Fritz Joussen: Τι λέει ο επικεφαλής της TUI για το 2022 | Προσδοκίες για προσέγγιση των μεγεθών του 2019

2
825

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Fritz Joussen: Τι λέει ο επικεφαλής της TUI για το 2022 | Προσδοκίες για προσέγγιση των μεγεθών του 2019 | Βιωσιμότητα και ποιότητα σε προτεραιότητα

«Θέλουμε και μπορούμε να επιστρέψουμε οικονομικά δυνατοί”, τονίζει σε συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος του ταξιδιωτικού κολοσσού TUI Fritz Jussen, στην ιστοσελίδα του ομίλου, στην οποία εξηγεί την στρατηγική του ομίλου και τονίζει την εκτίμησή του ότι το 2022 τα τουριστικά μεγέθη θα φτάσουν στα επίπεδα του 2019, καθώς οι κρατήσεις εμφανίζονται ισχυρές και οι εμβολιασμοί προχωρούν στις κύριες αγορές του ομίλου ικανοποιητικά.

Ο ισχυρός άντρας του TUI Group, εκφράζει την ικανοποίησή του για το 2021, καθώς μετά από μια περίοδο αδράνειας, οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και οι τουριστικές εταιρείες έκαναν μια επιτυχημένη επανεκκίνηση.

Στην μεταβατική αυτή περίοδο, τι έχει αλλάξει για την TUI ως αποτέλεσμα της πανδημίας; Ο Friedrich Joussen εξηγεί στη συνέντευξη τι είναι νέο, τι απομένει να γίνει και που εδράζεται η αισιοδοξία για το μέλλον.

Η συνέντευξη

Η συνέντευξη του Fritz Joussen, έχει ως εξής:

Πώς αξιολογεί η TUI τη σεζόν 2021 στον Τουρισμό;

Η επανεκκίνηση μετά το Πάσχα και η καλοκαιρινή σεζόν ήταν επιτυχημένες για την TUI. Αυτό φαίνεται και στα αποτελέσματα. Φυσικά, το 2021 ήταν μια μεταβατική χρονιά.
Η καθυστερημένη επανεκκίνηση, καθώς ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές προέλευσης τουριστών ήραν τους περιορισμούς μόνο το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, απαίτησε μεγάλη ευελιξία. Όπως κανείς άλλος, η TUI προσέφερε αυτήν την ευελιξία, επειδή έχουμε όλα τα βήματα της αλυσίδας παραγωγής εσωτερικά και μπορούμε να λάβουμε γρήγορες και συντονισμένες αποφάσεις.

money tourism copyright photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Όταν ανοίγουμε ξενοδοχεία σε έναν προορισμό, διαμορφώνουμε το σχέδιο πτήσης, έχουμε το αεροσκάφος για να λειτουργήσει τον προορισμό και τις ομάδες μας υπάρχουν επιτόπου για να φροντίζουν τους επισκέπτες μας. Όλα δένουν μεταξύ τους.

Αυτό είναι σημαντικό για τον επισκέπτη και η υπηρεσία μας είναι οικονομικά αποδοτική.

Τα καλά νέα για το 2021 είναι: η αγορά είναι ανέπαφη και σε αναμονή, καθώς η πανδημία COVID-19 δεν το έχει αλλάξει αυτό. Οι διακοπές είναι εξαιρετικά σημαντικές για τους ανθρώπους. Οι κρατήσεις για το τέταρτο τρίμηνο ήταν, όπως αναμενόταν, περίπου το 50% ενός κανονικού έτους. Παρά το δύσκολο περιβάλλον, τα Hotels & Resorts και οι Κεντρικές και Δυτικές ευρωπαϊκές αγορές μας, κατάφεραν να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα για πρώτη φορά από την αρχή της πανδημίας. Αυτό καταδεικνύει για άλλη μια φορά τα οφέλη του ολοκληρωμένου επιχειρηματικού μας μοντέλου. Οι συνεργάτες των ξενοδοχείων μας και όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό έχουν δώσει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να απολαύσουν ασφαλείς, ξεκούραστες διακοπές. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους επισκέπτες μας για την αφοσίωσή τους, τους συναδέλφους μας για τη μεγάλη αφοσίωσή τους και τους ξενοδόχους και τους ντόπιους συνεργάτες μας που είναι τόσο επαγγελματίες και φιλόξενοι.

Ποιες είναι οι προσδοκίες της TUI για τη σεζόν του 2022;

Κοιτάζοντας μπροστά για τη θερινή σεζόν του 2022, είμαστε θετικοί. Οι δείκτες και οι τάσεις είναι άθικτες, το Καλοκαίρι του 2022 έχει ήδη υψηλές κρατήσεις και επί του παρόντος “ευθυγραμμίζεται” με τις προσδοκίες δυναμικότητας. Επί του παρόντος, στα τέλη του 2021, βλέπουμε το τέταρτο κύμα του κορονοϊού, μεταξύ άλλων, στην εγχώρια αγορά μας στη Γερμανία. Ταυτόχρονα, πολλές χώρες της νότιας Ευρώπης είναι πολύ σταθερές, με χαμηλά κρούσματα και υψηλά ποσοστά εμβολιασμού. Αυτοί είναι προορισμοί που είχαν επίσης υψηλές κρατήσεις και ήταν ασφαλείς τον περασμένο Χειμώνα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να κοιτάξουμε μπροστά στην Άνοιξη και το Καλοκαίρι του 2022. Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να κάνουμε μια πραγματική πρόβλεψη για τη θερινή περίοδο του 2022. Αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι ο Τουρισμός θα μπορέσει να ανακάμψει στα επίπεδα του 2019 το επόμενο Καλοκαίρι. Ταυτόχρονα, γνωρίζουμε επίσης από το 2021 ότι οι κρατήσεις θα γίνονται πολύ αργότερα και πολύ πιο κοντά στο ταξίδι. Οι κρατήσεις για το Καλοκαίρι 2022 σε όλες τις αγορές της TUI, κινούνται ενθαρρυντικά.

© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ποιες είναι οι νέες τάσεις στην ταξιδιωτική συμπεριφορά που έχετε δει από την πανδημία;

Μια σημαντική, διαρκής τάση είναι η ζήτηση των πελατών για ταξίδια υψηλότερης αξίας και περισσότερες πρόσθετες υπηρεσίες. Οι παραθεριστές είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, για παράδειγμα, σε αναβαθμίσεις δωματίων, σε ξενοδοχείο υψηλότερης ποιότητας ή σε ατομικές, αυθεντικές εμπειρίες. Υπήρξε επίσης μια μικρή αύξηση στη μέση διάρκεια παραμονής. Αυτή τη στιγμή βλέπουμε μια ισχυρή στροφή προς τις μεσογειακές χώρες. Αναμένουμε να ακολουθήσει ανάκαμψη στον τομέα των μεγάλων αποστάσεων λίγο αργότερα. Αλλά οι μακρινοί προορισμοί είναι στο δρόμο της επιστροφής, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αφρικής και του Πράσινου Ακρωτηρίου.

Τι δεν έχει αλλάξει, κατά την άποψή σας;

Ο Τουρισμός είναι και θα παραμείνει μια ισχυρή αναπτυσσόμενη αγορά. Επωφελείται από τις γενικές κοινωνικές τάσεις που είναι ήδη πολύ εμφανείς σήμερα και θα ενταθούν μακροπρόθεσμα: Οι άνθρωποι γερνούν, είναι πιο υγιείς και ζουν πιο συνειδητά. Πολλοί έχουν την οικονομική δυνατότητα και παίρνουν συνειδητή απόφαση να ταξιδέψουν. Για πολλούς ανθρώπους, οι εμπειρίες και οι συναντήσεις είναι πιο σημαντικές από την περιουσία και τα περιουσιακά στοιχεία. Θα μπορούσατε να πείτε ότι οι εμπειρίες είναι η νέα πολυτέλεια. Οι άνθρωποι θέλουν να ζήσουν ξεχωριστές στιγμές. Αυτό είναι το τμήμα των διακοπών, του ξενοδοχείου ή της κρουαζιέρας. Τα ταξίδια ωφελούνται από αυτό. Η πανδημία έχει απλώς πατήσει ένα κουμπί παύσης, αλλά οι τάσεις είναι αδιάκοπες και συνεχίζονται.

Τι επενδυτικά σχέδια έχει το TUI Group; Έχει αλλάξει η πανδημία αυτά τα σχέδια με οποιονδήποτε τρόπο;

Θα συνεχίσουμε με τη στρατηγική μας για τα δικαιώματα περιουσιακών στοιχείων, την οποία ξεκινήσαμε το 2019 πριν ξεκινήσει η κρίση της πανδημίας. Αυτό σημαίνει περισσότερα ξενοδοχεία που θα λειτουργούν από εμάς, λιγότερα ξενοδοχεία υπό την ιδιοκτησία μας. Είμαστε μια ξενοδοχειακή εταιρεία, όχι μια εταιρεία ακινήτων. Η ανάπτυξη του Ομίλου και των ξενοδοχείων του δεν θα συνδέεται πλέον με επενδύσεις. Διαχωρίζουμε τη διαχείριση του ξενοδοχείου και την εμπειρία των διακοπών, από την ιδιοκτησία της ακίνητης περιουσίας.

Τα πλεονεκτήματα της επιχειρηματικής αυτής στρατηγικής, έχουν αποδειχθεί παγκοσμίως στα ξενοδοχεία της πόλης.

tui
Φωτό: TUI Group

Με περισσότερα από 400 ξενοδοχεία, η TUI είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των ξενοδοχείων διακοπών. Για την εμπειρία του πελάτη, σημασία έχει η επωνυμία και η ποιότητα του ξενοδοχείου και όχι αν το ακίνητο ανήκει σε εμάς. Θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε μια εξατομικευμένη εμπειρία ξενοδοχείου για τους επισκέπτες μας, και αυτό μπορεί να γίνει εξίσου καλά μέσω συμβάσεων διαχείρισης. Προσέχουμε πάνω απ’ όλα για μακροπρόθεσμες στρατηγικές συνεργασίες και λαμβάνουμε επίσης υπόψη τη συνεργασία με θεσμικούς επενδυτές. Βασικά, τα αναπτυξιακά μας σχέδια περιλαμβάνουν ξενοδοχεία διακοπών στην Ευρώπη, την Ανατολική Ασία, την Αφρική και την Καραϊβική.

Αλλά αναζητάτε επίσης τον μετασχηματισμό και την ψηφιοποίηση. Πού βρίσκεται εκεί η TUI;

Ξεκινήσαμε νωρίς να μετατρέπουμε την TUI από έναν καθετοποιημένο τουριστικό όμιλο, σε όμιλο ψηφιακής πλατφόρμας. Αυτό ήταν ήδη σημαντικό πριν από την κρίση και προωθήθηκε μαζικά. Ένα εξαιρετικά σημαντικό δομικό στοιχείο είναι οι Δραστηριότητες και οι Εμπειρίες για τους πελάτες μας. Εκεί βλέπουμε μεγάλες δυνατότητες για το μέλλον. Όπως είπα και πριν, η εμπειρία είναι η νέα πολυτέλεια. Δραστηριοποιούμαστε σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο, συνδέουμε τις εμπειρίες του κόσμου και τις απαιτήσεις των πελατών. Για τις δικές μας επιχειρήσεις και ως συνεργάτης τρίτων.

© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μέσω της εξαγοράς και της ενσωμάτωσης της Musement, έχουμε αναπτύξει έναν στρατηγικό επιχειρηματικό τομέα. Η ενσωμάτωση της Musement έχει ολοκληρωθεί και αποδίδει εξαιρετικά αποτελέσματα. Η πλατφόρμα εμπειριών είναι πλέον τόσο επεκτάσιμη και στιβαρή, που άλλες μεγάλες πύλες ταξιδιών τη χρησιμοποιούν επίσης για τους πελάτες τους.

Πολλοί προορισμοί αναζητούν τη βιωσιμότητα και την ποιότητα, αλλά αυτό αυξάνει την τιμή. Αυτό ταιριάζει με τα σχέδιά σας ή μειώνει τον αριθμό των ατόμων που κάνουν διακοπές;

Η βιωσιμότητα και η ποιότητα αποτελούν σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής μας. Επενδύσαμε σε νέα αεροσκάφη, σε νέα κρουαζιερόπλοια και πάνω από το 80 τοις εκατό των ξενοδοχείων μας έχουν πιστοποιηθεί ως βιώσιμα. Το 2019 έχουμε ήδη περικόψει περισσότερα από 250 εκατομμύρια πλαστικά αντικείμενα σε όλες τις εργασίες. Το σημαντικό είναι να προστατεύσουμε το περιβάλλον στον προορισμό, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους ντόπιους και τις τοπικές επιχειρήσεις να αντλήσουν οικονομικά και κοινωνικά οφέλη από αυτό. Όπως το βλέπω εγώ, η κοινωνική και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα συμβαδίζουν απολύτως. Μου άρεσε το σύνθημα που επέλεξαν για τη σύνοδο κορυφής της G20: «Άνθρωποι, Πλανήτης, Ευημερία». Η ατζέντα μας για τη βιωσιμότητα ονομάζεται «Άνθρωποι, Πλανήτης, Πρόοδος». Η πρόοδος αντιπροσωπεύει την πρόοδο και τις μετρήσιμες προόδους που θέλουμε να επιτύχουμε χρόνο με το χρόνο. Θεωρώ τη μεγαλύτερη βιωσιμότητα και τον περαιτέρω μετασχηματισμό ως επιχειρηματικές ευκαιρίες, όχι ως συνέπεια της συγκυρίας.

Εμείς στην TUI δεν ξεκινάμε από το μηδέν, αλλά βασιζόμαστε στα προγράμματα και τις επιτυχίες μας των τελευταίων ετών.

tui money tourism copyright photo IMG_6237
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η TUI έδινε πάντα μεγάλη σημασία στη βιωσιμότητα. Όχι μόνο η εταιρεία, αλλά ιδιαίτερα οι υπάλληλοί μας. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό για μένα να μην ξεπερνάμε τον εαυτό μας με υποσχέσεις, αλλά να θέτουμε μετρήσιμους στόχους, να παίρνουμε συνειδητές αποφάσεις και μετά να διαπιστώνουμε την πραγματική πρόοδο. Οι αποφάσεις των τελευταίων ετών για επένδυση σε έναν σύγχρονο στόλο αεροσκαφών με μείωση του CO2 έχουν ληφθεί με αυτόν τον τρόπο και η μείωση των πλαστικών εξαρτημάτων ακολουθεί την ίδια λογική, με βάση τα προγράμματα και τις επιτυχίες μας των τελευταίων ετών.

Πώς συνεχίζεται την συνεργασία με τον Όμιλο Riu; Τι αντίκτυπο θα έχει στους πελάτες;

Κανένα. Η TUI εξακολουθεί να κατέχει μερίδιο 50% στη Riu. Ο πυρήνας είναι και παραμένει η επιτυχημένη κοινοπραξία 50:50 που κατέχει η οικογένεια Riu και η TUI, η ξενοδοχειακή εταιρεία. Η λειτουργία και το μάρκετινγκ όλων των ξενοδοχείων Riu, 100 από αυτά σε όλο τον κόσμο, γίνονται όλα κάτω από αυτή τη στέγη. Τίποτα δεν αλλάζει για τους επισκέπτες μας και η Riu –όπως και στο παρελθόν– συμβάλλει ουσιαστικά στα κέρδη στο τμήμα των ξενοδοχείων TUI. Οι αλλαγές επηρέασαν έναν άλλο τομέα, ουσιαστικά μια εταιρεία που ασχολείται αποκλειστικά με την ιδιοκτησία ακινήτων, η οποία διαχειριζόταν 21 ακίνητα. Η TUI κατείχε μειοψηφικό μερίδιο 49% σε αυτήν την εταιρεία ακινήτων. Η οικογένεια Riu έχει πλέον αποκτήσει πλήρως αυτές τις ιδιοκτησίες. Η πώληση έχει ήδη ολοκληρωθεί πριν από αρκετούς μήνες και δεν έχει καμία επίπτωση στη λειτουργία. Αυτά τα 21 ακίνητα εξακολουθούν να λειτουργούν και να εμπορεύονται από την κοινή μας ξενοδοχειακή επιχείρηση. Για τον διαχειριστή ξενοδοχείου, η ιδιοκτησία του ακινήτου δεν είναι ο αποφασιστικός παράγοντας. Στην πραγματικότητα, τείνει να είναι η εξαίρεση με μεγάλες μάρκες ξενοδοχείων. Αυτό που μετράει είναι η διαχείριση, το μάρκετινγκ, ο σχεδιασμός του ξενοδοχείου και οι εμπειρίες διακοπών και οι επωνυμίες ξενοδοχείων. Τίποτα δεν έχει αλλάξει  στη συνεργασία Riu και TUI.

Χωρίς αμφιβολία, το 2020 και το 2021 είναι βέβαιο ότι θα μπουν στην ιστορία ως χρονιές πανδημίας. Τι γίνεται με το 2022;

Μετά τον μετασχηματισμό και την αναδιάρθρωση των επιχειρηματικών μας τμημάτων και την επανεκκίνηση στον Τουρισμό τους τελευταίους μήνες, η εστίασή μας είναι πλέον στην αναχρηματοδότηση και τη μείωση των δημόσιων δανείων. Θέλουμε, μπορούμε και θα βρούμε τον δρόμο της επιστροφής στην οικονομική ισχύ. Εργαζόμαστε για αυτό ασταμάτητα. Η νέα TUI θα είναι πιο λιτή, πιο ψηφιακή και πιο αποτελεσματική. Αλλά θα συνεχίσει να θέτει πρότυπα στον Τουρισμό όσον αφορά στην ποιότητα, στην καινοτομία και στη βιωσιμότητα. Αυτό που μας κάνει μοναδικούς είναι ο ενθουσιασμός μας για αυτό που κάνουμε: δημιουργώντας εμπειρίες διακοπών για τους πελάτες μας. Η επιθυμία για αυτό θα είναι μεγαλύτερη από ποτέ μετά από δύο χρόνια πανδημίας. Αυτό επίσης μας κάνει όλους στην TUI αισιόδοξους για το 2022.

Πηγή: https://money-tourism.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. φερτε τους τουρίστες!!! Ετσι κι αλλιώς απο 01/04 δεν θα ξαναγίνει κουβέντα για κορωνοιο απο τα ΜΜΕ… μεχρι την 01/11 που θα ξανανανακαλύψουμε τα κρούσματα!!!!

  2. Όλο λόγια και υποσχέσεις. Λογαριάζετε χωρίς τον ξενοδόχο. Τον κορονοιο. και ταξιδεύετε σε αχαρτογραφιτα νερά αυτά της πανδημίας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ