Πότε θα ανακάμψει η αεροπορική βιομηχανία

0
315

Μέχρι το 2024 θα έχει επανέλθει η αεροπορική κίνηση στα επίπεδο του 2019. Αυτό προβλέπει -με το πιο αισιόδοξο σενάριο- το Eurocontrol σχετικά με την εξέλιξη της εναέριας βιομηχανίας για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Καταλυτικός ο ρόλος του εμβολίου και στα 3 σενάρια

Το Eurocontrol, βασίζει τις προβλέψεις του σε τρία σενάρια. Και η εξέλιξη του αεροπορικού τομέα εξαρτάται από το πόσο σύντομα θα κυκλοφορήσει ένα αποτελεσματικό εμβόλιο καθώς και από τα επίπεδα εμπιστοσύνης του κοινού.

Ήδη σήμερα Δευτέρα η είδηση ότι το εμβόλιο της Pfizer – BioNTech για τον κορωνοϊό είναι 90% αποτελεσματικό σε δοκιμές, εκτόξευσε στα ύψη τις μετοχές κολοσσών του αεροπορικού κλάδου, που παρέμεναν στα χαμηλά από τον περασμένο Μάρτιο, λόγω Covid.

Τα καλά νέα ενίσχυσαν τον ταξιδιωτικό τομέα και έδωσαν ελπίδες ότι το εμβόλιο Covid μπορεί να φτάσει νωρίτερα από το αναμενόμενο. Δίνοντας γρηγορότερα ώθηση στην ασφαλή επανεκκίνηση των ταξιδίων.

Τα 3 σενάρια

  1. Το εμβόλιο διατίθεται στους ανθρώπους έως το καλοκαίρι του 2021. Έτσι, η αεροπορική κίνηση επανέρχεται στα επίπεδο του 2019 μέχρι το 2024.
  2. Έως το καλοκαίρι του 2022 θα είναι διαθέσιμο το εμβόλιο με αποτέλεσμα περίπου μέχρι το 2026 να καταγραφούν οι αριθμοί του 2019.
  3. Το εμβόλιο δεν θα είναι διαθέσιμο. Συνεπώς, μειώνεται η εμπιστοσύνη των επιβατών. Άρα, η αεροπορική κίνηση δύναται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 μέχρι το 2029.

Πριν την έρευνα και την καταγραφή των πιθανών σεναρίων σχετικά με την ανάκαμψη ή όχι της αεροπορικής βιομηχανίας, το Eurocontrol έλαβε υπόψη του τα εξής:

• Τη μειωμένη τάση επισκεψιμότητας, αφού την περίοδο Μάρτιος – Οκτώβριος 2020 πραγματοποιήθηκαν κατά 65% λιγότερες πτήσεις, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο το 2019.
• Την οικονομική πρόβλεψη που δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο του 2020 από το Oxford Economics, η οποία προέβλεπε μία ισχυρή προς τα κάτω οικονομική αναθεώρηση.
• Και τρία πιθανά σενάρια σχετικά με τον αντίκτυπο του ιού και τον χρόνο θεραπείας.
• Την ισχύ του δεύτερου κύματος της πανδημίας.
• Την ισχύ και την διάρκεια των περιοριστικών μέτρων που εφάρμοσε η κάθε χώρα για την προστασία της δημόσιας υγείας.
• Πιθανές διαφορές στις κρατικές ενισχύσεις και τους κινδύνους πτώχευσης στον κλάδο της αεροπορίας.
• Και πιθανές μειώσεις ζήτησης για επαγγελματικά ταξίδια και ταξίδια αναψυχής.

Προηγούμενες κρίσεις

Η αεροπορική βιομηχανία είχε πληγεί και προηγούμενες από παγκόσμιες κρίσεις, τις οποίες κατάφερε να ξεπεράσει και να μπορέσει να σταθεί πάλι στα πόδια της.

• Την παγκόσμια οικονομική κρίση 2008 – 2011 με 0.6 εκατομμύρια χαμένες πτήσεις και 8 χρόνια για ανάκαμψη.
• 11 Σεπτεμβρίου 2011 – Τρομοκρατική επίθεση κατά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Αποτέλεσμα ήταν να χαθούν συνολικά 0.2 εκατομμύρια πτήσεις και να χρειαστεί 1,5 χρόνος για να καταγράψει η βιομηχανία ανοδική πορεία ίση με αυτήν πριν την επίθεση.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ