Όταν το Κολλέγιο πάει… τουρισμό ή όταν ο τουρισμός πάει Κολλέγιο
Ο επικεφαλής του Ομίλου MITSIS HOTELS μεταλαμπάδευσε στους επίδοξους αυριανούς συναδέλφους του τις γνώσεις και τις εμπειρίες του από το χώρο των τουριστικών επιχειρήσεων.
Μαθήματα επαγγελματικού προσανατολισμού –και μάλιστα από τους κορυφαίους– έλαβαν την περασμένη Δευτέρα οι μαθητές του Κολλεγίου Αθηνών. Στην καθιερωμένη ετήσια Career Day, το πρωτοπόρο σχολείο άνοιξε τις πύλες του για να υποδεχτεί τελειόφοιτους που σήμερα διαπρέπουν σε διάφορους επαγγελματικούς τομείς. «Αποστολή» τους; Να ενημερώσουν τους μαθητές, οι οποίοι αύριο θα βγουν στην αγορά εργασίας, για τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες του κάθε χώρου και να τους βοηθήσουν να κάνουν την επιλογή τους.
Από αυτό το ραντεβού του δυναμικού παρόντος με το ενθουσιώδες μέλλον δεν θα μπορούσε να λείπει ο κ. Σταύρος Μήτσης. Ο επικεφαλής του Ομίλου MITSIS HOTELS, του μεγαλύτερου ξενοδοχειακού ομίλου της Ελλάδας, ανταποκρίθηκε με χαρά στο κάλεσμα των πρώην δασκάλων του και μεταλαμπάδευσε στους επίδοξους αυριανούς συναδέλφους του τις γνώσεις και τις εμπειρίες του από τον χώρο των τουριστικών επιχειρήσεων.
«Ο τουρισμός δεν τελειώνει»
Ο κ. Μήτσης τόνισε ότι η Ελλάδα, λόγω της θέσης της, της φυσικής ομορφιάς, της αρχαίας ιστορίας της και των αρχαιολογικών χώρων της, του κλίματος, του ήλιου και της θάλασσας, αποτελεί ιδανικό προορισμό για τους κατοίκους της Βόρειας Ευρώπης, και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο τουρισμός να μην… τελειώνει και να δίνει μεγάλες ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης.
Συμπλήρωσε, βέβαια, ότι τα παραπάνω από μόνα τους δεν φτάνουν για να εγγυηθούν την επιτυχία μιας τουριστικής επιχείρησης, καθώς αυτή εξαρτάται άμεσα από τις προφερόμενες παροχές, και φυσικά την ποιότητά τους.
«Οι Ευρωπαίοι ξοδεύουν χρήματα για διακοπές στον ήλιο. Το να έρθουν στην Μεσόγειο, και στην δική μας περίπτωση στην Ελλάδα, είναι γι’ αυτούς μια απόδραση από τη συννεφιά. Για να σε διαλέξουν ξανά όμως, πρέπει πέρα από τα φυσικά κάλλη, να τους προσφέρεις και παροχές που θα τους ικανοποιήσουν» είπε χαρακτηριστικά, και ξεφεύγοντας από το καθαρά ξενοδοχειακό κομμάτι μίλησε και για την ανάγκη βελτίωσης των παροχών που προσφέρει το ελληνικό κράτος, αναφέροντας:
«Αν σαν κράτος καταφέρουμε να αναπτύξουμε τομείς όπως η Υγεία, προβλέπω ότι τα επόμενα χρόνια πολλοί Ευρωπαίοι θα έρχονται στην Ελλάδα για να περάσουν τα συντάξιμα χρόνια τους, γιατί, πολύ απλά, το κλίμα είναι καλύτερο από την πατρίδα τους. Φτάνει να τους κάνουμε να νιώθουν ασφαλείς στο περιβάλλον μας για να το καταφέρουμε. Αυτό θα φέρει επιπλέον τουρισμό. Για παράδειγμα τα παιδιά τους ή τους φίλους τους που θα έρθουν να τους επισκεφτούν τους καλοκαιρινούς μήνες».
Καθημερινή τριβή
Για τον Σταύρο Μήτση το μυστικό στη σωστή διεύθυνση ενός ξενοδοχείου είναι η καθημερινή τριβή με όλους τους τομείς. Έφερε, μάλιστα, σαν παράδειγμα τον εαυτό του: «Στα 25 μου ξεκίνησα σε ένα από τα ξενοδοχεία του πατέρα μου σαν βοηθός διευθυντή. Κάτι όμως δεν μου πήγαινε καλά. Σε 15 ημέρες είχα παραιτηθεί και πήγα στα πλυντήρια. Μέσα σε δύο χρόνια είχα περάσει από όλη την πυραμίδα του ξενοδοχείου και έτσι μπόρεσα και έμαθα τις ανάγκες, τις απαιτήσεις και το πώς να προβλέπω πιθανά προβλήματα, αλλά και το πώς θα μπορώ να τα αντιμετωπίσω. Σήμερα, συνεχίζω να είμαι διευθυντής στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο, αλλά πλέον έχω σχηματίσει μια ομάδα που αντιλαμβάνεται τον τρόπο με τον οποίο θέλω να λειτουργεί η συγκεκριμένη μονάδα, και έτσι παρότι οι υποχρεώσεις μου δεν μου επιτρέπουν να είμαι συνεχώς εκεί, τρέχουν τη δουλειά όπως περίπου θέλω». Μάλιστα, παρότρυνε τους μαθητές αν θελήσουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με τον τουρισμό να δοκιμάσουν όλους τους τομείς του για να δουν ποιος τους ταιριάζει καλύτερα.
Σε ερώτηση για τον φόρτο εργασίας και τον αντίκτυπο που έχει αυτός στην προσωπική του ζωή, τόνισε ότι η δουλειά δεν σταματάει ποτέ. «Ακόμη και την περίοδο που ένα ξενοδοχείο είναι κλειστό ο διευθυντής έχει δουλειά. Είναι αυτός που δίνει τον ρυθμό. Που θα χρειαστεί να είναι εκεί για μια ανακαίνιση, για να στελεχώσει το δυναμικό της επόμενης σεζόν, για να κλείσει συμφωνίες με τους προμηθευτές, για να βρει ιδέες που θα ανανεώσουν το μενού και θα βελτιώσουν τις παροχές».
Παράλληλα, τόνισε ότι απαραίτητο εφόδιο για έναν καλό διευθυντή ξενοδοχείου είναι η γνώση των οικονομικών. «Το ξενοδοχείο είναι μια επιχείρηση. Παράγει έργο, βγάζει κέρδη. Γι’ αυτό είναι σημαντικό για όποιον το διευθύνει, να γνωρίζει οικονομικά. Θεωρώ ότι μετράει περισσότερο ένα πτυχίο στον συγκεκριμένο τομέα, το οποίο καλό θα ήταν να συνοδεύεται με ένα master εξειδίκευσης σε κάποιον τομέα του τουρισμού».
Οι νέες τεχνολογίες
Οι μαθητές του Κολλεγίου είχαν πολλές ερωτήσεις σχετικά με το πώς μπορούν οι νέες τεχνολογίες να υπηρετήσουν τον τουρισμό, στις οποίες ο κ. Μήτσης απάντησε αναλυτικότατα. Εξήγησε ότι η τεχνολογία έχει πολλές και διαφορετικές εφαρμογές, οι οποίες έχουν να κάνουν με τον ξενοδοχειακό κλάδο, τις μεταφορές των τουριστών και την εξεύρεση πληροφοριών για τον προορισμό που επιλέγει κάποιος να περάσει τις διακοπές του. Κλείνοντας τόνισε ότι τα δύο χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει όποιος θέλει να ασχοληθεί με τις τουριστικές επιχειρήσεις είναι η έμφυτη ευγένεια και η καλή φυσική κατάσταση, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο πολύωρο και απαιτητικό ωράριο εργασίας. «Τα υπόλοιπα τα μαθαίνεις μέσα από τη δουλειά» είπε χαρακτηριστικά, και ευχήθηκε στους μαθητές καλή επιτυχία σε ό,τι και αν επιλέξουν να κάνουν μετά το σχολείο και το πέρας των σπουδών τους.