«Πανδημία» οι ακυρώσεις πτήσεων στην Ευρώπη – Πού οφείλεται η ταλαιπωρία χιλιάδων ταξιδιωτών καθημερινά

0
866

Η KLM ακυρώνει έως 50 πτήσεις την ημέρα λόγω έλλειψης προσωπικού – EasyJet, British Airways και WizzAir… γονατίζουν την τελευταία εβδομάδα με συνεχείς ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων – Απροετοίμαστες πιάστηκαν πολλές αεροπορικές μετά την επιστροφή των ταξιδιών σε προ πανδημίας επίπεδα

«Καλωσήρθατε στο καλοκαιρι του 2022». Έτσι σχολιάζει το ταξιδιωτικό ένθετο του CNN το «αλαλούμ» με τις συνεχείς ακυρώσεις πτήσεων σε όλο τον κόσμο και την ταλαιπωρία που βιώνουν καθημερινά χιλιάδες ταξιδιώτες σε ένα «ντόμινο» δίχως τέλος για τις αεροπορικές εταιρείες.

Το σίγουρο είναι πως αυτή η «πανδημία» με τις ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, δεν έχει μια και ξεκάθαρη αιτία. Κάποια εταιρείες το «ρίχνουν» στην έλλειψη προσωπικού, άλλες στα εκάστοτε αεροδρόμια κατηγωρόντας τα πως είναι απροετοίμαστοι, ενώ υπάρχει και διάφορα τεχνικά προβλήματα σε διάφορες πτήσεις. Σύμφωνα με αναλύσεις ΜΜΕ του εξωτερικού,  οι αεροπορικές εταιρείες, αλλά και τα αεροδρόμια πιάστηκαν χωρίς προετοιμασία μετά το «τέλος» της πανδημίας και την επιστροφή του τουρισμού σε επίπεδα προ κορωνοϊού.

EasyJet, British Airways και WizzAir… γονατίζουν

Δεκάδες χιλιάδες επιβάτες ελπίζουν να επιστρέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο στο τέλος της επόμενης εβδομάδας καθώς αντιμετωπίζουν ένα ντεμαράζ με ακυρώσεις πτήσεων και καθυστερήσεις στα δρομολόγια των αεροπλάνων. Σύμφωνα με τον Indepedent, η μεγαλύτερη οικονομική αεροπορική εταιρεία της Βρετανίας, η easyJet, έχει ακυρώσει μέχρι στιγμής σήμερα τουλάχιστον 38 πτήσεις από και προς το Γκάτγουικ, επηρεάζοντας περίπου 6.000 επιβάτες. Μόνο την περασμένη Πέμπτη η ίδια εταιρεία είχε ακυρώσει 200 πτήσεις. «Κατά την επόμενη εβδομάδα θα εκτελούμε περίπου 1.700 πτήσεις την ημέρα, με περίπου το ένα τέταρτο αυτών να εκτελούνται από και προς το Γκάτγουικ»..

Ενώ οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν λάβει προειδοποίηση αρκετών ημερών και ήταν σε θέση να κάνουν νέα κράτηση σε άλλα δρομολόγια, 10 αναχωρήσεις της easyJet από το αεροδρόμιο Γκάτγουικ έχουν μέχρι στιγμής ακυρωθεί χωρίς προειδοποίηση. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται πτήσεις προς Νίκαια, Σεβίλλη και Μιλάνο, καθώς και οι πτήσεις επιστροφής τους στην Βρετανία.

Τι γίνεται με τις πτήσεις της easyJet που πραγματοποιούνται; Φυσικά αυτό γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση και με μεγάλη δόση ταλαιπωρίας για τους επιβάτες. Η αεροπορική εταιρεία από την πλευρά της, κατηγορεί τους περιορισμούς στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας.

Η British Airways και η Wizz Air έχουν επίσης ακυρώσει τις πτήσεις από και προς το Γκάτγουικ. Μια αναχώρηση της «B.A.» από το Νταλαμάν της Τουρκίας το απόγευμα της Παρασκευής καθηλώθηκε λόγω τεχνικού προβλήματος, αν και αργότερα πέταξε πίσω στο Λονδίνο. Ορισμένοι επιβάτες της Wizz Air που είχαν πετάξει από το αεροδρόμιο Doncaster Sheffield για εκτεταμένα ταξίδια έμαθαν ότι η αεροπορική εταιρεία κλείνει τη βάση του South Yorkshire από την ερχόμενη Παρασκευή. Η αεροπορική εταιρεία κατηγορεί το αεροδρόμιο λέγοντας ότι «δεν είναι σε θέση να εγγυηθεί τους όρους της εμπορικής της συμφωνίας με τη Wizz Air».

Αυτή η εξέλιξη άφησε στον αέρα χιλιάδες ταξιδιώτες που είχαν προγραμματίσει κάποιο ταξίδι μέσω του συγκεκριμένου αεροδρομίου.  «Επανακράτηση, πλήρη επιστροφή χρημάτων ή 120% του αρχικού ναύλου σε πίστωση αεροπορικής εταιρείας», ανέφερε η εταιρεία πως προσφέρει σε όσους επηρεάζονται.

Το ντόμινο που φέρνει την ταλαιπωρία

Αλλη μια εβδομάδα απόλυτου χάους ήταν αυτή που πέρασε στο Ηνωμένο Βασιλείο που συγκεντρώνονται τα περισσότερα προβλήματα, με εκατοντάδες πτήσεις να ακυρώνονται και τους παραθεριστές να αντιμετωπίζουν μεγάλες ουρές, με αναφορές για αναμονές έως και οκτώ ωρών. Η συσσωρευμένη ζήτησης για ταξίδια και οι ελλείψεις προσωπικού έχουν συνδυαστεί για να ασκήσουν πίεση στα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες.

Η οργάνωση καταναλωτών «Which?» λέει ότι ακούει όλο και περισσότερο από ανθρώπους που κάνουν ερωτήσεις όπως «μπορώ να ακυρώσω» και «ποια είναι τα δικαιώματά μου», και σε ορισμένες περιπτώσεις λένε ότι με όλο αυτό το χάος, δεν έχουν όρεξη να πάνε πια.

Ποια είναι λοιπόν η πρόγνωση για το φετινό καλοκαίρι; Το συνδικάτο Prospect, το οποίο εκπροσωπεί χιλιάδες εργαζόμενους στις αερομεταφορές, προειδοποίησε την Τρίτη ότι «τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν χειρότερα αυτό το καλοκαίρι πριν βελτιωθούν». Λέει ότι υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού σε ολόκληρο τον κλάδο, με τεράστια εξάρτηση από τις υπερωρίες για να τα βγάλουν πέρα μέρα με τη μέρα.

Ο Rory Boland, συντάκτης του Which? Travel, λέει ότι αξίζει να θυμόμαστε ότι η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων δεν ακυρώνουν τις πτήσεις τους ή δεν χάνουν το αεροπλάνο τους εξαιτίας των μεγάλων ουρών. Αλλά προσθέτει: «Αυτή η αναστάτωση θα συνεχιστεί και το καλοκαίρι. Οι ελλείψεις προσωπικού είναι σχεδόν σε όλο τον τομέα».

Ο Πολ Τσαρλς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων ταξιδίων «The PC Agency», δεν βλέπει τα πράγματα να βελτιώνονται από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά λέει: «Νομίζω ότι κατά τη διάρκεια του Ιουνίου θα δούμε μια σταδιακή βελτίωση στην πρόσληψη εργαζομένων. Οι καταναλωτές μπορούν να είναι καθησυχασμένοι ότι μέχρι την περίοδο αιχμής του καλοκαιριού, τον Ιούλιο, πολλά από αυτά τα ζητήματα θα έχουν επιλυθεί».

Φυσικά, κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα τι θα συμβεί. Σίγουρα αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς πότε τα πράγματα θα ηρεμήσουν.

Σοβαρά προβλήματα και για την TUI

Παράλληλα, η Tui ανακοίνωσε έναν «μικρό αριθμό» ακυρώσεων και καθυστερήσεων πτήσεων σε ένα πλήγμα για τα ταξιδιωτικά σχέδια κατά την έναρξη των διακοπών του εξαμήνου. Η ταξιδιωτική εταιρεία δήλωσε ότι για τις ακυρώσεις πτήσεων ευθύνονται «διάφορα λειτουργικά ζητήματα και ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού». Ακύρωσε τρεις πτήσεις από το Μπέρμιγχαμ, δύο πτήσεις από το Γκάτγουικ και μία από το Μάντσεστερ.

«Οι καθυστερήσεις έχουν προκληθεί λόγω συνδυασμού διάφορων παραγόντων και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ενημερώνουμε τους πελάτες και θα παρέχουμε αναψυκτικά και, όπου χρειάζεται, θα παρέχουμε διαμονή σε ξενοδοχεία», λέει σε ανακοίνωσή της η TUI και προσθέτει: «Στις περιπτώσεις που πήραμε τη δύσκολη απόφαση να ακυρώσουμε έναν μικρό αριθμό πτήσεων, οι πελάτες θα λάβουν πλήρη επιστροφή χρημάτων εντός 14 ημερών και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί τους για να τους βοηθήσουμε να προσπαθήσουν να βρουν άλλες διακοπές».

Οι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών είχαν επίσης κολλήσει σε μεγάλες ουρές σε αεροδρόμια όπως το Γκάτγουικ, το Μάντσεστερ, το Στάνστεντ και το Μπρίστολ. Υπάρχει επίσης μεγάλη ζήτηση για δρομολόγια από οικογένειες που ξεκινούν ταξίδια στην επαρχία για τις διακοπές τους.

Η KLM ακυρώνει έως 50 πτήσεις την ημέρα λόγω έλλειψης προσωπικού

Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM ακυρώνει έως και 50 πτήσεις την ημέρα κατά τη διάρκεια αυτού του Σαββατοκύριακου, το οποίο ακολουθεί η 6η Ιουνίου που είναι εθνική αργία στην Ολλανδία, ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία.

Οι ακυρώσεις θα περιλαμβάνουν επίσης σημερινές πτήσεις καθώς και της Δευτέρας. Στους επιβάτες στις επηρεαζόμενες πτήσεις θα γίνει εκ νέου κράτηση σε άλλες πτήσεις, πρόσθεσε ο ολλανδικός βραχίονας του ομίλου αεροπορικών εταιρειών Air France-KLM.

«Η KLM απελευθέρωσε επίσης θέσεις σε ορισμένες πτήσεις, έτσι ώστε οι επιβάτες που δεν πραγματοποιούν την πτήση ή τη μεταφορά τους λόγω πολυκοσμίας στο αεροδρόμιο, να μπορούν να αναχωρήσουν αργότερα μέσα στην ημέρα», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

Ειδήσεις σήμερα:

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ