Νίκος Ιωάννου – Delivery.gr: «Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει θετικά την αγορά του online delivery»

3
703

 

Χρήστος Κοτσακάς Δημοσιογράφος – Senior Editor, epixeiro.gr

Ο Νίκος Ιωάννου, founder & CEO της ηλεκτρονικής πλατφόρμας φαγητού Delivery.gr, μιλάει στο epixeiro.gr για την αγορά του online delivery και για την δική του πρόταση, ανακοινώνοντας σήμερα και μια νέα λειτουργία που προστέθηκε σε αυτήν!

Μιλήστε μας για το delivery.gr, την ομάδα που το αναπτύσσει και το πως προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας του.

To delivery.gr αποτέλεσε την πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα φαγητού στη χώρα με έτος δημιουργίας το 2006. Είναι μια ιδέα που προέκυψε από τα μεταπτυχιακά φοιτητικά χρόνια και πορεύεται μέχρι σήμερα, μεταβαλλόμενη και προσαρμοζόμενη στην εποχή.

Η ιδέα του είναι να έχει ο επισκέπτης την επιλογή να διαλέξει τη διαδρομή που επιθυμεί για να πραγματοποιήσει μια παραγγελία. Οι τρόποι ποικίλουν, από φωνητική παραγγελία με τηλέφωνο η μέσω δωρεάν κλήσης μέχρι την online παραγγελία και τα bot. Όλες οι διαδρομές είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους κάτω από έναν ενιαίο λογαριασμό που δημιουργεί ο χρήστης και με κάθε παραγγελία μέσα σε αυτόν συλλέγονται πόντοι οι οποίοι εξαργυρώνονται σε εκπτώσεις στις επόμενες παραγγελίες και δώρα.

Για την ανάπτυξη της πλατφόρμας δουλεύει μια εξαιρετική ομάδα η οποία έχει εξελιχθεί σε μια πολύ καλή παρέα και εργάζεται στα διάφορα τμήματα που χρειάζεται να δουλεύουν αρμονικά μεταξύ τους. Tο delivery.gr οφείλει την πορεία ανάπτυξής του σε αυτή την ομάδα.

deliverygrteam.jpg?mtime=20180913171715#asset:98202

Πόσες είναι οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σήμερα στην πλατφόρμα και πως μπορεί κάποια να συνεργαστεί μαζί σας;

Σήμερα οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις είναι περί τις 2.500 στις περιοχές δραστηριότητας μας, ενώ το δίκτυο διευρύνεται συνεχώς. Το να συνεργαστεί μια επιχείρηση μαζί μας είναι αρκετά εύκολο. Απλά, μπαίνοντας στο delivery.gr, υπάρχει ο αντίστοιχος υπερσύνδεσμος για τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εστίασης. Στη συνέχεια, ο επιχειρηματίας έχει τη δυνατότητα να κάνει την εγγραφή μόνος του συμπληρώνοντας την φόρμα ενδιαφέροντος και κάποιος από την ομάδα του μας θα έρθει άμεσα σε επαφή μαζί του.

Σε ποιες περιοχές δραστηριοποιείστε; Υπάρχουν σχέδια για ένταξη νέων περιοχών, άρα και επιχειρήσεων που βρίσκονται σε αυτές;

Δραστηριοποιούμαστε σε 35 πόλεις σε όλη την επικράτεια. Η ανάπτυξη προχωράει στις υπάρχουσες αγορές αλλά και σε νέες. Στόχος μας είναι η παρουσία σε κάθε ελληνική γωνιά για την φετινή ακαδημαϊκή χρονιά.

Ποια θα λέγατε πως είναι τα οφέλη του online delivery για την επιχείρηση που θα το επιλέξει;

Τα οφέλη για ένα επιχειρηματία που εντάσσεται σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα όπως η δική μας είναι πολύπλευρα. Ουσιαστικά, είναι ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πύκνωση κόσμου που έρχεται για να ψωνίσει, συνεπώς, μπορεί κάποιος να επιλέξει να αγοράσει από όποιο κατάστημα επιθυμεί κάθε φορά. Παράλληλα, ο επιχειρηματίας κάνει λιγότερες προωθητικές ενέργειες για να επιτύχει την προσέλευση του κόσμου, μιας και οι πλατφόρμες αυτού του τύπου αναλαμβάνουν όλο το κομμάτι της προώθησης του εστιατορίου που φιλοξενούν. Τέλος, η επιχείριση που θα συνεργαστεί δεν έχει κάτι να χάσει, μιας και δεν υπάρχουν τέλη εισόδου/εγγραφής στην πλατφόρμα αλλά μόνον ποσοστό ανά παραγγελία που πραγματοποιείται.

Παράθεση - epixeiro.grΣε όλους τους κλάδους υπάρχουν τρόποι να πάρεις κομμάτι της αγοράς, αρκεί να σκεφτείς διαφορετικά

Έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση το online delivery; Ποια είναι η κατάσταση στην αγορά και τα προϊόντα που προτιμούν οι καταναλωτές;

Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει θετικά την αγορά του online delivery. Η εταιρεία μας γνώρισε αύξηση στις παραγγελίες φαγητού κατά τη διάρκεια αυτών των ετών. Αυτό οφείλεται στο ότι μειώθηκαν οι έξοδοι λόγω κόστους και το φθηνό φαγητό ενός ταχυφαγείου είναι πάντα μια καλή λύση για να συνευρεθεί μια παρέα. Αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση της ταχύτητας ζωής, αποτέλεσε τη βάση για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς. Όσον αφορά στα προϊόντα που προτιμούν οι καταναλωτές, πρωταγωνιστεί το παραδοσιακό σουβλάκι, ενώ μεγάλη αύξηση τελευταία έχει το μαγειρευτό φαγητό, με την pizza να ακολουθεί.

Το delivery.gr διαθέτει bot στο FB Messenger και το Slack για την πραγματοποίηση παραγγελιών. Ποια είναι η χρήση που γίνεται σήμερα σε αυτά από τους καταναλωτές και ο ρόλος των συγκεκριμένων δικτύων και υπηρεσιών στο μέλλον του online delivery;

Πριν δυο χρόνια, όταν ξεκίνησε έντονα η τάση με τα bots, φτιάξαμε το πρώτο bot για φαγητό στην χώρα. Είναι μια τεχνολογία που ανεβαίνει δειλά και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τι δυνατότητες δίνουν οι ίδιες οι εταιρείες που φιλοξενούν το bot, όσον αφορά στην ενσωμάτωση στη ροή του όλων των δυνατοτήτων για τον χρήστη, για να ολοκληρώσει και να πληρώσει ακόμα και με κάρτα την παραγγελία του, χωρίς να αλλάξει περιβάλλον. Όσο πιο λίγες κινήσεις κάνει ένας χρήστης εκτός bot, τόσο πιο καλή θα είναι η εμπειρία χρήσης του που είναι ότι πιο σημαντικό υπάρχει για την επιστροφή του χρήστη.

Όσον αφορά στο μέλλον, πιστεύω ότι πραγματικά τα bot μπορούν να αποτελέσουν τις νέες εφαρμογές, μιας και το μόνο στοίχημα είναι η λειτουργικότητα και όχι ο σχεδιασμός.

Τα τελευταία χρόνια, είδαμε σημαντικές εξελίξεις στην ελληνική startup «σκηνή». Μπορεί μια πλατφόρμα online delivery να ακολουθήσει άλλες ελληνικές προτάσεις και να βγει εκτός συνόρων;

Κανένα market δεν κλείνει και πάντα πρέπει να προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα. Βέβαια και μια πλατφόρμα για online delivery μπορεί να βγει εκτός συνόρων, αρκεί να προσεγγίζει τον συγκεκριμένο χώρο με διαφορετικό τρόπο από ότι τον έχουν προσεγγίσει οι παρούσες πλατφόρμες. Σε όλους τους κλάδους υπάρχουν τρόποι να πάρεις κομμάτι της αγοράς, αρκεί να σκεφτείς διαφορετικά.

Υπήρξαν εμπόδια ή προβλήματα που συναντήσατε στην ανάπτυξη της πλατφόρμας και, αν ναι, πως τα ξεπεράσατε; Προκύπτει μέσα από αυτά κάποια συμβουλή που θα δίνατε στους νέους επιχειρηματίες στην Ελλάδα;

Δεν γίνεται να ξεκινήσεις μια επιχείρηση χωρίς εμπόδια ή προβλήματα, το θέμα είναι ο τρόπος προσαρμογής και διαχείρισης. Ξεκινήσαμε το delivery.gr το 2006. Τότε, το να προσεγγίσεις εστιάτορες και να τους μιλάς για διαδίκτυο ήταν αρκετά παράξενο και ξένο.

Να πω ένα παράδειγμα: φανταστείτε ότι θέλαμε να στείλουμε online παραγγελία. Αυτό στην περίπτωση που κάποιος έχει έναν υπολογιστή είναι σχετικά εύκολο. Το θέμα είναι ότι οι επιχειρήσεις εστίασης άργησαν πολύ να αποκτήσουν μηχανογράφηση. Συνεπώς, προσαρμοστήκαμε εμείς σε αυτούς. Όταν ο χρήστης παράγγελνε online, ένα σύστημα το οποίο έκανε μετατροπή κειμένου σε φωνή (TTS), το οποίο είχαμε κατασκευάσει εμείς, έλεγε την παραγγελία μέσω ενός robot στο τηλέφωνο, ενώ ο εστιάτορας είχε την δυνατότητα να δώσει feedback στον χρήστη για το αν θα την πάει και σε πόσο χρόνο, από τα πλήκτρα του τηλεφώνου.

Αν και δεν μου αρέσουν οι συμβουλές, αυτό το οποίο θα είχα να προτείνω είναι ότι αρκετές φορές, για να λύσουμε ένα θέμα, πρέπει να σκεφτούμε από την ακριβώς αντίθετη πλευρά από εκείνη που πιστεύουμε ότι είναι η προφανής λύση.

Υπάρχουν νέες λειτουργίες ή χαρακτηριστικά που θα προστεθούν σύντομα στην πλατφόρμα σας;

Προσπαθούμε πάντα να καινοτομούμε τεχνολογικά εφαρμόζοντας νέα πράγματα στην ελληνική αγορά.

Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω, μέσα από το βήμα που μου δίνεται, την ομαδική παραγγελία, η οποία προστέθηκε μόλις πριν μερικές ημέρες στο delivery.gr και δίνει την δυνατότητα σε μια παρέα ανθρώπων να κάνουν ένα κοινό καλάθι παραγγελίας. Φανταστείτε εργαζομένους σε μια επιχείρηση που θέλουν να γευματίσουν παρέα ή παραγγέλνουν μαζί τον καφέ τους, μέχρι μια παρέα φίλων που θα δουν έναν αγώνα ποδοσφαίρου. Ο διαχειριστής της παραγγελίας επιλέγει να κάνει ομαδική παραγγελία, έτσι αντιγράφει τον υπερσύνδεσμο που παράγεται και τον επικολλά σε μια πλατφόρμα όπου η ομάδα συνομιλεί, π.χ. Slack, Messenger, Viber κλπ. Με αυτόν τον τρόπο, όποιος πατήσει πάνω σε αυτό μοναδικό σύνδεσμο που παράγεται εκείνη την στιγμή για την συγκεκριμένη παραγγελία, μπορεί να προσθέσει τα δικά του προϊόντα στο κοινό καλάθι. Συνεπώς σταματάει η κουραστική επικοινωνία του ανθρώπου που αναλαμβάνει να παραγγείλει για μια ομάδα με όλους τους συμμετέχοντες.

Αναμένονται πολλές νέες και εντυπωσιακές τεχνολογίες προσεχώς οι οποίες θα αλλάξουν τον τρόπο που παραγγέλνουμε φαγητό. Keep connected.

Πηγή: epixeiro.gr

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΛΕΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ??? ΘΑ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ??

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ