Ryanair κατά κυβέρνησης: Το «κόψιμο» δρομολογίων στο Ελ. Βενιζέλος – Η απώλεια μεριδίου και ο ρόλος της Sky Express

1
586

Ryanair: Κλείνει τη βάση της στην Αθήνα με βολές κατά της κυβέρνησης

Οι αιτίες πίσω από το κλείσιμο της βάσης στην Αθήνα της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αεροπορικής χαμηλού κόστους

Πιστή στην πρακτική της επιθετικής ρητορικής ειδικά όταν αποφασίζει να «κόψει» δρομολόγια σε μεγάλους προορισμούς, η Ryanair ανακοίνωσε χθες την πρόθεσή της να περιορίσει την παρουσία της στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας κλείνοντας τη βάση της Αθήνας κι επικαλούμενη ως βασική αιτία την έλλειψη κινήτρων για την τόνωση της κίνησης τη χειμερινή περίοδο.

Πηγές ωστόσο της αγοράς προτάσσουν και άλλες αιτίες για τη συγκεκριμένη εξέλιξη, πέραν φυσικά της διαπίστωσης διαχρονικά, ότι ούτως ή άλλως, η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους «κόβει» κι επαναφέρει συνδέσεις και βάσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια με την ίδια ευκολία:

Από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα και στη χώρα μας ήταν στα Χανιά όπου η βάση έκλεισε το 2018, επίσης λόγω έλλειψης κινήτρων και ακριβών τελών όπως ανέφερε τότε η εταιρεία, για να επανέλθει το 2021 λόγω υψηλής ζήτησης στον προορισμό.

Τώρα, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική χαμηλού κόστους έλαβε την απόφαση να κλείσει για τη χειμερινή περίοδο, από τις 29 Οκτωβρίου τη βάση της Αθήνας, όπου διατηρούσε δύο αεροσκάφη, «ανακατανέμοντας τη χωρητικότητα σε ανταγωνιστικούς προορισμούς χαμηλότερου κόστους, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Κύπρος και η Πορτογαλία», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Ως αποτέλεσμα τη χειμερινή περίοδο θα πραγματοποιούνται μόλις 10 από 29 δρομολόγια στην Αθήνα, όπερ μεταφράζεται σε μείωση της διαθέσιμης χωρητικότητας κατά σχεδόν 60%.

Το κλείσιμο της βάσης της Αθήνας έρχεται σε μία συγκυρία κατά την οποία το «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπως και συνολικά το κυβερνητικό επιτελείο ετοιμάζεται να δώσει κίνητρα εκπτώσεων στις αεροπορικές για τον χειμώνα, σε μία περίοδο όπου η Ελλάδα θέλει να επεκτείνει όσο το δυνατόν περισσότερο τη σεζόν, την ίδια στιγμή που το σκηνικό στις αερομεταφορές στην Ευρώπη παραπέμπει εκ νέου σε αβεβαιότητα λόγω υψηλού ενεργειακού κόστους και υψηλών τιμών των καυσίμων, δεδομένου ότι μέχρι πρότινος οι αεροπορικές κινούνταν με καύσιμα που είχαν προ -αγοράσει σε πιο χαμηλές τιμές.

Η παροχή κινήτρων εντάσσεται στο γενικότερο πλάνο του υπουργείου Τουρισμού που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα για την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού και την προσπάθεια επιμήκυνσης της περιόδου με το σχεδιασμό να περιλαμβάνει την ευρύτερη τουριστική «αλυσίδα», αεροπορικές εταιρείες και tour operators, που θέλουν να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα και στη διάρκεια του χειμώνα.

Ακριβώς γι’ αυτά τα κίνητρα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι παρά τα «γενναιόδωρα» εκπτωτικά σχήματα και την προσπάθεια για ενημέρωση με την Ryanair, τελικά δεν υπήρξε επαφή, με την αεροπορική, όπως αποδεικνύεται, να έχει λάβει από νωρίς την επιχειρηματική απόφαση για τον περιορισμό των δρομολογίων της στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Σημειωτέον ότι στα δρομολόγια που «κόβονται» είναι αρκετά περιφερειακά του εξωτερικού όπως στην Κατάνια της Σικελίας, στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, στην Ακαμπα της Ιορδανίας κ.α., δεδομένου ότι η εταιρεία είχε αξιοποιήσει παλιότερα κίνητρα – τα οποία λήγουν τώρα μετά την πάροδο τριετίας- για την επιδότηση δευτερευουσών, μη μητροπολιτικών αγορών που δεν εξυπηρετούνταν από άλλο αερομεταφορέα.

Μία ακόμη πτυχή την οποία αναδεικνύουν πηγές της αγοράς, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο newmoney.gr έχει να κάνει με την απώλεια μεριδίων της εταιρείας στο Ελευθέριος Βενιζέλος: Εκεί, όπου μετά τη μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική, την Aegean, η οποία διατηρεί όπως είναι εύλογο, μερίδιο άνω του 40% στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, έχει αυξήσει το τελευταίο διάστημα το μερίδιό της και η Sky Express.

Την περίοδο της κανονικότητας, το 2019, η αεροπορική, συμφερόντων του ομίλου ΙΟGR που συνδέεται με την οικογένεια Γρύλου είχε μερίδιο κοντά στο 2,5% ωστόσο πλέον με την προσθήκη συνδέσεων στο δίκτυο εξωτερικού το αντίστοιχο νούμερο έχει ανέβει κοντά στο 13%.

Από την άλλη πλευρά, η Ryanair ήταν το 2019 κοντά στο 15% -16% και τώρα έχει μερίδιο στην Αθήνα το οποίο έχει μειωθεί στο 8%, εξ ού και φαίνεται ότι προτιμά σε αυτή τη φάση να ανακατανείμει σε άλλους προορισμούς τη χωρητικότητά της, δημιουργώντας όμως και τον απαραίτητο «θόρυβο» κατά τη συνήθη τακτική της.

Επισημαίνεται εδώ ότι σε αυτή τη φάση το Ελ. Βενιζέλος βρίσκεται σε πορεία ανάκαμψης από την πανδημία με το κλείσιμο της «ψαλίδας» όσον αφορά την επιβατική κίνηση έναντι του 2019 να κινείται για την περίοδο του καλοκαιριού, το δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου στο μείον 6% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019.

newmoney.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Ο τσιγγούνης σπάγγος Ιρλανδός τα θέλει όλα τζάμπα. Για να πληρώσει μηδαμινά τέλη στάθμευσης, παρκάρει τα αεροπλάνα στο τέλος της πίστας και πας με τα πόδια, για να γλυτώσει το λεωφορείο. Κατεβάζει την σκάλα του αεροπλάνου για να μη χρεωθεί. Το έζησα πριν λίγα χρόνια στο Στανστέντ. Μέσα στην βροχή. Ξεφτίλα….

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ