Την Πέμπτη το απόγευμα (28.12.2017) ή το αργότερο την Παρασκευή το πρωί (29.12.2017) αναμένεται να πάρει το δρόμο για την Ελλάδα το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ της Africa Morocco Link (AML).
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, το μαροκινό πλήρωμα έχει ήδη βγει εκτός πλοίου, ενώ αναμένεται να υψωθεί ξανά η ελληνική σημαία.
Όπως είχαμε επισημάνει και σε πρόσφατο άρθρο μας, το σενάριο της επιστροφής του δημοφιλούς “Ιάπωνα” στην Ελλάδα, ήταν κάτι περισσότερο από πιθανό, ενώ η αιφνίδια αναστολή της εξυπηρέτησης της γραμμής Almería – Nador -από τις 26 Δεκεμβρίου 2017 μέχρι τον Ιούνιο του 2018- επιτάχυνε τις εξελίξεις, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα ότι το εγχείρημα που καλείται AML δεν φαίνεται ότι θα έχει ευτυχή κατάληξη.
Για την ιστορία, υπενθυμίζεται ότι η μαροκινο-ελληνική εταιρεία –AML- δημιουργήθηκε το 2016 από τον όμιλο μαροκινών Τραπεζών BMCE (51%) του ισχυρού μεγαλοεπιχειρηματία Othman Benjelloun και τη δικής μας Attica Group (49%), με σκοπό να δραστηριοποιηθεί σε αρκετές γραμμές της δυτικής Μεσογείου.
Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ είχε “παραχωρηθεί” στην μαροκινο-ελληνική AML τον Ιούνιο του 2016 –με option επαναγοράς- με στόχο να ξεκινήσει στη γραμμή Algeciras –Tangier Med.
Στην πορεία αγοράστηκε και το MOROCCO STAR (16.071gt/1980), που δραστηριοποιείται ήδη στη συγκεκριμένη γραμμή.
Στις 15 Οκτωβρίου 2017, το πλοίο μεταφέρθηκε στη γραμμή Almería-Nador, στο πλαίσιο της επέκτασης της εταιρείας και σε άλλες γραμμές της Δυτικής Μεσογείου, ενώ εδώ και αρκετό καιρό η AML βρίσκεται σε αναζήτηση και άλλων πλοίων που θα ενισχύσουν τη θέση της εταιρείας στην περιοχή.
Δυστυχώς, η ξαφνική απόφαση της μαροκινο-ελληνικης εταιρείας να αναστείλει την εξυπηρέτηση της γραμμής Almería – Nador προκάλεσε εύλογα απορίες, ενώ τα σενάρια για την αντικατάστασή του πλοίου στη γραμμή δίνουν και παίρνουν!
Αρχικά υποστηρίχθηκε, ότι το δημοφιλές ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500GT/2007) της Hellenic Seaways θα το αντικαθιστούσε στην εν λόγω γραμμή, μιας και η πορεία του στην Ισπανία (Balearia) ολοκληρώθηκε και απέδειξε ότι είναι το κατάλληλο για το δρομολόγιο πλοίο.
Όμως, αυτό το σενάριο προϋποθέτει την ολοκλήρωση της συμφωνίας μεταξύ AtticaHSW, η οποία δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί νωρίτερα από τον Απρίλιο του 2018, καθώς εκκρεμεί ακόμη η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Την ίδια στιγμή, ενεργοποιήθηκε ένα νέο σενάριο που θέλει το MED STAR (19.413gt/1986) της μαροκινής Intershipping, που αυτή την περίοδο ήδη επισκευάζεται στο Πέραμα, να δρομολογείται στη γραμμή για λογαριασμό της AML. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.
Το μόνο σίγουρο είναι, ότι το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ επιστρέφει μόνιμα στην Ελλάδα με στόχο να επανενταχτεί στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Το πλοίο αρχικά θα τεθεί σε ακινησία και εν συνεχεία θα επισκευαστεί, ενώ αναμένεται – εκτός απροόπτου- να επιστρέψει στη παλιά γραμμή του στα Δωδεκάνησα από τον Ιούνιο του 2018.
Το «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία το 1990. Έχει μήκος 141,5 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα και βύθισμα 5,71 μέτρα. Διαθέτει 436 κρεβάτια και μπορεί να μεταφέρει 1.170 επιβάτες και 300 Ι.Χ. (634 γραμμικά μέτρα).
Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές PielstickNiigata PC2-12V diesel συνολικής ιπποδύναμης 15.560 ίππων και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων.
Πηγή: nautilia.gr
Με το μονοπώλιο της Attica έχουμε πανάκριβα εισιτήρια και μεταφορά οχημάτων στην τριπλάσια τιμή από την Κρήτη. ΠΡΈΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΤΩΝ ΝΗΣΙΏΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΎ και να φροντίσουν να μπει στην γραμμή της Δωδεκανήσου και μια ακόμη εταιρεία σαν τις Μινωικές γραμμές. – Αλεξίκακος –
να το πει
ΣΩΣΤΟΣ Ο ΦΙΛΟΣ.