεγγίζουν τις μαρίνες και τα λιμάνια μας, ώστε να μη μένει ανεκμετάλλευτη η δυνατότητα αξιοποίησης ενός είδους θαλάσσιου τουρισμού που θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τον κάθε προορισμό και τη χώρα μας συνολικά. Απαιτείται η πολιτική βούληση για την λύση ενός ζητήματος με πολλαπλές διαστάσεις», δήλωσε ο κ. Χάρμπ.
Πηγή:www.dimokratiki.gr