Τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, σε σχέση με τα υπόλοιπα αεροδρόμια του χαρτοφυλακίου του γερμανικού ομίλου Fraport AG, εμφανίζει η ομάδα των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου Fraport Στέφαν Σούλτε, κατά την πρόσφατη ετήσια γενική συνέλευση μετόχων που έλαβε χώρα στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης πριν από λίγες ημέρες.
Οπως σημείωσε, εξαιρουμένου του αερολιμένα της Φρανκφούρτης, η επιβατική κίνηση στο χαρτοφυλάκιο των διεθνών συμμετοχών της Fraport επέστρεψε στα επίπεδα πριν από την εκδήλωση της κρίσης της COVID-19. Οπως πρόσθεσε, της ανάκαμψης ηγούνται οι 14 περιφερειακοί αερολιμένες στην Ελλάδα που ενίσχυσαν πέρυσι, έναντι του 2019, την επιβατική κίνηση κατά 12%, σε 33,8 εκατ. άτομα. Η ανοδική αυτή τάση, όπως εκτίμησε ο επικεφαλής του γερμανικού ομίλου, αναμένεται να συνεχιστεί και τη φετινή χρονιά.
Πράγματι, κατά το πρώτο τετράμηνο της φετινής χρονιάς, ο αριθμός επιβατών στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece ενισχύθηκε κατά 7,3%, στα 3,8 εκατ. άτομα, σε ετήσια βάση ή κατά 12,5%, συγκριτικά με το 2019. Την υψηλότερη αύξηση καταγράφει ο αερολιμένας Σκιάθου (15,1%), ενώ ακολουθούν αυτοί της Καβάλας (14,8%) και της Σαντορίνης (13,3%). Η ομάδα των 14 αερολιμένων περιλαμβάνει πέντε όπου ο αριθμός επιβατών υποχώρησε το πρώτο τετράμηνο, συγκριτικά με το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2023.
Πρόκειται γι’ αυτούς σε Ακτιο (-7%), Σάμο (-3,5%), Κεφαλονιά (-2,7%), Μύκονο (-1,3%) και Κω (-0,7%). Σε απόλυτους αριθμούς, τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση εμφάνισε το αεροδρόμιο «Μακεδονία» με 1,8 εκατ. άτομα (+7,6%) και ακολουθούν οι αερολιμένες Ρόδου (538.600), Χανίων (386.100) και Σαντορίνης (294.600). Στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, οι πέντε χώρες από τις οποίες προέρχεται η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Πολωνία και η Ολλανδία.
Μετά τα ελληνικά αεροδρόμια, τον αμέσως υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης εμφανίζει ο αερολιμένας της Αττάλειας, που είναι ο τρίτος μεγαλύτερος της Τουρκίας με άνοδο 1% της επιβατικής κίνησης, έναντι του 2019. Η επέκταση του αεροδρομίου της Αττάλειας είναι ένα από τα έργα που έχει σε προτεραιότητα η Fraport AG, δρομολογώντας τη δημιουργία νέων τερματικών σταθμών με χρονικό ορίζοντα το 2025. Αφότου ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Αττάλεια, η χωρητικότητα του αεροδρομίου θα αυξηθεί σε 65 εκατ. επιβάτες.
Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων, για το 2024, ο Στέφαν Σούλτε προβλέπει ότι ο γερμανικός όμιλος θα εμφανίσει λειτουργικά αποτελέσματα-ρεκόρ, τα οποία θα υπερβούν αυτά του 2019 και εκτιμάται ότι θα κυμανθούν από 435 έως 530 εκατ. ευρώ. Παρά τα προσδοκώμενα καλά μεγέθη, η Fraport AG δεν πρόκειται να διανείμει μέρισμα για τη φετινή χρήση τουλάχιστον ωσότου βελτιωθεί ο δείκτης ρευστότητας. Οπως ακόμη τόνισε ο Σούλτε, πέραν της διατήρησης σε υψηλά επίπεδα των αποτελεσμάτων της Fraport, στρατηγικός στόχος, έως το 2030, είναι ο γερμανικός όμιλος να καθιερωθεί ως ηγέτης στη διαχείριση αεροδρομίων με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
ο τουρισμός έχει πέσει φέτος, οι δρόμοι είναι άδειοι το βράδυ πρέπει να το δουν αυτό οι αρμόδιοι…αν και προσωπικά δεν με χαλάει απο τον χαμό που γινόταν παλιά και χαλούσε ο κόσμος καλύτερα είναι
Τι είναι αυτά που λέτε;Δεν ακούσατε τον ιδιοκτήτη του ΣΥΡΙΖΑ .Λεει ότι βουλιάζουμε,καταστροφή,δεν πατάει άνθρωπος.Εγω τον πιστεύω.Ειναι ντόμπρος άνθρωπος.10 μήνες προσπαθεί και ακόμα δεν έχει καταφέρει να μας πει αν είναι μέλος εταιρίας και τι έχει.Μονο ότι είναι νόμιμος μας λέει και στα 35 του έχει λύσει το πρόβλημα της ζωής του δουλεύοντας σκληρά.Εμεις τι κάνουμε;Άσχετο και ο πατέρας του σκληρά δουλεύει Γιαυτο χρωστάει 3 εκατομμύρια στην εφορία.
Με τα σκουπίδια στους δρόμους, τις λακκούβες, τα χόρτα 2 μέτρα, το κυκλοφοριακό, τα πεζοδρόμια με σπασμένες πλάκες, ο φωτισμός χάλια μαύρα, την ακρίβεια και τους αρχαιολογικους χώρους σε μαύρα χάλια καλά πάμε με το -07%. Να δω πότε θα μας μουτζωσουν και θα γράψουμε 1 σαιζόν με – 30% πηγαίνοντας οι μισοί από εμάς μετανάστες