Το φράγμα των 30 εκατομμυρίων επιβατών για το εντεκάμηνο του 2022, κλείνοντας με τις θετικότερες επιδόσεις τη θερινή σεζόν του 2022, «έσπασαν» τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport Greece.
Η επιβατική κίνηση μάλιστα εμφανίζεται αυξημένη μέσα στο 2022 έως και το Νοέμβριο, φθάνοντας τα 30,525 εκατομμύρια κι έχοντας σημειώσει άνοδο κατά 3,6% συνολικά έναντι της περιόδου προ πανδημίας, οπότε το αντίστοιχο νούμερο ήταν στα 29,46 εκατομμύρια.
Μόνο για τον μήνα Νοέμβριο, από τα στοιχεία στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονικά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κώς, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη και Σκιάθος) προκύπτει ότι η επιβατική κίνηση υπολείπεται κατά 4,5% αγγίζοντας φέτος τις 695 χιλιάδες έναντι των 728 χιλιάδων του αντίστοιχου μήνα του 2019.
Για το διάστημα Ιανουαρίου- Νοεμβρίου του 2022, το μεγαλύτερο όγκο επιβατών στο σύνολο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων διαχειρίστηκε φέτος η Ρόδος με σχεδόν 5,8 εκατομμύρια επιβάτες φέτος (+5,7% έναντι του 2019) και ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με έναν αριθμό 5,5 εκατ. επιβατών, μειωμένο κατά 14,6% σε σύγκριση με τα 6,45 εκατ. του εντεκαμήνου του 2019.
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» – με δεδομένη και την πιο αργή ανάκαμψη του τουρισμού των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων- είναι μαζί με αυτά της Μυτιλήνης (-11,7) και της Σάμου (-5,7%) που έχουν φέτος αρνητικό πρόσημο έναντι του 2019, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν σημειώσει άνοδο, αρκετά από τα οποία μάλιστα σε διψήφιο ποσοστό.
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του Ακτίου, που αν και μικρό σε όγκο επιβατών με 773 χιλιάδες, παρουσίασε φέτος αύξηση 23,6% και ακολουθεί ένας από τους κορυφαίους προορισμούς της χώρας, η Σαντορίνη με +19,7% έναντι του 2019 κι ένα σύνολο πάνω από 2,7 εκατ. επιβατών.
Εντυπωσιακή άνοδο επίσης κατά 14,5% σημειώνουν η Κέρκυρα, με πάνω από 3,7 εκατ. επιβάτες και η Σκιάθος με 510 χιλιάδες φέτος.
Ένας επίσης κορυφαίος προορισμός, όπως η Μύκονος σημείωσε και αυτή διψήφιο ποσοστό ανόδου κατά 11% σχεδόν στα 1,68 εκατ. επιβάτες, ενώ τα πολύ δημοφιλή Χανιά είχαν κι αυτά άνοδο σε διψήφιο ποσοστό (+10,3%) με 3,23 εκατ. επιβάτες στο 11μηνο.
Κι ενώ τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια επέστρεψαν φέτος στην κανονικότητα, σε αυτή τη συγκυρία έχει εκκινήσει και η διαδικασία για την αξιοποίηση των υπόλοιπων 22 περιφερειακών αεροδρομίων, κάτω από την «ομπρέλα» του «Υπερταμείου» (εκτός φυσικά από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο «τρέχει» αυτές τις μέρες ο ξεχωριστός διαγωνισμός, με τα ονόματα που ακούγονται να περιλαμβάνουν και αυτό της Fraport).
Το «Υπερταμείο» έχει ήδη δημοσιεύσει την πρόσκληση για την επιλογή οικονομικού, τεχνικού και νομικού συμβούλου που θα συνδράμει στη διαγωνιστική διαδικασία για τη μακροχρόνια παραχώρηση των αεροδρομίων Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελλόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης με τις προσφορές να υποβάλλονται, με βάση τον προγραμματισμό, στις 6 Φεβρουαρίου 2023.
Πηγή newmoney.gr
Καλημέρα και καλές γιορτές να έχουμε. Μπορώ να σας κάνω μία ερώτηση; Καθώς έφευγα από το νησί ,παρατήρησα για πολλοστή φορά ότι στο κτίριο του αερολιμένα ,μόνο με φωτεινή επιγραφή διαβάζουμε το αερολιμένας Κω, το Ιπποκράτης είναι σβήστο για ποιο λόγο;