Euromonitor: Πως θα ταξιδεύουμε το 2040 | Σε 4 χρόνια η επιστροφή στα προ κρίσης επίπεδα…

0
606

Νέα μελέτη του Euromonitor αναλύει το περιβάλλον του Τουρισμού όπως αυτό αναδύεται από την κρίση της πανδημίας και καταγράφει τις τάσεις του μέλλοντος για τα επόμενα 20 χρόνια.

Κορωνοϊός και Ταξίδια

Ο Τουρισμός και τα Ταξίδια έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση της πανδημίας σε σύγκριση με άλλους τομείς και σχεδόν όλοι οι προορισμοί εφάρμοσαν ταξιδιωτικές απαγορεύσεις ή περιορισμούς.

Βάσει του χειρότερου σεναρίου του Euromonitor η ζήτηση για τον παγκόσμιο τουρισμό αναμένεται να μειωθεί κατά 80% και η επιστροφή στα προ κρίσεως επίπεδα προβλέπεται εντός 4 ετών.

Oι περιορισμοί και απαγορεύσεις λειτουργούν επιζήμια για τους προορισμούς σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, ειδικά στις περιοχές που υπάρχει μεγαλύτερη εξάρτηση από τον Τουρισμό. Ωστόσο, η πανδημία προσφέρει μία ευκαιρία «επανεκκίνησης» με στόχο να τεθούν η βιωσιμότητα και οι τοπικές κοινωνίες ως οι κύριες προτεραιότητες.

Μακροπρόθεσμα η ψηφιοποίηση θα επιταχυνθεί καθώς οι εταιρίες επιδιώκουν να παρέχουν ασφαλείς διαδράσεις προς τους πελάτες. Τα Big Data, τα αναλυτικά δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη θα παραμείνουν κύριες προτεραιότητες για τις ταξιδιωτικές εταιρίες.

adv

Το περιβάλλον και η κρίση υγείας οι κύριοι παράγοντες κρατήσεων

Η τάση για την κλιματική αλλαγή (65% πριν την κρίση) παραμένει σταθερή και κατά την πανδημία, ενώ η υγεία «μπαίνει» και αυτή δυναμικά στο παιχνίδι όσον αφορά τους κύριους παράγοντες κράτησης ταξιδιού.

Οι πιο νεαροί ταξιδιώτες ευαισθητοποιούνται περισσότερο όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς σκοπούς με αποτέλεσμα να παρατηρείται μία στροφή προς τις εταιρίες που συμμερίζονται τις ανησυχίες αυτές, καθώς το 23.2% των καταναλωτών τις προτιμούν.

Oι millenials και οι baby boomers δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τις επιλογές βιώσιμων ταξιδιών, ενώ η Generation Z προτιμά τις χαμηλές τιμές. Γενικά παρατηρείται μία στροφή προς τις βιώσιμες ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Το μέλλον των On-line travel agents

To μέλλον για τα ταξίδια θα εμπλέκει σε μεγάλο βαθμό την έξυπνη τεχνολογία σε κάθε στάδιο της ταξιδιωτικής εμπειρίας, καθώς θα γίνεται χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης συναισθημάτων, ενώ τα ταξιδιωτικά πακέτα θα «δειγματίζονται» ψηφιακά μέσω ενός avatar, που θα λειτουργεί ως ταξιδιωτικός πράκτορας, πριν οι πελάτες προχωρήσουν σε κράτηση.

Τα ταξίδια θα βαθμολογούνται βάσει της βιωσιμότητάς τους και οι πελάτες θα μπορούν τα αξιολογήσουν μέσω παραγόντων, όπως ο αντίκτυπος στο περιβάλλον, η συντήρηση ενέργειας και η αποφυγή δημιουργίας απορριμάτων μεταξύ άλλων. Το avatar θα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και θα καταγράφει τα συναισθήματα των πελατών, οι οποίοι θα κάνουν την επιλογή τους μέσω των αποτελεσμάτων του avatar.

adv

Στο στάδιο της κράτησης τα μέλη της οικογένειας θα χρησιμοποιούν τη φωνητική τεχνολογία για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία μέσω του avatar και ενδέχεται να χρησιμοποιούν έξυπνους φακούς επαφής ή βιομετρικά τσιπ στα χέρια τους για ανέπαφες πληρωμές.

Το μέλλον της μετακίνησης στις πόλεις

Οι μετακινήσεις στις πόλεις θα πραγματοποιούνται χωρίς οδηγό και θα γίνονται ηλεκτρικά. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου θα υπάρχουν 4 θέσεις και μία κεντρική οθόνη, η οποία θα λειτουργεί ως «ψηφιακός οδηγός» μέσω του οποίου οι επιβάτες θα μπορούν να επιλέξουν επί τόπου μέσα από ένα πλήθος υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα παραγγελίες φαγητού, αναζήτηση οδηγιών και κράτηση σε εστιατόρια.

Τα οχήματα θα κυκλοφορούν σε «έξυπνους» δρόμους χρησιμοποιώντας το Internet of Things (IoT) και τα δίκτυα 5G, καθώς θα στέλνουν και θα λαμβάνουν πληροφορίες μεταξύ των δρόμων και των γύρω οχημάτων. Στα παράθυρα θα προβάλλονται δεδομένα σχετικά με την περιοχή κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ενώ drones θα χρησιμοποιούνται για την παράδοση δεμάτων στους επιβάτες.

Το μέλλον των εναέριων ταξιδιών

Στο μέλλον τα αεροσκάφη θα κινούνται μέσω ηλεκτρισμού, θα είναι πιο μικρά, θα καλύπτουν μικρότερες αποστάσεις και θα μεταφέρουν έως και 100 επιβάτες, ενώ μερικά μπορεί να πετούν χωρίς πιλότο. Κάθε επιβάτης θα έχει πρόσβαση σε έναν προσωπικό μετρητή καύσης διοξειδίου του άνθρακα για να υπολογίσει τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον.

Τα παράθυρα θα είναι μεγάλα και θα συνδέονται, ενώ μέσω της χρήσης της επαυξημένης τεχνολογίας (augmented reality) θα παρέχονται πληροφορίες για τους προορισμούς πάνω από τους οποίους πετάει το αεροσκάφος.

Για την επιβίβαση θα χρησιμοποιούνται βιομετρικά με στόχο μία ανέπαφη ταξιδιωτική εμπειρία. Οι ταξιδιώτες δε θα χρειάζεται να φέρουν εισιτήριο, καθώς τα δεδομένα τους θα είναι διαθέσιμα μέσω συστημάτων CRM, ενώ κάθε επιβάτης θα έχει ένα δικό του ψηφιακό ID. Η επιβίβαση θα πραγματοποιείται ανά ομάδες με «φίλτρο» τα κοινά τους ενδιαφέροντα, όπως για παράδειγμα «βιβλιοφάγοι» και «techies» μεταξύ άλλων, και οι ουρές αναμονής δε θα κατηγοριοποιούνται βάσει της τοποθεσίας της θέσης.

Σε κάθε κάθισμα θα υπάρχει μία οθόνη που περιέχει έναν ψηφιακό οδηγό. Οι αεροσυνοδοί θα παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες, θα απαντούν σε ερωτήσεις, θα παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την πτήση και θα ανανεώνουν τα μενού επιλογών. Ρομπότ θα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά των αποσκευών και drones θα μεταφέρουν στο αεροσκάφος παραγγελίες της τελευταίας στιγμής.

Οι επιβάτες θα περνούν το χρόνο τους σε καφετέριες, θα διαβάζουν βιβλία και θα ακούν χαλαρωτική μουσική. Θα υπάρχουν μπαρ, ήσυχες ζώνες για επαγγελματίες, ζώνες διασκέδασης για οικογένειες με παιδιά, και χώροι για ύπνο με πολυτελή κρεβάτια.

Το ξενοδοχείο του μέλλοντος

Τα ξενοδοχεία του μέλλοντος θα προάγουν τη διαφορετικότητα και την ενσωμάτωση μεταξύ των επισκεπτών και του προσωπικού. Οι εργαζόμενοι θα εκπαιδεύονται και θα παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες. Επίσης, θα υπάρχει και μία πιο «κοινωνική» πλευρά, καθώς άστεγοι και άποροι θα μπορούν να μένουν σε κενά δωμάτια.

Τα ξενοδοχεία θα παρέχουν πλήρη διασυνδεσιμότητα. Τα τραπέζια, οι τοίχοι και οι καθρέπτες θα συνδέονται μέσω επαυξημένης τεχνολογίας, ενώ οι κουρτίνες, οι πίνακες και τα έπιπλα θα ανανεώνονται συνεχώς για να παρουσιάζουν μία πιο δυναμική αισθητική.

Οι επιφάνειες θα «αλλάζουν» ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας και θα παρουσιάζουν στο εσωτερικό του ξενοδοχείου διαφορετικά τοπία και καιρικά φαινόμενα, όπως για παράδειγμα λιακάδα ακόμα και εάν βρέχει έξω. Η τεχνολογία θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις υπηρεσίες που παρέχονται προς τους πελάτες με στόχο η εμπειρία τους να είναι πραγματικά εξατομικευμένη.

– Πηγή:  money-tourism.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ