Σας αρέσει να περπατάτε στα ταξίδια σας και να γνωρίζετε το μέρος που επισκέπτεστε με τα πόδια; Αυτές οι πόλεις διευκολύνουν τους περιπάτους με μονοπάτια, περατζάδες, μικρότερη πιθανότητα για βροχή και ασφάλεια.
Είναι γνωστό ότι για να αποκτήσουμε καλύτερη αίσθηση ενός τόπου που επισκεπτόμαστε, ο καλύτερος τρόπος είναι να τον περπατήσουμε. Έτσι απολαμβάνουμε καλύτερα την ατμόσφαιρα, τις μυρωδιές, την αρχιτεκτονική, τον κόσμο και ταυτόχρονα ανακαλύπτουμε μερικά λιγότερο γνωστά μικρά σημεία στη διαδρομή. Και παρά τα εκπληκτικά δίκτυα δημόσιων συγκοινωνιών που διαθέτουν πολλές πόλεις, άλλες έχουν και το πλεονέκτημα να διαθέτουν πολύ καλύτερες τοποθεσίες για βόλτα. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι στον κόσμο καταγράφονται 1,475 δισεκατομμύρια οχήματα και περίπου 8,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι, με περίπου 182 αυτοκίνητα να αντιστοιχούν σε κάθε 100.000 ανθρώπους. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων στον κόσμο που δεν μπορούν να οδηγήσουν ή δεν έχουν πρόσβαση σε αυτοκίνητο.
Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπ’ όψιν, οι ειδικοί στην Compare the Market AU ανέλυσαν διάφορους παράγοντες για να δουν ποιες πόλεις στον κόσμο είναι οι πιο βολικές για περπάτημα, εξετάζοντας τον αριθμό των μονοπατιών για περπάτημα, τη συχνότητα βροχόπτωσης και το πόσο ασφαλείς είναι. Επιπλέον, εξέτασαν τα συστήματα δημόσιων συγκοινωνιών και τις επιλογές ποδηλασίας, καθώς και τα δύο αποτελούν ζωτικής σημασίας εναλλακτικές λύσεις όταν δεν έχει κάποιος αυτοκίνητο, αναλύοντας το κόστος των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και τα μέρη χωρίς αυτοκίνητα.
Βάσει της μελέτης το Μόναχο (5.297) κατέλαβε την πρώτη θέση, χάρη στο φιλικό προς τους πεζούς κέντρο της πόλης του, τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας και τα εκπληκτικά ποδηλατικά μονοπάτια μήκους 1,4 εκατομμυρίων χιλιομέτρων. Ακολουθεί το Μιλάνο (4.934), το οποίο έχει ακόμη πιο εντυπωσιακά ποδηλατικά μονοπάτια 1,9 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, με το 80% του πληθυσμού να βρίσκεται σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης και η Βαρσοβία (4.902), όπου το 74% του πληθυσμού ζει σε απόσταση 1 χιλιομέτρου από έναν χώρο χωρίς αυτοκίνητα. Η πολωνική μητρόπολη βρίσκεται στον ποταμό Βιστούλα, με συνολικά 3,1 εκατομμύρια κατοίκους, αλλά παρά το μέγεθός της, το κέντρο της είναι βατό, με πολλά να δείτε στη διαδρομή.
Στην ευρωπαϊκή κατάταξη, από τις 20 πόλεις της λίστας, η Αθήνα κατατάσσεται στην 18η θέση, η Θεσσαλονίκη στην 19η και η Πάτρα στην 20η θέση.
Αυτές είναι οι δέκα πιο βατές πόλεις στον κόσμο βάσει της παγκόσμιας κατάταξης.
- Μόναχο
- Μιλάνο
- Βαρσοβία
- Ελσίνκι
- Παρίσι
- Τόκιο
- Μαδρίτη
- Όσλο
- Κοπεγχάγη
- Άμστερνταμ
Γνωστό για την έντονη κοινωνική του σκηνή και τα όμορφα κανάλια, όπου οι άνθρωποι περπατούν δίπλα τους, το Άμστερνταμ συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα με βαθμολογία 4,538 στα 8. Με την τρίτη μεγαλύτερη απόσταση ποδηλατοδρόμων παγκοσμίως (1.090.608 χλμ.), το Άμστερνταμ προσφέρει μια εξαιρετική υποδομή για ντόπιους και τουρίστες για να εξερευνήσουν την πόλη.
Η Ευρώπη κυριάρχησε στη λίστα με άλλες πόλεις που βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα, όπως το Ελσίνκι (4,840), το Παρίσι (4,776) και η Μαδρίτη (4,740). Ωστόσο, το Τόκιο (4,761) ήταν η πρώτη πόλη εκτός Ευρώπης που βρέθηκε στη λίστα, στην έκτη θέση.
Ο γενικός διευθυντής της Compare the Market, Stephen Zeller, δηλώνει ότι η πρόσβαση σε υγειονομική περίθαλψη και τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες μέχρι και πάρκα, καφετέριες και βιβλιοθήκες, έχει αντίκτυπο στην αγορά κατοικίας. «Η εξέταση των μεταφορών και των ανέσεων είναι ένα κρίσιμο βήμα για την αξιολόγηση ενός δυνητικού σπιτιού», εξηγεί ο Zeller. «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εξετάσετε τις συνδέσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να δείτε πόσο μακριά βρίσκεται η πλησιέστερη στάση σας, σε τι ώρα και με ποια συχνότητα εκτελούν δρομολόγια- καθώς και να εντοπίσετε διαδρομές που αισθάνεστε ασφαλείς περπατώντας. Λάβετε υπόψη σας ότι οι πιο επιθυμητές περιοχές θα κοστίζουν γενικά περισσότερο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστείτε μεγαλύτερο δάνειο για το σπίτι από αυτό που είχατε αρχικά προϋπολογίσει. Η χρήση ενός υπολογιστή δανειακής δύναμης και η λήψη εκθέσεων ακινήτων μπορούν να βοηθήσουν στον προγραμματισμό του προϋπολογισμού όταν έρθει η ώρα να βρείτε ένα σπίτι για αγορά».
Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την έρευνα, μπείτε εδώ.
Μεθοδολογία
Αυτό το σύνολο δεδομένων κατατάσσει 53 τοποθεσίες, με βάση το πόσο καλές είναι για την απαλλαγή από το αυτοκίνητο. Για να γίνει αυτό, χρησιμοποιήθηκαν 8 διαφορετικοί παράγοντες. Αφού συλλέχθηκαν τα δεδομένα για τους παράγοντες, οι παράγοντες κανονικοποιήθηκαν, ώστε να δοθεί σε κάθε παράγοντα μια βαθμολογία μεταξύ 0 και 1. Εάν δεν υπήρχαν διαθέσιμα δεδομένα, δόθηκε βαθμολογία 0. Οι κανονικοποιημένες τιμές αθροίστηκαν στη συνέχεια για να δοθεί σε κάθε τοποθεσία συνολική βαθμολογία 8. Οι τοποθεσίες κατατάχθηκαν από την υψηλότερη προς τη χαμηλότερη, με βάση τη συνολική βαθμολογία τους.
Οι παράγοντες που χρησιμοποιήθηκαν είναι οι ακόλουθοι:
- Απόσταση ποδηλατοδρόμων – Η συνολική απόσταση όλων των ποδηλατοδρόμων που αναφέρονται στο BikeMap.
- Αριθμός μονοπατιών πεζοπορίας – Ο αριθμός των μονοπατιών πεζοπορίας που αναφέρονται στο AllTrails.
- Βαθμολογία ασφάλειας – Μια αριθμητική τιμή που αντιπροσωπεύει το συνολικό επίπεδο ασφάλειας σε κάθε πόλη.
- Public Transport Ticket – Το κόστος ενός εισιτηρίου μιας διαδρομής με τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε κάθε πόλη.
- Βαθμολογία δημόσιων συγκοινωνιών – Ένα ποσοστό που βασίζεται στην πυκνότητα των μέσων μεταφοράς, την αποτελεσματικότητα και το ποσοστό χρήσης. Τιμή σε ποσοστιαία μορφή που συγκρίνει τις επιδόσεις με άλλες πόλεις.
- Μέση μηνιαία βροχόπτωση – Η μέση μηνιαία βροχόπτωση, σε mm, σε κάθε πόλη.
- Χώροι χωρίς αυτοκίνητο – Το ποσοστό των κατοίκων που ζουν σε ακτίνα 100 μέτρων από έναν χώρο χωρίς αυτοκίνητο, όπως ένα πάρκο.
- Άνθρωποι κοντά σε υπηρεσίες – Το ποσοστό των κατοίκων που ζουν σε απόσταση 1 χλμ. με τα πόδια από υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης.
Οι παράγοντες αναπροσαρμόστηκαν ως εξής:
- Απόσταση ποδηλατοδρόμου – Οι υψηλές τιμές λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία. Χαμηλές τιμές παίρνουν χαμηλή βαθμολογία.
- Αριθμός περιπατητικών διαδρομών – Υψηλές τιμές λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία. Χαμηλές τιμές λαμβάνουν χαμηλή βαθμολογία.
- Βαθμολογία ασφάλειας – Οι υψηλές τιμές λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία. Χαμηλές τιμές λαμβάνουν χαμηλή βαθμολογία.
- Εισιτήριο δημόσιας συγκοινωνίας – Οι υψηλές τιμές λαμβάνουν χαμηλή βαθμολογία. Οι χαμηλές τιμές λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία.
- Βαθμολογία δημόσιων μεταφορών – Οι υψηλές τιμές παίρνουν υψηλή βαθμολογία. Οι χαμηλές τιμές λαμβάνουν χαμηλή βαθμολογία.
- Μέση μηνιαία βροχόπτωση – Οι υψηλές τιμές λαμβάνουν χαμηλή βαθμολογία. Οι χαμηλές τιμές λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία.
- Car Free Places – Οι υψηλές τιμές παίρνουν υψηλή βαθμολογία. Οι χαμηλές τιμές λαμβάνουν χαμηλή βαθμολογία.
- Άνθρωποι κοντά σε υπηρεσίες – Οι υψηλές τιμές παίρνουν υψηλή βαθμολογία. Οι χαμηλές τιμές λαμβάνουν χαμηλή βαθμολογία.
Όλα τα δεδομένα ισχύουν από τις 19/02/24. Τα δεδομένα κατάταξης που εμφανίζονται αποτελούν σύνθεση πολλαπλών πηγών δεδομένων και ενδέχεται να μην είναι αντιπροσωπευτικά της πραγματικής ζωής. Όλα τα δεδομένα είναι ακριβή σε σχέση με τις πηγές που παρέχονται.