Για «πόλεμο τιμών» προετοιμάζονται οι τουρ οπερέιτορ της Βρετανίας για τη σεζόν του 2024, με τους τρεις μεγαλύτερους, TUI, Jet2holidays και easyJet holidays, να προσφέρουν συνδυαστικά 2,36 εκατ. περισσότερες θέσεις από φέτος στα πακέτα της νέας χρονιάς.
Πρόσφατα, η Jet2holidays ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει 850.000 επιπλέον θέσεις για το καλοκαίρι του 2024, φτάνοντας έτσι συνολικά στα 6,7 εκατομμύρια. Αυτό, την καθιερώνει ως τη μεγαλύτερη τουριστική εταιρεία στη Βρετανία και ως πραγματικό διάδοχο της Thomas Cook.
Η TUI, η δεύτερη μεγαλύτερη τουριστική εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει αυξήσει τη χωρητικότητά της για το 2024 κατά 520.000 θέσεις, φτάνοντας τα 5,8 εκατομμύρια. Η TUI εταιρεία επικεντρώνεται στις αναπτυσσόμενες περιοχές της Ισπανίας και της Τουρκίας και θα προσθέσει επιπλέον αεροσκάφη σε περιφερειακούς κόμβους, όπως το Bournemouth, το Bristol και το Newcastle, μεταξύ άλλων.
Ωστόσο, η εταιρεία με την ταχύτερη ανάπτυξη, είναι η easyJet holidays, η οποία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται τον Νοέμβριο του 2019 (δύο μήνες μετά την κατάρρευση της Thomas Cook) και θ’ αυξήσει το αριθμό των θέσεών της κατά σχεδόν ένα εκατ., φθάνοντάς τις στα 2,2 εκατομμύρια για το καλοκαίρι του 2024.
Όμως, γεννιέται η απορία, εάν η τακτική αυτή θα αποδειχθεί επιτυχημένη.
Πρόκειται για μια πρωτοφανή σε μέγεθος μάχη στο πεδίο των τουρ οπερέιτορ από τη δεκαετία του 1990. Κατά τη διάρκεια αυτής της κορυφαίας για τα πακέτα διακοπών δεκαετίας, η Thomson, η First Choice και η Thomas Cook ανταγωνίζονταν στον αριθμό αερομεταφοράς Βρετανών σε προορισμούς όπως η Μαγιόρκα, η Τενερίφη και η Κέρκυρα. Και καθώς η προσφορά ήταν σε υψηλό επίπεδο, οι τιμές παρέμεναν χαμηλές.
Ωστόσο, σύντομα μπήκαν στο παιχνίδι οι low cost αεροπορικές εταιρείες, όπως η Ryanair και η easyJet. Το 1995, η easyJet μετέφερε μόνο 40.000 επιβάτες, ενώ η Ryanair 2,3 εκατομμύρια. Μέχρι το 2005, ο συνολικός αριθμός των επιβατών της easyJet ανήλθε σε 30 εκατομμύρια και της Ryanair σε 33,4 εκατομμύρια. Στη συνέχεια οι αριθμοί αυξήθηκαν, με τη μεταφορά σχεδόν 250 εκατ. επιβατών το 2019, ενώ η ουγγρική ανερχόμενη αεροπορική εταιρεία Wizz Air μπήκε επίσης στον ανταγωνισμό.
Μετά την είσοδο των low cost, οι Βρετανοί τουρίστες συνήθισαν στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια, και ως αποτέλεσμα, οι TUI, Jet2holidays και easyJet holidays θα πρέπει να προσαρμόσουν με σωστό τρόπο τις τιμές τους για να επιτύχουν.
Η τιμολόγηση θα παραμείνει καθοριστικός παράγοντας στα ταξίδια, καθώς η κρίση κόστους ζωής συνεχίζεται για δεύτερη τουριστική σεζόν. Σύμφωνα με έρευνα των PwC και TTG, το 15% των ταξιδιωτών είναι επιφυλακτικοί στο να ξοδέψουν περισσότερα για τις διακοπές τους το επόμενο έτος, και το 17% δεν είναι σίγουρο για το πότε ακριβώς θα κάνουν κράτηση.
Η επιστροφή των last minute δεν βοήθησε στην εξοικονόμηση κόστους κατά την εφετινή χρονιά. Το 2023, οι τουρ οπερείτορ πούλησαν τα προϊόντα τους νωρίς, πράγμα που σήμαινε ότι οι φθηνότεροι μήνες για να κάνει κανείς κράτηση καλοκαιρινών διακοπών κατέληξαν να είναι ο Δεκέμβριος και ο Ιανουάριος.
Αλλά με 2,2 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις προς πώληση σε ένα κοινό με όλο και πιο «σφιχτά χέρια», οι τρεις μεγάλοι τουρ οπερείτορ της Βρετανίας μπορεί να μην έχουν άλλη επιλογή από το να μειώσουν τις τιμές τους την τελευταία στιγμή ώστε να πουλήσουν το προϊόν τους.
(Πηγή: tornosnews.gr)