Περαιτέρω αύξηση στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων προβλέπει ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών, καθώς, όπως τονίζει, ο κλάδος στοχεύει στην μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων σε μηδενικό επίπεδο έως το 2050.
Ο Γουίλι Γουόλς, Διευθυντής της Ένωσης στην οποία ανήκουν οι περισσότερες από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου, ζήτησε να γίνουν μεγαλύτερα και περισσότερα βήματα στο μέτωπο της παραγωγής Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (Sustainable Aviation Fuel – SAF) όπως ονομάζονται τα αεροπορικά καύσιμα που παράγονται χωρίς τη χρήση ορυκτών πηγών ενέργειας, κυρίως από βιώσιμες πρώτες ύλες (βιομάζα, χρησιμοποιημένα έλαια, αστικά απόβλητα/απορρίμματα κ.ά.).
Η βιομηχανία δεν μπορεί να απορροφήσει τις αυξήσεις
Υπενθυμίζεται πως οι τιμές των αεροπορικών ναύλων έχουν ήδη αυξηθεί φέτος, λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων.
«Δεν μπορείτε να περιμένετε από μια βιομηχανία που έχει κατά μέσο όρο ένα δολάριο κέρδος ανά πελάτη να απορροφήσει τις αυξήσεις που θα έρθουν. Οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να απορροφήσουν το αυξημένο κόστος», δήλωσε ο Γουόλς στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Από την πλευρά τους, περιβαλλοντικές ομάδες υποστηρίζουν ότι το υψηλότερο κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων πρόκειται να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για πολλούς ταξιδιώτες μειώνοντας τις πτήσεις και μαζί τις εκπομπές ρύπων.
Ο Γουόλς εξήρε τις προσπάθειες των Ηνωμένων Πολιτειών να αυξήσουν την παραγωγή «καθαρών καυσίμων», παρά τις ενστάσεις των εταιρειών της Ευρώπης που επισημαίνουν πως τα «made in America» κίνητρα που προσφέρει η διοίκηση Μπάιντεν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν άνισους όρους ανταγωνισμού για τις ευρωπαϊκές εταιρείες.
O ίδιος μάλιστα χρησιμοποίησε τον όρο «ανοησία» όταν κλήθηκε να σχολιάσει τις προσπάθειες της ΕΕ να υποχρεώσει τα αεροδρόμια να χρησιμοποιούν καύσιμα SAF τα οποία όμως δεν είναι ευρέως διαθέσιμα.
Σημειώνεται πως ο τομέας των αερομεταφορών θεωρείται ένας από τους πιο δύσκολους για την απαλλαγή από τις εκπομπές αερίων ρύπων, καθώς τα καύσιμα για τις πτήσεις δεν μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν με άλλα είδη ενέργειας.
Ο φετινός νόμος των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού περιλαμβάνει σημαντικές επιδοτήσεις στη βιομηχανία SAF με τη μορφή φορολογικών ελαφρύνσεων/διευκολύνσεων, ωστόσο οι ηγέτες του ευρωπαϊκού κλάδου, συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας Airbus, δήλωσαν ότι η νομοθεσία είναι άδικη.
Πηγή: Reuters